Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Tywe to je kára Geometrie provázkem je slušnej punk Ale jsi dobrej, já podle provázku neudělal rovně ani obrubníky
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14872
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
To je nápad, podle provázku obrubníky a geometrie o obrubník. To je teprve punk
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
To jsou 17? Jaký přesně rozměr? Mě to přijde jako 215/60/16.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22757
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
215/60/16 neni takova nizkoprofilova slupka
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Díky
Jsou to ty co jsem koupil na Outbacka, najel na nich asi 2000 km, přezul na AT a měl je v garáži. Chtěl je prodat, ale nakonec jsem k nim koupil kompatibilní auto
Je to 215/50 R17. Na obě auta je povoleno i 215/55, ale byl jsem blbej a chtěl na Outbacka na léto něco "co bude líp držet". Je to jen přibližovadlo, nebude to jezdit žádnej terén, tak je mi to asi jedno
Jsou to ty co jsem koupil na Outbacka, najel na nich asi 2000 km, přezul na AT a měl je v garáži. Chtěl je prodat, ale nakonec jsem k nim koupil kompatibilní auto
Je to 215/50 R17. Na obě auta je povoleno i 215/55, ale byl jsem blbej a chtěl na Outbacka na léto něco "co bude líp držet". Je to jen přibližovadlo, nebude to jezdit žádnej terén, tak je mi to asi jedno
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49208
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Ty kola mu sluší.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Nám se taky líbí. Díky
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Akce viskóza hotova.
Zabralo to asi den a půl, jak jsem to dělal poprvý... Nejhorší je sundat všechny ty serepetičky kolem jako výfuk, kardan, odpojit řazení, sundat všechny ty podpěry převodovky... Než se člověk dostane k tomu zadnímu krytu výstupu převodovky.
Dost mi pomohlo tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=DpKle8H99Xs
A samozřejmě taky rady místních a Aleše. Stejně tak několik ujištění "jo, to před barákem dáš".
Oproti videu jsem ještě sundal navíc i část výfuku s katem, hned za svody. Jen to znamenalo odpojit lambdy. Nemusel jsem pak "hrát ježka v kleci" s krytem převodovky, hřídelemi a viskózou. Taky vzpěry jsem sundal více pohromadě, převodovku jsem si zespodu zvedl panenkou.
Samotný kryt převodovky šel relativně dobře, jen horní středící kolík se chvilku vzpouzel...
Vypadalo to asi nějak takhle. S velkým stahovákem jsem dvě ze tří ložisek sundal jedna báseň, jen to třetí, které je "uprostřed" delší hřídele není moc jak podebrat. Aleš mi dával tip ho opatrně naříznout flexou přes celou šíři tak, abych ho pak odklepl, roztrhlo se a šlo sundat, ale natěstí jsem si vzpomněl, že mám něco, čemu říkají "oddělovač ložisek". Perfektní pro ložiska, který jsou doražený právě třeba k nějakýmu ozubenýmu kolu nebo jiný ploše. Narval jsem to pod něj, někdy už to samo stačí k tomu, aby se hnulo, ale tady ne. Tak jsem chytl oddělovač stahovákem a sundal za něj. To už šlo.
Hřídele jsem umyl, stejně jako kryt zvnějšku i zevnitř.
To byl skvělej pohled na ty čistý díly, když jsem si uvědomil, že ta horší půlka je za mnou a už to stačí "jen" složit Nový ložiska jsem dle rad dal do trouby na 100 °C, krátká hřídel se mi vešla do svěráku, tak jsem to nalisoval v něm za pomoci 32 ořechu, delší se nevešla, takže jsem to postupně nabouchal paličkou. Zní to prasácky, ale začátek ložiska šel vždy relativně hezky, a pak už jde kolmost dodržet. Horší by to bylo, pokud by nešlo ani nasadit rovně. To co je uprostřed hřídele šlo za pomoci trubky od zvedáku, která přesně pásnula přes hřídel. Jako pomůcky posloužily staré vnitřní kroužky ložisek, aby byla veškerá síla použita na vnitřní kroužek, ne na klec samozřejmě. Vnější kroužky byly mezitím dole, protože jsou to kuželíková ložiska, tak na nich ani nedrží a stejně patří jedno do převodovky a jedno do krytu předem před montáží.
Složeno, utaženo na momenty, vše namontováno zpět v opačném pořadí, s obrovskou úlevou mi nezbyl ani jeden šroub , dolít 4 l převodovýho oleje, pustit zas na kola a šup to projet jestli je všechno v cajku.
Žádný divnozvuky se nekonají, takže je to asi složený dobře Doufám, že tuhle část už taky nebudu muset nikdy řešit. Sice to byla zábava, ale taky to bylo celkem drahý.
Stará viskospojka zlobila v podstatě už když se to auto ohřálo. V rejdu to lupalo. A přišlo mi, že i v některých zatáčkách/obloucích jako by se to chovalo zvláštně, jak už byla přední náprava se zadní spojená víc než by měla a "najednou" se to chování změnilo, jak se prohodily vůle, těžko popisovat... Testovací jízda s novou byla dost krátká na to, aby něco ukázala, ale přišlo mi, že i v zatáčkách je to nějaký předvídatelnější. Jo a ještě když jsem to rozebíral, jak jsem si potřeboval otočit kardanem abych povolil všechny 4 šrouby na zadní přírubě, musel jsem si vzít dlouhej šroubovák jako páku a i tak to šlo blbě a jakoby přeskakovalo (přední kola byla na nájezdech, proto ten odpor). S novým středovým diffem a tedy i viskospojkou to šlo rukou - odpor znatelný, ale překonatelný.
Ještě musím zmínit skvělýho pomocníka na mytí - mycí pistoli ke kompresoru. Z nádoby to přisává cokoliv co tam nalejete, v mym případě benzín. Tryska je nastavitelná, podle toho to přisává víc nebo míň. Funguje to stejně skvěle jako brake cleaner, akorát to je levnější a "nikdy" to nedojde Zkusím i jak to funguje s vodou, mýdlovou vodou, a teoreticky by to mohlo nějak omezeně fungovat i na jemný pískování...
Zabralo to asi den a půl, jak jsem to dělal poprvý... Nejhorší je sundat všechny ty serepetičky kolem jako výfuk, kardan, odpojit řazení, sundat všechny ty podpěry převodovky... Než se člověk dostane k tomu zadnímu krytu výstupu převodovky.
Dost mi pomohlo tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=DpKle8H99Xs
A samozřejmě taky rady místních a Aleše. Stejně tak několik ujištění "jo, to před barákem dáš".
Oproti videu jsem ještě sundal navíc i část výfuku s katem, hned za svody. Jen to znamenalo odpojit lambdy. Nemusel jsem pak "hrát ježka v kleci" s krytem převodovky, hřídelemi a viskózou. Taky vzpěry jsem sundal více pohromadě, převodovku jsem si zespodu zvedl panenkou.
Samotný kryt převodovky šel relativně dobře, jen horní středící kolík se chvilku vzpouzel...
Vypadalo to asi nějak takhle. S velkým stahovákem jsem dvě ze tří ložisek sundal jedna báseň, jen to třetí, které je "uprostřed" delší hřídele není moc jak podebrat. Aleš mi dával tip ho opatrně naříznout flexou přes celou šíři tak, abych ho pak odklepl, roztrhlo se a šlo sundat, ale natěstí jsem si vzpomněl, že mám něco, čemu říkají "oddělovač ložisek". Perfektní pro ložiska, který jsou doražený právě třeba k nějakýmu ozubenýmu kolu nebo jiný ploše. Narval jsem to pod něj, někdy už to samo stačí k tomu, aby se hnulo, ale tady ne. Tak jsem chytl oddělovač stahovákem a sundal za něj. To už šlo.
Hřídele jsem umyl, stejně jako kryt zvnějšku i zevnitř.
To byl skvělej pohled na ty čistý díly, když jsem si uvědomil, že ta horší půlka je za mnou a už to stačí "jen" složit Nový ložiska jsem dle rad dal do trouby na 100 °C, krátká hřídel se mi vešla do svěráku, tak jsem to nalisoval v něm za pomoci 32 ořechu, delší se nevešla, takže jsem to postupně nabouchal paličkou. Zní to prasácky, ale začátek ložiska šel vždy relativně hezky, a pak už jde kolmost dodržet. Horší by to bylo, pokud by nešlo ani nasadit rovně. To co je uprostřed hřídele šlo za pomoci trubky od zvedáku, která přesně pásnula přes hřídel. Jako pomůcky posloužily staré vnitřní kroužky ložisek, aby byla veškerá síla použita na vnitřní kroužek, ne na klec samozřejmě. Vnější kroužky byly mezitím dole, protože jsou to kuželíková ložiska, tak na nich ani nedrží a stejně patří jedno do převodovky a jedno do krytu předem před montáží.
Složeno, utaženo na momenty, vše namontováno zpět v opačném pořadí, s obrovskou úlevou mi nezbyl ani jeden šroub , dolít 4 l převodovýho oleje, pustit zas na kola a šup to projet jestli je všechno v cajku.
Žádný divnozvuky se nekonají, takže je to asi složený dobře Doufám, že tuhle část už taky nebudu muset nikdy řešit. Sice to byla zábava, ale taky to bylo celkem drahý.
Stará viskospojka zlobila v podstatě už když se to auto ohřálo. V rejdu to lupalo. A přišlo mi, že i v některých zatáčkách/obloucích jako by se to chovalo zvláštně, jak už byla přední náprava se zadní spojená víc než by měla a "najednou" se to chování změnilo, jak se prohodily vůle, těžko popisovat... Testovací jízda s novou byla dost krátká na to, aby něco ukázala, ale přišlo mi, že i v zatáčkách je to nějaký předvídatelnější. Jo a ještě když jsem to rozebíral, jak jsem si potřeboval otočit kardanem abych povolil všechny 4 šrouby na zadní přírubě, musel jsem si vzít dlouhej šroubovák jako páku a i tak to šlo blbě a jakoby přeskakovalo (přední kola byla na nájezdech, proto ten odpor). S novým středovým diffem a tedy i viskospojkou to šlo rukou - odpor znatelný, ale překonatelný.
Ještě musím zmínit skvělýho pomocníka na mytí - mycí pistoli ke kompresoru. Z nádoby to přisává cokoliv co tam nalejete, v mym případě benzín. Tryska je nastavitelná, podle toho to přisává víc nebo míň. Funguje to stejně skvěle jako brake cleaner, akorát to je levnější a "nikdy" to nedojde Zkusím i jak to funguje s vodou, mýdlovou vodou, a teoreticky by to mohlo nějak omezeně fungovat i na jemný pískování...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- fox
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1201
- Registrován: pon dub 27, 2015 9:13 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Votice
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Parádní práce
Díky za report, mě to čeká příští víkend, když bude hezky.
Díky za report, mě to čeká příští víkend, když bude hezky.
Subaru Forester 2.0X SG
Subaru Impreza 1.6 ex
Subaru Impreza 2.2 ex
Subaru Impreza 1.6 ex
Subaru Impreza 2.2 ex
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19160
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
paradni prace, paradni report
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Díky, Foxi držím palce
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Vlado jsi fakt "bourak" Ja bych do toho nesel. U me ji menil vloni Venca v Dobranech. Projevovalo se to taky tak. Kdyz se to ohralo, tak to zaclo v serpentinach "lupat". Jirka Strejc rikal ze vydrzi od 50tis az po 380tis. (jednu takovou tam delali) Podle toho jak dostava na frak. Moje tam vydrzela ca: 200tis. Ty mas opravdu muj obdiv.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 307
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Vau, tak tohle je pecka, report aji fotky aji odvaha!!!!!
Gratulace velice!!!
Šikovnej.
Gratulace velice!!!
Šikovnej.
Forester STurbo 01
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14872
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Dost dobrý, Vláďo! Co na té akci bylo tak drahý, když sis to dělal sám? Jsou to nějaký spešl atyp ložiska za palbu jedině z Japonska?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49208
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Vláďo jsi pašák !!! Máš můj nehynoucí obdiv !! A jsem rád, že jsi s tou fixírkou spokojenej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97