Leone von Morbach
Napsal: čtv bře 21, 2019 12:28 pm
Zdravím subaristy a subaristky,
třikrát hurá, zakládám si vlakno Rozhodnul jsem se to pojmout kapánek jinak a bude zde k vidění příběh jednoho Leona, Leona z Morbachu včetně toho co se na něm dělalo a kolik mě ta sranda stála.
V úvodu bych ještě rád zmínil to, že jsem nikdy nebyl moc velkej autař. K autům mě to nikdy moc netáhlo. Život a okolnosti mě přesvědčili udělat si řidičák a následně mě pak Vojta (zde známý jako Vojcek) přivedl ke značce Subaru, tím že mi prodal svou milovanou Imprezu Za což mu patří velký dík. Taky jsem si ji postupem času zamiloval :P
Aby toho nebylo málo a jelikož chceme s Vojtou podniknout cestu kolem světa, ehehe :D tak jsme spolu začali stavět expediční speciál (o kterém vojta píše ve svém vlákně viewtopic.php?f=39&t=6132. Je to úchylárna, ale mi to tak máme rádi) a nakonec jsme se shodli na tom že ve dvou se to lépe táhne a já si pořídil svého Leona. A jakmile už má člověk Subara dvě, tak tady přece nesmí chybět
Prozatím má teda přednost Vojtův Leon, ale sem tam se bude dělat i na mém Koukám přes rameno, nasávám informace a až nastane ta správná doba tak to rozjedeme a vy u toho budete s námi
Na úvod by to snad mohlo stačit a jdeme se na to.
GALERIE na Flickru https://www.flickr.com/gp/170224609@N03/7UD330 (zatím v testovacím provozu)
Leone von Morbach
Subaru Leone Station Wagon (v německu je veden jako typ LANK) 1.8 v benzinu, 66kW, automat, lift kit od ADF (Anderson Design & Fabrication)
Dotáhnutý na hangeru z Německa (Morbach)
11.06.2018 první zmínka od Vojty. Předmět emailu”jen tak btw ” a odkaz na mobile.de. Tehdy byl myslím za 1400 Eur. Pokud si dobře vzpomínám.
13.07.2018 připomínka od Vojty jako tip na výlet, prodávající slevnil na 1100 Eur
19.10.2018 po worku cesta do Morbachu
20.10.2018 prohlídka a nákup vozidla + cesta do čr. Nakonec za 1000 Eur - 25 865 Kč včetně náhradních dílů + originální dokumentace (šanony v němčině + jedna brožurka v angličtině) Pěkně jsme poděkovali a ujistili předchozího majitele že jde Leon do dobrých rukou
Prokazatelně shnilé kapsy zadních podběhů. Ale jinak stav koroze až neuvěřitelně dobrý. Projížďka neproběhla. Vyloženě jsme si pro něj jeli a nebylo v plánu se bez něj vracet zpět do ČR. Proběhl pouze převoz na hanger a tradá 1000 km zpět domů. Nastartoval na po druhé. (Po zhruba roční pauze ve stodole pod střechou). Pozn. od Vojty - “Bylo to akorát dosrané od slépek.” :D
21.10.2018 první projížďka , pole
22.10.2018 úhrada za měření emisí - 500 Kč
24.10.2018 technická prohlídka 1500 Kč
07.11.2018 evidence vozidla 800 Kč
07.11.2018 registrace MV v ČR (eko daň) 10 000 Kč
08.11.2018 Leon je na čr značkách + papíry
12.11.2018 zkouška větších kol “15tek” , zadrhává to (Museli bychom podložit i nápravy)
13.11.2018 nákup nových pneu, vranik 185/60 R14 82T cena za kus 710 Kč
15.11.2018 nákup turbo motoru a řídící jednotky z Hradce 5000 Kč
16.11.2018 došel chladič z polska, cena tuším okolo 200 Złotych cca 1200 Kč
17.11.2018 výměna prasklé manžety a levého homokineťáku, přezutí pneu
Zdechá na volnoběh, zpět na dílnu poštelovat.
04.12.2018 olejový filtr W7041, palivový filtr Wk42/14, výměna mot. oleje 10W-40
18.12.2018 termostat J1531003, utěsňovač (chladič vody), Shell Spirax S2 A 80W-90 a S2 ATF AX + práce - 4625 Kč
Teče voda u vodního čerpadla
24.12.2018 vánoční projížďka na motokrosové trati, projeli jsme ji jako po másle. Máme radost
12.01.2019 historický okamžik respektive historický milník, Vojta udělal chybu a nezapnul si 4kolku a uvízl na poli. Proběhla záchranná akce a pak hořké přiznání chyby :D
Oficiální prohlášeni: Jménem mé osoby se omlouvám, tato politování hodná událost se stává v mém případě maximálně jednou za deset let. Děkuji všem zúčastněným. Později to změnil na “jednou za 20 let” Pozn. David
28.02.2019 odvezl jsem kola na renovaci/rovnání do Rapotína panu Šeflovy. Jsou bouchnuté, takže vyvařit, “přesoustružit” a otrýskat. Když to dobře půjde tak je příští týden Vojta vyzvedne a pak půjdou na komaxit. V plánu je dát leona do kupy (opravit vodní pumpu, z renovovat tlumiče a opravit druhý homokineťák a nakonec z renovovat kola protože aktuální jsou hodně zrezlé a kvůli tomu uchází) Tak uvidíme jak se to vše podaří.
7.03.2019 - kola jsou zpět a jdou na trýskání a černý komaxit. Cena 1900 Kč zaokrouhleno na dvojku. V pondělí bychom měli začít řešit vodní pumpu.
10.3.2019 - dofoukali jsme vypuštěná kola a proběhl převoz na dílnu.
13.03.2019 vodní pumpa se musí komplet vyměnit (zatím nevím jestli se bude dát sehnat) a bude se kupovat i nový homokineťák + přehodíme zadní tlumiče (prozatím se použijí náhradní díly od Vojty) Kola jsou v procesu, nemáme žádné zprávy.
15.03.2019 vodní pumpa je vyměněna a vše by mělo být v pořádku. Homokinetický kloub je koupený a čeká na výměnu.
19.03.2019 dnes se pracovalo na výměně zadních tlumičů a kola jsou hotová. Když to dobře půjde do konce tydne bude Leon ready na zajížďku, která by mohla proběhnout o víkendu.
20.03.2019 Leon je hotov, kola jsou přezuta, osobně jsem si prořezal závity pro pokličky a nasadil je. Ou jééé Homokineťák se nakonec neměnil. Ještě nebyl na výměnu, ale necháme si ho do foroty. Jo proběhla i výměna řemenů.
- vodní čerpadlo AQ1685 - 1500 Kč
- řemeny 13x975 2x - 350 Kč
- nástřik kol, komaxit - 1400 Kč
- homokyneťák - 1800 Kč
- práce - 1500 Kč
CELKEM - 6550 Kč zaokrouhleno na 7000 Kč
21.03.2019 chladící kapalina pořád teče :(
22.03.2019 večer po práci jsem se pustil do čištění spodní části motoru abych lépe identifikoval kde to teče (byl komplet celý od oleje ) + odmontování krycích plechů a jejich vyčištění. Proběhla asi hodinová projížďka po okolí, olej neteče, u chladící kapaliny si zatím nejsem jistý. Počkám jak to bude vypadat ráno.
23.03.2019 celá sobota byla věnována Leonu, ráno jsem našel kapku chladící kapaliny na spodní části bloku motoru. Teče sviňa. Vysál jsem celé auto a vyčistil interiér, odstranil staré nálepky, umyl skla atd. Porovnal potahy na předních sedačkách. Odpoledne přišel Vojta a objevili jsme prasklou hadici (ta nejkratší nad vodní pumpou) Jelikož máme další 3 motory :D zajeli jsme si pro jinou + proběhla výměna. Navečer jsem ještě odmontoval prasklý krycí plast na pátých dveřích a zajel si do garáže pro lepší. Mít kam šáhnout je fakt obrovská výhoda U Vojty jsme opravili ulomené úchyty na tomto krycím plastu.
24.03.2019 ráno jsem zkontroloval stav tekoucí kapaliny, sucho namontoval krycí plechy a nasadil krycí plast. Proběhla testovací jízda (cca 150km) vše ok, nikde nic neteče! Klepy, klep
Celkem mě ta sranda prozatím stála: 60 700 Kč
třikrát hurá, zakládám si vlakno Rozhodnul jsem se to pojmout kapánek jinak a bude zde k vidění příběh jednoho Leona, Leona z Morbachu včetně toho co se na něm dělalo a kolik mě ta sranda stála.
V úvodu bych ještě rád zmínil to, že jsem nikdy nebyl moc velkej autař. K autům mě to nikdy moc netáhlo. Život a okolnosti mě přesvědčili udělat si řidičák a následně mě pak Vojta (zde známý jako Vojcek) přivedl ke značce Subaru, tím že mi prodal svou milovanou Imprezu Za což mu patří velký dík. Taky jsem si ji postupem času zamiloval :P
Aby toho nebylo málo a jelikož chceme s Vojtou podniknout cestu kolem světa, ehehe :D tak jsme spolu začali stavět expediční speciál (o kterém vojta píše ve svém vlákně viewtopic.php?f=39&t=6132. Je to úchylárna, ale mi to tak máme rádi) a nakonec jsme se shodli na tom že ve dvou se to lépe táhne a já si pořídil svého Leona. A jakmile už má člověk Subara dvě, tak tady přece nesmí chybět
Prozatím má teda přednost Vojtův Leon, ale sem tam se bude dělat i na mém Koukám přes rameno, nasávám informace a až nastane ta správná doba tak to rozjedeme a vy u toho budete s námi
Na úvod by to snad mohlo stačit a jdeme se na to.
GALERIE na Flickru https://www.flickr.com/gp/170224609@N03/7UD330 (zatím v testovacím provozu)
Leone von Morbach
Subaru Leone Station Wagon (v německu je veden jako typ LANK) 1.8 v benzinu, 66kW, automat, lift kit od ADF (Anderson Design & Fabrication)
Dotáhnutý na hangeru z Německa (Morbach)
11.06.2018 první zmínka od Vojty. Předmět emailu”jen tak btw ” a odkaz na mobile.de. Tehdy byl myslím za 1400 Eur. Pokud si dobře vzpomínám.
13.07.2018 připomínka od Vojty jako tip na výlet, prodávající slevnil na 1100 Eur
19.10.2018 po worku cesta do Morbachu
20.10.2018 prohlídka a nákup vozidla + cesta do čr. Nakonec za 1000 Eur - 25 865 Kč včetně náhradních dílů + originální dokumentace (šanony v němčině + jedna brožurka v angličtině) Pěkně jsme poděkovali a ujistili předchozího majitele že jde Leon do dobrých rukou
Prokazatelně shnilé kapsy zadních podběhů. Ale jinak stav koroze až neuvěřitelně dobrý. Projížďka neproběhla. Vyloženě jsme si pro něj jeli a nebylo v plánu se bez něj vracet zpět do ČR. Proběhl pouze převoz na hanger a tradá 1000 km zpět domů. Nastartoval na po druhé. (Po zhruba roční pauze ve stodole pod střechou). Pozn. od Vojty - “Bylo to akorát dosrané od slépek.” :D
21.10.2018 první projížďka , pole
22.10.2018 úhrada za měření emisí - 500 Kč
24.10.2018 technická prohlídka 1500 Kč
07.11.2018 evidence vozidla 800 Kč
07.11.2018 registrace MV v ČR (eko daň) 10 000 Kč
08.11.2018 Leon je na čr značkách + papíry
12.11.2018 zkouška větších kol “15tek” , zadrhává to (Museli bychom podložit i nápravy)
13.11.2018 nákup nových pneu, vranik 185/60 R14 82T cena za kus 710 Kč
15.11.2018 nákup turbo motoru a řídící jednotky z Hradce 5000 Kč
16.11.2018 došel chladič z polska, cena tuším okolo 200 Złotych cca 1200 Kč
17.11.2018 výměna prasklé manžety a levého homokineťáku, přezutí pneu
Zdechá na volnoběh, zpět na dílnu poštelovat.
04.12.2018 olejový filtr W7041, palivový filtr Wk42/14, výměna mot. oleje 10W-40
18.12.2018 termostat J1531003, utěsňovač (chladič vody), Shell Spirax S2 A 80W-90 a S2 ATF AX + práce - 4625 Kč
Teče voda u vodního čerpadla
24.12.2018 vánoční projížďka na motokrosové trati, projeli jsme ji jako po másle. Máme radost
12.01.2019 historický okamžik respektive historický milník, Vojta udělal chybu a nezapnul si 4kolku a uvízl na poli. Proběhla záchranná akce a pak hořké přiznání chyby :D
Oficiální prohlášeni: Jménem mé osoby se omlouvám, tato politování hodná událost se stává v mém případě maximálně jednou za deset let. Děkuji všem zúčastněným. Později to změnil na “jednou za 20 let” Pozn. David
28.02.2019 odvezl jsem kola na renovaci/rovnání do Rapotína panu Šeflovy. Jsou bouchnuté, takže vyvařit, “přesoustružit” a otrýskat. Když to dobře půjde tak je příští týden Vojta vyzvedne a pak půjdou na komaxit. V plánu je dát leona do kupy (opravit vodní pumpu, z renovovat tlumiče a opravit druhý homokineťák a nakonec z renovovat kola protože aktuální jsou hodně zrezlé a kvůli tomu uchází) Tak uvidíme jak se to vše podaří.
7.03.2019 - kola jsou zpět a jdou na trýskání a černý komaxit. Cena 1900 Kč zaokrouhleno na dvojku. V pondělí bychom měli začít řešit vodní pumpu.
10.3.2019 - dofoukali jsme vypuštěná kola a proběhl převoz na dílnu.
13.03.2019 vodní pumpa se musí komplet vyměnit (zatím nevím jestli se bude dát sehnat) a bude se kupovat i nový homokineťák + přehodíme zadní tlumiče (prozatím se použijí náhradní díly od Vojty) Kola jsou v procesu, nemáme žádné zprávy.
15.03.2019 vodní pumpa je vyměněna a vše by mělo být v pořádku. Homokinetický kloub je koupený a čeká na výměnu.
19.03.2019 dnes se pracovalo na výměně zadních tlumičů a kola jsou hotová. Když to dobře půjde do konce tydne bude Leon ready na zajížďku, která by mohla proběhnout o víkendu.
20.03.2019 Leon je hotov, kola jsou přezuta, osobně jsem si prořezal závity pro pokličky a nasadil je. Ou jééé Homokineťák se nakonec neměnil. Ještě nebyl na výměnu, ale necháme si ho do foroty. Jo proběhla i výměna řemenů.
- vodní čerpadlo AQ1685 - 1500 Kč
- řemeny 13x975 2x - 350 Kč
- nástřik kol, komaxit - 1400 Kč
- homokyneťák - 1800 Kč
- práce - 1500 Kč
CELKEM - 6550 Kč zaokrouhleno na 7000 Kč
21.03.2019 chladící kapalina pořád teče :(
22.03.2019 večer po práci jsem se pustil do čištění spodní části motoru abych lépe identifikoval kde to teče (byl komplet celý od oleje ) + odmontování krycích plechů a jejich vyčištění. Proběhla asi hodinová projížďka po okolí, olej neteče, u chladící kapaliny si zatím nejsem jistý. Počkám jak to bude vypadat ráno.
23.03.2019 celá sobota byla věnována Leonu, ráno jsem našel kapku chladící kapaliny na spodní části bloku motoru. Teče sviňa. Vysál jsem celé auto a vyčistil interiér, odstranil staré nálepky, umyl skla atd. Porovnal potahy na předních sedačkách. Odpoledne přišel Vojta a objevili jsme prasklou hadici (ta nejkratší nad vodní pumpou) Jelikož máme další 3 motory :D zajeli jsme si pro jinou + proběhla výměna. Navečer jsem ještě odmontoval prasklý krycí plast na pátých dveřích a zajel si do garáže pro lepší. Mít kam šáhnout je fakt obrovská výhoda U Vojty jsme opravili ulomené úchyty na tomto krycím plastu.
24.03.2019 ráno jsem zkontroloval stav tekoucí kapaliny, sucho namontoval krycí plechy a nasadil krycí plast. Proběhla testovací jízda (cca 150km) vše ok, nikde nic neteče! Klepy, klep
Celkem mě ta sranda prozatím stála: 60 700 Kč