Yohnovo průřez
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Yohnovo průřez
Určitě souhlasím že 2t na brzděným se povezou líp.s tunou na nebrzdeným to je o ničem a jedná se o přemisťování a ne jízdu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1708
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Yohnovo průřez
VDC píše:I naložený to může tahat Subaru. //uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... a7f181.jpg
Kurna Tome to je monstrum . Jako v dobrém Kredenc!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Yohnovo průřez
Ja vim, ze se budu ptat uz jak jantar, ale snazim se dopatrat toho, co je na tom tak vyslovene spatne (ne ze bych to chtel delat ). Kdyz to vezmu papirove, tak tahnout BHckem se da 1,8 tuny, outback (nevim teda kolik BP 2.5ka nebo co to vezes ) ma pohotovostni pres 1,6 tuny, takze bez ridice bude nekde pod 1,6. A teda taky vubec netusim, kolik vazi takovy vlek, ale jestli to ma nejakych 400 - 500kg, tak to jsou dohromady ty 2t, coz je sice spatne, ale je to "jenom" 200kg pres limit a pocitam, ze pokud hlidka nebude mit vahu (nebo likvidator pojistovny pri nehode ), tak se bude hrozne blbe odhadovat, jestli to je prelozeny nebo ne. Jasne, kdyby to bylo za autem, co ma na kouli tunu, tak je to evidentni na pohled. Druha vec teda je, ze tady je i na fotce videt, ze se to svazuje dozadu a asi to neni cajk (ale predpokladam, ze na klasickym plataku to vic soupnout dopredu pujde). Teda, jen mi vrta hlavou, jestli ten pripadnej hroznej pruser je z tech 200kg navic nebo jestli mi jeste neco unikaVDC píše:Je zásadní rozdíl vézt tunu na jednoosém nebržděném vleku a 2 tuny na dvouosém bržděném. A klidně si dovolím tvrdit, že s těmi dvěma tunami se pojede líp. To teda nebyl případ tý dnešní cesty, protože Otb už nešlo dát víc dopředu, takže těžiště bylo moc vzadu a nedalo se s tím jet víc, než 60, aby se to nezačalo houpat.
Kdyby Jendo zastavili tebe, tak ti seberou i očkovací průkaz myslím. Mě by to nejspíš odpustili, páč mám zvláštní kouzlo.
Samozřejmě má Romull pravdu, že se nesmí nic stát. Holt se musí opatrně.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Yohnovo průřez
Já to nevím, ale myslím že u nás nemůžeš jet ani s prázdným, protože to je papírově přes. Už to určitě někdo vysvětloval.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Yohnovo průřez
Tam taky pomalu mířím a to by mě právě zajímalo Měl jsem za to, že papírové hodnoty se posuzují ohledně skupiny ŘP (tedy když máš papírově soupravu přes 3,5t a papíry jenom na B, tak je průser), ale pro posouzení tažného už se bere aktuální hmotnost. Ale možná to mám zafixováno blbě a někdo mi to tu vysvětlí (pač mi to jinak stejně přijde jako kravina, koupíš si vlek, necháš mu papírově tu hmotnost snížit a když ho "přeložíš," tak bez váhy to stejně neodhalí...)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Yohnovo průřez
Proto taky každej prodejce uvádí že naprava uveze třeba 1,3t apd
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Yohnovo průřez
No, nejsem právník, možná to chápu blbě... ale v aktuálně snad platných předpisech jsem našel tohle:
Edit: mi to nedalo a našel jsem si ty kategorie vleků, liší se to jenom hmotností - O1 je do 750kg, O2 do 3,5t a ty další jsou přes 3,5 tuny takže pro osobák irelevantní. Nicméně z toho teda pořád vychází, že papírová hmotnost musí být nižší, než papírová hmotnost auta, ale může být přes limit hmotnosti tažného zařízení (což dobře - yohnův přívěs na 2,5 tuny stejně nesplňuje )...
Nikdy jsem teda nezkoumal, co ty kategorie přívěsů znamenají (a kam spadá ten na fotce ) ), ale operuje se tam s okamžitou hmotnostní (ne maximální přípustnou). A pak teda že u kategorie O1/O2 ta maximální přípustná hmotnost nesmí být větší, než maximální přípustná hmotnost auta (cca 2,1t u OTB např). Takže mi z toho vychází, že na kouli můžeš mít přívěs, jehož maximální hmotnost je vyšší, než co dovoluje koule. Ale je to jenom můj laický pohled na věc(4) Okamžitá hmotnost přívěsů kategorií O3
a O4 v jízdní soupravě nesmí být větší než největší
povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla
stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného voČástka 134 Sbírka zákonů č. 341 / 2014 Strana 4323
zidla. V případě více přípojných vozidel se jedná
a součet jejich okamžitých hmotností.
(6) Pro spojování vozidel do jízdních souprav
s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného
vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která
je uvedena v technickém průkazu a osvědčení
o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1, O2 nesmí být větší než největší povolená
hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že okamžitá hmotnost takového přípojného vozidla není větší než
největší povolená hmotnost tažného vozidla
u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
Edit: mi to nedalo a našel jsem si ty kategorie vleků, liší se to jenom hmotností - O1 je do 750kg, O2 do 3,5t a ty další jsou přes 3,5 tuny takže pro osobák irelevantní. Nicméně z toho teda pořád vychází, že papírová hmotnost musí být nižší, než papírová hmotnost auta, ale může být přes limit hmotnosti tažného zařízení (což dobře - yohnův přívěs na 2,5 tuny stejně nesplňuje )...
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Yohnovo průřez
Nedělal si nedávno E k B? Oni zrovna tohle vynechali? Důležitý jsou papíry, je fuk kolik vezeš.spm píše: Nikdy jsem teda nezkoumal, co ty kategorie přívěsů znamenají (a kam spadá ten na fotce ) ), ale operuje se tam s okamžitou hmotnostní (ne maximální přípustnou). A pak teda že u kategorie O1/O2 ta maximální přípustná hmotnost nesmí být větší, než maximální přípustná hmotnost auta (cca 2,1t u OTB např). Takže mi z toho vychází, že na kouli můžeš mít přívěs, jehož maximální hmotnost je vyšší, než co dovoluje koule. Ale je to jenom můj laický pohled na věc
Edit: mi to nedalo a našel jsem si ty kategorie vleků, liší se to jenom hmotností - O1 je …
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Yohnovo průřez
Mě teda překvapila novinka v podobě kategorie N1G, M1G tj. terénní vozidla... Dřív nic takového nebylo, byl to N1 a M1 a 1,5 násobek největší povolené hmotnosti vozidla. A né co je teď, že to je jen pro terénní a pro osobní ne....
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Yohnovo průřez
Dělal, ve středu si jdu pro kartičku, ale na tohle se nikdo neptal; ani v těch testech to nebylo Nicméně aspoň teda papírově se do těch 2,1t (teda BH tam má 2085kg nebo nějaký takový číslo) se dá Ale je to úsměvný, když hned na první stránce tohohle vlákna je podval s BH H6 za SGčkovým forestrem, který tam má ještě míň
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Yohnovo průřez
Je taky to na mě tak OPĚT zapůsobilo.Bodyšek píše:
Kurna Tome to je monstrum . Jako v dobrém Kredenc!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Yohnovo průřez
Ono jde o něco jiného než přemísťování? S vozíkem vždy musíš přizpůsobit jízdu, jasně já ti rozumím, samozřejmě tahat takhle dálkové trasy a často by bylo silně nepohodlné, ale mě to fakt sebemenší problém nedělá, ne při mém využití, tj místní převozy. Spíš mě vždy kapku cuká prdel to svézt svahem dolů zahradou až před barák, ale už jsem si jistější, čék si něco už opruboval, jen je to vždy s nej opatrností.námořník píše:Určitě souhlasím že 2t na brzděným se povezou líp.s tunou na nebrzdeným to je o ničem a jedná se o přemisťování a ne jízdu.
Navíc za mě je zbytečné a nepraktické využívat drahé spedice stavebních hmot a jiných věcí, když už ten vozík mám, přeci se na něj nebudu dívat a nebudu zvažovat každé kilo, klidně si to někdy risknu, je to můj problém a moje věc
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Yohnovo průřez
No když potřebuješ treba 10tun,tak tě naklaďák vyjde levnějc.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Yohnovo průřez
Tj jasné, počítat se musí, nejsu blbé, ne úplně teda No a ještě jedno důležité hledisko tu je. I těch 10 tun bych si vlastně radši odvezl sám a na ixkrát, páč u mě to mají věčně problém jakkoliv dovézt, vyložit, natož HLAVNĚ svézt na místo určení! Ani ventra to nedala, šofér odmítl. To je pak ušetřené lopoty těžké, furt je to pro mě tisíckrát lepší zajistit si to sám.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98