SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Pak jedině zkusit ještě nějakou lepší baterku Ty trakce, co jsme testovali v práci, jsou okolo 100Ah kapacity a při vybíjecím testu se z nich tahá cca 70A. Vybíjecí test je hodinový, takže to běží (nebo teda má běžet, pokud je baterka OK) hodinu, vypíná se při 10,5V pod touhle zátěží. A fakticky vzato u všech se to chová tak, že při zapnutí tam těch 12V je (někdy se to na začátku zhoupne na 11,9V, ale typicky vyleze zpátky na 12) a těch 12V to skoro tu hodinu fakt drží, napětí začne padat až na konci (a dost rychle). Takže, nevím, asi bych u ~60Ah baterky čekal, že 10A by mohla chvíli dát a nepadnout jí při tom napětí. Zkoušel jsi to měřit přímo na baterce, jestli jenom nemáš tenkej kabel nebo nějakej přechoďák v tom zapojení?
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
To napětí si měří ta VE-BP ochrana sama přímo na sobě, je to blízko baterky, plus je připojený kabelem jak hovado s očkama jak hovado a mínus doporučeným kabelem 1,5 mm2, obojí docela krátký, kontakty by měly bejt v pohodě. Ono stačí když to klesne na 11,99 V.
V tomhle nejsem úplně kovanej - může na to mít vliv to, že to topení je připojený na stávající kabeláži zásuvky v kufru? Tedy že pokud topení chce 10 A, tak si je vezme, kdyby bylo připojený 25mm2 kabelem přímo na baterku tak by došlo k menšímu poklesu napětí než když to je na default kabeláži v autě, která má dejme tomu 2 - 2,5 mm2 a je i o něco delší, než by být musela? Nebo to na pokles napětí nemá vliv?
Nicméně, objevil jsem, že jen nesmí být V-OUT větší než V-IN, takže pokud bych to propojil cyrixem nastálo, mělo by to bejt jedno - napětí bude stejný a žádnej reverse-current tam nebude. To by vyřešilo půlku mých trablí
V tomhle nejsem úplně kovanej - může na to mít vliv to, že to topení je připojený na stávající kabeláži zásuvky v kufru? Tedy že pokud topení chce 10 A, tak si je vezme, kdyby bylo připojený 25mm2 kabelem přímo na baterku tak by došlo k menšímu poklesu napětí než když to je na default kabeláži v autě, která má dejme tomu 2 - 2,5 mm2 a je i o něco delší, než by být musela? Nebo to na pokles napětí nemá vliv?
Nicméně, objevil jsem, že jen nesmí být V-OUT větší než V-IN, takže pokud bych to propojil cyrixem nastálo, mělo by to bejt jedno - napětí bude stejný a žádnej reverse-current tam nebude. To by vyřešilo půlku mých trablí
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Ten kabel se chová jako odpor, s délkou. Takže když k topení natáhneš přímo lepší kabel, budeš mít vyšší napětí na topení (menší úbytek po cestě), ale tu podpěťovku to neovlivní - ta bude pořád měřit jenom to napětí co ubyde od zdroje k ní (a hypoteticky tím minus kabelem, ale na něm by úbytek úplně být neměl, jelikož tím neteče skoro nic, pač z něj žije jenom ta podpěťovka). Takže jestli máš teď baterie -> podpěťovka -> zásuvka v kufru, tak výměnou té poslední části se to na podpěťovce nezmění (*). Nicméně na to jsem právě narážel s tím změřením napětí přímo na baterii - pokud na baterii budeš mít přes 12V, ale podpěťovka vypíná, tak se ten rozdíl musí ztratit na cestě k ní.
(*) Jedna výjimka je, že je ještě otázka, jak to zařízení reaguje na nižší napětí. Pokud je tam nějaký spínaný zdroj nebo něco, co se snaží dosáhnout stejného výkonu na výstupu, tak když tomu snížíš napětí na vstupu (úbytkem), tak ono si to logicky začne brát ještě více proudu (čímž se ty úbytky zase zvětší), až se to srovná. Tam to pak vliv mít může, když kvůli tomu tenkému kabelu na konci tím táhneš celkově víc proudu, než by bylo potřeba. Ale jestli v tom topení se jenom tupě žhavící svíčka připojuje, tak se tohle neprojeví (akorát kvůli úbytku má nižší výkon).
(*) Jedna výjimka je, že je ještě otázka, jak to zařízení reaguje na nižší napětí. Pokud je tam nějaký spínaný zdroj nebo něco, co se snaží dosáhnout stejného výkonu na výstupu, tak když tomu snížíš napětí na vstupu (úbytkem), tak ono si to logicky začne brát ještě více proudu (čímž se ty úbytky zase zvětší), až se to srovná. Tam to pak vliv mít může, když kvůli tomu tenkému kabelu na konci tím táhneš celkově víc proudu, než by bylo potřeba. Ale jestli v tom topení se jenom tupě žhavící svíčka připojuje, tak se tohle neprojeví (akorát kvůli úbytku má nižší výkon).
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Krásný hračky !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Ta žhavící svíčka se nepřipojuje jen tupě, je tam nějakej ramp-up. Nevim, jestli to neni daný konstrukcí tý žhavičky, že by se jí tak zásadně měnil odpor se zahříváním, že by to vypadalo, jako že je nějak "řízená"... Jestli to tedy po ní chce určitej výkon, a klesne napětí, tak to dorovná tak, že to na ni "pustí" větší proud, nevím.
Jinak, co se týče měření přímo na baterce... mam dojem, že jsem nějaký pokusy dělal, když jsem to testoval po zapojení... ale už je to dlouho na to, abych něco s jistotou řekl. Každopádně, že by byl špatnej kontakt mezi baterkou a podpěťovkou můžeme téměř vyloučit. Varianta je, že to topení tím, že je na dlouhym (relativně) tenkym kabelu si vezme víc, než by muselo, pokud tedy je inteligentní a ten výkon žhavičky si dožene.
Jinak, co se týče měření přímo na baterce... mam dojem, že jsem nějaký pokusy dělal, když jsem to testoval po zapojení... ale už je to dlouho na to, abych něco s jistotou řekl. Každopádně, že by byl špatnej kontakt mezi baterkou a podpěťovkou můžeme téměř vyloučit. Varianta je, že to topení tím, že je na dlouhym (relativně) tenkym kabelu si vezme víc, než by muselo, pokud tedy je inteligentní a ten výkon žhavičky si dožene.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Skvěle se bavím. Stáhněte si nějaké vybíjecí charakteristiky LiFePO4 v závislosti na zátěži a teplotě, a uvidíte, že nějaké nastavování konstantního vybíjecího napětí nedává smysl.
Už jenom mezi křivkami s vybíjecím proudem 0.1C a 0.2C je rozdíl několika desetin voltu. Mezi vybíjením ve 30°C a 0°C je rozdíl půl voltu. Takže ochrana baterky, která funguje jinak než na náhodném principu, musí znát nejen napětí přímo na baterce, ale i její teplotu, celkový odebíraný proud a celkovou kapacitu a typ akumulátoru. Jestli si (konstantní) vypínací napětí nastavíte trimrem, dipswitchem nebo přes BT nemá na funkci vliv - fungovat to nemůže ani v jednom případě. Pokud si to odladíte metodou pokus omyl pro konkrétní odběr v létě, tak to stejně na podzim vypne moc brzo. Atd.
Bez uvedených senzorů a nastavení to jsou prostě produkty, které z principu skoro nefungují, respektive fungují když se náhodou potká správný vybíjecí proud se správnou baterkou a venkovní teplotou, ale protože je lidi z nějakého důvodu pořád kupují, výrobci nemají důvod to řešit. Ono taky když to vypne, kdo pozná že v baterce je ještě polovina kapacity k dispozici...
Už jenom mezi křivkami s vybíjecím proudem 0.1C a 0.2C je rozdíl několika desetin voltu. Mezi vybíjením ve 30°C a 0°C je rozdíl půl voltu. Takže ochrana baterky, která funguje jinak než na náhodném principu, musí znát nejen napětí přímo na baterce, ale i její teplotu, celkový odebíraný proud a celkovou kapacitu a typ akumulátoru. Jestli si (konstantní) vypínací napětí nastavíte trimrem, dipswitchem nebo přes BT nemá na funkci vliv - fungovat to nemůže ani v jednom případě. Pokud si to odladíte metodou pokus omyl pro konkrétní odběr v létě, tak to stejně na podzim vypne moc brzo. Atd.
Bez uvedených senzorů a nastavení to jsou prostě produkty, které z principu skoro nefungují, respektive fungují když se náhodou potká správný vybíjecí proud se správnou baterkou a venkovní teplotou, ale protože je lidi z nějakého důvodu pořád kupují, výrobci nemají důvod to řešit. Ono taky když to vypne, kdo pozná že v baterce je ještě polovina kapacity k dispozici...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Podvlada tam má obyčejný poměrně laciný olovo, tak proto i patrně větší změny v napětí... Nicméně furt mi přijde, že ani olověná baterka by při 10A (což je u 60Ah baterky ani ne 0,15C) neměla padat pod 12V, pokud je nabitá a nezkouší se to teda v nějakém velkém mrazu...
U mě na LiFePO jsem to bral jako odpojovač pro nejhorší případ, abych si neodkrouhnul baterku v ceně půlky auta (a abych to dokázal zdechnout ještě relativně včas, aby se dochladilo topení, kdyby na to už přišlo). Věřím si, jelikož ty vybíjecí proudy zpravidla budou pod 0,1C, že to fungovat bude. Baterka asi na 90+% bude mít (nebo bude doplněna) o měření, takže jestli mi to začne vypínat při 50% kapacity baterie, tak to zjistím a budu to muset vymyslet jinak. A v nejhorším teda vyhodím podpěťovku, která z toho všeho stála nejmíň, takže mě to asi nezabije
U mě na LiFePO jsem to bral jako odpojovač pro nejhorší případ, abych si neodkrouhnul baterku v ceně půlky auta (a abych to dokázal zdechnout ještě relativně včas, aby se dochladilo topení, kdyby na to už přišlo). Věřím si, jelikož ty vybíjecí proudy zpravidla budou pod 0,1C, že to fungovat bude. Baterka asi na 90+% bude mít (nebo bude doplněna) o měření, takže jestli mi to začne vypínat při 50% kapacity baterie, tak to zjistím a budu to muset vymyslet jinak. A v nejhorším teda vyhodím podpěťovku, která z toho všeho stála nejmíň, takže mě to asi nezabije
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Láďo, a existuje nějakej produkt, kterej by tohle splňoval?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Bohužel o žádném nevím. Pokud máš olovo tak aspoň není vybíjecí charakteristika tak teplotně závislá, takže je lepší šance to vyladit.
Nastavení na 12V znamená, že malý spotřebič, případně jen vlastní spotřeba instalace to můžou vymlátit do mrtva, takže je třeba přemýšlet a předcházet tomu.
Jednoduché řešení neexistuje, ale řídím se několika pravidly:
- brutální předimenzování všeho - na pokrytí denní spotřeby mi stačí tři hodiny sluníčka, instalované baterky pokryjí nominálně pět a prakticky snad aspoň tři dny úplně bez dobíjení, když je den úplně bez sluníčka dobije solár teoreticky i tak asi třetinu denní spotřeby - zdá se mi to málo a tak asi přidám další 100W panel...
- průběžně sleduju napětí, abych věděl, kolik je typicky napětí třeba večer když solár nejede, svítíme a běží lednice. Pokud jsem o půl voltu pod obvyklou hodnotou, vím že je krize.
- ideálně sledovat kolik Ah se dobilo a kolik spotřebovalo, když to po plném dobití vždy zresetuješ na nuly, uvidíš dost jasně jak na tom jsi a když to sleduješ pravidelně uvidíš kdy máš ještě prostor a kdy je krize - tohle bude nejspolehlivější
- chce to plán B - třeba dlooouuuuhýýýý kabel na rychlé dobití ze sítě, já můžu kdykoliv napájet lednici celou noc z busíku aniž bych ohrozil nastartování
Nastavení na 12V znamená, že malý spotřebič, případně jen vlastní spotřeba instalace to můžou vymlátit do mrtva, takže je třeba přemýšlet a předcházet tomu.
Jednoduché řešení neexistuje, ale řídím se několika pravidly:
- brutální předimenzování všeho - na pokrytí denní spotřeby mi stačí tři hodiny sluníčka, instalované baterky pokryjí nominálně pět a prakticky snad aspoň tři dny úplně bez dobíjení, když je den úplně bez sluníčka dobije solár teoreticky i tak asi třetinu denní spotřeby - zdá se mi to málo a tak asi přidám další 100W panel...
- průběžně sleduju napětí, abych věděl, kolik je typicky napětí třeba večer když solár nejede, svítíme a běží lednice. Pokud jsem o půl voltu pod obvyklou hodnotou, vím že je krize.
- ideálně sledovat kolik Ah se dobilo a kolik spotřebovalo, když to po plném dobití vždy zresetuješ na nuly, uvidíš dost jasně jak na tom jsi a když to sleduješ pravidelně uvidíš kdy máš ještě prostor a kdy je krize - tohle bude nejspolehlivější
- chce to plán B - třeba dlooouuuuhýýýý kabel na rychlé dobití ze sítě, já můžu kdykoliv napájet lednici celou noc z busíku aniž bych ohrozil nastartování
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Mně by teda úplně stačilo, kdyby to vypínací napětí bylo závislý od aktuální spotřeby. Tedy ať to malej proud klidně vypne "až" na 12 V (Což je přece u olova bezpečný napětí pro prázdnou baterii, ne? Ano, chápu, že v tu chvíli má 0 % kapacity, že počet cyklů obvykle počítá s 50% vybitím a podobně, ale 12 V pořád ještě není vytřískaná baterka pod hranici a pořád mi to v pohodě nastartuje auto.) Ale pokud budu mít zapojenej spotřebič, co bere dejme tomu 10 A, tak ať to vypne až na ... nevim, třeba 11,6 V. Čísla teď odhaduju, ale prostě ať to počítá s poklesem při zatížení.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Nejspolehlivější je počítat odebrané / dodané Ah.
Třeba victron bmv 700, nebo nějaký ekvivalent. Třeba už existuje nějaká čínská kopie.
Třeba victron bmv 700, nebo nějaký ekvivalent. Třeba už existuje nějaká čínská kopie.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Mam v merku, pokud koupim baterku, co to nebude mit primo v sobe, smart shunt od victronu. Ma to jenom BT xicht, ale mel jsem na to nabidku asi za trojku, coz mi prijde jeste akceptovatelny. A victronu prece jenom verim narozdil od ciny vic, ze to neshori plamenem
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Jinak ještě k LiFePO a teplotám, tady je nějaký blog post a graf vybíjení u Winston článků při 0,5C a různých teplotách: https://shop.gwl.eu/blog/LiFePO4/What-i ... tures.html
Když to vezmu, tak pod 10°C těm článkům klesá kapacita. Pod nulou se to ani nesmí nabíjet. Nicméně, v mrazech ten rozdíl dramatický je, ale mezi 0°C a 25°C to až tak hrozné není. Někde při 80% kapacity baterie je ten rozdíl napětí asi 0,2V na článek, takže 0,8V na 12V baterii... při 0,5C proudu, takže u mnou zvažovaných bateriích asi 50A, které tam nebudu mít prakticky nikdy. Takže jinak zrovna na té mojí instalaci si myslím, že i ta primitivní podpěťovka bude fungovat docela dobře. A pokud ne a budu mít měření, tak s tím prostě šoupnu
Jinak i ty různý Shunt řešení se podle mě kalibrujou na nabitý stav, ale podle mě neřeší moc napětí na baterce... tedy, umí to zjistit, že se to nabilo do plna a podle toho se nastavit, umí to pak odpočítávat proud, co tekl z a do baterky, ale podle mě to nezačne samo nějak řvát, že ta baterka je už vadná, když ji padne napětí moc nízko přes to, že dle počítadla by měla mít ještě půlku kapacity.
Když to vezmu, tak pod 10°C těm článkům klesá kapacita. Pod nulou se to ani nesmí nabíjet. Nicméně, v mrazech ten rozdíl dramatický je, ale mezi 0°C a 25°C to až tak hrozné není. Někde při 80% kapacity baterie je ten rozdíl napětí asi 0,2V na článek, takže 0,8V na 12V baterii... při 0,5C proudu, takže u mnou zvažovaných bateriích asi 50A, které tam nebudu mít prakticky nikdy. Takže jinak zrovna na té mojí instalaci si myslím, že i ta primitivní podpěťovka bude fungovat docela dobře. A pokud ne a budu mít měření, tak s tím prostě šoupnu
Jinak i ty různý Shunt řešení se podle mě kalibrujou na nabitý stav, ale podle mě neřeší moc napětí na baterce... tedy, umí to zjistit, že se to nabilo do plna a podle toho se nastavit, umí to pak odpočítávat proud, co tekl z a do baterky, ale podle mě to nezačne samo nějak řvát, že ta baterka je už vadná, když ji padne napětí moc nízko přes to, že dle počítadla by měla mít ještě půlku kapacity.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
Jinak teda popojedem: mišus si dneska hrál na popelku. Navozil díly z několika aut (včetně mýho) na galvaniku a oni mu to pak všechno smíchali do jedné krabice
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97