Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Paráda. Millers takhle funguje. Mám je rád.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tak z velký akce, kdy vyměním v autě skoro všechno co teče kromě benzínu, jsem nakonec udělal víceméně jen to servo.
Servo v pohodě, nakonec ta kapalina ani nebyla tak hrozná. Auto jsem si přizvedl (zjistil, že aktuální hever mi nestačí rozsahem ), abych mohl volně otáčet volantem, rozpojil hadici nahoře u nádržky která vrací kapalinu zpět, vysál starou, nalil novou, točil točil a točil, stará tekla pryč do flašky, novou jsem dolíval a je vyměněno. Pár bublin se tam objevilo. Každopádně je teď ticho
Taky jsem zkoušel se zvedlým autem roztočit kola a poslouchat, jestli se bude ozývat pravidelné "chroupání" od LZ kola, které bylo před výměnou brzd způsobené orezlým kotoučem a odchlípnutým ochranným plechem pod kotoučem, ten jsem obrušoval, asi málo... a ve vzduchu nic slyšet nebylo, nicméně přišel jsem na několik zajímavých věcí:
1) i při zařazeném P se s nastartovaným motorem točí zadní kola (wtf ) - jdou zastavit lehce, ale točí. Z jiných aut (ne 4x4) mám zkušenost, že se kola točí na neutrál taky, díky oleji v převodovce, a jdou zastavit podobně lehce - ale tady bych čekal jiné chování, jednak automat, ale hlavně zařazené P - blokace, asi si středový diff žije vlastním životem
2) při zařazení D nebo 1 se roztočily všechny, zadní trochu rychleji (ok)
3) po pár vteřinách takovýhle srandy přijde na displej Er 55, v diagnostice P0500, svítí check-engine, abs, vdc-off, bliká cruise. Naštěstí stačilo projet a vymazat, aby si auto uvědomilo, že je všechno v cajku
Do ATF jsem se nepouštěl, protože mi nestihli v Kelly dodat podložky pod výpustní šrouby (a filtr). To samý diferenciály. Taky jsem se v tom vichru bál, že bych si nalil ATF nejen do AT, ale i do ostřikovačů, sání, přes výfuk a možná bych i trochu vypil.
Ale usoudil jsem, že přední nárazník mi vichr neodnese, tak jsem si aspoň doinstaloval klakson. Potěšilo mě, že se tam vešel úplně přesně - mezi ty plechy, mezi bandasku airboxu a nárazník, nad mlhovku, všude tak 1cm místa. Obětoval jsem původní vysoký tón, pro jednoduchost montáže - a taky jsem potřeboval jeden kablík a nechtěl to tam odbočovat nějakou rychlospojkou. Jinak kabeláž, jak jsem ji vyndal z Alfy, byla v podstatě plug-and-play, aspoň že tak. Na to, že to má vlastní relé a (+) kabel s pojistkou, protože si řekne až o 18A...
Takže tam je původní nízký tón a k tomu tenhle spíš vyšší dvoutón. Hraje to hezky. A je to slyšet i jindy, než na parkovišti.
Jo a abych zase jednou napsal aspoň trochu o tom, jak to jezdí... Naskytla se příležitost minivýletu, sice ne daleko, ale zato pěkné cesty. Když se to trochu ohřálo, tak jsem trochu zrychlil, a zase mě překvapilo, jak to drží, furt jede tam, kam namířím a na to, jak je to velký a vysoký se to nenaklání... Já tomu nerozumím. Vůbec se nebojím jet stejně, jako dřív v nízký Alfě. Ani tam jsem se samozřejmě nepřiblížil limitům auta, protože se mám rád, ale stejně. A taky to jede furt. Toho výkonu se pořád trochu bojím, resp. pořád jsme se ještě nesžili 100%, z 90% jezdím na D a občas manuál, Sport režim jsem ještě nezkoušel, a i s tím manuálem to je takový nepředvídatelný, oproti starému zvyku z opravdového manuálu. Reakce na plyn jsou mnohem rychlejší, ale pořád ještě nemám vypozorované a naučené, kdy se jaká rychlost hodí a nevědět, co mám zařazeno, dokud se nepodívám na dash je zvláštní... když to nejde zjistit jednoduchým rychlým dotekem na páku Ale baví mě to auto dost.
Servo v pohodě, nakonec ta kapalina ani nebyla tak hrozná. Auto jsem si přizvedl (zjistil, že aktuální hever mi nestačí rozsahem ), abych mohl volně otáčet volantem, rozpojil hadici nahoře u nádržky která vrací kapalinu zpět, vysál starou, nalil novou, točil točil a točil, stará tekla pryč do flašky, novou jsem dolíval a je vyměněno. Pár bublin se tam objevilo. Každopádně je teď ticho
Taky jsem zkoušel se zvedlým autem roztočit kola a poslouchat, jestli se bude ozývat pravidelné "chroupání" od LZ kola, které bylo před výměnou brzd způsobené orezlým kotoučem a odchlípnutým ochranným plechem pod kotoučem, ten jsem obrušoval, asi málo... a ve vzduchu nic slyšet nebylo, nicméně přišel jsem na několik zajímavých věcí:
1) i při zařazeném P se s nastartovaným motorem točí zadní kola (wtf ) - jdou zastavit lehce, ale točí. Z jiných aut (ne 4x4) mám zkušenost, že se kola točí na neutrál taky, díky oleji v převodovce, a jdou zastavit podobně lehce - ale tady bych čekal jiné chování, jednak automat, ale hlavně zařazené P - blokace, asi si středový diff žije vlastním životem
2) při zařazení D nebo 1 se roztočily všechny, zadní trochu rychleji (ok)
3) po pár vteřinách takovýhle srandy přijde na displej Er 55, v diagnostice P0500, svítí check-engine, abs, vdc-off, bliká cruise. Naštěstí stačilo projet a vymazat, aby si auto uvědomilo, že je všechno v cajku
Do ATF jsem se nepouštěl, protože mi nestihli v Kelly dodat podložky pod výpustní šrouby (a filtr). To samý diferenciály. Taky jsem se v tom vichru bál, že bych si nalil ATF nejen do AT, ale i do ostřikovačů, sání, přes výfuk a možná bych i trochu vypil.
Ale usoudil jsem, že přední nárazník mi vichr neodnese, tak jsem si aspoň doinstaloval klakson. Potěšilo mě, že se tam vešel úplně přesně - mezi ty plechy, mezi bandasku airboxu a nárazník, nad mlhovku, všude tak 1cm místa. Obětoval jsem původní vysoký tón, pro jednoduchost montáže - a taky jsem potřeboval jeden kablík a nechtěl to tam odbočovat nějakou rychlospojkou. Jinak kabeláž, jak jsem ji vyndal z Alfy, byla v podstatě plug-and-play, aspoň že tak. Na to, že to má vlastní relé a (+) kabel s pojistkou, protože si řekne až o 18A...
Takže tam je původní nízký tón a k tomu tenhle spíš vyšší dvoutón. Hraje to hezky. A je to slyšet i jindy, než na parkovišti.
Jo a abych zase jednou napsal aspoň trochu o tom, jak to jezdí... Naskytla se příležitost minivýletu, sice ne daleko, ale zato pěkné cesty. Když se to trochu ohřálo, tak jsem trochu zrychlil, a zase mě překvapilo, jak to drží, furt jede tam, kam namířím a na to, jak je to velký a vysoký se to nenaklání... Já tomu nerozumím. Vůbec se nebojím jet stejně, jako dřív v nízký Alfě. Ani tam jsem se samozřejmě nepřiblížil limitům auta, protože se mám rád, ale stejně. A taky to jede furt. Toho výkonu se pořád trochu bojím, resp. pořád jsme se ještě nesžili 100%, z 90% jezdím na D a občas manuál, Sport režim jsem ještě nezkoušel, a i s tím manuálem to je takový nepředvídatelný, oproti starému zvyku z opravdového manuálu. Reakce na plyn jsou mnohem rychlejší, ale pořád ještě nemám vypozorované a naučené, kdy se jaká rychlost hodí a nevědět, co mám zařazeno, dokud se nepodívám na dash je zvláštní... když to nejde zjistit jednoduchým rychlým dotekem na páku Ale baví mě to auto dost.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Ta chyba je zajímavá, by mě zajímalo, z čeho to tohle usoudí Jinak bych řekl, že jestli se ti kola točí u MT kvůli honění oleje, tak tady bude princip podobný. Přecejenom máš tam mezinápravový diff, takže ikdyž je někde vražený napevno kolík, tak nějaká diference do jedné nápravy tam fungovat může.
Sžívání s plynem budeš nejspíš mít ještě na dlouho Mně trvalo asi rok, než jsem se s tím naučil automaticky rozjíždět tak, abych nezlomil spolucestujícím vaz. A při předjíždění mám ten problém taknějak pořád... konkrétně furt jsem se nenaučil předjíždět tak, abych při tom nepřišel za papíry o rychlost
Sžívání s plynem budeš nejspíš mít ještě na dlouho Mně trvalo asi rok, než jsem se s tím naučil automaticky rozjíždět tak, abych nezlomil spolucestujícím vaz. A při předjíždění mám ten problém taknějak pořád... konkrétně furt jsem se nenaučil předjíždět tak, abych při tom nepřišel za papíry o rychlost
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Přesně, buď to nejede nebo proběhne kickdown o 2-3 rychlosti, zlomení vazu a automatická skartace řidičáku
A tu chybu to vyhodí na základě senzorů ABS v kolech, resp. toho, že se otáčí jinak, než by měla. Zřejmě víc nepochoitelně, než by tomu bylo při hrabání na sněhu. Prý se to lidem stává i když jen tak blbnou a driftujou nebo dělají koblihy...
A tu chybu to vyhodí na základě senzorů ABS v kolech, resp. toho, že se otáčí jinak, než by měla. Zřejmě víc nepochoitelně, než by tomu bylo při hrabání na sněhu. Prý se to lidem stává i když jen tak blbnou a driftujou nebo dělají koblihy...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Ja uz paradoxne v nekterych mistech kvuli tomu radsi nepredjizdim, typicky doma pred obci pred posledni zatackou. Tam je rovinka, kde se to da stihnout v pohode, ale ono se to tak rozleti, ze tu zatacku jedu pomalu po dvou kolech
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Er 55 není 55, ale SS jako Speed Sensor. On to prostě nějak pozná, že to auto je ve vzduchu a točí se to blbě a ne, že je na zemi a hrabe na sněhu každým kolem jinak... Prostě ty rozdíly jsou asi na zvednutém větší. Dobrý je si pak smazat chyby i z jednotky ABS/VDC, aby tam nemátly, až se fakt něco podělá a budeš řešit co a proč.podvlada píše:3) po pár vteřinách takovýhle srandy přijde na displej Er 55, v diagnostice P0500, svítí check-engine, abs, vdc-off, bliká cruise. Naštěstí stačilo projet a vymazat, aby si auto uvědomilo, že je všechno v cajku
A chyba P0500 je jenom "propsání" chyby závady na snímači otáček kola z ABS/VDC do ECU.
"Packa" zapadá, pokud se nepletu, do ozubení na kleci mezinápravového diffu, takže na náhon předních kol. Zadní se tím pádem můžou přes ten diff roztočit, protože i na P/N se v té převodovce něco unáší.podvlada píše:1) i při zařazeném P se s nastartovaným motorem točí zadní kola (wtf ) - jdou zastavit lehce, ale točí. Z jiných aut (ne 4x4) mám zkušenost, že se kola točí na neutrál taky, díky oleji v převodovce, a jdou zastavit podobně lehce - ale tady bych čekal jiné chování, jednak automat, ale hlavně zařazené P - blokace, asi si středový diff žije vlastním životem
A manuálu je to obdobný, taky tam jsou někde nějaký odpory, tak se to přes ně unáší. Neřekl bych, že to nějak souvisí s olejem...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
On to určitě vysvětlí Honza, proč se kola točí při zařazeným P. Já to teda taky nevím.
Jinak je fajn, že to servo se ti povedlo a klakson troubí.
Jinak je fajn, že to servo se ti povedlo a klakson troubí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tome, a vysvětlil, měls pravdu.
Díky Honzo! Jo, jasný, plácám blbosti. SS, zde naštěstí v jiném významu než před 50 lety, pak to s tím olejem v převodovce... já tak nějak chápu co jak a proč, jen ne vždy to správně popíšu.
Díky Honzo! Jo, jasný, plácám blbosti. SS, zde naštěstí v jiném významu než před 50 lety, pak to s tím olejem v převodovce... já tak nějak chápu co jak a proč, jen ne vždy to správně popíšu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Honza je prostě dobrej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Dneska mi udělal radost nález tohoto konektoru. Tak schválně, co to je zač?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Trailer connector
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Přesně tak!
Snad to výrazně ulehčí instalaci tažného.
To mi přišlo ze Subatechu, Brink/Thule za 1500, typový list dodá tazak.cz za 200 a pak už jen STK a Magistrát.
Stejně tak disky na letní...
Zítra dorazí letní pneu, Toyo (normální silniční, žádný semislicky )
O víkendu snad už udělám tu ATF
Prostě never-ending-story
Ale zatím mě to ještě baví...
Snad to výrazně ulehčí instalaci tažného.
To mi přišlo ze Subatechu, Brink/Thule za 1500, typový list dodá tazak.cz za 200 a pak už jen STK a Magistrát.
Stejně tak disky na letní...
Zítra dorazí letní pneu, Toyo (normální silniční, žádný semislicky )
O víkendu snad už udělám tu ATF
Prostě never-ending-story
Ale zatím mě to ještě baví...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Ještě bych ty gumy nafotil, aby se ti taky mohli smát, že na nich už někdo jezdil
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Zítra až dorazí sem fotku hodím, ať máte zase něco pro pobavení
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
podvlada píše: ...Ale zatím mě to ještě baví...
To by taky byla trošku jepičí vášeň, kdyby už tě to nebavilo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97