Bartovo Forester SF
- Tomiq
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1489
- Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš P.
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Bartovo Forester SF
Já jsem se toho taky bál a kámoš mechanik mě ujistil, že motor a hlavně elektrika (který jsem se nejvíc bál), je udělaný jako v podstatě vodotěsný (ve smyslu létající vody, samozřejmě ne zaplavení ).
Takže jsem se do toho pustil v létě a nechal motor uschnout (bral jsem to čističem na motory a normálně vodou z hadice) a na manželky autě jsem to dělal někdy v říjnu, ale po umytí motor nechal běžet až se ohřál a uschnul taky dobře
Takže jsem se do toho pustil v létě a nechal motor uschnout (bral jsem to čističem na motory a normálně vodou z hadice) a na manželky autě jsem to dělal někdy v říjnu, ale po umytí motor nechal běžet až se ohřál a uschnul taky dobře
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10658
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Bartovo Forester SF
Jo, ono to tak většinou bylo, voda shora by neměla ničemu vadit, ale člověk má blbej pocit, když ta voda na různých místech zůstane prostě stát, ale taky je otázka, jestli v těch našich 20letých pekáčích je ještě všechno voděodolný jako to bylo když vyjelo z fabriky
A taky, nejlepší bývá mokro utřít, utřeš tím i poslední zbytky špíny. Když je všechno mokrý tak to vypadá dobře, ale jak to zaschne, začnou být vidět mapy a špína, kterou to neodplavilo. Ale kdo má všechny ty zákoutí vytírat dosucha žejo
A taky, nejlepší bývá mokro utřít, utřeš tím i poslední zbytky špíny. Když je všechno mokrý tak to vypadá dobře, ale jak to zaschne, začnou být vidět mapy a špína, kterou to neodplavilo. Ale kdo má všechny ty zákoutí vytírat dosucha žejo
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Bartovo Forester SF
Můj kamoš automechanik mi poradil, že nejlepší je ten motor mýt spuštěný (ze studeného stavu). Takhle jsem myl několikrát SF i SG a dokonce i Leonka a vždy bez problémů. Akorát je třeba dobře izolovat baterku.
Forester MY99, 92kW, LPG, ex
Forester MY05, 92kW, daily car
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW, dárce
Leone Stationwagon MY86, turbo 100kW, fun car
Forester MY05, 92kW, daily car
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW, dárce
Leone Stationwagon MY86, turbo 100kW, fun car
Re: Bartovo Forester SF
Díky všem za ohlasy.
Nakonec jsem to vzal z gruntu a zapoměl se u auta na 4 hodiny .
Motorák jsem tak šudlil kartáčem a houbičkou s nějakým odmaštovačem a jarem . Někdy sem to trochu polil konví. Co šlo jsem utřel do sucha. Takže tak motor vypadá prostě normálně , ono stačí první kalužo bahno a zase bude bahno až na motoru.
Po tom co jsem ho došudlil tak jsem ho nechal 10 minutek bežet pro sychra.
Potom jsem to vzal zevnitř tak nějak všechno, páč v zimě se mi to už dělat moc chtít nebude . Vysát, potřít prach, vyčistit všechny plasty.
No a pak mi vrtalo hlavou že něco udělám z řidičovou sedačkou. Roh loketky byl takovej načernalej a ta bočnice na sedadle byla taky humus, nikdy mě to nějak netrápilo ale když jsem byl v tom a je ten čas. Vzal jsem jemné kartáč s jarovo teplo vodou a ejhle sedadlo už není šedý ale světle modrý . Možná zkusím najít fotku před. Na to že jsme to dělal homodomo kartáčkem a pak utřel papírovýma utěrkama tak pohodys
Pro zajímavost na co je pod trubkou co nasává vzuch vedle ABS krabičky za velkou krabici co souvisí ze nasaváním vzduchu?
Nakonec jsem to vzal z gruntu a zapoměl se u auta na 4 hodiny .
Motorák jsem tak šudlil kartáčem a houbičkou s nějakým odmaštovačem a jarem . Někdy sem to trochu polil konví. Co šlo jsem utřel do sucha. Takže tak motor vypadá prostě normálně , ono stačí první kalužo bahno a zase bude bahno až na motoru.
Po tom co jsem ho došudlil tak jsem ho nechal 10 minutek bežet pro sychra.
Potom jsem to vzal zevnitř tak nějak všechno, páč v zimě se mi to už dělat moc chtít nebude . Vysát, potřít prach, vyčistit všechny plasty.
No a pak mi vrtalo hlavou že něco udělám z řidičovou sedačkou. Roh loketky byl takovej načernalej a ta bočnice na sedadle byla taky humus, nikdy mě to nějak netrápilo ale když jsem byl v tom a je ten čas. Vzal jsem jemné kartáč s jarovo teplo vodou a ejhle sedadlo už není šedý ale světle modrý . Možná zkusím najít fotku před. Na to že jsme to dělal homodomo kartáčkem a pak utřel papírovýma utěrkama tak pohodys
Pro zajímavost na co je pod trubkou co nasává vzuch vedle ABS krabičky za velkou krabici co souvisí ze nasaváním vzduchu?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Bartovo Forester SF
To je resonator. Nejak to uklidnuje proudeni vzduchu k filtru sani. V podstate to tam byt nemusi. Ja to taky zkusil vyndat a tu diru zaslepit. Jede to stejne, ale v aute to huci jako krava. Muzes to vyzkouset.
Re: Bartovo Forester SF
Tak nějak mě napadl další myšlenkový dotaz. Když mám auto po liftu tak kosti stabíku jsou víc namáhané to chápu. Ale v čem jsou vlastnosti rozdílnější? Přemýšlím že dám delší stavitelný.
Moje myšlenka je co se týče ofroudu tak tam to asi chápu že delší kosti by pustily víc kolo vyvěsit
Co se týče silnice tak to znamená že jakoby stabík je víc "napjatý" tzn víc zaplý a míň se to v zatáčkách naklání ? Tzn že průjezdy zatáčkou jsou lepší? Nebo spíš ze začátku to zdrží ale když to člověk přežene tak se auto spíš utrhne?
Že kdyby byly delší kosti tak by se to v zatáčce nahnulo stabík se zapnul a pak to drželo a je to bezpečnější?
Co pozoruju já tak s autem se jezdí uplně v poho a v zatáčkách to dost drží i při agresivější jízdě a nijak extra se to nenáklání
Moje myšlenka je co se týče ofroudu tak tam to asi chápu že delší kosti by pustily víc kolo vyvěsit
Co se týče silnice tak to znamená že jakoby stabík je víc "napjatý" tzn víc zaplý a míň se to v zatáčkách naklání ? Tzn že průjezdy zatáčkou jsou lepší? Nebo spíš ze začátku to zdrží ale když to člověk přežene tak se auto spíš utrhne?
Že kdyby byly delší kosti tak by se to v zatáčce nahnulo stabík se zapnul a pak to drželo a je to bezpečnější?
Co pozoruju já tak s autem se jezdí uplně v poho a v zatáčkách to dost drží i při agresivější jízdě a nijak extra se to nenáklání
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Bartovo Forester SF
kdyz ta kombinace vyhovuje tvemu slylu jezdeni a mas i pocit, ze muses jet agresivneji bez problemu, tak to nechej vsecko tak, jak to mas .. nic neres ...
kazdemu sedi neco jineho ...
kazdy jezdi jinak ...
kazdemu sedi neco jineho ...
kazdy jezdi jinak ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10658
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Bartovo Forester SF
Volám HonzuCZ, zaznělo "zapne se stabík".
Jinak, stabilizátor je prostě zkrutná tyč mezi dvěma rameny. Když máš kola stejně, je volně, bez ohledu na délku kostí přece. Eliminuje jen výrazný změny pružení L vs P. Doporučuju se pořádně zamyslet, jak funguje.
Jedinej problém je, že když máš lift, je celá tyč stabilizátoru jen víc otočená směrem dolů. Není napnutá, ani kosti, prostě jen v jiným úhlu. Může se stát, že se otočí tak, že buď koliduje s jiným prvkem nápravy (rameno třeba), nebo se vyhne tak, že se kosti dostanou do roviny se zahnutou částí stabilizátoru a šprajcne se to.
Jinak, stabilizátor je prostě zkrutná tyč mezi dvěma rameny. Když máš kola stejně, je volně, bez ohledu na délku kostí přece. Eliminuje jen výrazný změny pružení L vs P. Doporučuju se pořádně zamyslet, jak funguje.
Jedinej problém je, že když máš lift, je celá tyč stabilizátoru jen víc otočená směrem dolů. Není napnutá, ani kosti, prostě jen v jiným úhlu. Může se stát, že se otočí tak, že buď koliduje s jiným prvkem nápravy (rameno třeba), nebo se vyhne tak, že se kosti dostanou do roviny se zahnutou částí stabilizátoru a šprajcne se to.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartovo Forester SF
Celá tyč stabilizátoru je sice pootočená, ale kosti jsou víc napružený. Takže se někdy někomu stalo, že kost praskla. Upřímně řečeno, ten zadní drát, co se mu taky říká stabilizátor, je k ničemu. Když tam není, ani to nepoznáš.
Přední stabilizátor tam samozřemě být musí a až ti praskne kost, pak má smysl řešit delší. Osobně bych to do tý doby neřešil.
Já mám celý léta vepředu standardní délku kostí. A nikdy mi kost nepraskla. A vzadu už drát asi 5 let nemám.
Přední stabilizátor tam samozřemě být musí a až ti praskne kost, pak má smysl řešit delší. Osobně bych to do tý doby neřešil.
Já mám celý léta vepředu standardní délku kostí. A nikdy mi kost nepraskla. A vzadu už drát asi 5 let nemám.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20639
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Bartovo Forester SF
Matně si vzpomínám , že někdo tady psal, že ho vepředu vyndal taky a hodně rychle ho dával z5. Vzadu ho tu nemá víc lidí a nikdo si neztěžuje.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartovo Forester SF
Vyndanej přední je o rozbití držky. Bez toho normální člověk nemůže jezdit. Trvale ho tam nemá ho tam třeba Ondra Rajnoch, ale to není normální člověk, tak mu to nevadí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartovo Forester SF
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Bartovo Forester SF
Mi mechanik vysvětloval, že aby stabilizátor fungoval, musí být kosti vodorovné, když auto v klidu stojí na rovině. U zvednutého auta se se zvedají a čím víc se blíží vertikále, tím hůř stabilizátor funguje.
Takže on to řeší tak, že změří, jak dlouhá by měla být kost pro konkrétní auto a pak hledá napříč značkami, která tam ideálně pásne (takže teď mám vzadu kosti z nějakého BMW a vpředu ani nevím, asi z Peugeota).
Jestli tam je zadní stabík k něčemu, nebo ne... o tom nebudu polemizovat. Jen zkušenost - zvednuté auto s původními kostmi a dle mechnika víceméně nefunkčními stabíky se vlnilo a houpalo docela dost (nikdo z posádky se mi v autě nicméně nepoblil ) V zatáčce se nikdy neurvalo, i když jsem do ní najela poněkud svižněji a pocitově to vypadalo, že užuž jdeme ven. Takže se zhouplo, nahnulo, ale drželo. Příjemné to nebylo.
S kostmi se správnou délkou je to jiné auto, tužší, příjemnější, houpe a naklání se přiměřeně. Zase se to vrátilo cca k tomu, jak to původně vymysleli Japonci.
Ale co s tím ten stabilizátor vlastně dělá, tomu moc nerozumím
Takže on to řeší tak, že změří, jak dlouhá by měla být kost pro konkrétní auto a pak hledá napříč značkami, která tam ideálně pásne (takže teď mám vzadu kosti z nějakého BMW a vpředu ani nevím, asi z Peugeota).
Jestli tam je zadní stabík k něčemu, nebo ne... o tom nebudu polemizovat. Jen zkušenost - zvednuté auto s původními kostmi a dle mechnika víceméně nefunkčními stabíky se vlnilo a houpalo docela dost (nikdo z posádky se mi v autě nicméně nepoblil ) V zatáčce se nikdy neurvalo, i když jsem do ní najela poněkud svižněji a pocitově to vypadalo, že užuž jdeme ven. Takže se zhouplo, nahnulo, ale drželo. Příjemné to nebylo.
S kostmi se správnou délkou je to jiné auto, tužší, příjemnější, houpe a naklání se přiměřeně. Zase se to vrátilo cca k tomu, jak to původně vymysleli Japonci.
Ale co s tím ten stabilizátor vlastně dělá, tomu moc nerozumím
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Bartovo Forester SF
Tyjo člověk by někdy neřekl kolik se tady toho stihne napsat za dopo . Každopádně vřelé díky všem už jsem pochopil další díl auta a vím že co se týče stabíků mám vše v pořádku
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw