Bartovo Forester SF

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2715
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od zhor »

mišus píše:Simo, nechci ti brát iluze, ale už jsem zažil řemen prervanej po 35kkm a ani ne dvou letech.....záleží kdo tam co dá, rozhodně ta druhovýroba nebude tak trvanlivá jako je Subaru řemen.

Ina používá alespoň všechny kladky originál Subaru, ale řemen je aftermarker. A znám klučinu, kterýmu se ocesal řemen po 12kkm ;D ale co to bylo za značku nevím.... Ten interval co jsem posilaljeod výrobce přímo z Fuji heavy.....na tom nic nezmění tě:D

Za tři roky od rozvodů jsem najel skoro 60k takže se tomu intervalu blíží i počet najetých km. Nehledě na to, že spousta poloopů …

Teď jsem slyšel aji hodně stížností aji na Continental, že prý se taky dosti trhají. Můj mechanik mi říkal, že kladky ať si dám jaký chcu (doporučil SNR, že tam dávaji originály od Koyo) ale řemen chtěl originál od Subaru, že ty různý aftermarketový mají lehce jinak udělaný zuby, a že to na můj styl ježděný není dobrý.

Jinak přemýšlím, jak by se mohl řemen při stání na rychlosti mohl nějak napínat a vytahávat. Subaru má snad napínák řemene, kterej není závislej na tlaku oleje, takže by měl být pořád stejně napnutej. Co vím, tak se stání na kvalt nedoporučovalo kvůli převodovce (zejména při transportu na kamiónu nebo lodi), že při pohybech vlivem přepravy dochází ke kontaktu kol pořád na stejném místě, a olejový film časem zmizí, a zuby se můžou poškodit. Je mi jasný, že na stojící auto působí okolní vlivy, jako je vítr nebo okolní projíždějící auta, ale myslím si, že takový pohyby jsou zanedbatelný pro rozvody i převodovku.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mišus »

Ja to tady Bártovi nechci zamořit moudrama...ale když ti stojí auto z kopce na kvalt, tak to drží komprese motoru to se rovná, že je řemen namáhán váhou vozu.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mnov »

sima píše:.....výměna proběhla teď se dívám 4.12.2016, najel jsem od té doby 50000 km.....
Tak to máš na výměnu ještě čas, protože u SG (i když jsou to stejné motory) je předepsaná po 7 letech, jak už psal Standa.
Jinak jsem nedávno potřeboval vytrhnout uschlou meruňku o průměru kmínku 3 cm a chybělo mi jedno oko. Válel se tam použitý rozvodový řemen z Nubiry. Tak jsem ho zapřáhl a praskl tak, že jsem na traktůrku necítil ani drobné škubnutí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od sima »

mišus píše:Ja to tady Bártovi nechci zamořit moudrama...ale když ti stojí auto z kopce na kvalt, tak to drží komprese motoru to se rovná, že je řemen namáhán váhou vozu.
To by jsi takhle musel dle mě stát ale nehnutě hodně dlouhou dobu, si myslím teda já.
Já navíc dávám vždy pokaždé a všude třeba i na rovince ručku, nijak se tím nezhoršila její opotřebovanost, účinnost, dělám to tak odjakživa.
Mnove díky, tohle je přesnější výklad, těch 7 let.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mnov »

mišus píše:Ja to tady Bártovi nechci zamořit moudrama...ale když ti stojí auto z kopce na kvalt, tak to drží komprese motoru to se rovná, že je řemen namáhán váhou vozu.
Michale, s tímto nesouhlasím. Komprese to auto nedrží, ta prostě uteče a síla by šla stejně jen přes kliku. Odpor tam vytvoří právě i rozvody, ale u tohoto systému, kdy je řemen trvale napnutý pružinou kladky to nemůže mít žádný vliv.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mišus »

Já ti to nevnucuju, sundej si kryty a zkus si to a uvidíš co to dělá ;) navíc v kladce je jen pružina a ta může být přetlačovaná :)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mnov »

Teď jsem to nastrojil po výměně svíček, tak nic sundavat nebudu.
Ale dokážu si představit, co to dělá. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mišus »

Jen teda nevím jak si přišel na to že auto přes kvalt nedrží komprese..... :D docela ostuda teda
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mnov »

Došel jsem k tomu jednoduše. Pár motory jsem si rukou točil a vím, jak rychle komprese přestane působit, když netočím. :-)
PS: vždyť Ty děláš motory a v pístních kroužcích se nastavuje vůle? Jsou tam škvíry. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mišus »

Drží to nadpřirozená síla nebo skřítek viď :D
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mnov »

Asi jo, ale komprese to určitě není. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2715
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od zhor »

mišus píše:Drží to nadpřirozená síla nebo skřítek viď :D
Kdepak, to drží ten křeček v turbu :-DDD

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b1vYqJ7ZfVg[/youtube]

Nicméně to nedrží váhu auta, ale sílu potřebnou k jeho rozjetí, ta samozřejmě roste s hmotností auta a sklonem kopce, ale k váze auta to má hodně daleko. Ale pokud pravidelně člověk neparkuje na nějakém prudkém kopci, tak by to nemělo vadit. Si pamatuju, jak kámoš jednou zaparkoval v prudkém kopci, nechal jenom ručku, a jak vychladly brzdy, tak se auto zabrzdilo až o auto pod ním, a trošku se pomačkaly nárazníky. Takže i ručka není všemocná. Budu si to muset ještě promyslet, ale zatím na rovině to budu nechávat na kvaltu, jak jsem zvyklej, a v prudších kopcích ji dávám tak nějak automaticky. Ale díky za podnět (*_^) |,,,,
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od mišus »

mnov píše:Asi jo, ale komprese to určitě není.

U AT to určitě komprese není, tam by to bloknul na "péčko" kolík v převodovce a viselo by to ne něm, když by to někdo tak hloupě udělal....(jako první se má vždy v kopci zatáhnout ručka při seslaply hydraulický brzdě, povolit brzdu, aby auto nakonec viselo na obložení ručky a pak teprve řadit, u manuálu platí to samý) a však u manuálu, když máš jedničku, nebo zpátečku, je úplně jedno co, převod to má téměř totožný ve většině případů, a je to právě komprese co zamezuje pohybu, pokud nedáš ruční brzdu. Pokud sis točil ručně s motorem a komprese poměrně snadno utíkala, tak už je ten motor prostě vydechlej, když jsou hodně dobrý kompresní tlaky a máš zašroubovany svíčky trvá hodně dlouho než to preperes ( samozřejmě nehrajou roli jen kroužky, ale taky ventilový sedla)....takže pravidlo zní, že se špatnými tlaky se auto z kopce rozjede se zařazeným kvaltem velmi snadno. A ano u kroužků jsou mezery, proto jsou ale kroužky poskládaný pod sebou tak, aby ta mezírka byla vždy na opačné straně oproti té druhé aby se ten tlak udržel co nejdyl. Ve vetšině případů, právě zapečením kroužků a jejich malému přítlaku rozpínavostí na válec (malá těsnost) pouští kompresi do karteru, což je špatně....takovej motor pak hulí do pcv, žere olej atd. :D
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od JakubHQV »

Nechci se s tebou Michale přít jelikož vím žes nejednou usnul v encyklopedii a servisní příručce, ale kluci v autorizáku mi říkali že tohle má na starost součástka zvaná převaděč spojitosti >:-@ =)
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 943
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

No sice jsem na to nechtěl šahat ale příští týden nebo ten další jde S-turbo na výměnu oleje za 5W ale přemýšlím jestli 30,40,50,
Zatím jsem u kompromisu 40. Řekl bych že u turba to má smysl když mu někdy naložím. A prohlídneme rozvody a tak.
Jinak Zelenej Festr a prodej to bylo neuveřitelný, připadal jsem si jako kdybych prodával kus titanicu na aukci :-D .
Inzerát jsem hodil večer a druhý den od rána mi volalo asi 10 lidí a to fakt... Nechápal jsem.
Nicméně domluvil jsem se s týpkem hned ten den včera večer, pak volal další zájemce, tomu jsem řekl že je bohužel jako druhý kupecv řadě on že by ho bral hned a nabízel mi hned na účet 55 tis.
Já říkal že to není fér a tohle se nedělá a já to rozhodně dělat nebudu. Sám to nemám rád když je něco domluvenýho a někdo předběhne pomocí prachů.
No s pánem jsme se včera domluvily. Pán je mladej myslivec z Olomouce a hledal takový auto kterým dojede 100 km někam do revíru a může jezdit po revíru, loukách a lesích a nebudeto kostitřas jako Offroad, prostě universál :-) . Takže byl nadšený z led světel.
Sice nebude dělat radost nějakému zarytému fanoušku Subaru ale dostojí svým vlastnostem a zamaká si (*_^) |,,,,
Že se to tak rychle prodá jsem absolutně nečekal. A všichni si chválily můj A4 popis + zájemcům jsem klidně poslal 50 fotek uplně celýho auta :-), spodek, venek, zadní klobouky z interiéru když byl zadek odstrojený.
Ale ten text k inzerátu mi dal nějakou chvilku zabrat :-D .
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“