Dlouho jsem nic nepsal, krom akutálních akutních věcí... Tak hezky popořadě zpět
Asi měsíc zpět jsem se konečně odhodlal vyměnit přední boční okna. Z provozu v pískovně byly dost poškrábaný, písek byl i v lištách a nešlo to dostat ven. Poškrábaný okna by ani tak nevadily jako to, že s každým stahováním to vydávalo zvuky jak nehty na tabuli.
Podařilo se mi od místního kluka sehnat celý dveře, ze kterých jsem si mohl vybrat co bude potřebovat. Za parádní cenu 2000,- jsem si vzal okna, stahovačky, vnější lišty... a za drobný příplatek ještě omezovač dveří pro Cliffera, protože mu nějakej Jechy objednal jen jeden místo dvou
Rozborka sborka dveří by byla v poho, nakonec i samotná výměna okna - dvě matky, sklo ven, nový dovnitř, ani nebylo potřeba seřizovat, to bylo jediný, čeho jsem se bál. Největší problém ale byly vnější lišty. Snad všichni, co už měli tohle na svym BP rozebraný maj to plastový očko na zadním konci ulámaný. Na jedný straně jsem to ještě zachránil ze svý starý lišty, druhá strana ale velký špatný... podařilo se mi to nakonec nějak nahradit kouskem "vázacího pásku", takže to drží pevněji než origo, ale stejěn ta lišta nedoléhá 100%. Tenhle systém se jim prostě moc nepovedl.
Z oken nakonec žádný fotky nemám, protože poškrábaný okno na fotce stejně vidět nebylo, rozebraný dveře už všichni viděli a na novým okně neni nic k vidění
-------------
Pak mi praskla manžeta na poloose, to jste tu viděli.
Problém byl, že i podle VIN mi to dávalo snad 3 různý rozměry, tak jsem holt poloosu vyndal, rozebral, vyčistil, a všechno si oměřil. Podle toho jsem nakonec vybral značku Blue Print, konkrétně ADS78157, od kterých jsem už jednou nouzově bral víčko chladiče (bylo zrovna v autokelly skladem k vyzvednutí ihned), a co jsem na něj koukal, vypadalo 1:1 k tomu co jsem tam měl předtím jako origo. Tak jsem tomu věřil, objednal na ML Parts a pak už jen asi 4 dny musel čekat než to zboží skladem pošlou
A po tom co jsem prohlédl druhou stranu jsem raději vyměnil i tu. Kdo ví, kdy by praskla ta - možná nikdy, možná zrovna když bych byl 1500 km od domova
Když to dorazilo, porovnal jsem, přišlo mi že je trochu těsnější než původní, ale možná byla jen vytahaná. Snad to samo nesleze, pásky jsem stáhl pořádně
Dostal jsem varování, abych si radši nechal starý pásky, kdyby nový byly krátký, ale nový jsou dostatečný - evidentně nějaký univerzály, ale s velkým rozpětím.
Tak konečně po týdnu na špalkách auto zase na kolech...
Mezitím ještě nějaká ta výměna oleje, filtrů,... no, snad zase bude chvilku dělat radost