Mira píše:Pokud ti jízdní vlastnosti forda připadali výborný, tak tohle bude z jinýho světa. Velkej posun vpřed.
quickly píše:
Toto si někam zapiš a vzpomeň si na to, až poprvé zapadneš . Bude to totálně mimo obydlí a začneš potom ihned prohledávat vlákna ohledně výbavy na vyprošťování .
Gratulace veliká, je nádherný a pocity s Outbackem jsou jedinečné, obzvlášť když zapadneš o mnoho dále než ostatní
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Díky všem! Každou jízdu si zatím hodně užívám, čím delší tím lepší
Nějaké výlety (důvod jet delší trasu) proběhly. Škoda, že se zatím všude čeká na sníh - snad bude. Do kufru se nám nevejde Thule kočár, musím ho dát napříč jinak se el. kufr nezavře. Předchozí Mondeo asi opravdu mělo místo kufru jeskyni, nebo nevím
Přílohy
Naposledy upravil(a) Stekem dne úte pro 22, 2020 11:24 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
quickly píše:A máš zadní sedadla pozičně daná nahoru nebo položena trochu dozadu ?
Jo mám je dané do max kolmé pozice, i kvůli autosedačce. Ten kočár přesahuje jen kouskem, ale prostě kufru to vadí. Ale to není nic co by mě nějak extra trápilo, jen byl člověk zvyklý, že do kufru narval půl domu a ještě zatáhl roletku.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
jak děti odrostou tak bude kufr stačit. Taky jsem vozili spoustu harampádí a za pár let už nic z toho nebylo potřeba. Kočárky, sáně, plíny, hafo náhradního oblečení, .....
Dneska jsme byli na Šumavě a já vyzkoušel jízdu se Subaru na sněhu. Tam kde je sněhu víc apod. tak super, vyjedu všude, zajedu kam chci. Nicméně při sjezdu od Kvildy na Modravu, kde byla cesta uježděná a místy namrzlá, mi v několika zatáčkách šel zadek do smyku, kdy jsem to/se to brzy srovnal/o. Zpětně si myslím, že jsem do zatáček jezdil asi ve vyšší rychlosti a zároveň při nedotáčivosti asi ťuknul do plynu, což mi hodilo zadkem.
Popravdě jsem z toho neměl dobrý pocity a s předchozím Mondeem s manuálem bych se asi cítil na podobném povrchu jistěji. Myslím a doufám, že si jen potřebuji zvyknout na automat, na auto. Asi jsem i nějak naivně čekal, že když je to Otb, že to bude stále jak po kolejích, nevím. Předpokládám, že chyba je ve mě, že se to auto asi řídí jinak, než předokolka v manuálu. Každopádně cesta do kopců super, cesta dolů radši nemluvit.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Nezda se mi, ze by to z nedotacivosti melo jit po pridani plynu do pretacivosti (jestli tomu dobre rozumim). To by asi chtelo hodne ten plyn prislapnout, to nemyslim, ze byl tvuj pripad. Spis nejaky trhnuti volantem, ale kdyz se to hrne ze zatacky nedotacive ven, tak to v tom pohybu jakoby chce zustat a na volant se tomu taky nechce moc reagovat.
A brzdeni pri te nedotacivosti. Tam by se to asi stocit mohlo.
Mam jinyho outbacka a hlavne jinou prevodovku, ale pokud je nekde fakt hodne hladko, delam z automatu manual. Muze byt prevodovka sebechytrejsi a seberychlejsi, ale ja proste nechci, aby v takove situaci radila. Muj outback by z kopce nejradeji porad jezdil na 5 a pak logicky radi pri kazdem pridani plynu a malem v kazde zatacce. Udela to rychle, ale stejne je to na hladku naprd.
Když jsem měl první Subaru (Forester SH v naftě), tak první zimu při průjezdu první zatáčky pod sněhem jsem měl dost podobný pocit. Ihned jsem jel na Tesco parkoviště do Hradce a tam jsem si vyzkoušel, jak se auto chová při mírném smyku (předtím Felicia a Octavia). Potom jsem po najetí 100tkm jel na svoji první Školu smyku do Jihlavy a zjistil jsem, že auto vůbec neovládám . Až třetí zimu jsem se naučil dostat auto bokem - blízko nás na odstavné JZD ploše. Nejlíp se mi ve smyku ovládá otík BR 3.6, kdy jsem na kyvné desce projel vše bez rozhození (u BS jsem byl 2x rozhozený, u forestíka SJ to byla skoro polovina jízd).
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Na namrzlém sjezdu bude klouzat všechno, ale nedotáčivost je, když se ti předek hrne ze zatáčky ven, tzn. klouže ti předek. To se přidáním plynu nespraví, pouze z té zatáčky vyletíš rychleji ven. Pokud ti uklouzl zadek, jedná se o přetáčivý smyk který si přivodíš plynem a pak pomocí kontra tu zatáčku vydriftuješ bokem. . To se trénuje někde na volné ploše, na silnici to raději nezkoušej. Prostě to chce jet pomaleji a při výjezdu citlivěji přidávat, což je ovšem z kopce asi i zbytečný. Prostě pokud ztrácíš adhezi, jedeš moc rychle.
Nemám vaše zkušenosti, s vašimi novšími auty, pohony plejád, natož automaty, ale je fakt, že první, byť ne nějak drastický rozdíl v mém manuál SG forestru byl ten, že cítím z kopce na uhlazeném sjezdu, či ledovce, cítím jak víc tlačí zadek, můj dojem jen. Je třeba využívat pohonu jako celku, držet co nejvíce ustálenou a přiměřenou rychlost, nebrzdit pokud možno a když tak už jen opravdu s citem, to pak nevadí ničemu.
Z kopce 4x4 nepomůže, nemá jak, aspoň si to myslím.
U lesníka SG je nej dát redukci, když už je teda třeba, s brzdou opatrně ( to platí jen u opravdu těžkých podmínkách, nevím nakolik byla ta tvá cesta obtížná, přijde mě, že jsi spíš jel rychle, ale logicky nevím...)jenomže někdy se i brzdit musí, je to jak říkáš dle mě o citu, o čase o sžití s autem.
Míro, myslím, že shoda, příčina byla moc rychlá jízda, mě to jinak nevychází. Stekem: ono stačí víc hladko, namrzlá cesta třeba i s mondeem by to bylo možná podobné, někdy je to těžké posoudit...
Taky bych to přisoudil specifickým podmínkám, zadní kola se dostaly na led a lehce se svezly. Víc stabilizace nedovolí. A určitě u tohoto modelu nestačí ťuknout do plynu, aby okamžitě ustřelil zadek na rovnoměrném povrchu. Spíš se to začne hrnout ještě víc po předku ven.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Díky všem za reakce. U toho popisu nedotáčivosti, jsem zapomněl napsat, že jsem dal plyn, až když se předek chytnul a pak mi to hodilo zadkem. Myslím, že za to může návyk, že u předokolky, když už se mi chytnul předek, tak to bylo dobrý a věděl jsem, že plynem se už jakžtakž vytáhnu pryč. Tady prostě to auto reaguje jinak a to ještě nemám zažitý.
Pak jsem si taky zkoušel podřazovat pádly, ale to už jsem jel hodně defenzivně a mezi auty, takže to se žádné nechtěné klouzání nekonalo.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012