nivviriho Outback 2005 (R.I.P.)
Re: nivviriho Outback 2005
Jak jsem psal, je tam toho mega. Může to bejt od špatnýho kontaktu, kabelu, přes špatný relé, až po vadu snímače natočení klapky nebo serva, co s ní hejbe.
Všechno v podstatě neovlivnitelný kvalitou údržby.
Všechno v podstatě neovlivnitelný kvalitou údržby.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
- Jméno a příjmení: David Tulach
Re: nivviriho Outback 2005
Asi 4.5k, přes léto jsme hodně jezdili delší trasy.emve píše:Oops, tak tu klasickou chybu P0420 ukázal Outback u nás celkem 3x, poprvé někdy ve 225 tis. km, pak cca 250 a pak letos v zimě. Tohle je něco nového.
Kolik máte najeto od koupě ?
Co jsem googlil, ten nový error můžou být dve hlavní věci:
1) zmiňovaný problém s elektronickým řízením plynu
2) autem detekovany neoprávněný zásah do řidici jednotky - v tomto případě mojí maličkostí umazavajici p0420ky
Druhá kategorie by šla řešit tím odstíněním sondy, takže bych mazat nic nemusel. První kategorie je na návštěvu AWD. Ale to asi budu muset pro jistotu stejně.
Re: nivviriho Outback 2005
Pochybuju, že mazání chyb něco vyhodnotí jako neoprávněný zásah do ECU. Mazání chyb je zcela legitimní zásah.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
- Jméno a příjmení: David Tulach
Re: nivviriho Outback 2005
Možná to pozná čínské knockoff jednotky koupené za pár stovek z AlzyHonzaCZ píše:Pochybuju, že mazání chyb něco vyhodnotí jako neoprávněný zásah do ECU. Mazání chyb je zcela legitimní zásah.
Ale jo, taky bych se divil.
Re: nivviriho Outback 2005
Jo, tak to by to pak muselo poznat i ty moje za dolar padesát...
Jako fakt v tom nehledej nějakou vědu. Různý šifrování a řešení neoprávněných zásahů jsou fíčury, co automobilky zkoušejí maximálně tak poslední pár let. Rozhodně to nemá Subaru z roku 2005 s technikou z přelomu tisíciletí.
Jako fakt v tom nehledej nějakou vědu. Různý šifrování a řešení neoprávněných zásahů jsou fíčury, co automobilky zkoušejí maximálně tak poslední pár let. Rozhodně to nemá Subaru z roku 2005 s technikou z přelomu tisíciletí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
- Jméno a příjmení: David Tulach
Re: nivviriho Outback 2005
Tak jsme po návštěvě AWD, lehce přes 9 000,-.
- Podložky pod lambda sondy
- Olej + filtry a podobné legrace u malé prohlídky. Těsnící kroužek
- Pročištěné a brzdy a rozhýbání čepů - brzí to teď o poznání lépe
- Error s řízením plynu je prý normálka, nemám řešit, pokud se nebude opakovat, pak by vyměnili.
- Geometrie.
Teď ty špatné zprávy.
Prý je tam šílená koroze na podvozku. Velká koroze kastle, zrezlé nosné části vpředu a vzadu, nápravy, výfuk, vana automatu, trubky pod motorem. U prahů je všechno pryč, prý se jim to tam úplně prohýbalo. Popraskané silent bloky, které by vzhledem ke korozi nebyla sranda měnit.
Co se týče koroze je to prý jeden z nejhorších kusů, co kdy viděli. Na informaci, že technickou to nedávno prošlo v pohodě, odvětili, že tam "zjevně byli nějací dobrodruzi".
Takového stavu jde prý dosáhnout jedině tím, když to po dlouhá období stojí na hlíně nebo trávě, kde se odpařuje voda a pomalu to auto rozpouští.
Podle nich by stálo tak 150k to dát dohromady a ani přesvářené to nebude mít původní strukturální integritu. Prý tak maximálně do další technické a pak zahodit, nebo se toho zbavit co nejdřív a vzít něco jiného.
Tak nevím, jestli jsou zbytečně dramatičtí nebo je to vážně tak zlé, ale radost mi každopádně neudělali
Další investice do oprav nemají mít smysl, maximálně jen na další obdobnou prohlídku.
Jsou v těch zhodnoceních solidní, mám to brát 100% vážně?
- Podložky pod lambda sondy
- Olej + filtry a podobné legrace u malé prohlídky. Těsnící kroužek
- Pročištěné a brzdy a rozhýbání čepů - brzí to teď o poznání lépe
- Error s řízením plynu je prý normálka, nemám řešit, pokud se nebude opakovat, pak by vyměnili.
- Geometrie.
Teď ty špatné zprávy.
Prý je tam šílená koroze na podvozku. Velká koroze kastle, zrezlé nosné části vpředu a vzadu, nápravy, výfuk, vana automatu, trubky pod motorem. U prahů je všechno pryč, prý se jim to tam úplně prohýbalo. Popraskané silent bloky, které by vzhledem ke korozi nebyla sranda měnit.
Co se týče koroze je to prý jeden z nejhorších kusů, co kdy viděli. Na informaci, že technickou to nedávno prošlo v pohodě, odvětili, že tam "zjevně byli nějací dobrodruzi".
Takového stavu jde prý dosáhnout jedině tím, když to po dlouhá období stojí na hlíně nebo trávě, kde se odpařuje voda a pomalu to auto rozpouští.
Podle nich by stálo tak 150k to dát dohromady a ani přesvářené to nebude mít původní strukturální integritu. Prý tak maximálně do další technické a pak zahodit, nebo se toho zbavit co nejdřív a vzít něco jiného.
Tak nevím, jestli jsou zbytečně dramatičtí nebo je to vážně tak zlé, ale radost mi každopádně neudělali
Další investice do oprav nemají mít smysl, maximálně jen na další obdobnou prohlídku.
Jsou v těch zhodnoceních solidní, mám to brát 100% vážně?
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: nivviriho Outback 2005
Vlez pod auto, sundej plasty, vem sroubovak a udelej tuk tuk tuk a modli se. Pokud s kazdym tuk tuk potrebujes novej sroubovak, pac ti zmizel v aute = je to spatny
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Re: nivviriho Outback 2005
Hmm, zajímavé.. Ty trubky pod motorem jsem v inzerátu uváděl. Já jsem to auto viděl naposledy zespodu před 2 lety a kromě této části to bylo úplně v poho. STK to skutečně před prodejem prošlo, tátovi to dělal místní garážník a neměl jsem pocit, že to bylo "po známosti" a jinak by to neprošlo... Schválně se na to zeptám.
Otázka jestli kluci v AWD nebyli trochu uraženi, že jsi nevzal ten jejich, který tam mimochodem stojí doteď. Pokud si tě pamatovali, tak bych si na to celkem tipoval.
Odborně to určitě může posoudit pan předseda. Samozřejmě auto je za 2 měsíce 16 let staré, najezdilo v Česku a soli 260 tis. km a byl to služební pracant, ne víkendový mazel s maximální péčí jako moje osobní auta. To, že auto nebude na dalších 15 let a jen měnit olej bylo jasné. Ale dvacítku bych tipoval, že dá v poho.
BTW : Podvlada zespodu auto neviděl ?
Otázka jestli kluci v AWD nebyli trochu uraženi, že jsi nevzal ten jejich, který tam mimochodem stojí doteď. Pokud si tě pamatovali, tak bych si na to celkem tipoval.
Odborně to určitě může posoudit pan předseda. Samozřejmě auto je za 2 měsíce 16 let staré, najezdilo v Česku a soli 260 tis. km a byl to služební pracant, ne víkendový mazel s maximální péčí jako moje osobní auta. To, že auto nebude na dalších 15 let a jen měnit olej bylo jasné. Ale dvacítku bych tipoval, že dá v poho.
BTW : Podvlada zespodu auto neviděl ?
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: nivviriho Outback 2005
To bych ten spodek chtěl fakt vidět.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2173
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: nivviriho Outback 2005
No podle popisu by mi to sedělo na auto o 20 let starší...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: nivviriho Outback 2005
Tak to teda čumim, podle toho popisu to zní, jak kdybys měl prásknout dveřma a auto se mělo rozpadnout.
Emve, zas tak moc jsme to zespodu nekoumali, měnili jsme jen ložisko... Ramena trochu orezlý ale řekl bych nic hroznýho, díry tam nebyly. Štít brzd na tom špatně byl, ale to se není čemu divit. A zbytek jsem neviděl. Přišlo mi to orezlý tak nějak normálně, neměl jsem pocit, že by se to mělo rozpadnout.
Chtělo by to viděl. Davide, nebudeš mít cestu kolem? Že by ses na chvilku stavil, jen bychom sundali plasty a mrkli na to, jestli to je fakt tak hrozný.
Jinak nevěřím, že by to mělo stát tolik dát dokupy, pokud to je vůbec potřeba. Spíš by bylo těžký najít člověka co by na to měl čas.
Emve, zas tak moc jsme to zespodu nekoumali, měnili jsme jen ložisko... Ramena trochu orezlý ale řekl bych nic hroznýho, díry tam nebyly. Štít brzd na tom špatně byl, ale to se není čemu divit. A zbytek jsem neviděl. Přišlo mi to orezlý tak nějak normálně, neměl jsem pocit, že by se to mělo rozpadnout.
Chtělo by to viděl. Davide, nebudeš mít cestu kolem? Že by ses na chvilku stavil, jen bychom sundali plasty a mrkli na to, jestli to je fakt tak hrozný.
Jinak nevěřím, že by to mělo stát tolik dát dokupy, pokud to je vůbec potřeba. Spíš by bylo těžký najít člověka co by na to měl čas.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: nivviriho Outback 2005
přesně tak stačí sundat spodní plast motoru a zadní podběh, to napoví. Minulý týden jsem byl taky u awd na check podobné ojetiny. Byl jsem u toho, vše řečené bylo bez přehánění, rozumně popsané, kluci se snažili být objektivní. Takhle tragicky může prorezavět podstatně mladší subaru, pokud to parkuje na trávě, stačí jednu sezonu. Nebo nějaká jiná příčina. Zkáza skvělých aut.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22743
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: nivviriho Outback 2005
No a zvednout a postavit na špalky vám to šlo? To moje těsně před tím, než šlo na vyvaření, jsem už skoro nepřezul, pač hever, v té době ještě prahový,mi málem vlezl do kabinypodvlada píše:Tak to teda čumim, podle toho popisu to zní, jak kdybys měl prásknout dveřma a auto se mělo rozpadnout.
Emve, zas tak moc jsme to zespodu nekoumali, měnili jsme jen ložisko... Ramena trochu orezlý ale řekl bych nic hroznýho, díry tam nebyly. Štít brzd na tom špatně byl, ale to se není čemu divit. A zbytek jsem neviděl. Přišlo mi to orezlý tak nějak normálně, neměl jsem pocit, že by se to mělo rozpadnout.
Chtělo by to viděl. Davide, nebudeš mít cestu kolem? Že by ses na chvilku stavil, jen bychom sundali plasty a mrkli na to, jestli to je …
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
- Jméno a příjmení: David Tulach
Re: nivviriho Outback 2005
@podvlada - to mi dává smysl. Pokud by se ti chtělo, klidně bych to spojil s výměnou PZ ložiska, které už je taky na hlučné odchodu, s tím si rád udělám výlet do Plzně
Trochu mám pocit, že je pravda, že se AWD trochu šklebí na starší auta, co nejsou z jejich bazaru, ale zase souhlasím, že si asi nevymýšlí. Jen mě ten popis vyděsil, když říkali, že by se do toho báli sáhnout. Nejlepší bude se na to fakt s někým podívat a získat druhý pohled, pak sem můžeme nastrelit fotky na konzultaci.
To s tím stáním na trávě zní dost pravděpodobně, zvlášť když emve říkal, že se s tím poslední roky skoro nejezdilo. Ale taky bych nevěděl, že se to nesmí, jinak bych byl samozřejmě mnohem paranoidnejsi.
Trochu mám pocit, že je pravda, že se AWD trochu šklebí na starší auta, co nejsou z jejich bazaru, ale zase souhlasím, že si asi nevymýšlí. Jen mě ten popis vyděsil, když říkali, že by se do toho báli sáhnout. Nejlepší bude se na to fakt s někým podívat a získat druhý pohled, pak sem můžeme nastrelit fotky na konzultaci.
To s tím stáním na trávě zní dost pravděpodobně, zvlášť když emve říkal, že se s tím poslední roky skoro nejezdilo. Ale taky bych nevěděl, že se to nesmí, jinak bych byl samozřejmě mnohem paranoidnejsi.
Re: nivviriho Outback 2005
Měl jsem na to podobný názor. Normální stav úměrný stáří a kilometrům.podvlada píše: Emve, zas tak moc jsme to zespodu nekoumali, měnili jsme jen ložisko... Ramena trochu orezlý ale řekl bych nic hroznýho, díry tam nebyly. Štít brzd na tom špatně byl, ale to se není čemu divit. A zbytek jsem neviděl. Přišlo mi to orezlý tak nějak normálně, neměl jsem pocit, že by se to mělo rozpadnout.
BTW zjišťoval jsem, jestli garážník, který dělal STK říkal něco o korozi... Prej nic..
Poslední roky se s tím jezdilo minimálně, ale určitě to nestálo roky na trávě, odstavené bylo v přístřešku, nebo na dlažbě. Ze začátku třeba 6 let bylo v garáži. Historicky to někdy na trávě nebo sněhu mohlo stát (víkendy na chatě), ale to stojí všechny auta a jiné značky to dávaly v pohodě (na jedničkové okině jdou i po 21 letech snadno uvolnit šrouby na podvozku). Takže spíš než péčí je to primárně autem bohužel, japonci a koroze.nivviri píše: To s tím stáním na trávě zní dost pravděpodobně, zvlášť když emve říkal, že se s tím poslední roky skoro nejezdilo. Ale taky bych nevěděl, že se to nesmí, jinak bych byl samozřejmě mnohem paranoidnejsi.
Já doufám, že nad autem nezlomíš hůl a předseda bude mít čas. Zvlášť pokud je jinak auto v pohodě (převodovka/motor), což snad je a kosmeticky hezké. Každé auto má něco. Já jsem koupil s STI s motorem, který by měl držet a šup jsem v tom za 80 zase pro změnu za převodovku. Ale i s touto investicí mě vyšlo rozumně. Věřím, že i s investicí za opravu u předsedy to nebude nesmysl a bude dál léta sloužit.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS