Stránka 13 z 132

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 9:15 am
od podvlada
Jo, tady je výhoda, že máš hoďku za 50,- a je jim jedno, na čem děláš (kromě věcí, kde se něco spotřebovává - plyn u kovářský pícky, plyn u sváření, atd.; tam se obvykle platí dalších +50,-/h).
Zase na druhou stranu, na soustruhu mi chybělo pár nožů, tak jsem musel improvizovat, posun na obrábění stačí, ale třeba převody na závity tam jsou momentálně imperiální, takže si metrickej nevyřízneš (nebo obtížně a jen pár, který +- sedí metrickej = imperiální).
Asi je dobrý si to předem obhlídnout a poptat se na něco konkrétního, ať člověk ví, jestli to tam je realizovatelný, nebo jestli je potřeba něco si dokoupit. Na druhou stranu, jsou tam ochotní a pokud něco není a je to levnej spotřebák, nemají problém ho doobjednat, aby tam příště byl...

A samozřejmě pokud bys něco na soustruhu chtěl, tak to zkusit můžu, nebo Tom, podle toho, jak budem chtít, co nabídneš a jak složitý to bude :-)

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 9:29 am
od spm
Ok, já se kdyžtak ozvu, až to bude akutní a budu vědět co chci :-D Pro porovnání - zápasil jsem například s tímhle:

Obrázek

Prostě jsem to nebyl schopen sehnat hotové tak, aby vnitřní a vnější průměr, pozice díry na červíka a délka seděla tak, abych to byl schopen namontovat tam, kam to patřilo :-)

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 9:46 am
od podvlada
Tak rovnou ti řeknu, že "vroubkovací kolečka" nebo jak se tomu říká tam nemají, "indexer" na pootáčení a frézování pravidelných ozubů taky ne, takže jedině koupit s menší dírou a dosoustružit si větší, ale takhle malý se to bude muset dělat vrtákem, no a to už zvládneš při troše šikovnosti i doma :-D To zrovna nevím, jestli bychom s tímhle pomohli :-)
Co jsi prosím tě dělal tak exotickýho, že ti nestačily bězný rozměry kolečka extruderu?

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 10:30 am
od spm
Tak máš to celý nadesignovaný na greg's wade extruder: https://reprap.org/wiki/Genealogy_/_Arc ... d_Extruder. A překreslovat pak půlku tiskárny jenom kvůli tomu, že všechny ozubený kolečka jsou moc tlustý... :-DDD

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 10:35 am
od podvlada
A proč, když něco vymýšlím, designuju a modeluju, proč nepočítám s tím, aby šlo použít co nejvíc už hotových dílů? Sakra :-D

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 10:38 am
od spm
Já to nedesignoval, já bral z hotovýho. Teda až do mých experimentů s lineárníma ložiskama, kde jsem pak byl nucenej všechny pouzdra předělat, aby to alespoň nějak fungovalo :-DDD Ale zrovna tyhle komponenty jsou takový zvláštní... často je to řešený tak, že ten extrudej je koupenej jako celek, ale zase koupit si čínskou krabičku s motorem a hromadou mechaniky, kterou už nespravíš, když se vysype, nevim no :-)

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 10:55 am
od podvlada
spm píše:Já to nedesignoval, já bral z hotovýho.
To jsem pochopil, to byl obecně nářek :-)
Mám právě zkušenost, že většinou, pokud někdo staví něco "open-source" nebo v podobným stylu, tak pokud tam jsou věci jako ložiska, motory, ... cokoliv, co je víceméně potřeba koupit, počítá se s něčím standardním, ověřeným, v běžných rozměrech co se dá koupit "co nejlevněji". Tak mě překvapuje, že si někdo dává takovou práci, aby pak byl problém sehnat tuhle prkotinu, nebo se musela vyrábět, když to jsou v běžných rozměrech ani ne dolarový položky...
Nicméně jsem rád, že už jsme opustili téma erekčního kroužku.
:-D

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 12, 2019 11:59 am
od spm
Hele ono to z drtivý většiny standardní je. Ložiska a motory samozřejmě normální jsou. Problematický věci jsou některý kusy elektroniky (řídící elektronika nebo nadstavba na ní, heatbed), hotend no a řemeničky, řemeny a tyhle zubatice, který nijak standardizovaný nejsou :-) A většinou to pak kupuješ v číně, kde seš odkázaný na to, co zrovna číňan okopíroval a má v nabídce :-)

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 9:01 pm
od podvlada
Tak jsem si dnes přivezl hotový auto z Dobřan.
Taky jsem konečně nasadil zrenovovaný volant. Je pěknej.
A nasadil kryt kufru proti roletě od Vrťase. Pasuje. :-)
V Dobřanech jsem nechal o něco víc peněz, než bych býval čekal, měnilo se toho víc (byť spíš preventivně) a tak jsme skončili na 41000,-.
Fotky volantu nejsou, nebyl čas, nálada, ani světlo. Nálada hlavně, protože jsem po dojezdu domů objevil loužičku.
Hadice, která spojuje radiátor a blok motoru byla mokrá od chladící kapaliny. Na diagramu v červeném. Spojka v oranžovém asi nedostatečně tlačila, nebo co, nebo to tam teče skrz hadici rovnou, nevím. Provedl jsem hot-fix pomocí šroubovací stahovací objímky, uvidím ráno, jestli bude zase loužička. Tak jako tak jim asi do Dobřan zavolám a poptám se, co ta hadice stojí jako náhradní díl, v oblíbených eshopech s díly jsem nenašel. Přitom ale hadice je pořád celkem hezky měkká, žádnej "kus plastu" za ty roky. Ale taky je dost vystrčená dolů, tak za svůj život už nějakou tu ránu možná schytala.
Na druhou stranu, kapaliny je pořád kousek přes FULL, tak to snad neteče tolik. U baráku jsem měl ale označenou cestičku, jak jsem přijel, tak jsem se bál, že jsem dojel na sucho...

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 9:06 pm
od quickly
podvlada píše:U baráku jsem měl ale označenou cestičku, jak jsem přijel, tak jsem se bál, že jsem dojel na sucho...
A nebyla to voda z klimačky ?

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 9:12 pm
od podvlada
Myslíš kondenzát? To by byla normální vzdušná vlhkost, voda, žejo?
Ta hadice byla mokrá a když jsem ji pozoroval (auto už pár minut stálo, když jsem si toho všiml) tak od toho spoje, který je naznačen oranžovým kruhem - tedy ta strana k motoru, ukáplo tak 1 - 2x za minutu i po tom, co jsem to otřel. Když jsem hadici stiskl, ukáplo rychleji, z místa toho spoje. To, co z toho kapalo, mělo namodralou barvu a lehce "mastnou" konzistenci. Určitě ne čirá čistá voda...

Edit: Je tu i možnost, že cestičku udělal kondenzát a náhodou jsem objevil pomalu kapající hadici od radiátoru. Uvidím zítra, jestli bude cestička pryč, byl to kondenzát, jestli zůstane, voda z chladiče.
Tak jako tak ale ten spoj hadice-blok teče. Tedy snad už ne...

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 9:22 pm
od VDC
Kondenzát to nemůže být, ten kape u příčky motoru. Koukni na to ráno a když tak určitě volej. Ale věřím, že dotažení pomohlo. Může se to stát. Přece jen se to rozebíralo a zase dávalo dohromady.

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 9:42 pm
od spm
To je koukám taková standardní cena prvního servisu, já na tom byl stejně :-DDD Hlavně až to bude studený, tak sundej víčko chladiče a dolej vodu tam. Při tom úniku to napřed uteče z okruhu a chybí to v něm, než to poznáš na té vyrovnávací nádržce s ryskama... (a taky tam to vadí víc).

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 10:06 pm
od RadekN
To bude na tuty tím, že se to sundavalo a teče to jen ve spoji. Když dáš všude nerezový stahovací pásky, nic tím nezkazíš. Ale pokud si měl teplotu v červeném, tak vody už tam bude chybět docela dost ...

Jen pro info ... hadice na Forestera stála cca 600Kč origo, druhovýroba se nedala sehnat.

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Napsal: úte úno 19, 2019 10:16 pm
od podvlada
spm: Tak jsem radši na hladinu v radiátoru mrknul rovnou a je asi tak 1-2 cm pod spodní hranou toho víčka, jakoby nebylo to teď naplněný až úplně k němu, ale možná jde taky jen o rozdíl teplá-studená, možná i to, jak jsem hadici dole ještě pomačkával, tak jsem mohl něco vytlačit... Podle mě tam buď nechybí vůbec, nebo jen zanedbatelně, rozhodně ne to, co jsem našel před barákem :-) (btw neuschlo to zatím a asi neuschne) A zatím to neteče. Předtím to kapalo, teď už bych pár kapek stoprocentně dole měl. Mám pod autem krabičku z kartonu, tak by to bylo vidět.

RadekN: Dík za info. Jinak v červeném naštěstí ne, rafička byla kousek pod vodorovnou polohou, když jsem dojel domů (12km). To by tak scházelo, abych tam jel rovnou na další těsnění hlav. :-)