Jechyho H6 s poštovní schránkou...
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Zdarec,
chtěl bych se zase trošku pověnovat ovládání na volantu. Snažím se přijít na to jestli jednoduše najít a připojit vodiče pro ovládání volantu. K čemu jsem zatím došel. Ze zadu radia jsou 3 konektory. Jeden je hlavní nápajení a repra, druhý klimatizace, a ve třetím by mělo být toto ovládání (8pin).
Potřebuji vlastně záskat vodiče, které se označují jako KEY1 a KEY2 nebo alespon jeden, záleží jestli ovládání má jeden nebo dva okruhy. Subaru by mělo mít jen jeden okruh.
Dal jsem dohromady nějaké obrázky a dávám sem, aby mě chytřejší případně vyvedli z omylu.
První část - vyznačené piny dle oficiálních stránek Kenwoodu
Druhá část - výpis z US fora
Třetí část - tady je zajímavá asi jen část v pravo. Je to ze zapojovačky přímo mého radia. Zde si myslím se jedná o UART.
Druhy obrázek - našel jsem nějaký adapter který by měl zprostředkovat ovládání na volantu. Vizualně vypadá jak ten správný. Zařízení je ovšem určeno oficiálně pro Forestr 03-08. Výrobce je Connects2 Ltd.
Myslíte, že by to mohlo fungovat i pro OTB 2006? Já si myslím, že ano, protože je to zhruba stejný ročník. Ale ofiko pro naše BP jsem takovou krabičku nenašel. Ke krabičce už lze koupit konektor, kde vývody jsou KEY1, KEY2 a GND.
Další dotaz UART, zjistil jsem, že jde jen o pojem označující sbernici synchroní či asynchroní. Nezná někdo podrobnosti? Stejná sběrnice leze do toho malého displeje. Ale jen jedním vodičem.
chtěl bych se zase trošku pověnovat ovládání na volantu. Snažím se přijít na to jestli jednoduše najít a připojit vodiče pro ovládání volantu. K čemu jsem zatím došel. Ze zadu radia jsou 3 konektory. Jeden je hlavní nápajení a repra, druhý klimatizace, a ve třetím by mělo být toto ovládání (8pin).
Potřebuji vlastně záskat vodiče, které se označují jako KEY1 a KEY2 nebo alespon jeden, záleží jestli ovládání má jeden nebo dva okruhy. Subaru by mělo mít jen jeden okruh.
Dal jsem dohromady nějaké obrázky a dávám sem, aby mě chytřejší případně vyvedli z omylu.
První část - vyznačené piny dle oficiálních stránek Kenwoodu
Druhá část - výpis z US fora
Třetí část - tady je zajímavá asi jen část v pravo. Je to ze zapojovačky přímo mého radia. Zde si myslím se jedná o UART.
Druhy obrázek - našel jsem nějaký adapter který by měl zprostředkovat ovládání na volantu. Vizualně vypadá jak ten správný. Zařízení je ovšem určeno oficiálně pro Forestr 03-08. Výrobce je Connects2 Ltd.
Myslíte, že by to mohlo fungovat i pro OTB 2006? Já si myslím, že ano, protože je to zhruba stejný ročník. Ale ofiko pro naše BP jsem takovou krabičku nenašel. Ke krabičce už lze koupit konektor, kde vývody jsou KEY1, KEY2 a GND.
Další dotaz UART, zjistil jsem, že jde jen o pojem označující sbernici synchroní či asynchroní. Nezná někdo podrobnosti? Stejná sběrnice leze do toho malého displeje. Ale jen jedním vodičem.
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Tak začnu od konce. UART není sběrnice, ale obvykle komunikace mezi 2 zařízeními. Někdy může být i jenom jednosměrná. Označení je dost obecný. Neříká v podstatě nic, jenom to, že je to asynchronní a sériový. Toť vše. Co se děje dál už záleží na konkrétní implementaci.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Co se týče toho ovládání, tak to je jednovodičový. Jednotlivý tlačítka se rozlišují tak, že mají různý odpor. Nevím, co umí jako vstup to rádio, ale tohle zrovna ty čínský uměj celkem obvykle.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Super, takže teoreticky opravdu by mohlo stačit se píchnout na ty dva piny a mohlo by to šlapat. Většinou všechny firmy doporučují hned nějakou univerzální krabičku ta 2000 Kč. Ale když se na to podívám, říkám si "hmmm a jak to jako ta krabička pozná, když má připojení jen na CAN bus a tam tohle asi není"
Rovnou jsi mi odpověděl tedy na otazku ohledně mini displeje. Zase jen dohledat ten správný drátek. S ním mám ale ještě jeden dotaz.
Mám uložené dvě schémata a porovnávám je s fotkou konektoru přímo na displeji (fotka zámerně otočena a zrcadlena, aby odpovídala schématu). Podle všeho mám první případ, soudím dle barviček kabelů. (originální konektor se mi zatím nepodařílo najít. Asi budu muset vytvořit. Mám jen ustřihnutý konektor)
Rovnou jsi mi odpověděl tedy na otazku ohledně mini displeje. Zase jen dohledat ten správný drátek. S ním mám ale ještě jeden dotaz.
Mám uložené dvě schémata a porovnávám je s fotkou konektoru přímo na displeji (fotka zámerně otočena a zrcadlena, aby odpovídala schématu). Podle všeho mám první případ, soudím dle barviček kabelů. (originální konektor se mi zatím nepodařílo najít. Asi budu muset vytvořit. Mám jen ustřihnutý konektor)
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Tak ono je taky možnost, že ta chytrá krabička právě udělá z těch "odporových" signálů něco na CAN bus a rádio si to pak vysosá z CAN busu. Možností je spousta.
Jinak ohledně těch schémat, tak liší se hlavně přítomností tlačítka BRIGHT, takže asi podle toho by se dalo taky chytit.
Jinak ohledně těch schémat, tak liší se hlavně přítomností tlačítka BRIGHT, takže asi podle toho by se dalo taky chytit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
To je dost možné. Nicméně pro tuhle konkrétní krabičku jsou k dispozici výstupy kde pak už jsou jen 3 dráty a sice KEY1, KEY2 a GND. Proto mi to hlava nebere. Maximalně, že by změnila ty hodnoty Ohmů na jiné hodnoty. Jestli třeba subaru je v tom nějaké unikární. Nebo jen Forestr. A proto třeba pro BP ta krabička není, protože nemá význam a vše je standartní. Nevím jen takové úvahy.
O to je to tedy zajímavější, můj displej BRIGHT nemá, ale podle pinů v konektoru by měl mít. Tudiž, když ten jeden pin nezapojím nemělo by to vadit.
O to je to tedy zajímavější, můj displej BRIGHT nemá, ale podle pinů v konektoru by měl mít. Tudiž, když ten jeden pin nezapojím nemělo by to vadit.
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Nemáte někdo zkušenosti s 3D skenerem? Nemáte to někdo? Vím, že je to drahá sranda. Ale, co kdyby to někdo měl
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Mělo by to jí v domácích podmínkách v podstatě s jakýmkoliv smartfonem/foťákem, jen najít vhodnej software kterej nestojí dardu.
Zkus pohledat, myslím že přímo Prusa měl na stránkách nějaký tipy.
Zkus pohledat, myslím že přímo Prusa měl na stránkách nějaký tipy.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
To je dobrý tip. Mě nenapadlo, že stačí obyčejná kamera. Myslel jsem, že to musí nějaká speciální kamera.
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Samozřejmě čím lepší fotky uděláš (a líp to nasvítíš), tím líp - ale dobře fotící mobil bude stačit. Nejhorší na tom celym řetězu je ten software. Obvykle stojí dost peněz, nebo je součástí nějakých větších řešení, ale snad se dají najít nějaký opensource nebo jinak free varianty. Na občasný použití...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Teď jsem viděl něco, co vypadalo fakt dobře a platilo se až za výsledek. Zkusím najít.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Tak jsem to našel rychleji, než jsem čekal.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SuNNyjs9BO8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SuNNyjs9BO8[/youtube]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Ahoj lidi, po delší době proběhl tuto sobotu větší servis týkající se především přestavby na 2din rádio do Japonského rámečku s klimou. A pak jen taková rychlovka, zavařit air box. Předem se omlouvám, na focení jsem prostě marný (kvantitativně).
Jako první bych chtěl obrovsky poděkovat Vláďovi (podvlada) za jeho čas i know-how. Je to velký srdcař. Udělal jsi na mě opravdu celý den. Dělali jsme na tom od 8 do 21 :-O Bez jeho pomoci bych to dělal x dní
Nejprve AIR BOX
Díra tam samozřejmě byla, jen naštěstí nic velkého Vláďo stihl dost rychle zavařit, než jsem si protáhl a vypáskoval kablík pro zadní kameru. Mastné nám to moc nepřišlo. Ale prý mi tam chyběla ta bílá část. Přidávám fotku a prosím o radu zkušenější, má uvnitř být ještě něco? (HonzaCZ O:-) ) Dále něco o zadní kameře
Původně jsem chtěl nainstalovat kameru, kterou jsem měl k prvnímu rádiu. Vymýšlel jsem nějaký pomocný držák (děkuji SPM ), ale nakonec jsem si řekl, že investuji, protože by to nebylo tak hezké Tudíž jsem zakoupil trošku dražší model. Který umí i natočit ty vodící čáry podle směru kam jedete. Funguje to, ale má to zpoždění. Přeci jen to nějak vypočítává z obrazu. Její instalace obnášela navíc jen jednu dírku vrtákem 6mm. Kamera má pěkné kovové tělo, působí opravdu robustně. Umístění jsem zvolil tam, kde mají BP přípravu už od výroby. Při pohledu na 5té dveře nalevo vedle osvětlení SPZ. Kabel jsme pak protáhli kolem LED světel pro mlhovku. Lehce jsme upilovali plast a zalepili tavnou pistoli, dále průchodkou, kufrem, pod zadními sedačkami, středovým tunelem a jsme u rádia. Pro napájení kamery jsme udělali takový hezky mezikus redukci k žárovce zpátečky. Předem zakoupeno konektory ze Subatechu.
Jako první bych chtěl obrovsky poděkovat Vláďovi (podvlada) za jeho čas i know-how. Je to velký srdcař. Udělal jsi na mě opravdu celý den. Dělali jsme na tom od 8 do 21 :-O Bez jeho pomoci bych to dělal x dní
Nejprve AIR BOX
Díra tam samozřejmě byla, jen naštěstí nic velkého Vláďo stihl dost rychle zavařit, než jsem si protáhl a vypáskoval kablík pro zadní kameru. Mastné nám to moc nepřišlo. Ale prý mi tam chyběla ta bílá část. Přidávám fotku a prosím o radu zkušenější, má uvnitř být ještě něco? (HonzaCZ O:-) ) Dále něco o zadní kameře
Původně jsem chtěl nainstalovat kameru, kterou jsem měl k prvnímu rádiu. Vymýšlel jsem nějaký pomocný držák (děkuji SPM ), ale nakonec jsem si řekl, že investuji, protože by to nebylo tak hezké Tudíž jsem zakoupil trošku dražší model. Který umí i natočit ty vodící čáry podle směru kam jedete. Funguje to, ale má to zpoždění. Přeci jen to nějak vypočítává z obrazu. Její instalace obnášela navíc jen jednu dírku vrtákem 6mm. Kamera má pěkné kovové tělo, působí opravdu robustně. Umístění jsem zvolil tam, kde mají BP přípravu už od výroby. Při pohledu na 5té dveře nalevo vedle osvětlení SPZ. Kabel jsme pak protáhli kolem LED světel pro mlhovku. Lehce jsme upilovali plast a zalepili tavnou pistoli, dále průchodkou, kufrem, pod zadními sedačkami, středovým tunelem a jsme u rádia. Pro napájení kamery jsme udělali takový hezky mezikus redukci k žárovce zpátečky. Předem zakoupeno konektory ze Subatechu.
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Ovládaní na volantu - Satellite switch – steerring control
Následně začalo první náročné hledání, kde a jak připojit tlačítka na volantu. Měl jsem za to, že to vezmeme z konektoru, který jde do origo radia. Bohužel se ukázalo, že tak to funguje jen u US verze, kde jdou tlačítka přímo do volantu. U našich to jde ještě přes LAN module. A z toho žádné ohmy jsme nevytlačili. Šli jsme tedy blíže k volantu. A našli přímo konektor rovnou od tlačítek (B68 – pin 6 a 7). Ano, hurá, našli jsme. Hodnoty jsme si změřili a odpovídali plus mínus těm z manuálu, no spíš mínus :D
Takže šup nazlodějkovat, zapojit konektor zpět. A ejhle, ohmy jsou úplně jiné. Jasně LAN modul si k tomu chtěl říct svoje. OK, tak jsme úplně vytáhly ty dva piny ven a až pak připojili zpět konektor.
Na aftermarket radiu byly připravené následující drátky: KEY1, KEY2, GND. KEY 1 a 2 jsou jen okruhy. My tam máme jen jeden okruh takže KEY2 je zbytečný. Připojí se to tedy na KEY1 a GND. Obrovská výhoda je tu těchto radii, že si můžete pak namapovat tlačítka, jak chcete. Třeba Volume Up je Mute apod. Samotné rádio – Čína – výrobce HIZPO
Co se zapojení týká, to bylo docela snadné. Měl jsem ho s ISO konektorem, koupenou redukci ISO -> Subaru konektor rádia. Pak redukce pro anténu ta s tím dlouhým kolíkem -> Subaří anténa. A měl jsem připravený signál o zařazení zpátečky z konektoru origo navigace. Jediný kontakt jsme musely „najít“ a propojit ještě Illumination (podsvícení). V redukci ISO-Subaru byl zapojený. V čínském ISO nebyl strčený v ISO, to opravdu nevím proč. Dál stačilo jen vše pospojovat a bylo to.
Ještě proč jsem si vybral toto zařízení. Po zkušenosti s prvním, které bylo mezi výdechy a bylo asi 9palců veliké. Jsem zjistil, že prostě je to hrozně velké :D Což někomu se může líbí, ale mě ne. Za celý rok jsem si nezvykl Také mi tam nějak chyběli ty klasická tlačítka a kolečka. Tyto dva parametry se stali hlavními pro budoucí druhé rádio. Prohledal jsem toho dost, šel jsem po výrobcích, kteří se nestyděli už v úvodních obrázcích psát název své společnosti. Procházel jsem co to má za vstupy a výstupy. Jak vypadají zpředu všechna tlačítka a k čemu slouží. A také jsem si prošel videa výrobců samotných i na youtube. Toto se mi zalíbilo právě díky videím. Jednoduchý interface, ale hodně funkční, nastavení je jednoduché a přizpůsobené pro potřeby auta. Dobře ukazující appka radia s RDS funkcí. Navíc cena se mi zdála také adekvátní. Určitě byly i povedené modely za 350 dolarů a víc.
Rozhoupal mě zájem jednoho z nás o moje rádio. Slovo dalo slovo a do tří dnů bylo u něj. A také jsem měl už u Vládi skovaný ten Japonský rámeček také pochopitelně od Subaráka.
Po objednání další milé překvapení. Asi první čínský obchod, který zná své zařízení. Protože mi hned sami napsali, jestli mám auto s CAN bus a jakou značku, model a rok. Pak hned napsali, že tohle radio není určené pro CAN bus auta a také, že pro Subaru nic nemají (jak jinak, pro naše auta nikde nikdo nic nemá, na to už jsme si zvykli :D ), a ať tedy hned zruším svou objednávku. Vysvětlil jsem jim, že to stejně chci, ať posílají. Další milé překvapení, napsali, že posílaní pomocí fax free line. Přišlo do 14ti dnů asi ze Španělska. Jo co se mi ještě líbilo. Příprava pro napájení zesilovače antény. Připravený v ISO a i v dalším konektoru do radia. Jen se propojilo.
Další náročná část, překvapení a zklamání přišla, při snaze napasovat rádio do rámečku. Kdo by to byl řekl, že není 2din jako 2din Rámeček měl 173mm na šířku oproti 178mm u radia. Co jsem našel tak správně je těch 178mm. Tedy rádio sedí, ale rámeček je menší. Tady asi Japonci udělali pro své malé auto ještě menší rámeček Nejhorší bylo první říznutí, to vždy bolí, zvlášť když jde o pohledový prvek a rozhodnout jak posupovat. Nakonec jsme si udělaní jemně drážku dremlem a takovou tou vibrační záležitostí (jak se to jen jmenuje?), dodělali pak lámacím nožem a hrany upravili jemným pilníkem. Clock - Malý displej pod přihrádkou mezi výdechy
Jako poslední jsme se snažili vymyslet ten malý displej a také nám to sebralo hodně času. Už jsme to tu řešili. Hledali jsme chvíli, jestli tam není připravený konektor a jen by se připojil. Ve schématech kabeláže je vykresleno vše, co v autech může být. Bohužel ve skutečnosti tam vše připravené z výroby není. Postupně jsme se dostali až k vyndání budíků, jelikož tam měl vést jeden z vodičů (i10, pin 18). Dostavilo se další zklamání, tento pin tam zcela chyběl. Opravdu to nemají připravené na všechny varianty. Ideální by bylo najit přesně takové fastony, které by se dali přidat do tohoto konektoru a posléze i do i84 pin 30 (BODY INTEGRATED UNIT), ten jsme, ale již nehledali.
Clock se budu ještě zabývat a vyřeším někdy později. Nejpravděpodobnější cesta bude, sehnat z vrakoviště tyto konektory, kde by ty piny byly. Ale zkusím je najit jestli by se nedali koupit jen piny. Vše ostatní by už mělo být v pohodě dohledatelné a připojitelné.
Následně začalo první náročné hledání, kde a jak připojit tlačítka na volantu. Měl jsem za to, že to vezmeme z konektoru, který jde do origo radia. Bohužel se ukázalo, že tak to funguje jen u US verze, kde jdou tlačítka přímo do volantu. U našich to jde ještě přes LAN module. A z toho žádné ohmy jsme nevytlačili. Šli jsme tedy blíže k volantu. A našli přímo konektor rovnou od tlačítek (B68 – pin 6 a 7). Ano, hurá, našli jsme. Hodnoty jsme si změřili a odpovídali plus mínus těm z manuálu, no spíš mínus :D
Takže šup nazlodějkovat, zapojit konektor zpět. A ejhle, ohmy jsou úplně jiné. Jasně LAN modul si k tomu chtěl říct svoje. OK, tak jsme úplně vytáhly ty dva piny ven a až pak připojili zpět konektor.
Na aftermarket radiu byly připravené následující drátky: KEY1, KEY2, GND. KEY 1 a 2 jsou jen okruhy. My tam máme jen jeden okruh takže KEY2 je zbytečný. Připojí se to tedy na KEY1 a GND. Obrovská výhoda je tu těchto radii, že si můžete pak namapovat tlačítka, jak chcete. Třeba Volume Up je Mute apod. Samotné rádio – Čína – výrobce HIZPO
Co se zapojení týká, to bylo docela snadné. Měl jsem ho s ISO konektorem, koupenou redukci ISO -> Subaru konektor rádia. Pak redukce pro anténu ta s tím dlouhým kolíkem -> Subaří anténa. A měl jsem připravený signál o zařazení zpátečky z konektoru origo navigace. Jediný kontakt jsme musely „najít“ a propojit ještě Illumination (podsvícení). V redukci ISO-Subaru byl zapojený. V čínském ISO nebyl strčený v ISO, to opravdu nevím proč. Dál stačilo jen vše pospojovat a bylo to.
Ještě proč jsem si vybral toto zařízení. Po zkušenosti s prvním, které bylo mezi výdechy a bylo asi 9palců veliké. Jsem zjistil, že prostě je to hrozně velké :D Což někomu se může líbí, ale mě ne. Za celý rok jsem si nezvykl Také mi tam nějak chyběli ty klasická tlačítka a kolečka. Tyto dva parametry se stali hlavními pro budoucí druhé rádio. Prohledal jsem toho dost, šel jsem po výrobcích, kteří se nestyděli už v úvodních obrázcích psát název své společnosti. Procházel jsem co to má za vstupy a výstupy. Jak vypadají zpředu všechna tlačítka a k čemu slouží. A také jsem si prošel videa výrobců samotných i na youtube. Toto se mi zalíbilo právě díky videím. Jednoduchý interface, ale hodně funkční, nastavení je jednoduché a přizpůsobené pro potřeby auta. Dobře ukazující appka radia s RDS funkcí. Navíc cena se mi zdála také adekvátní. Určitě byly i povedené modely za 350 dolarů a víc.
Rozhoupal mě zájem jednoho z nás o moje rádio. Slovo dalo slovo a do tří dnů bylo u něj. A také jsem měl už u Vládi skovaný ten Japonský rámeček také pochopitelně od Subaráka.
Po objednání další milé překvapení. Asi první čínský obchod, který zná své zařízení. Protože mi hned sami napsali, jestli mám auto s CAN bus a jakou značku, model a rok. Pak hned napsali, že tohle radio není určené pro CAN bus auta a také, že pro Subaru nic nemají (jak jinak, pro naše auta nikde nikdo nic nemá, na to už jsme si zvykli :D ), a ať tedy hned zruším svou objednávku. Vysvětlil jsem jim, že to stejně chci, ať posílají. Další milé překvapení, napsali, že posílaní pomocí fax free line. Přišlo do 14ti dnů asi ze Španělska. Jo co se mi ještě líbilo. Příprava pro napájení zesilovače antény. Připravený v ISO a i v dalším konektoru do radia. Jen se propojilo.
Další náročná část, překvapení a zklamání přišla, při snaze napasovat rádio do rámečku. Kdo by to byl řekl, že není 2din jako 2din Rámeček měl 173mm na šířku oproti 178mm u radia. Co jsem našel tak správně je těch 178mm. Tedy rádio sedí, ale rámeček je menší. Tady asi Japonci udělali pro své malé auto ještě menší rámeček Nejhorší bylo první říznutí, to vždy bolí, zvlášť když jde o pohledový prvek a rozhodnout jak posupovat. Nakonec jsme si udělaní jemně drážku dremlem a takovou tou vibrační záležitostí (jak se to jen jmenuje?), dodělali pak lámacím nožem a hrany upravili jemným pilníkem. Clock - Malý displej pod přihrádkou mezi výdechy
Jako poslední jsme se snažili vymyslet ten malý displej a také nám to sebralo hodně času. Už jsme to tu řešili. Hledali jsme chvíli, jestli tam není připravený konektor a jen by se připojil. Ve schématech kabeláže je vykresleno vše, co v autech může být. Bohužel ve skutečnosti tam vše připravené z výroby není. Postupně jsme se dostali až k vyndání budíků, jelikož tam měl vést jeden z vodičů (i10, pin 18). Dostavilo se další zklamání, tento pin tam zcela chyběl. Opravdu to nemají připravené na všechny varianty. Ideální by bylo najit přesně takové fastony, které by se dali přidat do tohoto konektoru a posléze i do i84 pin 30 (BODY INTEGRATED UNIT), ten jsme, ale již nehledali.
Clock se budu ještě zabývat a vyřeším někdy později. Nejpravděpodobnější cesta bude, sehnat z vrakoviště tyto konektory, kde by ty piny byly. Ale zkusím je najit jestli by se nedali koupit jen piny. Vše ostatní by už mělo být v pohodě dohledatelné a připojitelné.
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...
Hoď pak prosím nějaké fotky/videa ze záběru té zadní kamery a postřehy jak se podle toho dá jezdit Asi pak někdy budu potřebovat něco do libera; mám sice radši pípáky, ale zrovna ty do něj z takovejch praktickejch důvodů namontovat nejdou