Stránka 1 z 11

U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 8:47 pm
od u2964
U2964 Jak k Subaru přišel

Všichni místní subaristi, ahoj.
Mám napsáno jen málo příspěvků, ale fórum sleduji už nějaký ten měsíc. Protože moje ženuška už mě má za blázna, rozhodl jsem se s Vámi podělit, jak jsem k tomu bláznovství přišel. :)

Předem varuji, že kolegyně z práce mne mají za hnidopicha v oblastech, kterým rozumím a velmi se diví, pokud se mi nestane dlouho něco nenormálního. :)

Jaké že to nové auto?

V lednu 2018 během vánočních svátků a zbytku dovolené mne napadlo, že ty Mazdy, co člověk potkává, nejsou úplně škaredá auta. Na webu si vytvářím kalkulaci, ať vím, zač je toho Mazda.
Kalendář ukazuje březen 2018. Už osm let jsem majitelem Kie Ceed SW. Spolehlivé auto, motorově šnekoidní (1.4 CVVT), ale já nejsem na silnici dravec. Nejdříve bezpečně, pak teprve zábava. Na denodenní dojíždění do práce, celkem 90 km, se Kia ukázala jako spolehlivá. Pár excesů bylo, ale jen mechanické. Přesto. Tuhle ve zprávách další hláška o omezování emisí, támhle článek v novinách. Zprávy o konci motorismu jak ho známe se začínají množit tak, že i ke mě se zprávy dostaly. Dospěl jsem k názoru, že pokud nechci holící strojek na kolečkách, je třeba se podívat teď, pak už nebude co řídit. Začal výběr nového vozidla, co by mělo vydržet aspoň 15 let, při tom věštění elektroaut.
Co má být? SUV se mi nelíbí, jsou takové tankoidní. Sjezd ze silnice mám ale takový nešikovný, chtělo by to auto tak aspoň se 160 mm podvozkem. Kombíky dělají dál, tak kouknu tam. I nějaké zvýšené se dělají. Začíná období rešerše. Nastavené parametry: 1) musím se do auta s 205 cm výšky pohodlně složit, ne jak zkroucenina do Kie. 2) Musí to být kombík kvůli kufru a ne žádný tank/SUV. 3) Musí to mít atmosférický benzín, turbu nevěřím. 4) Musím z auta pohodlně vystoupit a ne vylézat jak z vany, což se děje ve služebních Škodovkách. 5) Klasické budíky budou fajn, digi displej ještě přežiju. 6) Nesmí to mít ultramega velký středový displej aka Tesla. Takže, jde se hledat.

Hledá se špendlík v kupce sena

Zhruba 14 dní prolézám nabídky na webech. MB, Audi, BMW, Volvo a koncern vyřazuji hned, buď pro cenovou relaci nebo pro jiné vlastnosti, které se mi nelíbí. Mám první seznam asi 40 vozů - kombíky, crossovery, netankoidní SUV. A kde se seženou vnitřní rozměry, babo raď. Ty nejsou prakticky nikde. Hledám vzdálenost sedáku od stropu na místě řidiče 102cm a víc. Nikde nic. Sem tam občas něco ve Světe motorů, občas něco v nějakém katalogu aut na webu. Suma sumárum. Je to extra špatný. Nejenom, že se snižuje objem motorů, dávají se i pro benzín filtry pevných částic, ale další gramy zplodin přeci se dají ušetřit snížením střechy o další centimetry. To neva, že civilizace se zvětšuje. Začínám být dožraný, že hon za gramy CO2 mi snižuje auta a marketingově se to vysvětluje sportovnějším stylem. A já abych jezdil ve Fordu T..

Je duben 2018 a zatím mi zůstali kandidáti: Mazda 6, Opel Insignia (jen turbo benzín nebo (bi)turbo nafta), Toyota Avensis, Subaru Levorg (vnitřní rozměry jsem nesehnal), Seat Leon. Bude-li nouze nejvyšší, možná kouknu na Mitsibishi Outlander nebo Karoq, ale to jen v nejvyšší nouzi.

Květen 2018. Isignia během pár měsíců pro mě v podstatě končí, nejbližší prodejce je drobet z ruky. Navíc má turbo, nechávám na konec. Mazda 6 nevypadá vůbec špatně, v červnu má přijít facelift hlavně interiéru, asi se mi vnějšek začíná pořádně líbit. Načítám na fórech zkušenosti o vybraných vozech. Začínám se škrábat na hlavě, všechny auta mají také podstatné ale. Mazda prý rezne jak o život. Insignia je zas na motor moc těžká, takže to pořádne žere. Avensis je zas technikou pozadu, ale je to vůbec nevýhoda? Levorg je zas nízko a jen s turbo benzínem. Ale ten kukuč se směrovkami je zajímavý. Leon zase jen v turbu a je to koncern.. Fóra fanclubu, recenze na youtube.. Mazda se mi líbí čím dál víc. Ženuška začíná větřit problém :)

Červen 2018. Facelift Mazdy 6 je venku už skoro měsíc. Ten interiér je bomba! Sedám si z toho na zadek. Zvenku taky moc supr. Domlouvám se u prodejce na projíždce, jen co přijde nový model na prodejnu. Čekám skoro celý měsíc. Ostatní auta nějak vytěsněny stranou. Konečně je ten den, co je domluvená projížďka Mazdy 6. Nejdřív mne prodejce vede k modelu 2017. Copak jsem mu nevysvětloval, že mě zajímá jen a pouze nový model po faceliftu? Jak když hrách na stěnu házím.. Sedám si, auto má střešní okno. Sedačka jede dolů, moje nervóza stoupá, protože je hlava momentálně opřená o hranu střechy a střešního okna. A konec. Mno, polykám a říkám si - vejdeš se, seřiď si pořádně sedačku. Jezdím s kolíkama ovládání el. sedačky sem tam, ale vzpřímená poloha není úplně taková, abych neměl strach, že si omlátím hlavu. Zkusím to projet. Na projížďku verze s HDM automatem. Zase nastavování sedačky. No tě bůh, to bude prů..švih. Beru cestu z města přes kotěhulky, které mne dovedou na jinou stranu města. Při jízdě se prodejce snaží seč může, ale mne zajímají jen dvě věci. Proč to v serpentinách do kopce stále přeřazuje jak splašené a pak vlasy u střechy. První jáma na silnici 4. třídy, proti se řídí dodávka. Vymetám díru chtě nechtě. Jauvajs. Hlavu na krku mám, ale otisk hrany střešního okna na lebce taky. Sakra. Přemlouvám se, blbě si seděl. To pude. Další menší díra, zase auto v protisměru. Zase otisk na lebku. Do… takže Mazda 6 se střešním oknem ne. Projížďka s verzí bez okna až za 14 dní, dřív to nestihnu. Objednávám se. Během těchto dní se stavuji po cestě v Seatu. Jen tak pro srandu. Hm, do Leona se vejdu, ale vylézám jak z vany. Má jen turbo benzín. Ale hlavně. Nemá nastavitelnou výšku pásů na B sloupku, takže mám pás v půli paže. Smůla, vyřazeno. Sedám ještě do Atecy, jen tak pro legraci, kromě vylézání, které je OK, menší kufr jinak to samé. Ok, Seat máme, nic ani kdybych přežil ty motory.

Červenec 2018. Druhá projižďka s Mazdou 6, tentokrát bez střešního okna. 3 cm k dobru, ale i tak to nevypadá úplně ono. Sotva dám nad hlavu prsty. A taky se při jízdě do výmolu bouchám do hlavy. Za měsíc jsem projel fóra fan klubů Mazdy, nastudoval jsem fůru materiálů, abych se prodejce poptal a to i ono (než se projedu), on z toho málem dostal kopřivku, a nakonec se do auta nevejdu.. Bájo.. propadám trudnomyslnosti.. Hledám nějaká pozitiva - Mazda 6 je kráska na ulici, musel bys to mýt, to není tvoje parketa šudlat to každý týden, apod. Kolega z práce, majitel Forestra 2011-2013? mi radí - a Outback si viděl? V seznamu byl, ale trochu nad rozpočet. Takže bez bližšího zkoumání.

Srpen 2018. Svatba. Několika měsíční organizační úsilí, bránící mi rozjet výběr auta na plné pecky, je u konce. Při svatební cestě kupuji nějaké ty motoristické časopisy. Ženuška už ví. Máme problém - začínám být s výběrem zarputilý. Po svatební cestě se to doho pustím na plno. Vyřazuji Insignii. Stejně už ji neseženu ve výbavě, co bych chtěl. Emisní normy tomu daly na frak. Jedeme na návštěvu k příbuzenstvu. A hle, mají Outlander. Je to tankoidní, ale začínám některá pravidla brát na milost. Vlastní kosti mají před pocitem vnějšku přednost. Hm, jako Mazda. Sotva na prst nad hlavou. Navíc zkoucené nohy. Oulander škrtám. Projíždím další weby. Musel jsem nějaké auto minout, to není možné. Kolega v práci začíná básnit o výhodách Subaru. Bezpečnost, boxer, výhled z auta, čtyřkolka. Občas mne sveze na oběd. Prevít :)

Září 2018. Koncem roku má vyjít nová RAV4. Je poslední čas vidět současnou, stará asi bude víc tankoidní. A mohl by být ještě Avensis. Vyhlížím si prodejnu EF v Praze, Subaru i Toyota na jednom místě. V práci se asi zbláznili, takže do Prahy a zpět to nestíhám, tak propočítávám náklady a načítám fóra. Kolega pravidelně blblá o Subaru. Už mi občas přijde jako podomní prodejce vysavačů. A já mu odpovídám, takže voda na jeho mlýn. Ukazuje mi motor, povídá vlastní zkušenosti s údržbou, servisem, jízdami. Začínám si říkat. Opatrně, ať se nespálíš jako u Mazdy. Začínám projíždět videa k Outbacku. Je sice trochu nad limit, ale raději funkční nadlimit, než něco, co má velké kompromisy.

Říjen 2018. Dostávám se do Prahy k EF. Probíhám nejprve Toyotu. Avensis - už se neprodává, jen skladovky a ty už nemáme. Hm. Tak to prolezu všechno a ani RAV4 prostorově ne. Proč to dělají tak malé, sakra. Je to jak v Outlanderu. Stoupám nahoru k Subaru. Levorg. No to si můžu nechat jen zdát, tam ani nevlezu, má to o 3 cm mít místa než RAV4, takže ani nezkouším, zbytečnost. Forester, to je na mne moc kostkoidní. Outback, mnó, hele, to by šlo. Domlouvám jízdu - hned to nejde, až za týden, 14 dní. Ok, přežiju. Začítám pořádně načítat toto fórum. Sjíždím videa na YT. Na projížďku přijíždím předvybaven asi 35 dotazy na prodejce. Pan prodejce je zkušený, ale na polovinu dotazů nemá hned odpověď. Mám poslat mailem. Sedáme do auta se střešním oknem. Eee, to je jak Mazda 6 bez okna. No, ale zkusím to. Projíždíme to kousek po středních Čechách. Řazení/CVT není vůbec špatná. Na to bych si zvykl. Ovládání na volantu, budíky.. to jde samo. Jízda. To je jako na poštářku toto, že strécu?! Prodejce pomáhá určit směr vyjíždky, já volím tempo. Na dálnici zkouška Eyesightu, adaptivní tempomat. Jak jsem bez toho na cestách na víkendy a dovolenou mohl žít? Kdo mi toto zatajil?! :) Tempíčko volnější, ke konci cesty po zahřátí i sem tam prudší rozjezd. Prodejce mi říká - vy to nechcete prohnat? A já na to, že nejdřív jedu tak, jak jsem zvyklý a ke konci teprve co to umí. Pan prodejce povídá, že to auto je akorát pro mě, plynulá jízda, pohodlíčko. Akorát to střešní okno. Nemám sice orazítkovanou hlavu, ale varianta bez okna by mohla být ono. Tak jdeme prohlídnout i základní verzi - kufr zvednu ručně, volant si ohřeju rukama já a ne volant moje ruce, navigaci vezmu z mobilu, kola 17” budou ještě víc tlumící nárazy. Sedám, nastavuju sedačku. Vkládám víc prstů nad hlavu. JO! Supeeeer!! Vejdu se v pohodě. Mám zas dobrou náladu. Doma sepisuju pár desítek dotazů na prodejce, asi se chudák zapotí.

Vítězem je Subaru Outback

Listopad 2018. Propočítávám možné i nemožné scénáře vývoje rodinného rozpočtu, ženuška to sleduje s obavami, kdy už toho nechám. Pan prodejce odpovídá postupně na většinu dotazů, úplně z toho cítím, jak mu to dává zabrat. Probíráme doma finanční varianty. Pak pokládám s ustaranou tváří nevinný dotaz: “Je to nad původní limit, Outback splňuje jinak všechny parametry a jako do jediného se vejdu. Mám hledat dál?” Ženuška vykreslí na obličeji výraz šokovaného člověka, že by minulé měsíce hledání neskončily a mimika mluví jasně - jen proboha už dál ne, to už stačí.. Tak jo, JE ROZHODNUTO. Budeme mít Subaru Outback MY2018/2019 :) Projíždím příslušenství, propočítávám, koukám na rozdíly pro CZ, DE, CH, PL, SK.
Posílám prodejci další dotazy a objednávám si schůzku. Dáváme dohromady kalkulace, nakonec objednávám. Předběžný termín dodání 04-05/2019, bude to MY2019. Jak to probůh tak dlouho vydržím, když jsem chytil slinu?
Načítám Subaru magazín, jak standardně trvá výroba a doprava do Evropy, k prodejci atp. Sděluji to v rodině (jako by ji to zajímalo :) Od ženušky dostávám krejčovský metr, když to má trvat těch 150 dní od 8. dne následujícícho měsíce. Začínám stříhat metr. Projíždím toto fórum ještě pečlivěji než předtím. Kolega v práci básní o Forestru dál. Po cestě do práce a vůbec kdekoliv si začínám všímat Subaru. Nemine týden, abych jedno neviděl (mimo Forestera kolegy). Někdy i 5 kousků. I u nás v malém městě narazím občas na dva Outbacky. Ale to už toto není možné. To jsem to předtím neviděl nebo co?

Čekám, čekáš, čekáme.

Prosinec 2018 - Březen 2019. Zakládám si nástěnku v Trellu, kam si píšu miliardu a jednu věc, co zařídit předtím než Outback přijde (požádat přes prodejce o všechny povolené rozměry disků a pneu do velkého TP, přípravu garáže na větší auto apod.), tak potom (pískování oken, nákup na butiku apod.).
Průběžně koukám na YT na recenze z celého světa a další videa. Projíždím dál tohle fórum. Hledám jak ošetřit toto a tamto. Co s keyless. Kam jde umístit kamera s EyeSightem. Kdy měnit olej v převodovce. Jsou Geolandary ok nebo jaká letní pneu. Co zimní pro defaultní rozměr. Sjíždím recence pneumatik posledních let. V březnu 2019 ženuška částečně zděšeně konstatuje svůj objev: “Ježíšmarjá, ono to nákupem neskončí.“ S úsměvem na tváři pronáším jen “A proč by mělo?“. K narozkám dostávám z butiku polštář Subaru, ať dám na chvíli pokoj :)

Duben 2019. Dostříhávám metr ke 140. V lednu byla odstávka v továrně na 12 dní, od února bombarduji prodejce dotazem, zda to má vliv na termín dodání. Až v půlce dubna dostávám informaci, že je auto na cestě. Ale jestli je 3 dny od Rotterdamu, ve Středozemním moři nebo v Jihočínském, to se nedovídám. Napětí stoupá k prasknutí. Nemůžu se dočkat. Začínám mít úkoly zapsané k realizaci po nákupu, ke kterým nepotřebuji mít primárně auto, splněné. Co teď? Registruju se na tomto foru a vypouštím prvních pár příspěvků. Musím zahnat nervózu. Pročítám celé fórum i v sekcích, kam jsem předtím ani nezavítal. Načítám příběhu vozů SFC. Asi jsem tomu krapet propadl :) Subaru rulez :) A to to auto ještě ani nemám :DDD Celý 150 cm metr pryč a auto taky a stále se nic neděje.. Kdepak při naloďování udělali chybu? :D

Květen 2019. Statečně odolávám nervům, že by to už mělo nastat. Postupně se uklidňuji, že to prostě přijde, ať se děje cokoliv. Takto překonávám čtyři týdny května. Prověřuji VesselFinder. Hoegh Yokohama nevypadá úplně beznadějně. Japonský přístav není vidět, ostatní ale nevypadají mimo trasu. Dostávám se do klidu. Předposlední týden května posílá pan prodejce zprávu, že auto bude po víkendu dovezeno na prodejnu. Jupíjajej. Uvnitř radost, navenek spokojený klid, úsměv na tváři.

Fido je doma

Červen 2019. Spustilo se vyřizování zbylých kroků, auto po instalaci příslušenství připraveno k předání. První sobotu předávka nového auta. Pan prodejce musí slavit, že se mě konečně zbavil. Je tu nějak víc místa, než si pamatuji :D To není vůbec na škodu :DDD První cesta domů, hnedle přes 100 km. Ploužením vpřed dle schématu do 500 km snaha držet otáčky do 2 500 ot/m. Ne vždy se podaří, ale člověk se ten plyn učí lechtat postupně. Na rovině v obci 1050 ot/m? No tak jo, no.. Po cestě do práce čekání na přejezdu. Noha na brzdě. V manuálu psali, že je na toto lepší AVH. Zkouším zapnout. Hm, funguje, prima. Nová zkušenost. Cestou domů ani do práce žádné Subaru, kterého bych si všiml. Na první cestě z práce si dávám stále bacha. Za Ústím najednou štrůdl 6 aut, třetí černý forester. Zvedám ruku na pozdrav, ve Forestru v tu chvíli taky. Supeeeer. Nálada na 100%.

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 8:50 pm
od filippek
Nádhera..nádhera..nádhera. A teď jdu číst tu slohovku:-)

Odesláno z mého LYA-L29 pomocí Tapatalk

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 8:52 pm
od jindra58
Vítej a at ti slouží

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:03 pm
od zed
Hezké počtení. My se naštěstí vlezli do Levorga, protože Outback by rozpočtem neprošel...

V pondělí ráno jsem prodejci potvrdil, že ho berem, poslal mi fakturu, poslal jsem peníze, poslal dokumenty, vyřídil jsem si pojištění a značky, a v pátek jsem si pro něj jel. To půlroční čekání bych nevydržel, ještě že jsou jen 3 úrovně výbav a skladové vozy... :)

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:07 pm
od quickly
Vítej s diagnózou , moc pěkně napsané ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:13 pm
od Kolben
Krasavec. :-)


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:15 pm
od námořník
Ať slouží :-) a dělá radost :-). Já bych teda čekat nedokázal :-D.

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:35 pm
od nothink
Super přečtení. Je to krasavec, ať dělá jen radost. Mimo to, řekl bych, že jsem dnes dosti podobné OTB ještě bez značek viděl při cestování po ÚnL :-)

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:47 pm
od USbiker
Taky blahopřeji! A taky bych určitě nedokázal čekat takovou dobu...

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 9:54 pm
od clay
Vítej, alespoň jsi poznal, jak je cesta k Subaru trnitá . Clay

Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 10:10 pm
od tomix
Vítej jsem rád že je tady další co má aktuální model. Za ty úkoly co máš sepsané bych byl rád třeba jsem něco opomněl. Kolik už máš kilometrů?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 10:12 pm
od Vladimir_xh
UFF, tak jsem to přečetl, ani jsem nepřeskakoval...
Budu opakovat co předešlí. Krasavec, ať ti dlouho dělá radost. *_*=*_*

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 10:24 pm
od adavid555
Dobré a dlouhé čtení. Skvělá volba auta!

odesláno z mobilu

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 10:36 pm
od RadekN
To se divím, žes to vydržel :)). Ale auto je to krásné!

Re: U2964 a jeho Fido

Napsal: pon čer 10, 2019 10:57 pm
od PeteBiggy
Moc gratuluju a upřímně přeju tu radost z nového Subaru :-)
Já si na XVčko taky poctivě půl roku počkal, bylo to vysněné autí...to, že jsem jej po roce prodal, už je jiná písnička.
Jinak poutavě napsáno =) Tož ještě raz, gratulieren über ;)
Joo a s těmi 205 cm to musí být teda voprc, to teda nezávidím, musí to teda limitovat nejen při výběru auta....