Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
spm: kdyz jsi popsal svou zkusenost s mhd, zacal bych se zabyvat predelanim na bubnovky ... ty ti tak nezreznou
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Hele já ti nevim, bubnovky mám teď na tom vleku a když jsem ho včera převezl a našel mu parkovací místo, tak jsem zjistil, že minimálně ta ručka na nich funguje asi stejně jako na outbacku. Nějakou snahu brzdit to má, ale když jsem se o to zapřel, tak jsem ho rozjel
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
ale jednou je das dokupy a budou fungovat ... a nemusis je komplet menit co 10tkm kvuli toho, zeby orezly ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
spm: Tak logicky, když už teď bych sám dal všude EBC na svoje, tak jsem i doporučil celou sadu tobě. 10, jestli je to na celý auto, tak mi přijde skoro zadarmo. Já holt neměním kotouče s olejem, tak stav na autě nemusí úplně nutně odpovídat aktuálnímu myšlenkovému stavu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
podvlada: Dát EBC na zajetý kotouče bych se nebál. Mají takovou spešl zajížděcí vrstvu (brake-in), která si ten kotouč trochu připraví. Takže za mě v pohodě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Z posledního servisu mám smíšené pocity.
Měnil jsem chladící kapalinu. Za poslední dva roky jsem už párkrát dolil jen vodu, tak si motor zasloužil dostat zas novou náplň. A při té příležitosti jsem vyměnil termostat. Nový jsem předem ověřil, jestli otevírá správně, no, asi jo. Bohužel po výměně mi přijde, že se to (ne)chladí jak bych chtěl pořád stejně. Nezkoušel jsem ten starý po demontáži, ale vzhledem k tomu, že se to chová stejně, nemá to smysl. Každopádně teď mám displej, takže až budu mít pocit, že se mi to přehřejvá, budu vědět přesně kolik tam je a podle toho budu řešit dál. Pořád je v záloze 1) novej chladič, 2) termostat co otevírá při 78 °C místo 82, 3) otravovat Aleše jestli třeba by nezasloužila vyměnit pumpa (a může to mít vůbec vliv? )
Měnil jsem (preventivně) brzdový destičky. Měl jsem tam TRW, teď tam jsou Ferodo Premier (eco blabla). Zajel jsem se na výletě tak nějak kontrolovaně, a jako je poznat, že to brzdí víc, ale čekal jsem to lepší. Teda on nebyl problém na suchym asfaltu aktivovat ABS ani s těma předešlýma TRW, ale chtěl jsem trochu rychlejší nástup. Paradoxně ty TRW brzdily líp, když se hezky ohřály. Ty Ferodo brzdí líp - dřív, ale ne tak jak když si vzpomenu na Tadeášovo brzdy, kdy jsem při popojíždění s jeho autem šlápl na brzdu jak jsem byl zvyklej od sebe, skoro jsem si dal o volant. Možná fakt příště zkusím ty zelený EBC...
Zároveň jsem při výměně desek zjistil, že mě asi brzy čeká repas brzdičů. Čepy se hejbou pěkně, to jsem rád, ale pístky jsem zevnitř dost vyrezlý. Normálně se to loupalo. 3 ze 4 šly zatlačit v pohodě, 1 trochu hůř, ale desky byly sjetý všechny stejně rovnoměrně.
Tak asi takhle smíšeně
Měnil jsem chladící kapalinu. Za poslední dva roky jsem už párkrát dolil jen vodu, tak si motor zasloužil dostat zas novou náplň. A při té příležitosti jsem vyměnil termostat. Nový jsem předem ověřil, jestli otevírá správně, no, asi jo. Bohužel po výměně mi přijde, že se to (ne)chladí jak bych chtěl pořád stejně. Nezkoušel jsem ten starý po demontáži, ale vzhledem k tomu, že se to chová stejně, nemá to smysl. Každopádně teď mám displej, takže až budu mít pocit, že se mi to přehřejvá, budu vědět přesně kolik tam je a podle toho budu řešit dál. Pořád je v záloze 1) novej chladič, 2) termostat co otevírá při 78 °C místo 82, 3) otravovat Aleše jestli třeba by nezasloužila vyměnit pumpa (a může to mít vůbec vliv? )
Měnil jsem (preventivně) brzdový destičky. Měl jsem tam TRW, teď tam jsou Ferodo Premier (eco blabla). Zajel jsem se na výletě tak nějak kontrolovaně, a jako je poznat, že to brzdí víc, ale čekal jsem to lepší. Teda on nebyl problém na suchym asfaltu aktivovat ABS ani s těma předešlýma TRW, ale chtěl jsem trochu rychlejší nástup. Paradoxně ty TRW brzdily líp, když se hezky ohřály. Ty Ferodo brzdí líp - dřív, ale ne tak jak když si vzpomenu na Tadeášovo brzdy, kdy jsem při popojíždění s jeho autem šlápl na brzdu jak jsem byl zvyklej od sebe, skoro jsem si dal o volant. Možná fakt příště zkusím ty zelený EBC...
Zároveň jsem při výměně desek zjistil, že mě asi brzy čeká repas brzdičů. Čepy se hejbou pěkně, to jsem rád, ale pístky jsem zevnitř dost vyrezlý. Normálně se to loupalo. 3 ze 4 šly zatlačit v pohodě, 1 trochu hůř, ale desky byly sjetý všechny stejně rovnoměrně.
Tak asi takhle smíšeně
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Chladic mozna neni ani potreba menit, ale vyndat a vycistit. U me doslo k vycisteni behem te loziskovaci akce a ted mam problem ten motor vubec ohrat
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Taky jsem měnil kapalinu a chci se zeptat, jaká je běžná provozní teplota? Měl jsem napojený mobil na ECU a pohybovalo se to v rozmezí 88 - 94 stupňů.
Jinak pokud ti Vláďo nepomohl ten termostat, tak to asi fakt bude tím zaneseným chladičem, ale to jen tipuju. Vodní pumpa si myslím, ze by asi nemusela mít žádný vliv, pořad se točí stejně.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jinak pokud ti Vláďo nepomohl ten termostat, tak to asi fakt bude tím zaneseným chladičem, ale to jen tipuju. Vodní pumpa si myslím, ze by asi nemusela mít žádný vliv, pořad se točí stejně.
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Chladič vyčistit je za ty roky určitě hooodně prospěšné sám jsem to zatím neudělal ohledně vodní pumpy- Waltr Embert zde známý mechanik subarista mě říkal, že právěže některé pumpy jsou horší a dokáží dělat neplechu. Někde jsem to už psal, když tak to dohledám.
Ale osobně bych tady příčinu prvotně taky nehledal a spíš když už vůbec něco řešit, tak to vyčištění chladiče.
Jinak na mém SG lesníkovi se teplota vyšplhá na těch 94, max vyjímečně na 95 C, čili OK, tak mě bylo řečeno. Obecně po ohřátí to jede furt v režimu od 90-91 (teď nevím přesně tu spodní mez) po těch 94-95 C, jak holt spouští ventoš chladiče no. A to furt celoročně stejně, hice nehice, mráz, terén, kopčiska.
Ale osobně bych tady příčinu prvotně taky nehledal a spíš když už vůbec něco řešit, tak to vyčištění chladiče.
Jinak na mém SG lesníkovi se teplota vyšplhá na těch 94, max vyjímečně na 95 C, čili OK, tak mě bylo řečeno. Obecně po ohřátí to jede furt v režimu od 90-91 (teď nevím přesně tu spodní mez) po těch 94-95 C, jak holt spouští ventoš chladiče no. A to furt celoročně stejně, hice nehice, mráz, terén, kopčiska.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Když mluvíte o vyčištění chladiče, máte namysli vnější nebo vnitřní?
Vnějšek (lamely) jsem čistil po Milovicích, měl jsem ho venku, proplachoval nízkotlakou vapkou, všude bylo hezky vidět skrz. Škoda je klimachladiče, kterej má dost lamel zohýbaných, tak brání přístupu vzduchu.
Vnitřek vím, že se můžou tvořit usazeniny, ale jak to čistit? Slyšel jsem už o octu, o kyselině citronové, ...
Jinak teplotu mám běžně, za normální jízdy a normální vnější teploty +- 90 °C. Teď, co mám displej a vidím to přesně. Jak ale někde zastavím, vyskočí klidně k 95 °C, a zase se pomalu vrátí na 90. Což je, Same, víceméně to co říkáš ty: 88 - 94. Nevim, kolik tam bylo v Rumunsku, ale vim, že stačilo jet svižnějš, nebo menší kopec, a ručička teploty se mi začala zvedat - takže tam muselo bejt víc jak 95, možná ke 100, možná přes... Taky ale bylo venku možná přes 30 °C a byli jsme docela naložený. Takže čekám, až bude příležitost tomu zas někde naložit abych viděl, co to dělá... Jo a jak jsem psal už jindy jinde, zničehonic mi zmizely asi 2 l vody z chladiče a expanzky. A to mam dojem ne zrovna po náloži, ale už si to nepamatuju. Víčko jsem kontroloval, vypadá v pohodě, ale mam pro sichr rezervní.
Vnějšek (lamely) jsem čistil po Milovicích, měl jsem ho venku, proplachoval nízkotlakou vapkou, všude bylo hezky vidět skrz. Škoda je klimachladiče, kterej má dost lamel zohýbaných, tak brání přístupu vzduchu.
Vnitřek vím, že se můžou tvořit usazeniny, ale jak to čistit? Slyšel jsem už o octu, o kyselině citronové, ...
Jinak teplotu mám běžně, za normální jízdy a normální vnější teploty +- 90 °C. Teď, co mám displej a vidím to přesně. Jak ale někde zastavím, vyskočí klidně k 95 °C, a zase se pomalu vrátí na 90. Což je, Same, víceméně to co říkáš ty: 88 - 94. Nevim, kolik tam bylo v Rumunsku, ale vim, že stačilo jet svižnějš, nebo menší kopec, a ručička teploty se mi začala zvedat - takže tam muselo bejt víc jak 95, možná ke 100, možná přes... Taky ale bylo venku možná přes 30 °C a byli jsme docela naložený. Takže čekám, až bude příležitost tomu zas někde naložit abych viděl, co to dělá... Jo a jak jsem psal už jindy jinde, zničehonic mi zmizely asi 2 l vody z chladiče a expanzky. A to mam dojem ne zrovna po náloži, ale už si to nepamatuju. Víčko jsem kontroloval, vypadá v pohodě, ale mam pro sichr rezervní.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14864
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Brzdovku jsi někdy v minulosti měnil? A nejni to třeba mírně zavzdušněný? Když jsou desky i kotouče ok, brzdit by to mělo aspoň tak jako ostatním, ne? Teda jestli tam Tad nemá něco spešl.
Pístek, jestli není v kondici, vyřeš zavčas. Jak začne váznout, dojebe kotouč i desku a budeš měnit obojí na celý nápravě. Repas sada na jednu stranu je kolem pětikila, myslím. A práce nijak hrozná, jen se zajebeš od brzdovky. No a budeš stát jako já před dilematem, jestli tam vrátit třmeny a držáky ve stavu "koule rzi", nebo jestli je trochu vylepšíš
Ty displeje vám byl čert dlužen. Už seš jak SPM Co píšeš jsou furt normální provozní teploty. Ale chápu, že ti to vrtá hlavou.
Pístek, jestli není v kondici, vyřeš zavčas. Jak začne váznout, dojebe kotouč i desku a budeš měnit obojí na celý nápravě. Repas sada na jednu stranu je kolem pětikila, myslím. A práce nijak hrozná, jen se zajebeš od brzdovky. No a budeš stát jako já před dilematem, jestli tam vrátit třmeny a držáky ve stavu "koule rzi", nebo jestli je trochu vylepšíš
Ty displeje vám byl čert dlužen. Už seš jak SPM Co píšeš jsou furt normální provozní teploty. Ale chápu, že ti to vrtá hlavou.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Měnil a odvzdušňoval jsem asi dva roky zpět, jak jsem Outbacka pořídil, tak jsem vyměnil vše co teče. A co si pamatuju, chovalo se to tak odzačátku...
Jj, vím že to není nic hroznýho, nebudu to dělat poprvý.
Ad teploty - vím že do těch 95 je to normální. Mě vrtá hlavou to, proč se to přehřejvalo tak jednoduše. To musím vysledovat teď s displejem, až se to bude dít
Jj, vím že to není nic hroznýho, nebudu to dělat poprvý.
Ad teploty - vím že do těch 95 je to normální. Mě vrtá hlavou to, proč se to přehřejvalo tak jednoduše. To musím vysledovat teď s displejem, až se to bude dít
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Chladic jsem myslel zvenku, ale je divny, jestli jsi ho cistil. Zacpanej klima chladic tomu samozrejme taky moc nepomuze, ale alespon ten jsem ja mel celkem ok. Jinak ted po tech mych poslednich servisech ta teplota neleze nahoru ani po zastaveni. Teda trochu jo, ale zpravidla kdyz mam zapnutou klimacku, tak ani nedojde k sepnuti sahary (staci se to chladit spinanim sahary pro klima kompresor)
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Jo, tak to mám dojem, že sahary běží taky jen s klimou, tak aspoň že tak
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0
Mne se to prave predtim nechtelo dochlazovat... teploty jsem mel celkem normalni, ale proste kdyz to vylezlo na nejakych 93C, tak se sepla sahara (motorova, tj bezela furt i bez klima kompresoru) a fakticky vzato uz nikdy nevypla (vypina se pri 88C a tam to uz nikdy nedolezlo ). A zacalo mi to tenkrat delat z niceho nic a prvni vymena termostatu nepomohla. Druha jo, ale mam podezreni, ze pri druhy tam dali prave ten termostat s nizsi teplotou )
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk