klicnikovo Legacy

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
2.0XT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
Jméno a příjmení: Vít
Bydliště: Plzeň

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od 2.0XT »

Věřím, ale jak to zjistit jinak než se podívat dovnitř? Pokud to ten olej jen pálí tak katalyzátor mu asi taky nepoděkuje.

Uplně offtopic: co se stane když se motor zadře? Jen mlátí? A nebo se kousne a spolu s ním i všechna kola u automatu?
Subaru Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Záleží na tom, co se zadře. Když se přidře na klice, tak se to může furt točit, jen mlátit (chvíli). Když se to mázne na kroužcích, tak se to zastaví.

Jinak norma spotřeby oleje je 1L/1000 :-) A u Legacy 2,2 to byla naprosto běžná spotřeba oleje. Tenkrát jsme to řešili s Alešem, když jsem ho měl, jestli to překroužkovat nebo lejt olej. Aleš tenkrát říkal, hoď to do kalkulačky, jak dlouho si chceš to auto nechat a kolik tě bude stát za tu dobu olej, jestli se ti vyplatí ta investice do kroužků...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22696
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od spm »

Jak se hází do kalkulačky nekonečno? :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od klicnik »

Tak mi olej mizi i nadale, i pres 1 l/1000 km. Podle Dobran je to na tenhle motor hodne, upozornuji na zatez pro katalyzator, mozny problem na STK/emisich atp. a doporucuji to resit.
Nastrel otevreni, prekrouzkovani, ocisteni od karbonu a kontrola, jestli tam neni taky neco nacatyho, jak pise Vitek, je kolem 50k.


Muze mit v takove situaci smysl pokukovat na tohodle potencialniho darce motoru, jako alternativni variantu?
https://auto.bazos.cz/inzerat/125084665 ... i-dily.php
Vyrobni cisla jsem jeste nekontroloval, ale na prvni pohled - vykon, rok vyroby, automat - by to snad i mohlo pasovat?
I pokud si prihodim k potrebne vymene jeste montaz vstriku na plyn, muze to vyjit levneji, nez jit cestou plne GO, nebo je to uplna blbost?

Je s otaznikem, v jakym stavu je motor u toho darce - kolik ma najeto, jestli treba taky olej nezral, jestli neco najel na plyn, nebo jenom benzin... aby mne necekala po pul roce generalka i s tim "novym" motorem, to bych si fakt pomohl :D

Nebo se radsi placnout pres kapsu a jit cestou GO, at mam urcitou jistotu?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Tím dárcem se nesvezeš, takže by to mohly být vyhozený peníze. 50 je hodně, ale aspoň bys měl jistotu, že to budeš mít v pořádku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Tapan »

Hele, to záleží, kolik s tím autem ještě najedeš. Jestli stopade, tak se generálka vyplatí. Jestli šedesát, tak spíš ne.
Jinak zrovna Subatech ti bude asi umět v rozmezí 25-40 prodat funkční motor s rozumným nájezdem s nějakou zárukou, že neklepe a že netlakuje do vody. Samozřejmě kolik bude žrát oleje ti nikdo neřekne. K tomu samozřejmě nějaká práce, plus ten plyn...a jsi možná na skoro stejných penězích. Jinými slovy za 15 to nevyřešíš, bohužel. Kdybych se rozhodl to řešit, tak spíš ta generálka, protože když se udělá dobře, prostě to bude makat ještě dlouho.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od klicnik »

Kolik toho najezdim - nakolik jsem s tim jinak naprosto spokojenej, tak - dokud nas koroze, nebo befehl z unie v ramci jejich boje proti spalovakum nerozdeli.

Panove, dekuji, takhle mi to v podstate staci, radsi teda pujdu na jistotu do velke opravy a snad pak budu mit aspon na chvilku pokoj - zatim je cena za kilometr takova, ze bych to mohl najezdit taxikem, tak snad si to trosku sedne. :D
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Ono to rozhodnutí bolí, protože jsou to prostě prachy. Ale je třeba to brát tak, že starý jsou ty auta všechny stejně a musel bys mít nějak garantováno, že potenciální dárce měl málo najeto a byl v kondici, aby sis nekoupil to samý, co už máš. Bez nějaký takový garance mě osobně dává větší smysl zaplatit opravu, protože Aleš to udělá dobře a bude ti to fungovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od klicnik »

Tak uz se k tomu v Dobranech dostali, rozebrali to a je to teda velky spatny.
Vedle vymeny pistnich krouzku by byl potrebny vyrazne vetsi zasah - dva pisty, prebrouseni jednoho mista, kde to uz zaclo drit... tedy, dusledky toho, ze motor jel s nedostatkem oleje... mozna jsem to zpocatku, kdy jsem o tom nevedel, propasl az moc a uz se to se mnou vezlo, netusim, kazdopadne pouceni bych z toho mel...

Bylo mi nabidnuto nekolik variant, z nichz nejlip vysla moznost posledni, v podobe vymeny motoru jako celku (plus minus nejaky prestrojeni, presunu LPG vstrikovacu do novyho motoru apod.).
Uživatelský avatar
Klop
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 08, 2012 11:29 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Klop »

klicnik píše:Tak uz se k tomu v Dobranech dostali, rozebrali to a je to teda velky spatny.
Vedle vymeny pistnich krouzku by byl potrebny vyrazne vetsi zasah - dva pisty, prebrouseni jednoho mista, kde to uz zaclo drit... tedy, dusledky toho, ze motor jel s nedostatkem oleje... mozna jsem to zpocatku, kdy jsem o tom nevedel, propasl az moc a uz se to se mnou vezlo, netusim, kazdopadne pouceni bych z toho mel...

Bylo mi nabidnuto nekolik variant, z nichz nejlip vysla moznost posledni, v podobe vymeny motoru jako celku (plus minus nejaky prestrojeni, presunu LPG vstrikovacu do novyho motoru apod.…
Za mě sehnat mladého kluka mechoše (nadšence) a shnilé auto k odpisu (odhlášené). 5 tis. za práci a 5 tis. za vrak. Zůstane ti hafo náhradních dílů a tvůj stávající motor taky na díly.
Kde sehnat mechanika a vrak nevím.

Jinak Dobřany jsou dobrý servis. Doporučuju.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Tapan »

To zní jako hezký plán, ale ten vrak bude spíš za 40 (bouračka třeba za 25) a mladý nadšenec za byt a stravu taky obvykle nedělá. I když přehodit motor není zas taková raketová věda, když bude mít kliku, tam by se do tvého rozpočtu třeba vešel. Ale auto s ok motorem za 5k? To tak Felicii nebo s trochou štěstí nějaký Fiat.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Tak to je nepříjemný. V tom případě je výměna agregátu rozumná a pochopitelná.
Ten vrak i šikovnýho nadšence za 5 beru. Kde rostou ?? :-D To je taková dobrá rada nad zlato... :-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tomiq
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Tomiq »

klicnik píše:Tak uz se k tomu v Dobranech dostali, rozebrali to a je to teda velky spatny.
Vedle vymeny pistnich krouzku by byl potrebny vyrazne vetsi zasah - dva pisty, prebrouseni jednoho mista, kde to uz zaclo drit... tedy, dusledky toho, ze motor jel s nedostatkem oleje... mozna jsem to zpocatku, kdy jsem o tom nevedel, propasl az moc a uz se to se mnou vezlo, netusim, kazdopadne pouceni bych z toho mel...

Bylo mi nabidnuto nekolik variant, z nichz nejlip vysla moznost posledni, v podobe vymeny motoru jako celku (plus minus nejaky prestrojeni, presunu LPG vstrikovacu do novyho motoru apod.…
Nechci rejpat, ale jak se projevuje nedostatek oleje na pístu motoru? <:-<
Tohle není přece dvoutakt, aby olej (ve směsi) mazal píst... :-DDD
Zapečený, nebo prasklý pístní kroužky se na pístu, resp. válci projeví - a pokud stírací kroužek nefunguje, tak se max spaluje víc oleje a auto kouří (pokud tam vůbec nějaký ještě je :-D )
Málo oleje - klika, ojnice, ložiska... (*_^) |,,,,
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od klicnik »

Tomiqu, ja tomu rozumim jak koza petrzeli a je dost dobre mozny, ze jsem s odstupem par hodin akorat blbe prevypravel to, co mi bylo receno po telefonu. :)

Klop píše:Za mě sehnat mladého kluka mechoše (nadšence) a shnilé auto k odpisu (odhlášené). 5 tis. za práci a 5 tis. za vrak. Zůstane ti hafo náhradních dílů a tvůj stávající motor taky na díly.
Uvazoval jsem spoustu variant, vcetne odlozeni opravy a narychlo sehnani cehokoliv na dojezdeni, nakolik mne dost tlaci cas. Takze neco takovyho by sice bylo fajn, ale v prvni rade to nemam kde uskladnit a casove by to taky moc nevyslo.

Nakonec jsem rad, ze se v Dobranech podarilo domluvit takovy postup, protoze to resi jak to, ze to bude udelany poradne, tak i tu moji casovou tisen.
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od masha »

Tak to je vcelku mrzuté :-/ doufám, že budeš brzo jezdit!!! Určitě to dají dohromady a pokud to dává smysl finančně tak není o čem..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“