Stránka 49 z 101

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 11:45 am
od mišus
Grip píše:A ja svoje prodal, ze uz bylo na muj vkus moc zrezly
Jako mas muj obdiv.

Polevoj že? Jenže pod tou hromadou asfaltu to nebude o moc lepší :D:D koupila Lenka mám pocit....

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 11:53 am
od M a r c e l
mišus píše:Marceli a ostatní, co to vidí černě....to auto je opravdu v pěkným stavu. Je naprosto běžný, že Libera mají upadlý chlazení výfuku, odhnily zadní misky pružin, odhnilou hlavní příčku od zadních ramen, odhnily krycí plechy v podběhách, odhnily přední hrnce. Děravý trubky vody a brzd.....na tomhle nic takovyho nenajdete. U koroze je pravidlo, že vypadá hůř na fotce, než to je to ve skutečnosti...ano ten rám je orezlej, ale narozdíl od jiných liber je na tom jen zlomek práce s co si budeme povídat, bylo to odstavený v bazaru nasoleny, to se na tom dost podepsalo.....všude …
no tak SUPER !!! nicméně stejně máte oba můj neskonalý obdiv, Honza za to, že do toho repasu šel a ty za to, že umíš co umíš !!!

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 12:11 pm
od Grip
mišus píše:

Polevoj že? Jenže pod tou hromadou asfaltu to nebude o moc lepší :D:D koupila Lenka mám pocit....
Jojo. Bylo to zdravy Misusi a neni to asfalt :)

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 12:17 pm
od mišus
Já vím že to nebylo blbý.... Ber to jako vtip, žádný libero není bez koroze, kromě těch zrenovovaných:D

Dobře, tak ne asfalt, ale kaučuk, nebo něco podobnýho z kartuše;D

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 1:52 pm
od Grip
No to mas recht, na muj vkus uz byl ten boj s korozi moc vycerpavajici :)
Ale bylo to vyjimecne zachovaly, myslim, ze podobny nesezenes. Doufam, ze ho Lenka nepohrbi.

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 2:00 pm
od spm
Já na to tvoje tenkrát koukal :-) Akorát to bylo v tý době doma dost politicky neprůchozí (teda, asi bych v něm vážně musel bydlet, kdybych ho tenkrát dovezl :-DDD ) a než jsem diplomaticky vysvětlil, že potřebujeme čtvrtý auto, tak si ho Lenka odvezla :-DDD Takže jsem o pár měsíců později pak koupil tohle. Ale ono je to asi fuk, mišus by ho stejně rozebral do posledního šroubku taky :-DDD :-DDD

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: stř dub 07, 2021 2:57 pm
od Grip
Tak to kazdopadne :-D

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: pát dub 23, 2021 7:29 pm
od spm
Jsem měl dneska nějaký KOPR a dostal jsem záchvat výtvarného umění :-DDD Tak jsem začal kreslit zamýšlenou elektriku do vestavby a jdu si to sem uložit, než tu pracně vyrobenou matlanici ztratím, než dojde na její realizaci :-DDD Jestli tam někdo vidí nějakou zásadní chybu (kromě toho, že se to do toho auta nevejde... taky mám ten pocit :-DDD), tak sem s tím.

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: pát dub 23, 2021 8:32 pm
od VDC
Mě se to moc líbí, ale elektrice nerozumím, tak kritizovat ti to nemůžu. :-)

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: pát dub 23, 2021 9:24 pm
od parabolD
Já bych řekl, že tam máš málo jističů Už bych tam prdnul I nějaký kontroler po VE busu, jestli to je fakt všechno victron... Jsou prostě sexy ty panýlky...

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: pát dub 23, 2021 9:36 pm
od podvlada
1) nevejde se to
2) bude to stát jak půlka auta :-)

Nechápu zapojení invertoru, ale jinak to asi dává smysl.

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: pát dub 23, 2021 10:13 pm
od spm
parabolD píše:Já bych řekl, že tam máš málo jističů Už bych tam prdnul I nějaký kontroler po VE busu, jestli to je fakt všechno victron... Jsou prostě sexy ty panýlky...
To byl sarkasmus nebo to bylo myšlený vážně? :-D Jako, kdybych nešetřil místem, tak by se mi ještě líbil před tou podpěťovkou a před měničem. Do obojího takhle může (za nějakých okolností) téct více. Ale tam jsem si alibisticky řekl, že obojí má nějakou overload ochranu, takže by to přežít mělo a to jištění je pořád +- v mezích peak výkonu, takže by to nemuselo být úplně blbě :-D

Jinak - koupeno zatím není nic, ale na hrubo mám ty komponenty vybrané od Victronu a nic mě tam cenově vysloveně neuráží, takže to asi Victron bude. Teda, kromě té baterie, Victroní LiFePO4 mě už cenově uráží, takže tam asi kouknu jinde :-DDD Nicméně blbá otázka - co těma panýlkama přesně získám? :-) Jsem to nikdy tak detailně nesledoval... jinak podpěťovka, nabíječka a snad i ten regulátor mají BT a dá se na to připojit telefonem. (Což mi jinak připomnělo, že jsem tam chtěl kydnout alespoň čínskej display s měřením "kapacity" podle napětí jako hodně hrubou orientaci... a nenakreslil jsem ho :-D )

podvlada píše:1) nevejde se to
Jak to bylo s tím Helmutem, opravářem komínů? :-DDD
podvlada píše: 2) bude to stát jak půlka auta
Jsem to radši nepočítal... ale hrubě cenově, jestli myslíš původní pořizovací cenu, tak ano, asi nějak takhle to vyjde. Ale v tom celkovém rozpočtu se to už ztratí, konec konců i to webasto stálo jako třetina auta :-DDD
podvlada píše: Nechápu zapojení invertoru, ale jinak to asi dává smysl.
Zapojení je obšlehnuté z manuálu k tý podpěťovce nebo střídači. Nezkoumal jsem to úplně do detailu, ale asi takhle: victroní střídače mají na sobě dva kontakty jako remote on/off. Má to snad fungovat tak, že jedna svorka to zapíná, když se přizemní, druhá naopak když se to připojí k plusu, na floatu je to zapnutý. Standardně je to nezapojený. V tomhle setupu se výstup podpěťovky připojí na tu svorku, která by měla zapínat střídač, když je na něm napájení. Praktický důsledek teda je, že zátěž střídače jede přímo z baterky (ne přes podpěťovku), ale podpěťovka když vypne, tak tím kontaktem ten střídač vypne taky.

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: sob dub 24, 2021 6:04 am
od parabolD
Jističe byl trochu sarkasmus, třeba Victron solární měnič má v sobě pojistku na výstupu. Na vstupu z FVP v tom nevidím taky moc smysl, kor když dáš panely víc sériově, abys ten měnič nějak ohrozil, musel bys mít celé libero polepene FVP Obrázek Ale v zásadě nic proti ničemu, jen mi to přijdou zbytečné konstrukční prvky navíc (spoj=budoucí problém). Panylkem nic nezískáš, jen přehled a je to pěkná hračka... https://www.victronenergy.com/panel-sys ... x-touch-50
Když už lifepo, tak bych právě šel do té victroní kvůli tomu jak je robustní a pěkně udělaná. Když to budeš stavět z článků a balancérů, tak to sice levný bude, ale v autě bych to asi vozit nechtěl... Osobně bych tam dal nějakou vrml / AGM. olověnou a ušetřený peníze bych buď prohýřil nebo schoval na dalších 5 baterek ObrázekObrázek Párkrát ji zapomeneš v mraze podbitou a je to...

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: sob dub 24, 2021 7:42 am
od podvlada
Ajo, to je jenom "enable" signál, to pak dává smysl. Já to pochopil jako ten 230V výstup a proto mi nedávalo smysl že je spojenej s 12V větví. Ten 230V výstup vůbec nemáš zakreslenej, protože na něj není nic ve schématu zapojený. Ok :-)

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Napsal: sob dub 24, 2021 8:10 am
od outback
Jediný jističe bych nechal u baterky a altíku. Všechny Victron komponenty budou zkratuvzdorný, proč si to komplikovat.

Jinak jsem se nedávno rozhodl, že můj PWM solární regulátor za 5€ bude u příležitosti instalace druhého 100W panelu nahrazen něčím opravdu pořádným (MPP). Celkem rychle jsem se dopracoval k finále hipsterský Victron versus oldschool Votronic, nakonec kdo mne zná, tuší, že musel vyhrát Votronic. Na Victronu se mi hrubě nelíbilo, že nemá možnost připojení externího čidla teploty přímo na baterku, to byla definitivní stopka. Možná má v sobě čidlo interní, které si ale pravděpodobně vyhřívá vlastním odpadním teplem, a navíc zaručeně nezohledňuje že baterka může být na podstatně teplejším nebo studenějším místě než regler.

Baterku - do britské pojízdné stodoly nebo do přívěsu bych taky preferoval olovo, do Libera se ovšem lifepo vzhledem k nedostatku místa hodí. Ale taky bych se bál čínského bastlení kvůli bezpečnosti - holt kdo chce mít opici, musí mít na banány.

Na podpěťovky bych se vykašlal, radši vytluču baterku a zkrátím jí životnost o měsíc než abych si nechal zkazit maso v lednici nebo v noci zmrznul. Nejlepší podpěťovka je dostatečný výkon na střeše, druhá nejlepší dostatečná kapacita baterek, třetí nejlepší je eliminace nesmyslných spotřebičů.

EDIT: Nechybí tam dobíjení startovací baterie ze soláru a AC nabíječky? To bych určitě nevynechal...

EDIT2: Mají ty Victrony nějaký výstup signalizující přebytek dobíjecího výkonu, tj. main battery full a zároveň svítí sluníčko? Aspoň 12V nebo lépe USB zásuvka řízená tímto výstupem se hodí na nabíjení postradatelných mobilů, powerbanky atd.

Na co 230V měnič?