Tomixova Nána - Outback MY2018
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Tomixův Whiteback MY18
nevim jestli to nepletu, ale me do MY16 nalili v awd tusim 0w30, ale kdyztak muzu pak kouknout na stitek, abych nevyvolaval paniku
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Tomixův Whiteback MY18
0w30 bych taky viděl jako lepší volbu než 0w20. Ve mě ty až moc lehkoběžné oleje moc velkou důvěru nevzbuzují, stejně jako ty extrémy z opačného konce, jako je třeba "med" 10w60 , chápu ale, že pro některé motory je nejenom dobrý, ale i nezbytný.
S ohledem na naše současné klima, kdy jsou zimy celkem mizerné, ale léta čím dál teplejší a také vzhledem k občasným dovolenkovým výletům na jih kontinentu vidím jako rozumnou volbu právě 5w40, tento rozsah u spolehlivě pokryje všechno a současné 5w40 už nejsou jak bývaly před lety, kdy se o nich tvrdilo že nejsou dobré ani na zimu, ani na léto .....
S ohledem na naše současné klima, kdy jsou zimy celkem mizerné, ale léta čím dál teplejší a také vzhledem k občasným dovolenkovým výletům na jih kontinentu vidím jako rozumnou volbu právě 5w40, tento rozsah u spolehlivě pokryje všechno a současné 5w40 už nejsou jak bývaly před lety, kdy se o nich tvrdilo že nejsou dobré ani na zimu, ani na léto .....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomixův Whiteback MY18
A myslíš, že pro motor 2018 jsou ty lehkoběžné oleje dobré a nezbytné? Má to nějaký reálný podklad, nebo je to prostě jen tím, že EU se rozhodla snížovat emise apod. Výrobci je jedno, že to nevydrží dvacet let. Možná ještě pro dokreslení situace - chci aby nám Whiteback vydržel co nejdíl! A kvůli čemu nebyly 5w-40 vhodné ani tak ani tak, zajímá mě to abych se něco dozvěděl?romull píše:0w30 bych taky viděl jako lepší volbu než 0w20. Ve mě ty až moc lehkoběžné oleje moc velkou důvěru nevzbuzují, stejně jako ty extrémy z opačného konce, jako je třeba "med" 10w60 , chápu ale, že pro některé motory je nejenom dobrý, ale i nezbytný.
S ohledem na naše současné klima, kdy jsou zimy celkem mizerné, ale léta čím dál teplejší a také vzhledem k občasným dovolenkovým výletům na jih kontinentu vidím jako rozumnou volbu právě 5w40, tento rozsah u spolehlivě pokryje všechno a současné 5w40 už nejsou jak bývaly před lety, kdy se o nich tvrdilo že nejsou dobré …
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Tomixův Whiteback MY18
Tvrdilo se, že výrobci neměli takové základní oleje a ani přísady, aby se s vyšším teplotním rozsahem a při zachování ostatních důležitých vlastností oleje vypořádali. Možná že právě z tohoto důvodu má tvůj otec zafixováno, že 5w40 je na houby. Dnes už to možné je, chemie jde dopředu jako všechno mílovými kroky a tak jsou už třeba i oleje s teplotním rozsahem 5w50. Pokud výrobce použití oleje 5w40 připouští, tak bych mu před 0w20 dal určitě přednost. Oleje 0w20 nemažou lépe než 0w30 nebo 5w40, možná o vteřinu dříve je dosažen plný mazací tlak, ale šetří palivo a tím snižují emise. To je sice hezké, ale majitele většinou zajímají i jiné věci než pár gramů CO2. Je ale vhodné i posoudit to, jak je auto používáno, pokud se motá "okolo věže", najede za den pár kilometrů a často se startuje, tak tam bych proti používání 0w20 nic neměl. Pokud se ale jezdí delší trasy a občas pod zvýšenou zátěží, někdy třeba i dálnice nebo ve větším obsazení, tak tam bych rozhodně použil minimálně 0w30 nebo 5w30, ale ani s 5w40 nic nepokazíš. Rozhodující ale je co povoluje výrobce. Každopádně zkus třeba napsat panu Vejvodovi na MO info@millersoils.cz, ten ti to vysvětlí určitě fundovaně.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Tomixův Whiteback MY18
0WXX je myslím skutečně primárně vymyšlen kvůli těm emisím. Je to taková "voda", že motor nemá prakticky žádný odpor vzniklý vlastním třením mezi součástmi.
Včera nebo dnes jsem kdesi na webu (neptej se mě kde - už si to fakt nepamatuji) četl, že po přechodu z 5W30 či 5W40 na 0W20 klesla komusi spotřeba paliva min. o 0,5l/100. Takže to se musí projevit při tom měřícím cyklu na emise, který se dnes provádí.
Ale já bych si to fakt do auta nenalil.
No a zbytek pěkně popsal Romull. Stručně a výstižně.
Včera nebo dnes jsem kdesi na webu (neptej se mě kde - už si to fakt nepamatuji) četl, že po přechodu z 5W30 či 5W40 na 0W20 klesla komusi spotřeba paliva min. o 0,5l/100. Takže to se musí projevit při tom měřícím cyklu na emise, který se dnes provádí.
Ale já bych si to fakt do auta nenalil.
No a zbytek pěkně popsal Romull. Stručně a výstižně.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Tomixův Whiteback MY18
Díky chlapi! do MO napíšu...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Tomixův Whiteback MY18
Možná tam raději brnkni.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20651
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Tomixův Whiteback MY18
Jinak proto se to okolo těch olejů jmenuje nekonečné téma. Kdyby 0W20 stálo za hovno, tak by ho tam automobilky nelily. Jak psal romull, tak vývoj udělal opravdu obrovskej skok dopředu. Já se ptal prodejce olejů, kterej tomu podle mne rozumí, co bych měl dát, jako nejlepší možnej olej do Levorga aby mi dlouho vydržel a neměl jsem třeba výčitky že jsem mohl dát něco lepšího. Doporučil mi nějakej ( přesný označení mi vypadlo) 5w 30 od Millers a měnit po 7500km . Říkal mi že má certifikaci od wv a ten ji má nejpřísnější.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Tomixův Whiteback MY18
Otázka je, jestli šel víc dopředu vývoj olejů (že 0w20 funguje) nebo motorů, že ten sračkový olej přežijou
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20651
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Tomixův Whiteback MY18
Citace : Zlaté pravidlo mluví zcela jasně a jednoduše – kupujte to, co předepisuje výrobce. Výrobci motorů přirozeně nejsou žádní patlalové a docela dobře vědí, co jejich produktům sedí nejlépe. Máte-li pocit, že motor více zatěžujete a že na to standardní olej není připraven, přistupte spíše k častějším výměnám než ke změně specifikace. Má-li vaše auto předepsaný interval na 15 000 kilometrů, ale vy jste dvakrát do měsíce na okruhu, nebojte se olej měnit klidně po 5 – 7 tisících kilometrech. Rozhodně tím ničemu neuškodíte. Samotnou specifikaci měňte spíše ve výjimečných případech a po konzultaci s někým, kdo dané problematice rozumí. Rozhodně však nikdy nemíchejte více specifikací dohromady, a pokud jen doléváte, vždy dolévejte to, co už se v motoru nachází.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomixův Whiteback MY18
Připraveno na výměnu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Tomixův Whiteback MY18
Tak s chutí do toho.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomixův Whiteback MY18
Tak zas v práci, tentokrát Beskydy - Bílá, je tady krásně
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomixův Whiteback MY18
Čeká nás první prohlídka tak musím sepsat závady -
1. blbne infotaiment - po startu auta se nezapne třeba pět minut a nehraje ani rádio, ani kamera, nic
2. rezavý místa v laku u dveří a kufru - jsou to takový oranžový tečky různě velký jdoucí dovnitř laku
3. taky se mi moc nelíbí hodně rzi - fleky i celý sváry okolo výfuku u motoru, nejvíc je to v části nad krytem motoru
4. praskací palubovka u příčných nerovností, ale to nevím jestli mám řešit, po tom jsem si tady četl
Jinak máme skoro 14000km za 4 měsíce a jsme maximálně spokojení!
Sent from my iPhone using Tapatalk
1. blbne infotaiment - po startu auta se nezapne třeba pět minut a nehraje ani rádio, ani kamera, nic
2. rezavý místa v laku u dveří a kufru - jsou to takový oranžový tečky různě velký jdoucí dovnitř laku
3. taky se mi moc nelíbí hodně rzi - fleky i celý sváry okolo výfuku u motoru, nejvíc je to v části nad krytem motoru
4. praskací palubovka u příčných nerovností, ale to nevím jestli mám řešit, po tom jsem si tady četl
Jinak máme skoro 14000km za 4 měsíce a jsme maximálně spokojení!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Tomixův Whiteback MY18
Tak z tohohle nesleduji ani jeden bod naštěstí.
Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html