Ahoj všem, doufám, že si užíváte léto stejně jako já!
Po menší odmlce se zase hlásím...už máme se Speckem natočeno 2 000 km tak přináším i další osobní postřehy...totiž, konečně si troufnu říct, že jsme si na sebe plně zvykli
haha.
Nejvíc mě baví asi to, kolik má auto tváří - dokáže být pohodlné a ničím neotravuje při delší cestě, jako je tomu třeba u nějaké sportovní verzi koncernových aut, která jsou dle mého děsně prkenná co se podvozku týká...tvrdý podvozek neznamená sportovnost. Specko má Bilsteiny tvrdostí na úrovni našeho rodinného Focuse 1.6, ale když se tlačí na pilu, skoro vůbec není cítit náklon v zatáčkách, to už spíš víc houpání dopředu-dozadu při plynu a brzdě. Bál jsem se, že kvůli většímu motoru půjde vůz po tečně docela rychle ven jak někdo naznačoval, ale nezdá se mi (a to nemám extra dobrý obutí). Zkouším některé zatáčky projíždět na tempomat a posouvat tak limit - nesáhnout na brzdu. Děsí mě, kolik toho Specko snese. Předchozí Fiesta ST byla děsně dobrá motokára a mám pocit, že by i v utáhlejších zatáčkách nebyla rychlejší - to už jí začal předjíždět lehkej zadek (měla extrémně hravej podvozek - sideways s předokolkou no problem).
Jinak ale jezdím hlavně pohodu minimálně z 90%. Tím pádem jsem kolikrát zkoušel, co spotřeba, kam až padne. Pod 10l je to docela přemáhání a protože spíš různě popojíždím, zastavuju někde, fotím, jedu pak dál, mám průměr většinou 10,2-10,6 l. Snad jen dálnice na tempomat 110km/h v kombinaci s okreskama 90-100 km/h hodí čísla pod 10. Rekord bych rovných 9 l. I tak si myslím, že na třílitr 4x4 jsou to slušné hodnoty...
A co mě za tu dobu začalo štvát? Vlastně asi mě nic moc nenapadá (krom audia - udělám to jako podvlada s AUX ale neumim pájet). Všechno funguje, olej nemizí, motor se nehřeje, občas je trochu slyšet přední náprava a hurá, rezonaci od výfuku sem vyřešil. V brzký době snad ještě vyčistit ty jezdce oken...to je vlastně docela peklo...občas skřípání, u jezdce je okno na výměnu. Ale mam z toho trochu strach, rozebírat dveře a vrtat se do toho mechanismu. Je nějaké jednoduché řešení - odklonění stíráku a něco profouknout kompresorem nebo tak podobně?
Dneska sem se pustil do detailingu, bude to mazel
Hrozný jak je sucho a práší se a auto nemá ošetřenej, vyleštěnej lak, jak všechna ta špíná hrozně sedá a nestéká při mytí...no asi to znáte