parabolD píše:Já bych řekl, že tam máš málo jističů Už bych tam prdnul I nějaký kontroler po VE busu, jestli to je fakt všechno victron... Jsou prostě sexy ty panýlky...
To byl sarkasmus nebo to bylo myšlený vážně?
Jako, kdybych nešetřil místem, tak by se mi ještě líbil před tou podpěťovkou a před měničem. Do obojího takhle může (za nějakých okolností) téct více. Ale tam jsem si alibisticky řekl, že obojí má nějakou overload ochranu, takže by to přežít mělo a to jištění je pořád +- v mezích peak výkonu, takže by to nemuselo být úplně blbě
Jinak - koupeno zatím není nic, ale na hrubo mám ty komponenty vybrané od Victronu a nic mě tam cenově vysloveně neuráží, takže to asi Victron bude. Teda, kromě té baterie, Victroní LiFePO4 mě už cenově uráží, takže tam asi kouknu jinde
Nicméně blbá otázka - co těma panýlkama přesně získám?
Jsem to nikdy tak detailně nesledoval... jinak podpěťovka, nabíječka a snad i ten regulátor mají BT a dá se na to připojit telefonem. (Což mi jinak připomnělo, že jsem tam chtěl kydnout alespoň čínskej display s měřením "kapacity" podle napětí jako hodně hrubou orientaci... a nenakreslil jsem ho
)
podvlada píše:1) nevejde se to
Jak to bylo s tím Helmutem, opravářem komínů?
podvlada píše:
2) bude to stát jak půlka auta
Jsem to radši nepočítal... ale hrubě cenově, jestli myslíš původní pořizovací cenu, tak ano, asi nějak takhle to vyjde. Ale v tom celkovém rozpočtu se to už ztratí, konec konců i to webasto stálo jako třetina auta
podvlada píše:
Nechápu zapojení invertoru, ale jinak to asi dává smysl.
Zapojení je obšlehnuté z manuálu k tý podpěťovce nebo střídači. Nezkoumal jsem to úplně do detailu, ale asi takhle: victroní střídače mají na sobě dva kontakty jako remote on/off. Má to snad fungovat tak, že jedna svorka to zapíná, když se přizemní, druhá naopak když se to připojí k plusu, na floatu je to zapnutý. Standardně je to nezapojený. V tomhle setupu se výstup podpěťovky připojí na tu svorku, která by měla zapínat střídač, když je na něm napájení. Praktický důsledek teda je, že zátěž střídače jede přímo z baterky (ne přes podpěťovku), ale podpěťovka když vypne, tak tím kontaktem ten střídač vypne taky.