Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11083
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
Dovoluji si založit vlákno, deníček, virtuální servisní knížku a tak, pro své první Subaru. Časem budu tenhle první příspěvek doplňovat o další servisní úkony a investice, do dalších příspěvků tohoto vlákna zážitky, prosby o rady...
Subaru Outback 2004 (BP), motor 3.0 H6 180kW, 5AT, barva zelená polomáčenka
Výbava - asi úplně všechna a všechno v elektrice, sedačky se umí hýbat asi osmi směry a tak.
Najeto při koupi: ~358000 km
Cena při koupi: 66000,- Kč
Na nájezd a svůj věk překvapivě zachovalé. Prvnímu a jedinému majiteli údajně sloužilo v pískovně, na vozu je minimum rzi. Prohlédnuto samotným předsedou a schváleno. I po nutných investicích pořád půjde možná o nejlevnější Outback BP s H6 v ČR
Známé problémy při koupi:
- Sjeté a poškozené letní pneu v půlce zimy (jede to pořád, ale brzdí to blbě )
- Poškozené těsnění pod hlavou (bublinky v expanzce)
- Poškozený volant, sedačka a gumový kobereček u řidiče, ošlapané pedály
- Prasklá žárovka levého potkávacího světla
- Nesvítí zadní mlhovka
- Nezamyká se kufr
- Poškozený kabelový svazek pravá strana pátých dveří (snad souvisí s předchozími dvěma body)
- Nefunguje dálkové ovládání
- Vlevo nad čelním sklem kvete pod lakem
- V kufru chybí tažné oko, šroubovák, klíč na kola (až na tažné oko stejně doplním svoje, lepší)
Pro začátek pouze fotky ještě z bazaru, vlastní zatím žádné nemám...
Servis:
12. 1. 2019 (358503), 1600,-, nové potkávací žárovky Osram NightBreaker+, vzduchový a kabinový filtr, stěrače
15. 1. 2019 (358503), 4000,- + 1300,- práce, bazarové zimní pneu Continental WinterContact TS 850P, přezuto u Pneu Drnec
19. 1. 2019 (358503), ~500,- + asi 10h práce , oprava kabelového svazku do 5. dveří - komplet nová kabeláž zde a zde
2. 2. 2019 (358844), 5500,-, komplet brzdy - kotouče a desky TRW, čelisti parkovací brzdy ATE
13. 2. 2019 (358844), 500,-, plato kufru na páté dveře proti roletě, díky Vrťas
15. 2. 2019 (358844), 1700,-, renovace volantu Volantech.cz zde a zde
19. 2. 2019 (358860), 41000,-, Subaru Dobřany - těsnění pod hlavami, těsnění vík ventilů, svíčky, sedla svíček, napínáky řetězu, olej + chladivo
23. 2. 2019, opravena hadička k ostřikovačům čelního skla
9. 3. 2019 (359340), vyměněna kapalina serva řízení za Millermatic ATF SP III WS
16. 3. 2019 (359500), 1000,-, vyměněny 3 hadice chladiče-motor, spodní už špatně těsnila
22. 3. 2019, 8000,-, disky na letní sadu pneu
22. 3. 2019, 7700,-, letní pneu Toyo Proxes CF2 215/50 R 17 XL 95 V
23. 3. 2019, (359650), ~2000,-, vyměněna ATF za Millermatic ATF SP III WS, vyměněny oleje v obou diferenciálech za Millers TRX Synth 75w90
24. 3. 2019, dodělaný Aux-IN do rádia zde
13. 4. 2019, (360271) 8000,-, Zadní tlumiče Kayaba, pružiny Dobřany/Invel zde
20. 4. 2019, (360500), 2000,- + 500,-, Nainstalováno tažné Brink a parkovací senzory zde
2. 5. 2019, (360700) Výměna ATF (Millermatic ATF SP III WS) a filtru AT (origo Subaru) zde
18. 5. 2019 (360960) Provizorní oprava LZ blatník zde
21. 5. 2019 (360960) Oprava rzi rohu nad čelním sklem zde, zde a zde
21. 5. 2019 (360960), 1700,-, Repase alternátoru
8. 6. 2019 (361355), 500,-, Horní kryt motoru
2. 7. 2019 (361870), 3500,-, Vyměněno řízení
2. 7. 2019 (361870), 5600,-, Silentbloky StrongFlex (Zatím jen 2x přední, 1x zadní (sbíhavost) a uložení stabilizátorů) zde a zde
4. 7. 2019, 10000,-, AT pneu General Grabber A/T3 215/65 R16 103 S
4. 7. 2019 (361900), 1500,-, Geometrie Pneu Drnec
11. 7. 2019, Kryt pod motor zde
30. 7. 2019 (367154), 350,-, Nové víčko chladiče
3. 8. 2019 (367254), 3600,-, Výměna zadních ložisek/nábojů kol zde
18. 8. 2019 (367564), Oprava hadičky ostřikovače
18. 8. 2019 (367564), Výměna oleje: Millers Oils EE LONGLIFE 5w40 (Energy Efficient Nanodrive)
13. 9. 2019 (369163), Nainstalovány extra LED světla dopředu (komplet světla zde)
2. 11. 2019 (370900), 2800,-, Výměna předních ložisek/nábojů kol
25. 4. 2020 (376595), 2000,-, Výměna předních bočních okýnek, stahovaček a vnějších lišt
9. 5. 2020 (376929), Výměna oleje a filtrů
14. 5. 2020 (376929), Oprava prasklé manžety - levé přední vnitřní. Měněna i druhá strana preventivně. Blue PRINT ADS78157 zde
10. 6. 2020, 3100,-, Nová baterie Varta Professional Dual Purpose AGM zde
28. 6. 2020, 2000,-, přídavná dálková světla zde
18. 7. 2020, 1500,-, bateriová ochrana zde
12. 9. 2020 (388334), Výměna oleje a filtrů
12. 9. 2020 (388334), Oprava airboxu svařením zde
22. 10. 2020 (389692), "Repase" světel zde
20. 11. 2020 (390538), 9900,-, Výměna čelního skla zde
29. 03. 2021 (393224), 6500,-, Repase kardanu zde
03. 06. 2021 (393515), 4500,-, Výměna nápravnice a zadních silentbloků, ošetření Dinitrolem, náhrada pásků nádrže zde
24. 06. 2021 (394500), 500,-, Úprava bateriové ochrany - přemostění relé zde
30. 06. 2021 (394841), 7500,-, Zatmavení skel zde
13. 08. 2021 (400000), 10× kolem Země
19. 08. 2021 (400400), 700,-, Vzduchový a kabinový filtr zde
04. 09. 2021 Diagnostický displej zde
28. 09. 2021 (401196), Výměna chladící kapaliny a termostatu, výměna předních brzdových destiček za Ferodo Premier zde
02. 11. 2021 (401547), Výměna zadního silentbloku motoru/převodovky zde
24. 05. 2022 Výsuv na ledničku zde
15. 08. 2022 (406300), Výměna oleje (Mobil1 5w50), ATF, diferenciály zde
05. 11. 2022 Diagnostický displej v0.2 zde
27. 03. 2023 (410476), 2500,-, Výměna sedačky řidiče za novější Legacy s pamětí zde
07. 02. 2024 (414136), Výměna oleje (Mobil1 5w50)
12. 02. 2024 (414591), Nová baterie Optima Yellowtop 48 Ah zde
No a je fakt, že jsem ještě ani nenapsal, jak jsem se k němu dostal a jaké z něj mám pocity po pár projížďkách.
Long story:
Jakej malej kluk by neznal Subaru, žejo. Snad v každý rallye byla aspoň jedna Impreza, a každej kluk taky takovou chtěl.
Hodně dlouho jsem svoje vlastní auto nepotřeboval, v době, kdy každej druhej spratek dostane řidičák k osmnáctinám a k maturitě auto, jsem řidičák začal dělat "až" v 19 na popud bráchy a za pomoci jeho sponzoringu, protože by podle něj bylo blbý, kdybych ho neměl. Na druhou stranu, ovládat auto (záměrně nepíšu řídit) jsem uměl už asi od 13, prostě od doby, kdy jsem dosáhl na pedály, v tom mě táta podporoval. Díky strejdovi z JZD jsem si i párkrát zakroutil volantem u lecjaký Liazky nebo Trambusu.
Nicméně pořízení auta byla spíš radost než nutnost a to až cca 3 roky zpět, v mých 26, kdy jsem si řekl, že vlastní bude lepší, a vzhledem k tomu, že ho pořád nepotřebuju, jen chci, tak to musí být něco zajímavého.
Po zkušenostech s naší rodinnou Omegou, se kterou byla v zimě fakt sranda (ještě bez ABS) a sterilních zážitků s ostatními předokolkami, jsem chtěl buď zadní náhon, nebo 4x4 (který nadšenec ne...) Jedno z nejčastěji hledaných aut byla u mě právě Impreza, dětský sen, bohužel, kvůli ne zrovna bohatému rozpočtu jsem musel vypustit GT verze, které se tehdy prodávaly v dobrém stavu tak za 100 000,-, přičemž rozpočet byl tak poloviční. Tak zbývalo jen najít 2.0 v sedanu, kterých i tehdy bylo jak šafránu. Nejčastější verze byla 1.6 v kombi. Tak ne, to by nešlo...
A zadohrab? No, tak to skončíme asi u BMW. Ale tam to bylo buď drahý, nebo rozpadlý. Obvykle obojí.
Sakra, co budu dělat... No bylo načase slevit z požadavků, a zapojit holt i ty předohraby do výběru. Pokukoval jsem po různých "hot-hatchích", jako byly Citroen Saxo VTS, Peugeot 205 GTI, a podobné. Nebo třeba Fiat Coupe, ideálně 2.0 20v Turbo verze, dvoulitrový pětiválec s turbem. No, ale zase jsme narazili na cenu (nebo na špatný stav). Do výběru padlo i něco od Alfy Romeo, už dlouho se mi líbila 156, takový kompromis mezi stářím/novotou a cenou, moc jich nejezdí ale pořád jich je dost, cena není špatná... Ale tam byly benzíny Twin Spark (1.6 1.8 2.0) který se dost kazily prej (čest vyjímkám) a nebo velmi velmi povedený diesely 1.9 a 2.4 (pětiválec). Jo, styděl jsem se, ale fakt jsem koukal i po tom dieselu. Kamarád měl 1.9, nechal mě projet, a tenhle projev jsem od dieselu nikdy nečekal. Agilní motor který chtěl do otáček, žádný brutální zátah mezi 1800 a 2300 otáčkami a kolem toho nic, prostě vyrovnaný motor s širokým polem kroutícího momentu. K tomu přesný řízení, které auto ochotně vrhalo do další a další zatáčky, a já věděl, že se tohohle auta vůbec nemusím bát.
Úplnou náhodou jsem se dozvěděl, že jiný kamarád má už 3 roky v garáži v depozitu jednu 156, se kterou neví co by, a možná by mi ji prodal. "A co je v ní za motor"? 2.5 V6. "Co že v ní je?" ... Motor, který jsem absolutně přehlédl, výkonný, spolehlivý, charismatický, vidlicový šestiválcový, z dílny geniálního pána, co se jmenoval Giuseppe Busso. Projel jsem se, zamiloval jsem se a bylo to jasný. Tím jsem sice nezískal Imprezu ani jiné Subaru, "jen" Alfu ve stavu "dodělej si sám", ale s výběrem jsem byl spokojen.
Mezitím jsem od našich ještě "odkoupil" Mondeo mk2, které jsme s přítelkyní chtěli jako prostornější a úspornější auto, když pojedeme někam na výlet, ale i tak jsem raději bral Alfu. Vždyť i cesta je cíl Se změnou její práce přišla i nutnost dojíždět a tak má z Mondea daily-driver.
Not so long story:
Nicméně, obě auta už byla poznamenána zubem času a tak jsem se začal naprosto nezávazně koukat do inzerce, co kolik dnes stojí. Mým problémem ale pořád je, že chci něco, co je aspoň trochu zajímavý. V Octávce bych asi spáchal Seppuku (když jsme v podstatě fanoušky Japonska, tak nebudu psát Harakiri, ať někoho nenaštvu ). Jenže on je problém koupit něco, co je zajímavý, v dobrym stavu a zároveň pak není škoda s tím jezdit.
Short story:
"Jen tak z hecu" jsem v hledání vyčistil filtr na značky a jediné, co jsem zaškrtl, bylo "4x4". Vzpomněl jsem si nejen na dávný sen o Impreze, ale i na Legacy, která se mi v sedanu líbila a dělali je se schopnými motory, zároveň šlo z mého pohledu o elegantní auto. Po chvilce klikání a přeskakování různých rádoby čtyřkolek a vybydlených Audi A6 jsem najednou objevil Outback. Hm, zvýšené Legacy. Obvykle plná výbava toho, co se do Lega dávalo. Zajímavé motory. Na svoji kategorii velmi schopné v terénu. (S výběrem auta jsem si dělal srandu, že bych nejraději sportovní, kabrio, s určitou užitkovou hodnotou a schopné v terénu...) Sakra, ten Outback má to, z čeho jsem si dělal srandu! Tohle je ten dnes tak často opakovaný "rodinný sportovní užitkový offroad vůz" který nám nutí v reklamách.
Tak se podíváme, za kolik se dají Outbacky pořídit. Obvykle jsem našel cenu kolem 120 000,-, až na jeden, který byl přímo v Plzni, za 70 000,-. Dobře, má hodně najeto, řidičovo místo je vysezené, ošoupaný volant, pár oděrek na plastech kolem auta, ale jinak nevypadá zle. Naštěstí se mě ujal přímo pan předseda (znovu děkuji ) a prohlídli jsme ho spolu. Kromě jasného těsnění hlavy jsme neshledali žádnou zásadní věc (ani korozi), která by měla bránit úspěšné koupi. S vědomím, že si spoustu věcí zvládnu udělat sám jsem do toho šel.
A první dojmy z jízdy:
Nenajeli jsme zatím moc (asi 150 km celkem, kvůli výměně pneu, pak kontrola jestli jsou OK a jeden kratší výlet), ale první pocity se dostavily.
Smíšené. Nemyslím to zle, je to o zvyku. Je to zatím největší a nejtěžší (pominu ty Liazky z dětských let ) auto, co jsem řídil. První automat s hydroměničem. Nejvyšší auto, co jsem kdy řídil. Zvyklý z Alfy, kde je řízení velmi krátké a přesné, je cesta v Outbacku hodně "plavná", je to prostě koráb Což je samozřejmě i dobře, vzhledem ke stavu některých silnic a to vítám. Jsem taky rád, že není cítit každý kamínek formou masáže páteře, přesto o něm ale tak nějak vím díky určité komunikativnosti.
Překvapilo mi ale, že i přes určité prvotní naklonění při menším zatočení se při výraznějším zatočení dál už nenaklání, je pořád stabilní a drží. To nižší těžiště je asi znát.
Stejně tak automat. Nikdy jsem ho vyloženě nechtěl, ale nebránil jsem se. V 90 % případů dělá co má, to je OK. Občas ale asi bude lepší využívat manuální režim, když vím líp, co chci a co budu dělat. Některé příklady: Město a neplynulá doprava. Pokud je plynulá -> tempomat a pohoda. Když ale není, tak pořád řadí sem a tam, resp. ještě nemám plynový pedál tak naučený abych věděl, jak citlivě stisknout, aby jen trochu zrychlil, ale nepodřazoval. Nebo při předjíždění, chtěl jsem zrychlovat, stiskl málo, zůstala zařazená stejná rychlost a akcelerace se skoro nedostavila. Tak jsem stiskl víc, což způsobilo kickdown asi o dvě rychlosti a zaražení do sedačky. Když bych chtěl využít maximálně schopnosti auta tak OK, ale pokud bych chtěl "prostě předjet", asi bude lepší přepnout do manuálu a zrychlit tak akorát. Nebo se naučit citlivěji s plynem Při sjíždění táhlých kopců nebo dobržďování do obcí jsem si podřadil, to je fajn.
Pohon 4x4 jsem zatím pořádně neotestoval, kromě toho, že na parkovišti se sněhem a ledem to pořád jede tam, kam nasměruju volant, a pohazuje si při tom nadšeně zadkem Ale je to znát i na suchém asfaltu, třeba při rozjíždění do zatáčky, kdy se potřebuju vejít do mezery. Tam, kde Alfa většinu svého nemalého výkonu posílala na vnitřní protáčející se kolo, Outback zrychluje jako by nic. Logicky.
Supershort story :
Celkově jsem z auta nadšený. To zase jo. Něco takového jsem jednou vlastnit chtěl. A s tím střešním oknem to je skoro i kabrio Jen si musím ještě na spoustu věcí zvykat. Ale mít 1,5t koráb, který projede víc, než si moje hlava troufne, pořád jede brutálně a nepřevrátí se v první zatáčce, to se asi jen tak neomrzí.
Subaru Outback 2004 (BP), motor 3.0 H6 180kW, 5AT, barva zelená polomáčenka
Výbava - asi úplně všechna a všechno v elektrice, sedačky se umí hýbat asi osmi směry a tak.
Najeto při koupi: ~358000 km
Cena při koupi: 66000,- Kč
Na nájezd a svůj věk překvapivě zachovalé. Prvnímu a jedinému majiteli údajně sloužilo v pískovně, na vozu je minimum rzi. Prohlédnuto samotným předsedou a schváleno. I po nutných investicích pořád půjde možná o nejlevnější Outback BP s H6 v ČR
Známé problémy při koupi:
- Sjeté a poškozené letní pneu v půlce zimy (jede to pořád, ale brzdí to blbě )
- Poškozené těsnění pod hlavou (bublinky v expanzce)
- Poškozený volant, sedačka a gumový kobereček u řidiče, ošlapané pedály
- Prasklá žárovka levého potkávacího světla
- Nesvítí zadní mlhovka
- Nezamyká se kufr
- Poškozený kabelový svazek pravá strana pátých dveří (snad souvisí s předchozími dvěma body)
- Nefunguje dálkové ovládání
- Vlevo nad čelním sklem kvete pod lakem
- V kufru chybí tažné oko, šroubovák, klíč na kola (až na tažné oko stejně doplním svoje, lepší)
Pro začátek pouze fotky ještě z bazaru, vlastní zatím žádné nemám...
Servis:
12. 1. 2019 (358503), 1600,-, nové potkávací žárovky Osram NightBreaker+, vzduchový a kabinový filtr, stěrače
15. 1. 2019 (358503), 4000,- + 1300,- práce, bazarové zimní pneu Continental WinterContact TS 850P, přezuto u Pneu Drnec
19. 1. 2019 (358503), ~500,- + asi 10h práce , oprava kabelového svazku do 5. dveří - komplet nová kabeláž zde a zde
2. 2. 2019 (358844), 5500,-, komplet brzdy - kotouče a desky TRW, čelisti parkovací brzdy ATE
13. 2. 2019 (358844), 500,-, plato kufru na páté dveře proti roletě, díky Vrťas
15. 2. 2019 (358844), 1700,-, renovace volantu Volantech.cz zde a zde
19. 2. 2019 (358860), 41000,-, Subaru Dobřany - těsnění pod hlavami, těsnění vík ventilů, svíčky, sedla svíček, napínáky řetězu, olej + chladivo
23. 2. 2019, opravena hadička k ostřikovačům čelního skla
9. 3. 2019 (359340), vyměněna kapalina serva řízení za Millermatic ATF SP III WS
16. 3. 2019 (359500), 1000,-, vyměněny 3 hadice chladiče-motor, spodní už špatně těsnila
22. 3. 2019, 8000,-, disky na letní sadu pneu
22. 3. 2019, 7700,-, letní pneu Toyo Proxes CF2 215/50 R 17 XL 95 V
23. 3. 2019, (359650), ~2000,-, vyměněna ATF za Millermatic ATF SP III WS, vyměněny oleje v obou diferenciálech za Millers TRX Synth 75w90
24. 3. 2019, dodělaný Aux-IN do rádia zde
13. 4. 2019, (360271) 8000,-, Zadní tlumiče Kayaba, pružiny Dobřany/Invel zde
20. 4. 2019, (360500), 2000,- + 500,-, Nainstalováno tažné Brink a parkovací senzory zde
2. 5. 2019, (360700) Výměna ATF (Millermatic ATF SP III WS) a filtru AT (origo Subaru) zde
18. 5. 2019 (360960) Provizorní oprava LZ blatník zde
21. 5. 2019 (360960) Oprava rzi rohu nad čelním sklem zde, zde a zde
21. 5. 2019 (360960), 1700,-, Repase alternátoru
8. 6. 2019 (361355), 500,-, Horní kryt motoru
2. 7. 2019 (361870), 3500,-, Vyměněno řízení
2. 7. 2019 (361870), 5600,-, Silentbloky StrongFlex (Zatím jen 2x přední, 1x zadní (sbíhavost) a uložení stabilizátorů) zde a zde
4. 7. 2019, 10000,-, AT pneu General Grabber A/T3 215/65 R16 103 S
4. 7. 2019 (361900), 1500,-, Geometrie Pneu Drnec
11. 7. 2019, Kryt pod motor zde
30. 7. 2019 (367154), 350,-, Nové víčko chladiče
3. 8. 2019 (367254), 3600,-, Výměna zadních ložisek/nábojů kol zde
18. 8. 2019 (367564), Oprava hadičky ostřikovače
18. 8. 2019 (367564), Výměna oleje: Millers Oils EE LONGLIFE 5w40 (Energy Efficient Nanodrive)
13. 9. 2019 (369163), Nainstalovány extra LED světla dopředu (komplet světla zde)
2. 11. 2019 (370900), 2800,-, Výměna předních ložisek/nábojů kol
25. 4. 2020 (376595), 2000,-, Výměna předních bočních okýnek, stahovaček a vnějších lišt
9. 5. 2020 (376929), Výměna oleje a filtrů
14. 5. 2020 (376929), Oprava prasklé manžety - levé přední vnitřní. Měněna i druhá strana preventivně. Blue PRINT ADS78157 zde
10. 6. 2020, 3100,-, Nová baterie Varta Professional Dual Purpose AGM zde
28. 6. 2020, 2000,-, přídavná dálková světla zde
18. 7. 2020, 1500,-, bateriová ochrana zde
12. 9. 2020 (388334), Výměna oleje a filtrů
12. 9. 2020 (388334), Oprava airboxu svařením zde
22. 10. 2020 (389692), "Repase" světel zde
20. 11. 2020 (390538), 9900,-, Výměna čelního skla zde
29. 03. 2021 (393224), 6500,-, Repase kardanu zde
03. 06. 2021 (393515), 4500,-, Výměna nápravnice a zadních silentbloků, ošetření Dinitrolem, náhrada pásků nádrže zde
24. 06. 2021 (394500), 500,-, Úprava bateriové ochrany - přemostění relé zde
30. 06. 2021 (394841), 7500,-, Zatmavení skel zde
13. 08. 2021 (400000), 10× kolem Země
19. 08. 2021 (400400), 700,-, Vzduchový a kabinový filtr zde
04. 09. 2021 Diagnostický displej zde
28. 09. 2021 (401196), Výměna chladící kapaliny a termostatu, výměna předních brzdových destiček za Ferodo Premier zde
02. 11. 2021 (401547), Výměna zadního silentbloku motoru/převodovky zde
24. 05. 2022 Výsuv na ledničku zde
15. 08. 2022 (406300), Výměna oleje (Mobil1 5w50), ATF, diferenciály zde
05. 11. 2022 Diagnostický displej v0.2 zde
27. 03. 2023 (410476), 2500,-, Výměna sedačky řidiče za novější Legacy s pamětí zde
07. 02. 2024 (414136), Výměna oleje (Mobil1 5w50)
12. 02. 2024 (414591), Nová baterie Optima Yellowtop 48 Ah zde
No a je fakt, že jsem ještě ani nenapsal, jak jsem se k němu dostal a jaké z něj mám pocity po pár projížďkách.
Long story:
Jakej malej kluk by neznal Subaru, žejo. Snad v každý rallye byla aspoň jedna Impreza, a každej kluk taky takovou chtěl.
Hodně dlouho jsem svoje vlastní auto nepotřeboval, v době, kdy každej druhej spratek dostane řidičák k osmnáctinám a k maturitě auto, jsem řidičák začal dělat "až" v 19 na popud bráchy a za pomoci jeho sponzoringu, protože by podle něj bylo blbý, kdybych ho neměl. Na druhou stranu, ovládat auto (záměrně nepíšu řídit) jsem uměl už asi od 13, prostě od doby, kdy jsem dosáhl na pedály, v tom mě táta podporoval. Díky strejdovi z JZD jsem si i párkrát zakroutil volantem u lecjaký Liazky nebo Trambusu.
Nicméně pořízení auta byla spíš radost než nutnost a to až cca 3 roky zpět, v mých 26, kdy jsem si řekl, že vlastní bude lepší, a vzhledem k tomu, že ho pořád nepotřebuju, jen chci, tak to musí být něco zajímavého.
Po zkušenostech s naší rodinnou Omegou, se kterou byla v zimě fakt sranda (ještě bez ABS) a sterilních zážitků s ostatními předokolkami, jsem chtěl buď zadní náhon, nebo 4x4 (který nadšenec ne...) Jedno z nejčastěji hledaných aut byla u mě právě Impreza, dětský sen, bohužel, kvůli ne zrovna bohatému rozpočtu jsem musel vypustit GT verze, které se tehdy prodávaly v dobrém stavu tak za 100 000,-, přičemž rozpočet byl tak poloviční. Tak zbývalo jen najít 2.0 v sedanu, kterých i tehdy bylo jak šafránu. Nejčastější verze byla 1.6 v kombi. Tak ne, to by nešlo...
A zadohrab? No, tak to skončíme asi u BMW. Ale tam to bylo buď drahý, nebo rozpadlý. Obvykle obojí.
Sakra, co budu dělat... No bylo načase slevit z požadavků, a zapojit holt i ty předohraby do výběru. Pokukoval jsem po různých "hot-hatchích", jako byly Citroen Saxo VTS, Peugeot 205 GTI, a podobné. Nebo třeba Fiat Coupe, ideálně 2.0 20v Turbo verze, dvoulitrový pětiválec s turbem. No, ale zase jsme narazili na cenu (nebo na špatný stav). Do výběru padlo i něco od Alfy Romeo, už dlouho se mi líbila 156, takový kompromis mezi stářím/novotou a cenou, moc jich nejezdí ale pořád jich je dost, cena není špatná... Ale tam byly benzíny Twin Spark (1.6 1.8 2.0) který se dost kazily prej (čest vyjímkám) a nebo velmi velmi povedený diesely 1.9 a 2.4 (pětiválec). Jo, styděl jsem se, ale fakt jsem koukal i po tom dieselu. Kamarád měl 1.9, nechal mě projet, a tenhle projev jsem od dieselu nikdy nečekal. Agilní motor který chtěl do otáček, žádný brutální zátah mezi 1800 a 2300 otáčkami a kolem toho nic, prostě vyrovnaný motor s širokým polem kroutícího momentu. K tomu přesný řízení, které auto ochotně vrhalo do další a další zatáčky, a já věděl, že se tohohle auta vůbec nemusím bát.
Úplnou náhodou jsem se dozvěděl, že jiný kamarád má už 3 roky v garáži v depozitu jednu 156, se kterou neví co by, a možná by mi ji prodal. "A co je v ní za motor"? 2.5 V6. "Co že v ní je?" ... Motor, který jsem absolutně přehlédl, výkonný, spolehlivý, charismatický, vidlicový šestiválcový, z dílny geniálního pána, co se jmenoval Giuseppe Busso. Projel jsem se, zamiloval jsem se a bylo to jasný. Tím jsem sice nezískal Imprezu ani jiné Subaru, "jen" Alfu ve stavu "dodělej si sám", ale s výběrem jsem byl spokojen.
Mezitím jsem od našich ještě "odkoupil" Mondeo mk2, které jsme s přítelkyní chtěli jako prostornější a úspornější auto, když pojedeme někam na výlet, ale i tak jsem raději bral Alfu. Vždyť i cesta je cíl Se změnou její práce přišla i nutnost dojíždět a tak má z Mondea daily-driver.
Not so long story:
Nicméně, obě auta už byla poznamenána zubem času a tak jsem se začal naprosto nezávazně koukat do inzerce, co kolik dnes stojí. Mým problémem ale pořád je, že chci něco, co je aspoň trochu zajímavý. V Octávce bych asi spáchal Seppuku (když jsme v podstatě fanoušky Japonska, tak nebudu psát Harakiri, ať někoho nenaštvu ). Jenže on je problém koupit něco, co je zajímavý, v dobrym stavu a zároveň pak není škoda s tím jezdit.
Short story:
"Jen tak z hecu" jsem v hledání vyčistil filtr na značky a jediné, co jsem zaškrtl, bylo "4x4". Vzpomněl jsem si nejen na dávný sen o Impreze, ale i na Legacy, která se mi v sedanu líbila a dělali je se schopnými motory, zároveň šlo z mého pohledu o elegantní auto. Po chvilce klikání a přeskakování různých rádoby čtyřkolek a vybydlených Audi A6 jsem najednou objevil Outback. Hm, zvýšené Legacy. Obvykle plná výbava toho, co se do Lega dávalo. Zajímavé motory. Na svoji kategorii velmi schopné v terénu. (S výběrem auta jsem si dělal srandu, že bych nejraději sportovní, kabrio, s určitou užitkovou hodnotou a schopné v terénu...) Sakra, ten Outback má to, z čeho jsem si dělal srandu! Tohle je ten dnes tak často opakovaný "rodinný sportovní užitkový offroad vůz" který nám nutí v reklamách.
Tak se podíváme, za kolik se dají Outbacky pořídit. Obvykle jsem našel cenu kolem 120 000,-, až na jeden, který byl přímo v Plzni, za 70 000,-. Dobře, má hodně najeto, řidičovo místo je vysezené, ošoupaný volant, pár oděrek na plastech kolem auta, ale jinak nevypadá zle. Naštěstí se mě ujal přímo pan předseda (znovu děkuji ) a prohlídli jsme ho spolu. Kromě jasného těsnění hlavy jsme neshledali žádnou zásadní věc (ani korozi), která by měla bránit úspěšné koupi. S vědomím, že si spoustu věcí zvládnu udělat sám jsem do toho šel.
A první dojmy z jízdy:
Nenajeli jsme zatím moc (asi 150 km celkem, kvůli výměně pneu, pak kontrola jestli jsou OK a jeden kratší výlet), ale první pocity se dostavily.
Smíšené. Nemyslím to zle, je to o zvyku. Je to zatím největší a nejtěžší (pominu ty Liazky z dětských let ) auto, co jsem řídil. První automat s hydroměničem. Nejvyšší auto, co jsem kdy řídil. Zvyklý z Alfy, kde je řízení velmi krátké a přesné, je cesta v Outbacku hodně "plavná", je to prostě koráb Což je samozřejmě i dobře, vzhledem ke stavu některých silnic a to vítám. Jsem taky rád, že není cítit každý kamínek formou masáže páteře, přesto o něm ale tak nějak vím díky určité komunikativnosti.
Překvapilo mi ale, že i přes určité prvotní naklonění při menším zatočení se při výraznějším zatočení dál už nenaklání, je pořád stabilní a drží. To nižší těžiště je asi znát.
Stejně tak automat. Nikdy jsem ho vyloženě nechtěl, ale nebránil jsem se. V 90 % případů dělá co má, to je OK. Občas ale asi bude lepší využívat manuální režim, když vím líp, co chci a co budu dělat. Některé příklady: Město a neplynulá doprava. Pokud je plynulá -> tempomat a pohoda. Když ale není, tak pořád řadí sem a tam, resp. ještě nemám plynový pedál tak naučený abych věděl, jak citlivě stisknout, aby jen trochu zrychlil, ale nepodřazoval. Nebo při předjíždění, chtěl jsem zrychlovat, stiskl málo, zůstala zařazená stejná rychlost a akcelerace se skoro nedostavila. Tak jsem stiskl víc, což způsobilo kickdown asi o dvě rychlosti a zaražení do sedačky. Když bych chtěl využít maximálně schopnosti auta tak OK, ale pokud bych chtěl "prostě předjet", asi bude lepší přepnout do manuálu a zrychlit tak akorát. Nebo se naučit citlivěji s plynem Při sjíždění táhlých kopců nebo dobržďování do obcí jsem si podřadil, to je fajn.
Pohon 4x4 jsem zatím pořádně neotestoval, kromě toho, že na parkovišti se sněhem a ledem to pořád jede tam, kam nasměruju volant, a pohazuje si při tom nadšeně zadkem Ale je to znát i na suchém asfaltu, třeba při rozjíždění do zatáčky, kdy se potřebuju vejít do mezery. Tam, kde Alfa většinu svého nemalého výkonu posílala na vnitřní protáčející se kolo, Outback zrychluje jako by nic. Logicky.
Supershort story :
Celkově jsem z auta nadšený. To zase jo. Něco takového jsem jednou vlastnit chtěl. A s tím střešním oknem to je skoro i kabrio Jen si musím ještě na spoustu věcí zvykat. Ale mít 1,5t koráb, který projede víc, než si moje hlava troufne, pořád jede brutálně a nepřevrátí se v první zatáčce, to se asi jen tak neomrzí.
Naposledy upravil(a) podvlada dne úte lis 02, 2021 7:47 pm, celkem upraveno 59 x.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1260
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Posílal jsem inzerát kamarádovi ale koukal jsem, že jsi byl rychlejší. Jsem zvědavý na tvoje zážitky
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11083
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tak že se kamarádovi omlouvám... a mám tedy štěstí, že jsem to stihl
Se zážitky snad dostojím místním standardům, asi se budu muset zúčastnit nějaké expedice (rozuměj: sprostě se přicpat ) abych dohnal alespoň průměr
Mimochodem, při výměně žárovek mě potěšilo, že někdo při návrhu myslel.
P světlo: Stačí dát pryč dva cvočky, sundat předek sání a je přístup.
L světlo: Málo místa u baterky, ale trychtýř nádobky ostřikovačů má krk jako brčko, stačí dát pryč jeden cvoček, krk jde vyhnout bokem a je přístup.
Po sundání krytů je hned vidět konektor a aretační drát. Zatím nejpřístupnější výměna jako jsem zažil, a to jsem zažil hlavně starší auta, kde je všude místo.
Se zážitky snad dostojím místním standardům, asi se budu muset zúčastnit nějaké expedice (rozuměj: sprostě se přicpat ) abych dohnal alespoň průměr
Mimochodem, při výměně žárovek mě potěšilo, že někdo při návrhu myslel.
P světlo: Stačí dát pryč dva cvočky, sundat předek sání a je přístup.
L světlo: Málo místa u baterky, ale trychtýř nádobky ostřikovačů má krk jako brčko, stačí dát pryč jeden cvoček, krk jde vyhnout bokem a je přístup.
Po sundání krytů je hned vidět konektor a aretační drát. Zatím nejpřístupnější výměna jako jsem zažil, a to jsem zažil hlavně starší auta, kde je všude místo.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Ono i to dálkové zamykání může souviset s tím svazkem v pátých dveřích.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11083
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
To mě taky napadlo, ale čekal bych, že by se třeba zkusilo zamknout a zase odemklo, stejně jako v případě, že bych chtěl zamknout a byly nějaké dveře otevřené... Takhle to vypadá, že nereaguje vůbec nijak.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 315
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
ahoj, malinko jsem sledoval přednákupní řešení, a je pecka že to dopadlo, hlasitě přeji a tiše závidím, je to prosté kára jak prase.
Podle všeho co se tady napsalo myslím že fakt jako dobrý kup.
Pošudlat a drandit.
Podle všeho co se tady napsalo myslím že fakt jako dobrý kup.
Pošudlat a drandit.
Forester STurbo 01
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11083
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Ahoj, díky! Kritický je hlavně teď servis toho těsnění, ale jinak to jsou z mého pohledu jen mouchy...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
- croctoy
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 572
- Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
- Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
- Bydliště: Praha
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Přidám se ke gratulacím k parádnímu kousku Přeji rychlé a pohodové "uzdravení" a ať slouží!
Subaru Outback 2.5i Sport BS
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24073
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Co se týče konektorů a kabeláže u pátých dveří - tak nevím, jak je to u tohohle modelu, ale u předchozího (a řekl bych, že tady to bude dost stejné) je jeden konektor v autě u zadního světla a pak to jde sloupkem, do průchodky a do pátých dveří a tam je konektor vždycky u toho, co ten kabel dělá. Takže dost naprd. Já se u sebe přiznám, že jsem neměl úplně odvahu ten svazek rozebírat celej a navíc stejně nemám piny na tyhle divný auto konektory, takže jsem poškozenej kabel řešil tak, že jsem novej drát naletoval kousek za konektorem u toho světla a druhej konec jsem šimkl a napojil v pátých dveřích kus za tou průchodkou, aby to nebylo někde v ohybu. Je to tam už asi rok a půl a zatim to furt funguje
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11083
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Dík za tip, podívám se tam. Něco takového bych čekal, ale netušil jsem, že u světla, nebo jakoby až vzadu. I tak bych dost možná celý kabel vytáhl a podíval se na to komplet, hlavně doma / v garáži, v teple.spm píše:...je jeden konektor v autě u zadního světla a pak to jde sloupkem, do průchodky a do pátých dveří a tam je konektor vždycky u toho, co ten kabel dělá. ...
Celý víkend tu máme 0,5 °C, fouká a mrholí. Na víkend jsem měl v plánu repas zadních brzd na Alfě (zvládl jsem jen levou a stejně nevím jestli to pomůže), vyměnit uložení zadního stabilizátoru na Mondeu (urval se zarezlý šroub, takže celý k ničemu), zkontrolovat na něm svíčky (krátký klíč takže taky nic), na všech autech filtry vzduch + kabina, na Outbacku jsem chtěl zvládnout co nejvíc těchhle drobností jako žárovky, taky filtry, ... no udělal jsem asi tak půlku, protože v tom debilním počasí se prostě nedá. V -15 °C na tůře jsem byl v pohodě, protože jsem se hýbal, ale tady promrzám. Půl hoďky venku a aspoň 10 minut vevnitř. Jediný pozitivum je, že mi Ladis77 dovezl slíbený gumy, za což mu třeba tady ještě jednou poděkuji, je to asi jediná pozitivní věc dneska. Kromě toho, že jsem se ráno probudil, samozřejmě.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24073
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Když máš ten čas a vybavení na to nakrimpovat ten divnopin, tak vyměnit ten kabel celý je rozhodně to lepší řešení Já na ten svůj přišel, když jsem se tam zase v něčem hrabal, vybavení jsem neměl a potřeboval jsem to auto rozchodit, tak jsem to nějak zprasil A jak to od tý doby funguje, tak jsem na to nešahal
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 50453
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Vláďo super. Ať se ti brzy podaří ty překlesaný dráty vyřešit. To počasí je teď na práci na prd.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7936
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Tady máš ty konektory:
- Přílohy
-
- RearWiringHarness.pdf
- (215.98 KiB) Staženo 289 x
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11083
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
mnov: díky! Edit: Jen koukám, že tam je svazek veden na pravé straně u pantu, ale na levé straně nic nakresleno není, přitom ale vlevo je taky prostup. Tak uvidím až sundám interiér
spm: no asi nenakrimpuju přímo ten konektor, na to asi kleště nenajdu, ale je možný, že bude jednodušší vytáhnout celý svazek a mrknout jak na tom je, poškožený kabely nahradit připájením hned u konektoru než mít lepenkový slepenec někde v půlce Stejně tak nevím jak opravit nebo čím nahradit tu gumovou průchodku, ale dost možná ji jen zalepím, ať jsou ty kabely chráněný...
spm: no asi nenakrimpuju přímo ten konektor, na to asi kleště nenajdu, ale je možný, že bude jednodušší vytáhnout celý svazek a mrknout jak na tom je, poškožený kabely nahradit připájením hned u konektoru než mít lepenkový slepenec někde v půlce Stejně tak nevím jak opravit nebo čím nahradit tu gumovou průchodku, ale dost možná ji jen zalepím, ať jsou ty kabely chráněný...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada
Gratuluju k autu.
Jinak levou průchodkou vede IMHO hadička od ostřikovače.
Jinak levou průchodkou vede IMHO hadička od ostřikovače.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno