Bartovo Forester SF

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomiq
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od Tomiq »

Já jsem se toho taky bál a kámoš mechanik mě ujistil, že motor a hlavně elektrika (který jsem se nejvíc bál), je udělaný jako v podstatě vodotěsný (ve smyslu létající vody, samozřejmě ne zaplavení :-D ).
Takže jsem se do toho pustil v létě a nechal motor uschnout (bral jsem to čističem na motory a normálně vodou z hadice) a na manželky autě jsem to dělal někdy v říjnu, ale po umytí motor nechal běžet až se ohřál a uschnul taky dobře (*_^) |,,,,
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10658
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od podvlada »

Jo, ono to tak většinou bylo, voda shora by neměla ničemu vadit, ale člověk má blbej pocit, když ta voda na různých místech zůstane prostě stát, ale taky je otázka, jestli v těch našich 20letých pekáčích je ještě všechno voděodolný jako to bylo když vyjelo z fabriky :-)
A taky, nejlepší bývá mokro utřít, utřeš tím i poslední zbytky špíny. Když je všechno mokrý tak to vypadá dobře, ale jak to zaschne, začnou být vidět mapy a špína, kterou to neodplavilo. Ale kdo má všechny ty zákoutí vytírat dosucha žejo :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
lajo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 347
Registrován: pát zář 04, 2009 1:34 pm

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od lajo »

Můj kamoš automechanik mi poradil, že nejlepší je ten motor mýt spuštěný (ze studeného stavu). Takhle jsem myl několikrát SF i SG a dokonce i Leonka a vždy bez problémů. Akorát je třeba dobře izolovat baterku.
Forester MY99, 92kW, LPG, ex :-(
Forester MY05, 92kW, daily car :-)
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW, dárce
Leone Stationwagon MY86, turbo 100kW, fun car :-)
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Díky všem za ohlasy.
Nakonec jsem to vzal z gruntu a zapoměl se u auta na 4 hodiny :-) .

Motorák jsem tak šudlil kartáčem a houbičkou s nějakým odmaštovačem a jarem :-D . Někdy sem to trochu polil konví. Co šlo jsem utřel do sucha. Takže tak motor vypadá prostě normálně ;-D , ono stačí první kalužo bahno a zase bude bahno až na motoru.
Po tom co jsem ho došudlil tak jsem ho nechal 10 minutek bežet pro sychra.

Potom jsem to vzal zevnitř tak nějak všechno, páč v zimě se mi to už dělat moc chtít nebude :-) . Vysát, potřít prach, vyčistit všechny plasty.

No a pak mi vrtalo hlavou že něco udělám z řidičovou sedačkou. Roh loketky byl takovej načernalej a ta bočnice na sedadle byla taky humus, nikdy mě to nějak netrápilo ale když jsem byl v tom a je ten čas. Vzal jsem jemné kartáč s jarovo teplo vodou a ejhle sedadlo už není šedý ale světle modrý :-DDD. Možná zkusím najít fotku před. Na to že jsme to dělal homodomo kartáčkem a pak utřel papírovýma utěrkama tak pohodys

Pro zajímavost na co je pod trubkou co nasává vzuch vedle ABS krabičky za velkou krabici co souvisí ze nasaváním vzduchu?
Přílohy
IMG_20201106_134251.jpg
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od StandaB »

To je resonator. Nejak to uklidnuje proudeni vzduchu k filtru sani. V podstate to tam byt nemusi. Ja to taky zkusil vyndat a tu diru zaslepit. Jede to stejne, ale v aute to huci jako krava. 8() Muzes to vyzkouset. :-)
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Tak nějak mě napadl další myšlenkový dotaz. Když mám auto po liftu tak kosti stabíku jsou víc namáhané to chápu. Ale v čem jsou vlastnosti rozdílnější? Přemýšlím že dám delší stavitelný.
Moje myšlenka je co se týče ofroudu tak tam to asi chápu že delší kosti by pustily víc kolo vyvěsit
Co se týče silnice tak to znamená že jakoby stabík je víc "napjatý" tzn víc zaplý a míň se to v zatáčkách naklání ? Tzn že průjezdy zatáčkou jsou lepší? Nebo spíš ze začátku to zdrží ale když to člověk přežene tak se auto spíš utrhne?
Že kdyby byly delší kosti tak by se to v zatáčce nahnulo stabík se zapnul a pak to drželo a je to bezpečnější?

Co pozoruju já tak s autem se jezdí uplně v poho a v zatáčkách to dost drží i při agresivější jízdě a nijak extra se to nenáklání
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19151
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od hamoun »

kdyz ta kombinace vyhovuje tvemu slylu jezdeni a mas i pocit, ze muses jet agresivneji bez problemu, tak to nechej vsecko tak, jak to mas .. nic neres ...
kazdemu sedi neco jineho ...
kazdy jezdi jinak ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10658
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od podvlada »

Volám HonzuCZ, zaznělo "zapne se stabík".
Jinak, stabilizátor je prostě zkrutná tyč mezi dvěma rameny. Když máš kola stejně, je volně, bez ohledu na délku kostí přece. Eliminuje jen výrazný změny pružení L vs P. Doporučuju se pořádně zamyslet, jak funguje.
Jedinej problém je, že když máš lift, je celá tyč stabilizátoru jen víc otočená směrem dolů. Není napnutá, ani kosti, prostě jen v jiným úhlu. Může se stát, že se otočí tak, že buď koliduje s jiným prvkem nápravy (rameno třeba), nebo se vyhne tak, že se kosti dostanou do roviny se zahnutou částí stabilizátoru a šprajcne se to.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od VDC »

Celá tyč stabilizátoru je sice pootočená, ale kosti jsou víc napružený. Takže se někdy někomu stalo, že kost praskla. Upřímně řečeno, ten zadní drát, co se mu taky říká stabilizátor, je k ničemu. Když tam není, ani to nepoznáš.
Přední stabilizátor tam samozřemě být musí a až ti praskne kost, pak má smysl řešit delší. Osobně bych to do tý doby neřešil.
Já mám celý léta vepředu standardní délku kostí. A nikdy mi kost nepraskla. A vzadu už drát asi 5 let nemám. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od námořník »

Matně si vzpomínám , že někdo tady psal, že ho vepředu vyndal taky a hodně rychle ho dával z5. Vzadu ho tu nemá víc lidí a nikdo si neztěžuje.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od VDC »

Vyndanej přední je o rozbití držky. Bez toho normální člověk nemůže jezdit. Trvale ho tam nemá ho tam třeba Ondra Rajnoch, ale to není normální člověk, tak mu to nevadí. :-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od námořník »

Asi by se mu nevešlo turbo.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od VDC »

http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od Jackylle »

Mi mechanik vysvětloval, že aby stabilizátor fungoval, musí být kosti vodorovné, když auto v klidu stojí na rovině. U zvednutého auta se se zvedají a čím víc se blíží vertikále, tím hůř stabilizátor funguje.
Takže on to řeší tak, že změří, jak dlouhá by měla být kost pro konkrétní auto a pak hledá napříč značkami, která tam ideálně pásne (takže teď mám vzadu kosti z nějakého BMW a vpředu ani nevím, asi z Peugeota).

Jestli tam je zadní stabík k něčemu, nebo ne... o tom nebudu polemizovat. Jen zkušenost - zvednuté auto s původními kostmi a dle mechnika víceméně nefunkčními stabíky se vlnilo a houpalo docela dost (nikdo z posádky se mi v autě nicméně nepoblil :-D ) V zatáčce se nikdy neurvalo, i když jsem do ní najela poněkud svižněji a pocitově to vypadalo, že užuž jdeme ven. Takže se zhouplo, nahnulo, ale drželo. Příjemné to nebylo.
S kostmi se správnou délkou je to jiné auto, tužší, příjemnější, houpe a naklání se přiměřeně. Zase se to vrátilo cca k tomu, jak to původně vymysleli Japonci.

Ale co s tím ten stabilizátor vlastně dělá, tomu moc nerozumím ;-D
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Tyjo člověk by někdy neřekl kolik se tady toho stihne napsat za dopo :-) . Každopádně vřelé díky všem už jsem pochopil další díl auta a vím že co se týče stabíků mám vše v pořádku [SUBARU]
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“