vojcek - Impreza XV 2010, Tribeca B9 2007
Napsal: ned srp 04, 2019 2:34 am
Dovolil jsem si založit si další vlákno. Je to již nějaký ten měsíc zpět, co jsme pořídili Imprezu XV, rok 2010. Původní záměr byla Impreza, dvoulitr, co nejnovější, co nejmenší nájezd, nejlépe automat, xenony a vejít se do stanoveného rozpočtu. Nějaké inzeráty jsem pojezdil, ale nebyl jsem z toho nadšený. Pak se objevil zmíněný zakoupený vůz za vcelku zajímavou cenu. Původní majitel nic netajil, koupil křáplé na předek, také pro manželku s tím, že si to zpraví. Nebylo to nic hrozného. Fotky před opravou poskytl, vyměnil chladičovou stěnu - nová příčka + chladiče, nový nárazník a maska a jsou povařené plastové packy světel. Auto při zkušební jízdě hodně rezonovalo do karoserie, prohlídka v Subaru v Opavě odhalila posunuté výfukové svody, byly natlačené na olejovou vanu. Takže jsem auto koupil s tím, že tyto věci dotáhnu již sám. V Subatechu jsem koupil svody (4500,-Kč) dále bylo potřeba ještě vyměnit silenblok automatické převodovky (v náhradě kolem 500,-Kč), čidlo venkovní teploty – ukazovalo totiž nesmysly a vyřešit zalomenou anténu. Čidlo a anténu jsem koupil použité na allegro.pl, obě věci v podstatě za pár stovek. Pak ještě proběhl nějaký servis, oleje, přední brzdy, doplnění klimatizace. Jinak auto je CZ původ, dle Cebie km odpovídaly. Autem jsme absolvovali rodinou dovolenou na Slovensko, tam a zpět cca 900 km, 2 dospělí a 2 děti. Kufr na limitu, ale vešli jsme se. To byla pro mě jediná možnost Imprezu více projet jinak mě to žena moc nepůjčuje, jenom když mám odvézt děti do/ze školky. Je to zkrátka její auto pro městský a příměstský provoz. V plánu je pravděpodobně vyměnit přední levou lampu, rosí se – určitě následek toho že to bylo křáplé. Žena je velmi spokojená a s jejím ročním nájezdem, kdy určitě nenajede více, než odhaduji cca 8000km za rok, by jí mohla Impreza nějakou tu dobu vydržet, což se nedá říci o mém Outbacku, ale o tom za chvíli. Já jsem také spokojený, občas mě ještě dokáže překvapit nesmyslná reakce automatu a na nějaké to občasné vrznutí palubovky jsem si už asi taky zvykl. Aby to jelo, musí člověk více šlápnout a vytočit motor, pak umí být i relativně svižná. Spotřeba na dálkovou cestu, vyzkoušeno na dovolenou a zpět byla v plném naložení (2 dospělý+2děti+bagáž) dle PP 9,2 l/100km. Klasické složení tras je tak 80% město. Jinak žena má dlouhodobý průměr dle PP okolo 10 l/100 km. Nevím jak to dělá, jednou jsem tam viděl i 8,9. Když dlouho nevyjede z města a jsou to trasy do 5-ti km tak už jsem tam viděl i 12,6. Takže relativně bych řekl, že je to v normálu dle očekávání. Závěrem bych manželce popřál, ať se jí to nesere, protože opravy a údržbu si bude platit sama z našeho rodinného rozpočtu Doporučil jsem jí dodělat na autě folie, samozřejmě kvůli komfortu dětí na zadních sedačkách a také, aby si koupila druhou sadu disků, ať nemusíme pořád přezouvat. A hlavně, ať si sežene krytku ostřikovače levého světla, kterou ztratila dva dny potom, co jsem auto dovezl. No uvidíme, jak se k tomu postaví
Tím se dostáváme do další části. Je to také jeden z důvodů, proč jsem toto vlákno založil. Poslední dobou mě několikrát potrápil můj outback h6, 2002, cca 318 000 km. Staří a kilometry se na něm začínají podepisovat. Když jsem ho kupoval, tak předchozí majitel v něm osobně měnil motor, prý proto, že to jeho paní uvařila. Fouklo těsnění? Vodní pumpa? Paní si nevšimla? Težko říct, ono je to v podstatě jedno. Pán kupoval motor od prodejce v Krakowě. Od stejného jsem si kdysi dovezl turbo motor na Leona. Tento prodejce se zabývá dovozem motorů a převodovek, konkrétně motor, který předchozí majitel dával do auta měl v té době najeto prý 140 tis. km. Těžko říct, jak tomu můžu věřit. Kdyby ano, tak můj outback má teď na motoru natočeno +- 200 tis. km. Převodovka je ok. Spíše mě zlobily v věci kolem plynu, takže teď je prakticky z LPG soustavy původní už jen nádrž. Pak se řešil alternátor, nová palivová pumpa, čištění benzínových vstřiků ultrazvukem a teď naposled pravý svod výfuku s katem. Už několikrát řešeno svařováním, ale vždy to vydrželo jednu zimu. Teď naposled to začalo fučet už moc a na více místech, takže výměna za díl ze Subatechu. Z minulosti stojí za zmínku repase kardanu. Co se koroze týče, tak pokud bych si auto chtěl nechat, tak bude časem na odvoz do Plzně k předsedovi. Není to ještě nic hrozného/neřešitelného. Pravý práh vzadu je zbořený, opravovaný ťukanec pod zadní levou lampou, který byl opravovaný už za mě již rezne. Pod oplastováním při poslední inspekci před dvěma roky bylo vše vph. Ale spodní lemy všech dveří jsou chycené. Spodky předních blatníků taky. Určitě by se té koroze našlo více na skrytých místech. Zadní niveláky, zřejmě původní, dle STK - na žádost test tlumičů, zadky jsou na tom s účinností pod 70%. Auto opticky sedí na zadek, ale ne moc, dle měření od středu kola po lem zadního blatníků se ještě vlezu do spodní hranice tolerance. Jinak na autě vše funguje. Denně ho používám. No a pak se člověk sveze manželčinou Imprezou, rok 2010, nájezd cca 130 tis Km, podvozek bez vůlí, brzdy nekopou, není prodřená sedačka od řidiče, pěkně to svítí... a zjistí, že jeho auto je docela dost opotřebené, zkrátka „vyHerdovné“ jak Modrestr. Samozřejmě jsem si vědom, že si za to můžu sám, podvozek a ostatní spotřební věci jsou snadno řešitelné, ale Outback dostává bohužel v tuto chvíli jen to nejnutnější, protože veškeré investice zahučí do Leone a tak nějak jsem se k tomuto stavu dopracoval, aniž bych to předtím viděl až tak kriticky, samozřejmě nejsem hovado, co by jezdilo s ůplným vrakem, to zase ne Takže jsem se začal ptát sám sebe zda má smysl do auta dále investovat. A přišel jsem na několik variant:
1.) Auto si nechám a projde ozdravnou kůrou u VDC, dostane řádný servis, viz hořejší popis. Tohle bych si mohl dovolit, až dodělám Leona, abych měl čím jezdit a pak klidně Outbecka odstavím. Tento model mi řekl bych vyhovuje. Auto mám rád a v podstatě mi v principu na něm nic nevadí. Vím že „snese“ provoz na LPG, takže mě nesere, že městský provoz v zimě jezdím třeba i klidně za 14 l/100 km. Líbí se mi ještě vcelku poctivá koncepce auta. Osobní zkušenost, kterou jsem získal od jednoho subaristy mi napovídá, že nechat si tohle auto by nemusel být úplně přešlap. Měl přesně tento model, vyměnil za BP h6, to naboural. Teď má outbacka 2,5 asi taky minimálně BP a říkal, že až teď, s odstupem času si uvědomuje, že BE/BH H6 bylo z těch všech celkově nejlepší. Tuto informaci neberte jako dogma, je to subjektivní názor člověka, který měl možnost osobního srovnání. Výhoda této možnosti je ta, že bych nemusel investovat do koupě auta, zase ale investice určitě značná, ne však tak velká, jako pořízení něčeho novějšího. A navíc, když budu mít hotového Leona, měl bych se aspoň v čem rýpat. Ale nesmělo by to trvat 5 let
2.) Žijeme v dvougeneračním bydlení s rodiči od manželky. Poslední dobou, a to stále častěji, by se hodilo umět převézt 6 lidí v autě, jinak musíme jezdit dvěma auty. Takže 7-místná Tribeca 1. generace. Auto jako takové se mi líbí. Výhody, na které bych „slyšel“ jsou bezpečnost, prostornost. Nevýhody – spotřeba, „nemožnost“ LPG, dražší pneu. Ale myslím, že Tribeca by mi pomohla zamáčknout slzu po outbacku. Rád bych, kdyby se provozovatelé vyjádřili k reálné spotřebě, kombinovaná/město.
3.) Outback H6, pofacelift, 2007+. Výhody jako bod 2 - kromě počtu míst. Nevýhody - „nemožnost“ LPG.
Ať už výběr dopadne jakkoliv, tak auto bude ryze rodinného charakteru. Můžu to začít řešit nejdříve, až budu mít hotového Leona, a to z důvodu mobility a financí. Leona bych chtěl využívat jako svoje daily car, přece když už bude hotový, tak se na něj nebudu jen dívat. Jediné, co mi zatím přijde proti srsti je tahat ho v zimě do těch největších solných sraček. Takže předpokládaný nájezd auta ze všech tří možných variant bude pravděpodobně stejný nebo ještě menší, než u XV od manželky. Tudíž by mě tak úplně nemusela trápit spotřeba s absencí LPG u varianty 2 a 3.
Co k tomu dodat? Že jsem asi velmi nakažen Subaru diagnózou manželka se už o tom se mnou odmítá bavit, takže jsem rád, že jsem se tady tak mohl vyblít Pokud jste to dočetli až sem, můžete si pogratulovat, mátes největší pravděpodobností stejnou diagnózu Budu rád za vaše podněty, fakta a připomínky.
Tím se dostáváme do další části. Je to také jeden z důvodů, proč jsem toto vlákno založil. Poslední dobou mě několikrát potrápil můj outback h6, 2002, cca 318 000 km. Staří a kilometry se na něm začínají podepisovat. Když jsem ho kupoval, tak předchozí majitel v něm osobně měnil motor, prý proto, že to jeho paní uvařila. Fouklo těsnění? Vodní pumpa? Paní si nevšimla? Težko říct, ono je to v podstatě jedno. Pán kupoval motor od prodejce v Krakowě. Od stejného jsem si kdysi dovezl turbo motor na Leona. Tento prodejce se zabývá dovozem motorů a převodovek, konkrétně motor, který předchozí majitel dával do auta měl v té době najeto prý 140 tis. km. Těžko říct, jak tomu můžu věřit. Kdyby ano, tak můj outback má teď na motoru natočeno +- 200 tis. km. Převodovka je ok. Spíše mě zlobily v věci kolem plynu, takže teď je prakticky z LPG soustavy původní už jen nádrž. Pak se řešil alternátor, nová palivová pumpa, čištění benzínových vstřiků ultrazvukem a teď naposled pravý svod výfuku s katem. Už několikrát řešeno svařováním, ale vždy to vydrželo jednu zimu. Teď naposled to začalo fučet už moc a na více místech, takže výměna za díl ze Subatechu. Z minulosti stojí za zmínku repase kardanu. Co se koroze týče, tak pokud bych si auto chtěl nechat, tak bude časem na odvoz do Plzně k předsedovi. Není to ještě nic hrozného/neřešitelného. Pravý práh vzadu je zbořený, opravovaný ťukanec pod zadní levou lampou, který byl opravovaný už za mě již rezne. Pod oplastováním při poslední inspekci před dvěma roky bylo vše vph. Ale spodní lemy všech dveří jsou chycené. Spodky předních blatníků taky. Určitě by se té koroze našlo více na skrytých místech. Zadní niveláky, zřejmě původní, dle STK - na žádost test tlumičů, zadky jsou na tom s účinností pod 70%. Auto opticky sedí na zadek, ale ne moc, dle měření od středu kola po lem zadního blatníků se ještě vlezu do spodní hranice tolerance. Jinak na autě vše funguje. Denně ho používám. No a pak se člověk sveze manželčinou Imprezou, rok 2010, nájezd cca 130 tis Km, podvozek bez vůlí, brzdy nekopou, není prodřená sedačka od řidiče, pěkně to svítí... a zjistí, že jeho auto je docela dost opotřebené, zkrátka „vyHerdovné“ jak Modrestr. Samozřejmě jsem si vědom, že si za to můžu sám, podvozek a ostatní spotřební věci jsou snadno řešitelné, ale Outback dostává bohužel v tuto chvíli jen to nejnutnější, protože veškeré investice zahučí do Leone a tak nějak jsem se k tomuto stavu dopracoval, aniž bych to předtím viděl až tak kriticky, samozřejmě nejsem hovado, co by jezdilo s ůplným vrakem, to zase ne Takže jsem se začal ptát sám sebe zda má smysl do auta dále investovat. A přišel jsem na několik variant:
1.) Auto si nechám a projde ozdravnou kůrou u VDC, dostane řádný servis, viz hořejší popis. Tohle bych si mohl dovolit, až dodělám Leona, abych měl čím jezdit a pak klidně Outbecka odstavím. Tento model mi řekl bych vyhovuje. Auto mám rád a v podstatě mi v principu na něm nic nevadí. Vím že „snese“ provoz na LPG, takže mě nesere, že městský provoz v zimě jezdím třeba i klidně za 14 l/100 km. Líbí se mi ještě vcelku poctivá koncepce auta. Osobní zkušenost, kterou jsem získal od jednoho subaristy mi napovídá, že nechat si tohle auto by nemusel být úplně přešlap. Měl přesně tento model, vyměnil za BP h6, to naboural. Teď má outbacka 2,5 asi taky minimálně BP a říkal, že až teď, s odstupem času si uvědomuje, že BE/BH H6 bylo z těch všech celkově nejlepší. Tuto informaci neberte jako dogma, je to subjektivní názor člověka, který měl možnost osobního srovnání. Výhoda této možnosti je ta, že bych nemusel investovat do koupě auta, zase ale investice určitě značná, ne však tak velká, jako pořízení něčeho novějšího. A navíc, když budu mít hotového Leona, měl bych se aspoň v čem rýpat. Ale nesmělo by to trvat 5 let
2.) Žijeme v dvougeneračním bydlení s rodiči od manželky. Poslední dobou, a to stále častěji, by se hodilo umět převézt 6 lidí v autě, jinak musíme jezdit dvěma auty. Takže 7-místná Tribeca 1. generace. Auto jako takové se mi líbí. Výhody, na které bych „slyšel“ jsou bezpečnost, prostornost. Nevýhody – spotřeba, „nemožnost“ LPG, dražší pneu. Ale myslím, že Tribeca by mi pomohla zamáčknout slzu po outbacku. Rád bych, kdyby se provozovatelé vyjádřili k reálné spotřebě, kombinovaná/město.
3.) Outback H6, pofacelift, 2007+. Výhody jako bod 2 - kromě počtu míst. Nevýhody - „nemožnost“ LPG.
Ať už výběr dopadne jakkoliv, tak auto bude ryze rodinného charakteru. Můžu to začít řešit nejdříve, až budu mít hotového Leona, a to z důvodu mobility a financí. Leona bych chtěl využívat jako svoje daily car, přece když už bude hotový, tak se na něj nebudu jen dívat. Jediné, co mi zatím přijde proti srsti je tahat ho v zimě do těch největších solných sraček. Takže předpokládaný nájezd auta ze všech tří možných variant bude pravděpodobně stejný nebo ještě menší, než u XV od manželky. Tudíž by mě tak úplně nemusela trápit spotřeba s absencí LPG u varianty 2 a 3.
Co k tomu dodat? Že jsem asi velmi nakažen Subaru diagnózou manželka se už o tom se mnou odmítá bavit, takže jsem rád, že jsem se tady tak mohl vyblít Pokud jste to dočetli až sem, můžete si pogratulovat, mátes největší pravděpodobností stejnou diagnózu Budu rád za vaše podněty, fakta a připomínky.