Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Super, jen tak dál!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Bylo zase potřeba vyřešit nějaký drobnosti...
Auto nevědělo, že je otevřený kufr - asi kabeláž v průchodce nebo spínač u zámku...
Pátý dveře maj na sobě nějakou rez...
Vnější klika na pátých dveřích se nechce moc vracet (souvisí s výše uvedeným)...
Tak jsem se do toho pustil.
Mrknout na servisní manuál co všechno bude potřeba dělat... Odstrojit pátý dveře zevnitř, zvenku, něco interiéru v kufru, abych vytáhl kabelový svazek, tím jsem začal... Tak koukám do průchodky a tam všechno v pohodě. Tak možná to je jen překlesaný, ale drží to pohromadě... Proměřuju, všechno v pohodě. Tak že by to byl jen spínač? (Tím jsem měl sakra začít ) Zkusím kancelářskou sponkou vyzkratovat konektor, a hele, auto ví že je otevřeno. Hm, tak změřím spínač, mrtvo. Nic. Ale když na ten zámek koukám, spínač je někde uvnitř a asi to nebude (jednoduše) servisovatelný. No, to mi japonci neudělali radost Odkládám napříště, holt seženu zámek. Asi jetej, protože dávat dvojku za novej kvůli spínači mi přijde trochu moc.
Tak co ta koroze? Původně bylo vidět, že se něco loupe nad rámečkem RZ a taky nahoře u kliky. Po odstrojení to vypadalo tak, jak je vidět na fotkách... Velkej flek se šířil od matky na přichycení RZ, u druhý matky to začíná taky, trochu kolem kliky a na dosedacích místech krycí lišty. Na ten velkej flek jsem musel vzít i flexu, protože dremelem bych tam byl ještě teď. Bohužel už to je dost hloubkový, tak tam jsou důlky. Doufam, že ten 3v1 plnič trochu zastaví i tu korozi. Nechtěl jsem to protahovat ještě odrezovačem, čas neni, ale i tak to bude o 90 % lepší.
Zato taková lišta, na který drží osvětlení RZ ta dopadla... Nechápu, proč takhle exponovanou věc neudělali z hliníku, třeba. Ono teda i tu kliku... Inspirován předsedou jsem vzal vibrační multinástroj a oloupal co šlo, prolil odrezovačem, teď to visí v garáži a čeká na lepší zítřky Pak to asi natřu nějakym hammeritem co tu mam, snad to na chvíli rez zpomalí, protože jinak nevim. Napustit to ML/1000 je taky řešení, ale to by pak zase nechytlo barvu, a já bych to radši "zavřel". Teda až teď, co tohle píšu, mi napadlo, že jsem mohl zkusit elektrolýzu. No možná na ni ještě dojde. Varianta by byla to i naohebat z nerezu, ale ono to je trochu prohnutý, to bych asi nedal.
A inspirován předsedou asi budu muset i vyrobit kliku resp. ten kovovej "držák", ve kterým se klika hýbe. No dobře, asi zkusim sehnat z vrakáče, protože 1) nová opět za dvojku je opět moc, 2) výroba by vyžadovala svařování. Ten držák bowdenu je materiál navíc, kterej nejde vyhnout z toho těla, takže by se musel přivařit. I na továrním výrobku je tam myslím nabodovanej. A nalisovaný štefty.
Tohle jsou dvě věci který asi budu muset v blízký době vyřešit.
Mimochodem, došlo i na 3D tisk, poslední fotka. To jsou takový klipsy, do kterých se šroubujou vruty co drží lampičky osvětlení RZ. Když jsem jeden vyndaval z tý orezlý lišty, zlomil se a to tak, že půlka někam zmizela. Tak jsem to narychlo nakreslil a vytiskl. Vypadá to, že to bude fungovat
Aspoň že motor zatím pořád nežere olej
Auto nevědělo, že je otevřený kufr - asi kabeláž v průchodce nebo spínač u zámku...
Pátý dveře maj na sobě nějakou rez...
Vnější klika na pátých dveřích se nechce moc vracet (souvisí s výše uvedeným)...
Tak jsem se do toho pustil.
Mrknout na servisní manuál co všechno bude potřeba dělat... Odstrojit pátý dveře zevnitř, zvenku, něco interiéru v kufru, abych vytáhl kabelový svazek, tím jsem začal... Tak koukám do průchodky a tam všechno v pohodě. Tak možná to je jen překlesaný, ale drží to pohromadě... Proměřuju, všechno v pohodě. Tak že by to byl jen spínač? (Tím jsem měl sakra začít ) Zkusím kancelářskou sponkou vyzkratovat konektor, a hele, auto ví že je otevřeno. Hm, tak změřím spínač, mrtvo. Nic. Ale když na ten zámek koukám, spínač je někde uvnitř a asi to nebude (jednoduše) servisovatelný. No, to mi japonci neudělali radost Odkládám napříště, holt seženu zámek. Asi jetej, protože dávat dvojku za novej kvůli spínači mi přijde trochu moc.
Tak co ta koroze? Původně bylo vidět, že se něco loupe nad rámečkem RZ a taky nahoře u kliky. Po odstrojení to vypadalo tak, jak je vidět na fotkách... Velkej flek se šířil od matky na přichycení RZ, u druhý matky to začíná taky, trochu kolem kliky a na dosedacích místech krycí lišty. Na ten velkej flek jsem musel vzít i flexu, protože dremelem bych tam byl ještě teď. Bohužel už to je dost hloubkový, tak tam jsou důlky. Doufam, že ten 3v1 plnič trochu zastaví i tu korozi. Nechtěl jsem to protahovat ještě odrezovačem, čas neni, ale i tak to bude o 90 % lepší.
Zato taková lišta, na který drží osvětlení RZ ta dopadla... Nechápu, proč takhle exponovanou věc neudělali z hliníku, třeba. Ono teda i tu kliku... Inspirován předsedou jsem vzal vibrační multinástroj a oloupal co šlo, prolil odrezovačem, teď to visí v garáži a čeká na lepší zítřky Pak to asi natřu nějakym hammeritem co tu mam, snad to na chvíli rez zpomalí, protože jinak nevim. Napustit to ML/1000 je taky řešení, ale to by pak zase nechytlo barvu, a já bych to radši "zavřel". Teda až teď, co tohle píšu, mi napadlo, že jsem mohl zkusit elektrolýzu. No možná na ni ještě dojde. Varianta by byla to i naohebat z nerezu, ale ono to je trochu prohnutý, to bych asi nedal.
A inspirován předsedou asi budu muset i vyrobit kliku resp. ten kovovej "držák", ve kterým se klika hýbe. No dobře, asi zkusim sehnat z vrakáče, protože 1) nová opět za dvojku je opět moc, 2) výroba by vyžadovala svařování. Ten držák bowdenu je materiál navíc, kterej nejde vyhnout z toho těla, takže by se musel přivařit. I na továrním výrobku je tam myslím nabodovanej. A nalisovaný štefty.
Tohle jsou dvě věci který asi budu muset v blízký době vyřešit.
Mimochodem, došlo i na 3D tisk, poslední fotka. To jsou takový klipsy, do kterých se šroubujou vruty co drží lampičky osvětlení RZ. Když jsem jeden vyndaval z tý orezlý lišty, zlomil se a to tak, že půlka někam zmizela. Tak jsem to narychlo nakreslil a vytiskl. Vypadá to, že to bude fungovat
Aspoň že motor zatím pořád nežere olej
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
S korozí 5. vrat ses popasoval vcelku se ctí Na klice jsem na svém bývalém měnil jen osičku (nahrazeno závitovou tyčí), matky na koncích a pružinku (to bylo dobrodružství sehnat náhradu, ale nebylo zbytí, moje se při rozborce rozpadla na dva kusy). Kdybys sháněl, nakonec fungovala pružinka z malé plastové dílenské svorky. Ostatní bylo bez rzi nebo jen decentně chycený a po obroušení a nástřiku ok.
Ten plech, co drží osvětlení RZ, to je klasika. Měl jsem ho cca. stejnej. Naštěstí nebyl durch a po očištění tam furt trochu masa zbývalo. Kouknul bych, co stojí jako origo díl, nemuselo by to být za nesmysl. No i když...
Ten plech, co drží osvětlení RZ, to je klasika. Měl jsem ho cca. stejnej. Naštěstí nebyl durch a po očištění tam furt trochu masa zbývalo. Kouknul bych, co stojí jako origo díl, nemuselo by to být za nesmysl. No i když...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Díky
Ten plech, lišta na světla RZ. Jestli jsem koukal dobře, tak jen jako komplet sestava za asi 800? Už si to nepamatuju. Ale jak říkáš, je na něm masa ještě dost. Spíš otázka jak nejlíp tu korozi zpomalit...
Ten plech, lišta na světla RZ. Jestli jsem koukal dobře, tak jen jako komplet sestava za asi 800? Už si to nepamatuju. Ale jak říkáš, je na něm masa ještě dost. Spíš otázka jak nejlíp tu korozi zpomalit...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Vláďo nedávej sem takový hrozný fotky.
Já tu korozi zadního víka řeším průběžně prostříkáváním vším možným z venku a nechce se mi to rozebírat.
Já tu korozi zadního víka řeším průběžně prostříkáváním vším možným z venku a nechce se mi to rozebírat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Vláďa: Jestli na to máš čas, vzal bych to elektroýzou na čisto, odrezovačem stabilizovat a kvalitní základovka plus 2 vrstvy barvy. Jestli jsi fakt paranoidní, tak na závěr ještě vosk To musí vydržet, od kamínků to čočku nedostává, není jak a proč by to rezlo.
Na Outbacku mi taky vázne klika, čeká mě martirium též.
Na Outbacku mi taky vázne klika, čeká mě martirium též.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
No, já bych radši, aby to auto jezdilo
Ale možná to nějak vymyslim a stihnu.
Elektrolýza a hammerite musí stačit. Tak moc se s tím zas patlat nebudu
Od kamínků to sice čočku nedostává, ale za autem se v dešti a břečce drží mlha a leze to kam může...
Ale možná to nějak vymyslim a stihnu.
Elektrolýza a hammerite musí stačit. Tak moc se s tím zas patlat nebudu
Od kamínků to sice čočku nedostává, ale za autem se v dešti a břečce drží mlha a leze to kam může...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Hezky jsi se s tím popasoval. Ten plech na osvětlení je na hovno. Já ho dělal asi před 5 lety, nechal jsem ho galvanicky pozinkovat a pak jsem ho nabarvil. Nějak drží.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Tak jedem
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
A asi to i funguje
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
To je špinítko na vodu? Krásný
Funguje to skvěle. Trvá to, ale mám to rád. Nesežere ani o molekulu víc, než je nutné. Ve srovnání s pískováním, broušením či odrezovačem v tomhle ohledu super.
A jako bonus, když koupíš nějak přiměřeně staré auto a děláš tohle díl po dílu, než to dokončíš, je z něj veterán
Funguje to skvěle. Trvá to, ale mám to rád. Nesežere ani o molekulu víc, než je nutné. Ve srovnání s pískováním, broušením či odrezovačem v tomhle ohledu super.
A jako bonus, když koupíš nějak přiměřeně staré auto a děláš tohle díl po dílu, než to dokončíš, je z něj veterán
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
To je parádní! Už se taky těším, až to na něčem vyzkouším. Ideální by bylo tam hodit celý auto.
Vláďo, jaký jsou použil elektrický parametry?
Vláďo, jaký jsou použil elektrický parametry?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
tak to je slusna gulasovka .. to jsem necekal
Tapan to predtim asi dycky nejak lip ocistil .. nebo poustis "trochu" vic proudu
Tapan to predtim asi dycky nejak lip ocistil .. nebo poustis "trochu" vic proudu
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Štěpáne
Jojo, krásný špinítko na vodu... magie Ale na veterána to asi nedotáhnu
Petře, já to mechanicky očistil tim multivibroněco nástrojem. Ale i tak toho je ve vodě dost A to to běží teprve 3 h... Proudy níže
Honzo, vzhledem k tomu, že mam na tom PC zdroji ještě ten rádoby "laboratorní" zdroj, tak jsem zkusil 24 V (umí asi až 32) a limit na 3 A. Ale ono to samo žere asi jen 0,8 A podle údajů na displeji.
Jojo, krásný špinítko na vodu... magie Ale na veterána to asi nedotáhnu
Petře, já to mechanicky očistil tim multivibroněco nástrojem. Ale i tak toho je ve vodě dost A to to běží teprve 3 h... Proudy níže
Honzo, vzhledem k tomu, že mam na tom PC zdroji ještě ten rádoby "laboratorní" zdroj, tak jsem zkusil 24 V (umí asi až 32) a limit na 3 A. Ale ono to samo žere asi jen 0,8 A podle údajů na displeji.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.
Petře, já to dělal v černým kýbli, tam to nevypadá tak dramaticky. A taky si ten bordel průběžně sedá. Vláďa je v té dynamičtější části procesu.
Vláďo, není od věci, až ti proud začne výrazněji klesat, dát pauzu a očistit obě elektrody drátěným kartáčem.
Vláďo, není od věci, až ti proud začne výrazněji klesat, dát pauzu a očistit obě elektrody drátěným kartáčem.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12