Subaru Outback 2004 (BP), motor 3.0 H6 180kW, 5AT, barva zelená polomáčenka
Výbava - asi úplně všechna a všechno v elektrice, sedačky se umí hýbat asi osmi směry a tak.

Najeto při koupi: ~358000 km
Cena při koupi: 66000,- Kč
Na nájezd a svůj věk překvapivě zachovalé. Prvnímu a jedinému majiteli údajně sloužilo v pískovně, na vozu je minimum rzi. Prohlédnuto samotným předsedou a schváleno.


Známé problémy při koupi:
- Sjeté a poškozené letní pneu v půlce zimy (jede to pořád, ale brzdí to blbě

- Poškozené těsnění pod hlavou (bublinky v expanzce)
- Poškozený volant, sedačka a gumový kobereček u řidiče, ošlapané pedály
- Prasklá žárovka levého potkávacího světla
- Nesvítí zadní mlhovka
- Nezamyká se kufr
- Poškozený kabelový svazek pravá strana pátých dveří (snad souvisí s předchozími dvěma body)
- Nefunguje dálkové ovládání
- Vlevo nad čelním sklem kvete pod lakem
- V kufru chybí tažné oko, šroubovák, klíč na kola (až na tažné oko stejně doplním svoje, lepší)
Pro začátek pouze fotky ještě z bazaru, vlastní zatím žádné nemám...
Servis:
12. 1. 2019 (358503), 1600,-, nové potkávací žárovky Osram NightBreaker+, vzduchový a kabinový filtr, stěrače
15. 1. 2019 (358503), 4000,- + 1300,- práce, bazarové zimní pneu Continental WinterContact TS 850P, přezuto u Pneu Drnec
19. 1. 2019 (358503), ~500,- + asi 10h práce

2. 2. 2019 (358844), 5500,-, komplet brzdy - kotouče a desky TRW, čelisti parkovací brzdy ATE
13. 2. 2019 (358844), 500,-, plato kufru na páté dveře proti roletě, díky Vrťas
15. 2. 2019 (358844), 1700,-, renovace volantu Volantech.cz zde a zde
19. 2. 2019 (358860), 41000,-, Subaru Dobřany - těsnění pod hlavami, těsnění vík ventilů, svíčky, sedla svíček, napínáky řetězu, olej + chladivo
23. 2. 2019, opravena hadička k ostřikovačům čelního skla
9. 3. 2019 (359340), vyměněna kapalina serva řízení za Millermatic ATF SP III WS
16. 3. 2019 (359500), 1000,-, vyměněny 3 hadice chladiče-motor, spodní už špatně těsnila
22. 3. 2019, 8000,-, disky na letní sadu pneu
22. 3. 2019, 7700,-, letní pneu Toyo Proxes CF2 215/50 R 17 XL 95 V
23. 3. 2019, (359650), ~2000,-, vyměněna ATF za Millermatic ATF SP III WS, vyměněny oleje v obou diferenciálech za Millers TRX Synth 75w90
24. 3. 2019, dodělaný Aux-IN do rádia zde
13. 4. 2019, (360271) 8000,-, Zadní tlumiče Kayaba, pružiny Dobřany/Invel zde
20. 4. 2019, (360500), 2000,- + 500,-, Nainstalováno tažné Brink a parkovací senzory zde
2. 5. 2019, (360700) Výměna ATF (Millermatic ATF SP III WS) a filtru AT (origo Subaru) zde
18. 5. 2019 (360960) Provizorní oprava LZ blatník zde
21. 5. 2019 (360960) Oprava rzi rohu nad čelním sklem zde, zde a zde
21. 5. 2019 (360960), 1700,-, Repase alternátoru
8. 6. 2019 (361355), 500,-, Horní kryt motoru
2. 7. 2019 (361870), 3500,-, Vyměněno řízení
2. 7. 2019 (361870), 5600,-, Silentbloky StrongFlex (Zatím jen 2x přední, 1x zadní (sbíhavost) a uložení stabilizátorů) zde a zde
4. 7. 2019, 10000,-, AT pneu General Grabber A/T3 215/65 R16 103 S
4. 7. 2019 (361900), 1500,-, Geometrie Pneu Drnec
11. 7. 2019, Kryt pod motor zde
30. 7. 2019 (367154), 350,-, Nové víčko chladiče
3. 8. 2019 (367254), 3600,-, Výměna zadních ložisek/nábojů kol zde
18. 8. 2019 (367564), Oprava hadičky ostřikovače
18. 8. 2019 (367564), Výměna oleje: Millers Oils EE LONGLIFE 5w40 (Energy Efficient Nanodrive)
13. 9. 2019 (369163), Nainstalovány extra LED světla dopředu (komplet světla zde)
2. 11. 2019 (370900), 2800,-, Výměna předních ložisek/nábojů kol
25. 4. 2020 (376595), 2000,-, Výměna předních bočních okýnek, stahovaček a vnějších lišt
9. 5. 2020 (376929), Výměna oleje a filtrů
14. 5. 2020 (376929), Oprava prasklé manžety - levé přední vnitřní. Měněna i druhá strana preventivně. Blue PRINT ADS78157 zde
10. 6. 2020, 3100,-, Nová baterie Varta Professional Dual Purpose AGM zde
28. 6. 2020, 2000,-, přídavná dálková světla zde
18. 7. 2020, 1500,-, bateriová ochrana zde
12. 9. 2020 (388334), Výměna oleje a filtrů
12. 9. 2020 (388334), Oprava airboxu svařením zde
22. 10. 2020 (389692), "Repase" světel zde
20. 11. 2020 (390538), 9900,-, Výměna čelního skla zde
29. 03. 2021 (393224), 6500,-, Repase kardanu zde
03. 06. 2021 (393515), 4500,-, Výměna nápravnice a zadních silentbloků, ošetření Dinitrolem, náhrada pásků nádrže zde
24. 06. 2021 (394500), 500,-, Úprava bateriové ochrany - přemostění relé zde
30. 06. 2021 (394841), 7500,-, Zatmavení skel zde
13. 08. 2021 (400000), 10× kolem Země
19. 08. 2021 (400400), 700,-, Vzduchový a kabinový filtr zde
04. 09. 2021 Diagnostický displej zde
28. 09. 2021 (401196), Výměna chladící kapaliny a termostatu, výměna předních brzdových destiček za Ferodo Premier zde
02. 11. 2021 (401547), Výměna zadního silentbloku motoru/převodovky zde
24. 05. 2022 Výsuv na ledničku zde
15. 08. 2022 (406300), Výměna oleje (Mobil1 5w50), ATF, diferenciály zde
05. 11. 2022 Diagnostický displej v0.2 zde
27. 03. 2023 (410476), 2500,-, Výměna sedačky řidiče za novější Legacy s pamětí zde
07. 02. 2024 (414136), Výměna oleje (Mobil1 5w50)
12. 02. 2024 (414591), Nová baterie Optima Yellowtop 48 Ah zde
20. 11. 2024 (424100), Nové AT pneu - Falken Wildpeak AT3WA 216/65 R16 98 H
No a je fakt, že jsem ještě ani nenapsal, jak jsem se k němu dostal a jaké z něj mám pocity po pár projížďkách.
Long story:
Jakej malej kluk by neznal Subaru, žejo. Snad v každý rallye byla aspoň jedna Impreza, a každej kluk taky takovou chtěl.
Hodně dlouho jsem svoje vlastní auto nepotřeboval, v době, kdy každej druhej spratek dostane řidičák k osmnáctinám a k maturitě auto, jsem řidičák začal dělat "až" v 19 na popud bráchy a za pomoci jeho sponzoringu, protože by podle něj bylo blbý, kdybych ho neměl. Na druhou stranu, ovládat auto (záměrně nepíšu řídit) jsem uměl už asi od 13, prostě od doby, kdy jsem dosáhl na pedály, v tom mě táta podporoval. Díky strejdovi z JZD jsem si i párkrát zakroutil volantem u lecjaký Liazky nebo Trambusu.
Nicméně pořízení auta byla spíš radost než nutnost a to až cca 3 roky zpět, v mých 26, kdy jsem si řekl, že vlastní bude lepší, a vzhledem k tomu, že ho pořád nepotřebuju, jen chci, tak to musí být něco zajímavého.
Po zkušenostech s naší rodinnou Omegou, se kterou byla v zimě fakt sranda (ještě bez ABS) a sterilních zážitků s ostatními předokolkami, jsem chtěl buď zadní náhon, nebo 4x4 (který nadšenec ne...) Jedno z nejčastěji hledaných aut byla u mě právě Impreza, dětský sen, bohužel, kvůli ne zrovna bohatému rozpočtu jsem musel vypustit GT verze, které se tehdy prodávaly v dobrém stavu tak za 100 000,-, přičemž rozpočet byl tak poloviční. Tak zbývalo jen najít 2.0 v sedanu, kterých i tehdy bylo jak šafránu. Nejčastější verze byla 1.6 v kombi. Tak ne, to by nešlo...
A zadohrab? No, tak to skončíme asi u BMW. Ale tam to bylo buď drahý, nebo rozpadlý. Obvykle obojí.
Sakra, co budu dělat... No bylo načase slevit z požadavků, a zapojit holt i ty předohraby do výběru. Pokukoval jsem po různých "hot-hatchích", jako byly Citroen Saxo VTS, Peugeot 205 GTI, a podobné. Nebo třeba Fiat Coupe, ideálně 2.0 20v Turbo verze, dvoulitrový pětiválec s turbem. No, ale zase jsme narazili na cenu (nebo na špatný stav). Do výběru padlo i něco od Alfy Romeo, už dlouho se mi líbila 156, takový kompromis mezi stářím/novotou a cenou, moc jich nejezdí ale pořád jich je dost, cena není špatná... Ale tam byly benzíny Twin Spark (1.6 1.8 2.0) který se dost kazily prej (čest vyjímkám) a nebo velmi velmi povedený diesely 1.9 a 2.4 (pětiválec). Jo, styděl jsem se, ale fakt jsem koukal i po tom dieselu. Kamarád měl 1.9, nechal mě projet, a tenhle projev jsem od dieselu nikdy nečekal. Agilní motor který chtěl do otáček, žádný brutální zátah mezi 1800 a 2300 otáčkami a kolem toho nic, prostě vyrovnaný motor s širokým polem kroutícího momentu. K tomu přesný řízení, které auto ochotně vrhalo do další a další zatáčky, a já věděl, že se tohohle auta vůbec nemusím bát.
Úplnou náhodou jsem se dozvěděl, že jiný kamarád má už 3 roky v garáži v depozitu jednu 156, se kterou neví co by, a možná by mi ji prodal. "A co je v ní za motor"? 2.5 V6. "Co že v ní je?" ... Motor, který jsem absolutně přehlédl, výkonný, spolehlivý, charismatický, vidlicový šestiválcový, z dílny geniálního pána, co se jmenoval Giuseppe Busso. Projel jsem se, zamiloval jsem se a bylo to jasný. Tím jsem sice nezískal Imprezu ani jiné Subaru, "jen" Alfu ve stavu "dodělej si sám", ale s výběrem jsem byl spokojen.
Mezitím jsem od našich ještě "odkoupil" Mondeo mk2, které jsme s přítelkyní chtěli jako prostornější a úspornější auto, když pojedeme někam na výlet, ale i tak jsem raději bral Alfu. Vždyť i cesta je cíl

Not so long story:
Nicméně, obě auta už byla poznamenána zubem času a tak jsem se začal naprosto nezávazně koukat do inzerce, co kolik dnes stojí. Mým problémem ale pořád je, že chci něco, co je aspoň trochu zajímavý. V Octávce bych asi spáchal Seppuku (když jsme v podstatě fanoušky Japonska, tak nebudu psát Harakiri, ať někoho nenaštvu

Short story:
"Jen tak z hecu" jsem v hledání vyčistil filtr na značky a jediné, co jsem zaškrtl, bylo "4x4". Vzpomněl jsem si nejen na dávný sen o Impreze, ale i na Legacy, která se mi v sedanu líbila a dělali je se schopnými motory, zároveň šlo z mého pohledu o elegantní auto. Po chvilce klikání a přeskakování různých rádoby čtyřkolek a vybydlených Audi A6 jsem najednou objevil Outback. Hm, zvýšené Legacy. Obvykle plná výbava toho, co se do Lega dávalo. Zajímavé motory. Na svoji kategorii velmi schopné v terénu. (S výběrem auta jsem si dělal srandu, že bych nejraději sportovní, kabrio, s určitou užitkovou hodnotou a schopné v terénu...) Sakra, ten Outback má to, z čeho jsem si dělal srandu! Tohle je ten dnes tak často opakovaný "rodinný sportovní užitkový offroad vůz" který nám nutí v reklamách.
Tak se podíváme, za kolik se dají Outbacky pořídit. Obvykle jsem našel cenu kolem 120 000,-, až na jeden, který byl přímo v Plzni, za 70 000,-. Dobře, má hodně najeto, řidičovo místo je vysezené, ošoupaný volant, pár oděrek na plastech kolem auta, ale jinak nevypadá zle. Naštěstí se mě ujal přímo pan předseda (znovu děkuji

A první dojmy z jízdy:
Nenajeli jsme zatím moc (asi 150 km celkem, kvůli výměně pneu, pak kontrola jestli jsou OK a jeden kratší výlet), ale první pocity se dostavily.
Smíšené.



Překvapilo mi ale, že i přes určité prvotní naklonění při menším zatočení se při výraznějším zatočení dál už nenaklání, je pořád stabilní a drží. To nižší těžiště je asi znát.
Stejně tak automat. Nikdy jsem ho vyloženě nechtěl, ale nebránil jsem se. V 90 % případů dělá co má, to je OK. Občas ale asi bude lepší využívat manuální režim, když vím líp, co chci a co budu dělat. Některé příklady: Město a neplynulá doprava. Pokud je plynulá -> tempomat a pohoda. Když ale není, tak pořád řadí sem a tam, resp. ještě nemám plynový pedál tak naučený abych věděl, jak citlivě stisknout, aby jen trochu zrychlil, ale nepodřazoval. Nebo při předjíždění, chtěl jsem zrychlovat, stiskl málo, zůstala zařazená stejná rychlost a akcelerace se skoro nedostavila. Tak jsem stiskl víc, což způsobilo kickdown asi o dvě rychlosti a zaražení do sedačky. Když bych chtěl využít maximálně schopnosti auta tak OK, ale pokud bych chtěl "prostě předjet", asi bude lepší přepnout do manuálu a zrychlit tak akorát. Nebo se naučit citlivěji s plynem

Pohon 4x4 jsem zatím pořádně neotestoval, kromě toho, že na parkovišti se sněhem a ledem to pořád jede tam, kam nasměruju volant, a pohazuje si při tom nadšeně zadkem


Supershort story

Celkově jsem z auta nadšený. To zase jo.


