Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22708
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Naopak, karma z roku 2018 byla dost výživná, o dost ostřejší, než zatím letošek
Pruh přelepíš nálepkou od Tomáše
BTW cestuješ s tím někam na jiný kontinent nebo je ten mezinárodní řidičák dobrý ještě k něčemu jinýmu?
Pruh přelepíš nálepkou od Tomáše
BTW cestuješ s tím někam na jiný kontinent nebo je ten mezinárodní řidičák dobrý ještě k něčemu jinýmu?
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tak to se nám na co těšit
S nálepkou od Toma počítám, jen on o tom ještě neví
No zatím jen Evropa, ale mimo EU... S jedněmi z místních cestovatelů
S nálepkou od Toma počítám, jen on o tom ještě neví
No zatím jen Evropa, ale mimo EU... S jedněmi z místních cestovatelů
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22708
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Hm, na to to taky potřebuješ? Jsem nějak myslel, že když tam platí zelená karta, tak není potřeba tahle vopičárna. Naštěstí jsem sice asi zatím párkrát dojel mimo Schengen, ale zatím vždycky v EU
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Co jsem četl, legislativně potřeba je, ale dost často na nějakou papírovou kartičku kašlou a chtějí vidět originál ŘP. Ten je potřeba stejně, ale správně by měli chtít obojí...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Už o tom ví, zařídím. Ladis mi taky psal pro někoho zadání. Tak to objednám dohromady.podvlada píše:Tak to se nám na co těšit
S nálepkou od Toma počítám, jen on o tom ještě neví
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tak jooo. Děkuji
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
spm píše:Naopak, karma z roku 2018 byla dost výživná, o dost ostřejší, než zatím letošek
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Co teď jezdím po druhé výměně ATF i s filtrem, přijde mi auto nějak živější. Nevím, jestli i rychleji řadí, ale dřív mi přišlo, že takovej ten "prvotní odpich" při rozjezdu nebo při pomalý jízdě a lehkým sešlápnutí plynu je hbitější. Kdybych to přirovnal s manuálu, jak kdybych "pustil spojku rychleji".
Nevím ale, jestli to je kapalinou (degradace staré vs vlastnosti nové?), její hladinou (kdyby jí bylo málo, měl by měnič menší efektivitu?), filtrem (lepší průtok, lepší funkce?) nebo tím, že byla odpojená baterka - jestli se pamatuju, tak převodovka se po odpojení znova "učí", plus krátkodobě reaguje na jízdní styl řidiče, tak jestli se to nějak potkalo...
Ale po první výměně kapaliny (bez filtru) jsem žádnou subjektivní změnu nepocítil, a baterii jsem párkrát odpojenou měl. Přijde mi, že jezdím pořád stejně. Nebo, že by si mě Sůbo až teď oblíbilo? Vždyť se o něj tak hezky starám už jakou dobu
Názory?
Nevím ale, jestli to je kapalinou (degradace staré vs vlastnosti nové?), její hladinou (kdyby jí bylo málo, měl by měnič menší efektivitu?), filtrem (lepší průtok, lepší funkce?) nebo tím, že byla odpojená baterka - jestli se pamatuju, tak převodovka se po odpojení znova "učí", plus krátkodobě reaguje na jízdní styl řidiče, tak jestli se to nějak potkalo...
Ale po první výměně kapaliny (bez filtru) jsem žádnou subjektivní změnu nepocítil, a baterii jsem párkrát odpojenou měl. Přijde mi, že jezdím pořád stejně. Nebo, že by si mě Sůbo až teď oblíbilo? Vždyť se o něj tak hezky starám už jakou dobu
Názory?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Ty korekce jsou ve dvou úrovních. Krátkodobé reflektující styl jízdy a dlouhodobé adaptující se na degradaci vlastností kapaliny a mechanických částí převodovky. Ty první jsou v TCU a pro jejich smazání stačí na nějaký čas odpojit baterku nebo přes diagnostiku v TCU dát "Clear Memory". Ty druhý jsou v EEPROM v "mozku" převodovky, odpojení baterky ani odpojení celé převodovky od auta na ně nemá vliv. Dají se vymazat procedurou "Clear Memory 2". Pak je vhodné hodnoty naadaptovat cíleně. Ono se je to sice naučí samo i při běžném používání, ale udělat to ručně je lepší, aby nevznikaly různé rázy při běžném provozu. Ta učící procedura je něco jako - ohřeju ATF na min. 70 °C, spustím si diagnostiku, zobrazím si hodnotu otevření škrtící klapky a zařazený stupeň a z nulové rychlosti se několikrát po sobě rozjedu na 10 % otevření škrtící klapky a postupně nechám prořadit všechny rychlosti až do 5. stupně. Tohle se několikrát zopakuje. Možná jsem z hlavy na něco zapomněl, tak kdyžtak Service Manual...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Jo a ta "Clear Memory 2" se doporučuje po výměně ATF, ale ono si to "zvykne" i bez toho. Podstatná informace je, že ty korekce se dokáží přizpůsobovat oběma směry, tedy i zpět k lepšímu stavu.
Tyto korekce pak právě přímo ovlivňují, jak rychle si převodovka dovolí dělat přechodu mezi rychlostma. Řazení u automatu s planetovkama, brzdama a spojkama probíhá tak, že vlastně rozpojuju jeden kvalt a plynule na něj začnu spojovat další. A nějakou dobu se to překrejvá, tedy nikdy to neztratí tah, ale zároveň to musí samozřejmě klouzat. A pomocí těchto korekcí (a samozřejmě aktuálních provozních podmínek) se počítá, jak má vypadat průběh toho rozpojování jednoho kvaltu a spojování jiného. Díky tomu, a samozřejmě spolupráci s motor managementem je to schopný tak krásně plynule řadit i pod plným plynem a prakticky bez výraznější ztráty tahu.
Tyto korekce pak právě přímo ovlivňují, jak rychle si převodovka dovolí dělat přechodu mezi rychlostma. Řazení u automatu s planetovkama, brzdama a spojkama probíhá tak, že vlastně rozpojuju jeden kvalt a plynule na něj začnu spojovat další. A nějakou dobu se to překrejvá, tedy nikdy to neztratí tah, ale zároveň to musí samozřejmě klouzat. A pomocí těchto korekcí (a samozřejmě aktuálních provozních podmínek) se počítá, jak má vypadat průběh toho rozpojování jednoho kvaltu a spojování jiného. Díky tomu, a samozřejmě spolupráci s motor managementem je to schopný tak krásně plynule řadit i pod plným plynem a prakticky bez výraznější ztráty tahu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Aha, takže ta "dlouhodobá paměť" se nevymaže odpojením baterky... Já právě myslel, že u tohoto modelu ještě jo, až BR ne. Takže to o o změně neví? Zjistí se to časem samo? Je to vůbec potřeba řešit? Předpokládám, že bych na to potřeboval SSM, obyč ELMem to neudělám.
Mezitím jsi odpověděl. Takže to asi "potřeba" řešit není, když to umí oběma směry.
Opět díky za pěkný technický popis
Mezitím jsi odpověděl. Takže to asi "potřeba" řešit není, když to umí oběma směry.
Opět díky za pěkný technický popis
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Nemusíš to řešit. Já to neřeším. Řešil bych to po nějakým brutálním výplachu, asi.
Tam jde o to, že by se to mělo dělat v servisu, kde to znovu naadaptují a zákazníkovi vrátí auto, co řadí v pohodě. Po výměně ATF se můžou projevit různé nekalosti, třeba nějaké zacukání, škubnutí atd., který ale časem zmizí. Ale protože samozřejmě "customer first", tak je lepší to manuálně zadaptovat před vrácením auta, aby se ty nekalosti nestaly až jemu a nepřišel jim to hodit na hlavu.
No a protože ty víš, že jsi to měnil, takže jakýkoliv škubnutí nebo cuknutí přiřkneš tomu, tak to řešit nemusíš.
Jo a ELM ti na to nestačí. Leda kvalitní ELM, který se umí přepnout do pass-through režimu. To někdy funguje s FreeSSM (je potřeba navolit správný typ adaptéru). Ale vzhledem k tomu, že modrý/černý KKL 409.1 kabel, který s SSM funguje naprosto spolehlivě, stojí stále asi 100 Kč, tak moc není co řešit.
Tam jde o to, že by se to mělo dělat v servisu, kde to znovu naadaptují a zákazníkovi vrátí auto, co řadí v pohodě. Po výměně ATF se můžou projevit různé nekalosti, třeba nějaké zacukání, škubnutí atd., který ale časem zmizí. Ale protože samozřejmě "customer first", tak je lepší to manuálně zadaptovat před vrácením auta, aby se ty nekalosti nestaly až jemu a nepřišel jim to hodit na hlavu.
No a protože ty víš, že jsi to měnil, takže jakýkoliv škubnutí nebo cuknutí přiřkneš tomu, tak to řešit nemusíš.
Jo a ELM ti na to nestačí. Leda kvalitní ELM, který se umí přepnout do pass-through režimu. To někdy funguje s FreeSSM (je potřeba navolit správný typ adaptéru). Ale vzhledem k tomu, že modrý/černý KKL 409.1 kabel, který s SSM funguje naprosto spolehlivě, stojí stále asi 100 Kč, tak moc není co řešit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22708
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Když už jsi to popsal, jakej je teda vlastně důvod, aby si to při řazení odemklo měnič? Pač podle toho popisu by to vlastně ani moc být potřeba nemělo a mohlo by to po rozjezdu jezdit furt se zamčeným měničem.
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Protože to odemyká měnič furt. Takhle prostě pracovaly dřív převodovky. Blokování měniče je feature, ne samozřejmost. To až v posledních letech ty automaty obecně dost agresivně blokují. Řekl bych, že je to tím, že je výkonnější elektronika a dokáží to přesněji ovládat.
Jsem ani zatím nezkoušel sledovat, jak se chová blokování u 5AT, ale myslím, že taky stačí dost málo a shodí ho to.
Jsem ani zatím nezkoušel sledovat, jak se chová blokování u 5AT, ale myslím, že taky stačí dost málo a shodí ho to.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tak jestli ani ty, tak OK.HonzaCZ píše:Nemusíš to řešit. Já to neřeším.
Servisní postup kvůli zákazníkovi chápu. Tam to je jasný. Mně šlo spíš o to, jestli to tý převodovce nevadí mechanicky nějak nadměrně.
Jakýkoliv škubnutí nebo cuknutí přiřknu tomu, že mám AUTO, ne sterilní krabičku bez projevu. Dokud vím, že to není mechanicky špatně, tak mi tohle absolutně nevadí. Je to stroj. Naštěstí ještě pořád stroj.HonzaCZ píše:No a protože ty víš, že jsi to měnil, takže jakýkoliv škubnutí nebo cuknutí přiřkneš tomu, tak to řešit nemusíš.
To jsem netušil, že je to tak levný! Na wiki jsem četl o možnostech diagnostiky, ale moc jsem to už nezkoumal... Předpokládám, že za tuhle cenu to je z ebaye/aliexpressu, ne u nás. Nebo, máš nějaký odkaz prosím?HonzaCZ píše: ...modrý/černý KKL 409.1 kabel, který s SSM funguje naprosto spolehlivě, stojí stále asi 100 Kč, tak moc není co řešit.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!