vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"BRZDOVÝ VALČEK NA BUBNOCH"
Pri poslednom servise sa zistilo, že na zadných bubnoch prepúšťa brzdový valček, takže čeluste na jednej strane sú opotrebované asi 1:2.
— Akú náhradu valčeka tam dať? Je to jedno čo, alebo viete odporučiť resp. nedoporučiť určitú značku?

"PLATNIČKY NA PREDNÉ BRZDY"
Platničky vpredu bude potrebné pri prezúvaní pred zimou už meniť. Na kotučoch je 1.sada platničiek, takže kotuče ešte zostanú.
Teraz tam je zostava ATE + ATE.
Zvažujem tri alternatívy:
1) opäť ATE (13.0460-5787.2), cena cca 50€.
Nenašiel som k nim koeficient trenia. Je to asi kvalitatívne ako originálne platničky. Niekde v članku ku brzdám som sa dočítal, že originálne platnička maju koeficien trenia 0,3—0,5.
2) EBC DP1661 - Ultimax (Blackstuff), cena cca 36€ (dobré brzdy.sk), koeficient trenia = 0,46, čo zodpovedá aj ich popisu ako náhrada za originálne obloženie.
Ešte som pozeral EBC DP21661 - Greenstuff, tam je cena až cca 105€ (dobré brzdy.sk), koeficient trenia = 0,55. Tie sú však v kombinácií so štandardnými kotúčmi ATE menej vhodné.
3) Black Diamond PP614FR - Predator Fast Road, cena cca 60€ (dobré brzdy.sk), koeficient trenia = 0,63–0,69. Táto značka však v tabuľke kombinácie kotúče + platničky nie je. Neviem ako by spolupracovali s ATE kotúčmi.
— Má niekto skúsenosť s Black Diamond? Resp. iné odporúčania či úvahy?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Tak som včera našiel a objednal brzdové valčeky na granex.cz vo výpredaji:
Brembo (A 12 420), cena cca 25€ aj s poštovným :)

Zaujímavá cenová politika, včera boli za cca 10 €/ks (posledné 2 ks), dnes už 18,50 €/ks (tiež výpredaj, 5 ks).
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Ta změna ceny je zajímavá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

vasco píše:Tak som včera našiel a objednal brzdové valčeky na granex.cz vo výpredaji:
Brembo (A 12 420), cena cca 25€ aj s poštovným
Vzhľadom k tomu, že som bol na dovolenke, až včera som si prevzal a otvoril objednaný tovar. Po otvorení som zistil, že v balíku je len jedna krabička s 1 ks brzdového valčeka.
Napísal som reklamáciu, ospravedlnili sa za chybu a prísľúbili doposlanie tovaru. … ešte štastie, že výmena dielu nie je nutná ihneď.

Na dovolenke (na chalupe) som sa chcel venovať údržbe auta, ale kvôli dvom detom to nebolo plnohodnotné.
Stihol som:
— vytlačiť pretlačený roh zadného nárazníka pomocou teplovzdušnej pištole (kúpil som Wagner Furno 500)
— vystriekať prahy a nosníky zadného nárazníka (Dinitrol 1000)
— vystriekať zadné podbehy a priestor za zadnými kolesami (Dinitrol Metallic)
— obrúsiť a nastriekať jeden bubon zadnej brzdy, druhy som nestihol (tepelne odolný spray do 850 °C, po zaschnutí zahriate teplovzdušnou pištoľou na 250 °C)
— povysávať a vyozonovať
— vymeniť kabínový filter s aktívný uhlím (NIPPARTS)
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Výmena prepínača na LPG"
Dnes sme mali u nás štátny sviatok, tak som vstal o 03:30 a využil to na cestu do servisu "za rieku Moravu" do Prostějova.
Pred pár týždňami mi po zhasnutí motora prepol spínač z LPG na benzín. Po opätovnom naštartovaní nešlo prepnúť na plyn (nezačala svietiť dióda signalizujúca pohon na plyn). Telefonicky som sa spojil so servisom, pán Fedor mi navrhol nech skontrolujem poistky. Tie dostupné, ktoré som našiel, nebola žiadna KO. Na druhý deň ráno po naštartovaní som skúsil prepnúť a dióda sa rozsvietila a následne preplo na plyn, tak som nič neriešil. Asi po 2 týždňoch sa mi opäť po zhasnutí motora prepol plyn na benzín a odvtedy sa mi nepodarilo prepnúť prepínač na LPG – dióda nezačala svietiť. Tak som sa dohovoril som servisom, že sa na to pozrú, že to môže byť aj riadiaca jednotka, niekde studený spoj či podobne.
Cestou do sevisu mi v jednej chvíli zapípal bzučák ako keď je nedostatok plynu a prepne počas jazdy na benzín. Ale počas jazdy predtým dióda prepnutia do LPG nesvietila. Hneď ma napadlo, že som jazdil na plyn bez signalizácie. V servise som bol o 08:00, hneď p. Fedor vzal auto a o 09:00 som mohol ísť späť. Potvrdil sa chybný spínač. Suma sumárov 2630 Kč spínač i s prácou. Zakúpenie spínača na e-shope a svojpomocná výmena by prišla o pás stovák lacnešie + prejazdený benzín + strávený čas, ale po boji je každý generál. Mohlo to byť niečo vážnejšie.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Ten přepínač je teda poměrně drahej, ale podstatný je, že se závada vyřešila a funguješ !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Tak som rád, že sa to vyriešilo, pretože pred pár mesiacmi som dál "pálku" za novu lpg nádrž aby sa mohlo jazdiť na plyn. Tá cena za výmenu spínača sa pri tom a jazdeni na plyn stratí.
Neviem čím to je, ale subjekívne, pri jazde na benzín sa vyprázdni nádrž rýchlejšie ako na plyn :). … asi, že benzínová nádrž nikdy nie je plná :)
Naposledy upravil(a) vasco dne čtv zář 02, 2021 2:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Jasně, že je to subjektivní, ale taky to tak mám. :-)
Máš drahej systém, tak holt máš i drahej vypínač. Když jsem si v lednu zkurvil řídící jednotku, protože jsem nedal bacha při mytí motoru a vzal jsem jí wapkou, tak mě stála mírně jetá 1800, nová by stála 3000. To je jak tvůj vypínač. Proto jsem se nad tím pozastavil. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

vasco píše: Ten mám i RC 800. Potrieť tým, odmastiť a potom dať farbu (mám Viton ZG 13 a PE 33)?
VDC: Tomáš, narazil som na tento produkt Antikorozní nátěr na sváry Bilt Hamber Dynax Seam https://www.ahifi.cz/bilt-hamber-dynax-seam-1-l.html
Podvozok začína hrdzavieť na zvaroch (viď fotky vyššie). Zatiaľ som stihol ošetriť len tie zvary okolo silentblokov zad.diferenciálu – obrusené, RC 800, PE 33. Rozmýšľam, že by som ten náter na zvary kúpil a použil — obrúsiť, odhrdzovač resp. RC 800, ZG 13, Bilt Hamber Dynax Seam, PE 33. Aký máš názor na to?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od námořník »

Jestli se nepletu, tak se jedná o nový svary, starý můžeš ošetřit normálně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Zapaľovacie káble NGK RC-FX58"

Pred časom som sa vo vlákne "Zapalovací svíčky a kabely" pýtal na káble NGK RC-EF1206 vs. NGK RC-FX58, ale nikto nereagoval. Niekde na poľskom subaru fóre som sa dopátral, že by tie silikonové RC-FX58 (s nižším odporom) mali pasovať na moje auto. U nás v Európe nie sú v ponuke, iba za oceánom. Objedal som ich z Amzon.com. https://www.amazon.com/NGK-RC-FX58-Spar ... B001MU28TI
Zaplatil som 51 €, v sume je cena za tovar + poštovné + colné poplatky. Za pár dní by mali prísť.
U nás sú v ponuke len RC-EF1206 za porovnateľnú cenu, tak nie je čo riešiť. Momentálne boli a sú nejaké káble BERU. Namontované sú sviečky pre lpg s výdržou 60 000 km, teraz majú asi 50 000 km, tak by sa oboje spolu vymenilo.
Přílohy
RC-FX58.jpg
RC-FX58 (2).jpg
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

VDC píše:Jasně, že je to subjektivní, ale taky to tak mám.
Máš drahej systém, tak holt máš i drahej vypínač. Když jsem si v lednu zkurvil řídící jednotku, protože jsem nedal bacha při mytí motoru a vzal jsem jí wapkou, tak mě stála mírně jetá 1800, nová by stála 3000. To je jak tvůj vypínač. Proto jsem se nad tím pozastavil.
Vzhľadom k riadiacej jednotke, áno. V e-shope majú RJ za 3900 Kč, spínač za 2000 Kč.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

vasco píše:
VDC: Tomáš, narazil som na tento produkt Antikorozní nátěr na sváry Bilt Hamber Dynax Seam https://www.ahifi.cz/bilt-hamber-dynax-seam-1-l.html
Podvozok začína hrdzavieť na zvaroch (viď fotky vyššie). Zatiaľ som stihol ošetriť len tie zvary okolo silentblokov zad.diferenciálu – obrusené, RC 800, PE 33. Rozmýšľam, že by som ten náter na zvary kúpil a použil — obrúsiť, odhrdzovač resp. RC 800, ZG 13, Bilt Hamber Dynax Seam, PE 33. Aký máš názor na to?
Je to těsnící nátěr na nové sváry, aby se do nich nedostala vlhkost. Na to já používám polyuretanové konstrukční tmely. Ale zásadní je, aby ty sváry byly naprosto zbavené rzi. V opačném případě tomu spíš uškodíš. Ani ta RC 800 není žádná spása, to je takovej dražší odrezovač, kterej funguje pouze na povrchovou lišku. Na hlubší korozi funguje pouze a jedině mechanika.
Jinak na podvozku je nesmysl ty sváry těsnit. Všechny díly, kde jsou sváry, jsou dutý, takže to musíš zvenku zbavit rzi a zevnitř to ošetřit nějakým voskem, aby ti nevzlínala vlhkost do sváru z vnitřní strany dílu. Na to já používám Dinitrol 77B. Ten stříkám do otevřených dutin jako jsou ramena, u Outbacku nápravnice a podobné.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

vasco píše: "Zapaľovacie káble NGK RC-FX58"

Objedal som ich z Amzon.com. https://www.amazon.com/NGK-RC-FX58-Spar ... B001MU28TI
Zaplatil som 51 €, v sume je cena za tovar + poštovné + colné poplatky. Za pár dní by mali prísť.
Včera ma potešil balík so zapaľovacími sievčkami. Dorazil ani nie za týždeň. Nezadržali ho na colné prejednanie (ešte musím pozrieť maily či nechcú nejaké dokumenty), colné poplatky už boli zahrnuté pri nákupe na ťarchu Amazonu. Každopádne sa mi tento spôsob objednania z Amazonu "spoza veľkej mláky" páči. :)
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Já na Amazonu kupuju čím dál tím víc, protože to prostě funguje. Z Ameriky jsem měl objednávku za 4 dny doma.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“