Stránka 1 z 6

vojcek - Impreza XV 2010, Tribeca B9 2007

Napsal: ned srp 04, 2019 2:34 am
od vojcek
Dovolil jsem si založit si další vlákno. Je to již nějaký ten měsíc zpět, co jsme pořídili Imprezu XV, rok 2010. Původní záměr byla Impreza, dvoulitr, co nejnovější, co nejmenší nájezd, nejlépe automat, xenony a vejít se do stanoveného rozpočtu. Nějaké inzeráty jsem pojezdil, ale nebyl jsem z toho nadšený. Pak se objevil zmíněný zakoupený vůz za vcelku zajímavou cenu. Původní majitel nic netajil, koupil křáplé na předek, také pro manželku s tím, že si to zpraví. Nebylo to nic hrozného. Fotky před opravou poskytl, vyměnil chladičovou stěnu - nová příčka + chladiče, nový nárazník a maska a jsou povařené plastové packy světel. Auto při zkušební jízdě hodně rezonovalo do karoserie, prohlídka v Subaru v Opavě odhalila posunuté výfukové svody, byly natlačené na olejovou vanu. Takže jsem auto koupil s tím, že tyto věci dotáhnu již sám. V Subatechu jsem koupil svody (4500,-Kč) dále bylo potřeba ještě vyměnit silenblok automatické převodovky (v náhradě kolem 500,-Kč), čidlo venkovní teploty – ukazovalo totiž nesmysly a vyřešit zalomenou anténu. Čidlo a anténu jsem koupil použité na allegro.pl, obě věci v podstatě za pár stovek. Pak ještě proběhl nějaký servis, oleje, přední brzdy, doplnění klimatizace. Jinak auto je CZ původ, dle Cebie km odpovídaly. Autem jsme absolvovali rodinou dovolenou na Slovensko, tam a zpět cca 900 km, 2 dospělí a 2 děti. Kufr na limitu, ale vešli jsme se. To byla pro mě jediná možnost Imprezu více projet [DRIVE] jinak mě to žena moc nepůjčuje, jenom když mám odvézt děti do/ze školky. Je to zkrátka její auto pro městský a příměstský provoz. V plánu je pravděpodobně vyměnit přední levou lampu, rosí se – určitě následek toho že to bylo křáplé. Žena je velmi spokojená a s jejím ročním nájezdem, kdy určitě nenajede více, než odhaduji cca 8000km za rok, by jí mohla Impreza nějakou tu dobu vydržet, což se nedá říci o mém Outbacku, ale o tom za chvíli. Já jsem také spokojený, občas mě ještě dokáže překvapit nesmyslná reakce automatu a na nějaké to občasné vrznutí palubovky jsem si už asi taky zvykl. Aby to jelo, musí člověk více šlápnout a vytočit motor, pak umí být i relativně svižná. Spotřeba na dálkovou cestu, vyzkoušeno na dovolenou a zpět byla v plném naložení (2 dospělý+2děti+bagáž) dle PP 9,2 l/100km. Klasické složení tras je tak 80% město. Jinak žena má dlouhodobý průměr dle PP okolo 10 l/100 km. Nevím jak to dělá, jednou jsem tam viděl i 8,9. Když dlouho nevyjede z města a jsou to trasy do 5-ti km tak už jsem tam viděl i 12,6. Takže relativně bych řekl, že je to v normálu dle očekávání. Závěrem bych manželce popřál, ať se jí to nesere, protože opravy a údržbu si bude platit sama z našeho rodinného rozpočtu :-DDD Doporučil jsem jí dodělat na autě folie, samozřejmě kvůli komfortu dětí na zadních sedačkách a také, aby si koupila druhou sadu disků, ať nemusíme pořád přezouvat. A hlavně, ať si sežene krytku ostřikovače levého světla, kterou ztratila dva dny potom, co jsem auto dovezl. No uvidíme, jak se k tomu postaví :-/ :-D

Tím se dostáváme do další části. Je to také jeden z důvodů, proč jsem toto vlákno založil. Poslední dobou mě několikrát potrápil můj outback h6, 2002, cca 318 000 km. Staří a kilometry se na něm začínají podepisovat. Když jsem ho kupoval, tak předchozí majitel v něm osobně měnil motor, prý proto, že to jeho paní uvařila. Fouklo těsnění? Vodní pumpa? Paní si nevšimla? Težko říct, ono je to v podstatě jedno. Pán kupoval motor od prodejce v Krakowě. Od stejného jsem si kdysi dovezl turbo motor na Leona. Tento prodejce se zabývá dovozem motorů a převodovek, konkrétně motor, který předchozí majitel dával do auta měl v té době najeto prý 140 tis. km. Těžko říct, jak tomu můžu věřit. Kdyby ano, tak můj outback má teď na motoru natočeno +- 200 tis. km. Převodovka je ok. Spíše mě zlobily v věci kolem plynu, takže teď je prakticky z LPG soustavy původní už jen nádrž. Pak se řešil alternátor, nová palivová pumpa, čištění benzínových vstřiků ultrazvukem a teď naposled pravý svod výfuku s katem. Už několikrát řešeno svařováním, ale vždy to vydrželo jednu zimu. Teď naposled to začalo fučet už moc a na více místech, takže výměna za díl ze Subatechu. Z minulosti stojí za zmínku repase kardanu. Co se koroze týče, tak pokud bych si auto chtěl nechat, tak bude časem na odvoz do Plzně k předsedovi. Není to ještě nic hrozného/neřešitelného. Pravý práh vzadu je zbořený, opravovaný ťukanec pod zadní levou lampou, který byl opravovaný už za mě již rezne. Pod oplastováním při poslední inspekci před dvěma roky bylo vše vph. Ale spodní lemy všech dveří jsou chycené. Spodky předních blatníků taky. Určitě by se té koroze našlo více na skrytých místech. Zadní niveláky, zřejmě původní, dle STK - na žádost test tlumičů, zadky jsou na tom s účinností pod 70%. Auto opticky sedí na zadek, ale ne moc, dle měření od středu kola po lem zadního blatníků se ještě vlezu do spodní hranice tolerance. Jinak na autě vše funguje. Denně ho používám. No a pak se člověk sveze manželčinou Imprezou, rok 2010, nájezd cca 130 tis Km, podvozek bez vůlí, brzdy nekopou, není prodřená sedačka od řidiče, pěkně to svítí... a zjistí, že jeho auto je docela dost opotřebené, zkrátka „vyHerdovné“ jak Modrestr. Samozřejmě jsem si vědom, že si za to můžu sám, podvozek a ostatní spotřební věci jsou snadno řešitelné, ale Outback dostává bohužel v tuto chvíli jen to nejnutnější, protože veškeré investice zahučí do Leone a tak nějak jsem se k tomuto stavu dopracoval, aniž bych to předtím viděl až tak kriticky, samozřejmě nejsem hovado, co by jezdilo s ůplným vrakem, to zase ne >:( Takže jsem se začal ptát sám sebe zda má smysl do auta dále investovat. A přišel jsem na několik variant:

1.) Auto si nechám a projde ozdravnou kůrou u VDC, dostane řádný servis, viz hořejší popis. Tohle bych si mohl dovolit, až dodělám Leona, abych měl čím jezdit a pak klidně Outbecka odstavím. Tento model mi řekl bych vyhovuje. Auto mám rád a v podstatě mi v principu na něm nic nevadí. Vím že „snese“ provoz na LPG, takže mě nesere, že městský provoz v zimě jezdím třeba i klidně za 14 l/100 km. Líbí se mi ještě vcelku poctivá koncepce auta. Osobní zkušenost, kterou jsem získal od jednoho subaristy mi napovídá, že nechat si tohle auto by nemusel být úplně přešlap. Měl přesně tento model, vyměnil za BP h6, to naboural. Teď má outbacka 2,5 asi taky minimálně BP a říkal, že až teď, s odstupem času si uvědomuje, že BE/BH H6 bylo z těch všech celkově nejlepší. Tuto informaci neberte jako dogma, je to subjektivní názor člověka, který měl možnost osobního srovnání. Výhoda této možnosti je ta, že bych nemusel investovat do koupě auta, zase ale investice určitě značná, ne však tak velká, jako pořízení něčeho novějšího. A navíc, když budu mít hotového Leona, měl bych se aspoň v čem rýpat. Ale nesmělo by to trvat 5 let :-DDD

2.) Žijeme v dvougeneračním bydlení s rodiči od manželky. Poslední dobou, a to stále častěji, by se hodilo umět převézt 6 lidí v autě, jinak musíme jezdit dvěma auty. Takže 7-místná Tribeca 1. generace. Auto jako takové se mi líbí. Výhody, na které bych „slyšel“ jsou bezpečnost, prostornost. Nevýhody – spotřeba, „nemožnost“ LPG, dražší pneu. Ale myslím, že Tribeca by mi pomohla zamáčknout slzu po outbacku. Rád bych, kdyby se provozovatelé vyjádřili k reálné spotřebě, kombinovaná/město.

3.) Outback H6, pofacelift, 2007+. Výhody jako bod 2 - kromě počtu míst. Nevýhody - „nemožnost“ LPG.

Ať už výběr dopadne jakkoliv, tak auto bude ryze rodinného charakteru. Můžu to začít řešit nejdříve, až budu mít hotového Leona, a to z důvodu mobility a financí. Leona bych chtěl využívat jako svoje daily car, přece když už bude hotový, tak se na něj nebudu jen dívat. Jediné, co mi zatím přijde proti srsti je tahat ho v zimě do těch největších solných sraček. Takže předpokládaný nájezd auta ze všech tří možných variant bude pravděpodobně stejný nebo ještě menší, než u XV od manželky. Tudíž by mě tak úplně nemusela trápit spotřeba s absencí LPG u varianty 2 a 3.

Co k tomu dodat? Že jsem asi velmi nakažen Subaru diagnózou [SUBARU] manželka se už o tom se mnou odmítá bavit, takže jsem rád, že jsem se tady tak mohl vyblít :-DDD Pokud jste to dočetli až sem, můžete si pogratulovat, mátes největší pravděpodobností stejnou diagnózu *_*=*_* Budu rád za vaše podněty, fakta a připomínky.

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned srp 04, 2019 8:02 am
od VDC
Vojto tvůj psaný projev není problém přečíst, i když je to náhodou jednou dlouhý. :-)

Vzhledem k tomu, že jsme spolu včera dlouze hovořili telefonem, tak to nemusím moc komentovat. :-)

A varianty jsou jasný. Poléčit H6, protože je to prostě nejlepší auto na světě. :-)

I když, sedmimístná Tribeca by ta hřích stála, to ne, že ne... :-)
Naštěstí na to máš ještě celkem čas a do tý doby se uvidí, jak H6 180 kW dlouhodobě funguje třeba Johyyymu, který má BP, má tam Magic4, nastavený přívstřik benzínu a lítá tím denně Německo za prací. Takže nájezd a zacházení bude možné vzít jako slušnou referenci. :-)

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned srp 04, 2019 10:04 am
od thunderace
H6 BE/BH nechat! Koupili jsme Tribecu, taky bych mohl dát Outbacka pryč. B9 ale bude místo Forestra. Prostě velký bezpečný auto pro to nejdražší co doma máme. Překvapuje mě "nemožnost" LPG. Vždyť je tolik 180kw motorů co na to spokojeně dlouho jezdí. A jestli někdo tvrdí, že ten motor(a jakejkoliv jinej) nemá rád plyn-tak já tvrdím že motory nemají rádi pitomce, který ho tam nabastlej a pak to neuměj ani seřídit!
Stará H6 je podle mě tak vyladěný a poctivý auto,že je v tomhle segmentu až nenahraditelná,se čtyrválem 2,5 to není ono, ale pořád prostě zábava a kouzlo oproti Dusterům,Vitarám,Iixům a jiným novým čtyrkolám co sem měl možnost se svézt. H6 mě prostě pořád baví,i se spotřebou 15-16 l plynu v létě. Mám metu půl milionu km. Do té doby jí budu opečovávat. =)

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned srp 04, 2019 11:48 am
od VDC
Jirko máme to stejně. BH je top !!
Tak Aleš vždycky říkal, že i H6 180 kW lze zaplynovat. Martin Špinka, alias Děda, jeden ze spolumajitelů dobřanského servisu, má B9, tahá s ní auta a najeto na plyn má možná kilo. Takže jde to. Jen ne tak dlouho jako u těch našich tupejch nevyhoněnejch starejch H6 154 kW.
Prostě 154kW je prostě blbovzdornější, jednodušší a pro mě lepší.
Včera jsme se o tom s Vojtou bavili v telefonu. BH má sice přístrojovku v dřevěným dekoru designově zastaralou, ale je to přístrojovka. Není to lacinej plast jako v BP. Když srovnám BH a BP, tak si troufnu tvrdit, že to co je na tom autě inovováno, tak je ošizeno. BH je prostě auto !!

Já si žádný mety nestanovuju, protože všechno se dá v pohodě inovovat. OK, nebudu tvrdit, že už nikdy nebudu mít jiný auto, to by bylo asi hodně odvážný, ale určitě ho budu mít co nejdýl to půjde. :-)

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned srp 04, 2019 11:59 am
od Levap
Ta Impreza XV je moc pěkná, vždycky se mi moc líbila.

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned srp 04, 2019 12:36 pm
od thunderace
nemyslel jsem to s 500000km tak vážně. :-D Jen že prostě doma máme i Tribeku, a s H6 budu jezdit co to půjde. Je to bezva kombinace rychlého zábavně terénního pohodlně přespávacího tahacího užitečného kombi o které mě nevadí se starat. Tolik jen k tomu proč si nechat H6. Už jen z úcty co jsme s těmi auty zažili =) BH je krásný i tak jak sjelo z linky,když jsem pokukoval po BP,jiná barva než odstíny stříbřenky už je exotická a v tom si nemůžu pomoct jak zvenku i zevnitř vidím Passat B6 combi ! :-/

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned srp 04, 2019 2:40 pm
od vojcek
Jsem rád, že je to čitelné ;-D I když je pravda, že jsem se rozvášnil více než je u mě zvykem. Na BE/BH H6 máme stejný názor. Vnímám ho jako poctivé auto, jak píše Thunderace - kombinace zábavně rychlého a užitečného kombi s dobrými teréními vlastnostmi. Tu nemožnost LPG u variant 2 a 3 jsem psal schválně do uvozovek. Vím, že to lze, že záleží na kvalitě instalace a seřízení, taky bych řekl že pak hodně záleží na stylu užívaní. Můj provoz kolem komína a párkrát do roka nějaká dálková po dalnici, věřím že by to tak fungovalo, otázkou, jak dlouho a zda to má smysl při plánovaném nájezdu. Ale to si myslím, že by ukázal až čas. Johyyyho si pamatuju ze Severky, je to řízek, co tam předvedl (*_^) |,,,, Takže věřím, že tuto variantu otestuje na samé hranici testovatelnosti ;-D

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: sob říj 12, 2019 10:38 pm
od vojcek
Musím se asi k něčemu přiznat. Přišlo to dřív, než jsem čekal. Rok 2007, najeto 307 tis. km. 7 míst, LPG. Před cca 12 000 km předchozím majitelem udělány hlavy - ventilová sedla, ventilové vůle, těsnění pod hlavama. Nějaká kosmetika a jeden pupen na zadním levém lemu a něco na pátých dveřích. Docela si zvykám, zatím mi nejvíc vadí horší výhled přes A sloupky. Naopak se mi líbí vyšší posez a obrovská zpětná zrcátka. Pak dám ještě vědět, jak se mi líbilo kupovat zimní pneu 255/55/R18 :-DDD Zatím jsem vyjel dvě nádrže, u druhé dle PP 16.4 l/100km. Zítra musím natankovat a spočítám přesněji. Dnes holka dostala ruční mytí houbou a vysátí interiéru...docela se mi začíná i líbit ;-D
P_20191012_172641.jpg
P_20191012_172623.jpg
P_20191012_172617.jpg
P_20191012_172606.jpg
P_20191012_172557.jpg
P_20191012_172551.jpg

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 2:19 am
od VDC
Hezky, no tak to je teda novinka !!
Začpak byl v Pardubicích perník ?
Oťas teda logicky půjde z baráku... ?

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 11:00 am
od ybrcek
Tož vitaj mezi chovatele oblud

nasmrdlany v NOTE 9

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 11:13 am
od mišus
Vojto ty si pacient:D

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 12:35 pm
od vojcek
Už to tak bude, jsem pacient :-DDD Jinak je ze Žďáru, a byla za 149 000. Prakticky to byla jediná možnost 7 místného subaru, libero se manželce nějak nezdálo :-DDD. Byla i varianta prodat imprezu, ale o tom žena taky nechtěla slyšet. Takže nakonec Outback jde kolegovi z práce.

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 12:36 pm
od vojcek
Ještě bych poprosil adminy o změnu názvu vlákna, místo Outbacka dát Tribeca B9 2007. Děkuji.

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 12:47 pm
od Tapan
Stačí, když změníš předmět prvního příspěvku ve vláknu. Jinak gratuluju k dobrému úlovku, ať to jezdí! A Libero je jen 6místné. Ale jinak nechápu, co se na něm ženě nelíbilo :-)

Re: vojcek - Impreza XV 2010, Outback H6 2002

Napsal: ned říj 13, 2019 12:53 pm
od quickly
vojcek píše:místo Outbacka dát Tribeca B9 2007. Děkuji.
Opraveno