Lego 2.0R MY08 - grftz
Napsal: ned říj 11, 2020 6:52 pm
Zdarec vespolek,
konečně je ze mě subarista, ne jen "osoba občas Subaru řídící" Celkem nečekaně se mi do rukou dostalo černé kombíkové Legacy MY08 se zplynovaným dvoulitrem 121 kW v manuálu. Od roku 2013 do současnosti s ním jezdil otecko, kupované od ILOSu Liberec, kde ho předchozí majitel koupil a celou dobu servisoval, při nájezdu asi 130 tkm. V tomto týdnu auto úspěšně pokořilo metu 200 000 a změnilo působiště - z Orlických hor pod Brno.
Aktuálně mám asi šest týdnů - dva měsíce na to, abych ho uvedl do stavu dlouhodobě nevyžadujícího akutní servisní zásahy (nebo aspoň plus minus, jasně, je to 14 let starý auto ) - a jdu si pro rady starších (i mladších) a zkušenějších Předpokládaný nájezd jsem napočítal na nějakých 20 tisíc ročně, většina trasy 30 km (práce) + sem tam couračka po městě + sem tam delší výjezdy.
Bod jedna - servis v Brně a okolí. Zkoušel jsem hledat, nicméně zkušenosti se kapku liší, pochopitelně, a navíc se mění v čase...Čili Brňáci, máte aspoň tipy, kam určitě ne?
Bod dva - jak do zmíněného vozidla smysluplně proinvestovat 50-70 tisíc s hlavním zaměřením na to, aby se předešlo budoucím neplánovaným výpadkům v provozuschopnosti? O některých věcech mám celkem přesnou představu, že by se měly udělat, ale zase si nejsem jist cenovou náročností...
Určitě rozvody, svíčky, kontrola ventilů - byly by na řadě za chvíli, a přijde mi zbytečné si plánovat návštěvu servisu hned za nějaké čtyři měsíce; navíc se takhle předejde všetečným poznámkám "A není to v tom servisu nějak často?"
Určitě kompletní diagnostika plynu, kontrola vstřikovačů - ať mám nastavený nějaký "Stav nula" a vím, co jak dlouho vydrželo.
Určitě všechny oleje, co se na autě najdou - převodovka, diferáky, ...
Celkem jistě všechny tlumiče - už je auto takové houpavější, než by mohlo.
Díly podvozku dle zjištění servisu - na hrbolech už si občas "něco" zatluče
Podle přesného zjištění stavu odstranění trochy koroze + konzervace - to jediné asi bude třeba nechat na jaro - léto.
Seznam působí kapku děsivě na to, že to auto vlastně normálně v pohodě jezdí Máte ještě zkušenosti, co se tak na daném voze přehlíží, a pak najednou je to vysypaný?
Díky za reakce a přeju hodně bezpečných kilometrů vespolek
konečně je ze mě subarista, ne jen "osoba občas Subaru řídící" Celkem nečekaně se mi do rukou dostalo černé kombíkové Legacy MY08 se zplynovaným dvoulitrem 121 kW v manuálu. Od roku 2013 do současnosti s ním jezdil otecko, kupované od ILOSu Liberec, kde ho předchozí majitel koupil a celou dobu servisoval, při nájezdu asi 130 tkm. V tomto týdnu auto úspěšně pokořilo metu 200 000 a změnilo působiště - z Orlických hor pod Brno.
Aktuálně mám asi šest týdnů - dva měsíce na to, abych ho uvedl do stavu dlouhodobě nevyžadujícího akutní servisní zásahy (nebo aspoň plus minus, jasně, je to 14 let starý auto ) - a jdu si pro rady starších (i mladších) a zkušenějších Předpokládaný nájezd jsem napočítal na nějakých 20 tisíc ročně, většina trasy 30 km (práce) + sem tam couračka po městě + sem tam delší výjezdy.
Bod jedna - servis v Brně a okolí. Zkoušel jsem hledat, nicméně zkušenosti se kapku liší, pochopitelně, a navíc se mění v čase...Čili Brňáci, máte aspoň tipy, kam určitě ne?
Bod dva - jak do zmíněného vozidla smysluplně proinvestovat 50-70 tisíc s hlavním zaměřením na to, aby se předešlo budoucím neplánovaným výpadkům v provozuschopnosti? O některých věcech mám celkem přesnou představu, že by se měly udělat, ale zase si nejsem jist cenovou náročností...
Určitě rozvody, svíčky, kontrola ventilů - byly by na řadě za chvíli, a přijde mi zbytečné si plánovat návštěvu servisu hned za nějaké čtyři měsíce; navíc se takhle předejde všetečným poznámkám "A není to v tom servisu nějak často?"
Určitě kompletní diagnostika plynu, kontrola vstřikovačů - ať mám nastavený nějaký "Stav nula" a vím, co jak dlouho vydrželo.
Určitě všechny oleje, co se na autě najdou - převodovka, diferáky, ...
Celkem jistě všechny tlumiče - už je auto takové houpavější, než by mohlo.
Díly podvozku dle zjištění servisu - na hrbolech už si občas "něco" zatluče
Podle přesného zjištění stavu odstranění trochy koroze + konzervace - to jediné asi bude třeba nechat na jaro - léto.
Seznam působí kapku děsivě na to, že to auto vlastně normálně v pohodě jezdí Máte ještě zkušenosti, co se tak na daném voze přehlíží, a pak najednou je to vysypaný?
Díky za reakce a přeju hodně bezpečných kilometrů vespolek