Geraltosovo WRX 2003
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Geraltosovo WRX 2003
Pravda, supersportu v plamenech je plnej YT
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Re: Geraltosovo WRX 2003
Ted odpovidam jen svuj nazor.
Podle mne, kazdy superposrt, pokud ma cat, tak je symbolicky cat, protze maloseriove supersporty nejsou hlidane na mnozstvi CO2 ve vyfukovach plynech (cetl jsme clanek, jak a kolik plati automobilky za vetsi mnozstvi CO2, nez je stanovene). Podle mne je logicke, ze vypln katalyzatoru, ktera dela vlastni katalyzu a meni CO2 na vodu (prtoo tece z vyfuku voda), se pri detonci a plamenech ve yvfuku proste jendoduse vypali a tim prestane vlastne existovat.
O reproduktou ve Focusu RS jsem kdysi nekde cetl. Ale na druhe strane, uz jsem se tolikrat presvedcil, ze motoristicti reporteri vubec nevi, o cem pisi. Cili, je mozne, ze ikdyz jsem to cetl, tak to neni pravda. Zkusim nekde najit, jak to teda s Focuserm RS bylo.
Edi: Ted jsen nasel napr. toto (obecne), pkracuji ale ve hledani.
https://www.remus-vyfuky.cz/elektronicka-kontrola-zvuku
Podle mne, kazdy superposrt, pokud ma cat, tak je symbolicky cat, protze maloseriove supersporty nejsou hlidane na mnozstvi CO2 ve vyfukovach plynech (cetl jsme clanek, jak a kolik plati automobilky za vetsi mnozstvi CO2, nez je stanovene). Podle mne je logicke, ze vypln katalyzatoru, ktera dela vlastni katalyzu a meni CO2 na vodu (prtoo tece z vyfuku voda), se pri detonci a plamenech ve yvfuku proste jendoduse vypali a tim prestane vlastne existovat.
O reproduktou ve Focusu RS jsem kdysi nekde cetl. Ale na druhe strane, uz jsem se tolikrat presvedcil, ze motoristicti reporteri vubec nevi, o cem pisi. Cili, je mozne, ze ikdyz jsem to cetl, tak to neni pravda. Zkusim nekde najit, jak to teda s Focuserm RS bylo.
Edi: Ted jsen nasel napr. toto (obecne), pkracuji ale ve hledani.
https://www.remus-vyfuky.cz/elektronicka-kontrola-zvuku
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1279
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Geraltosovo WRX 2003
ted budu ciste teoretizovat a atmosfery neresim, ale chapu to tak, ze palim smes ve vyfukovych svodech, a je jedno jestli tam tu smes dostanu bypass systemem nebo pozdnim zapalovanim z motoru nespalenou smesi pres vyfukovej ventil. A bud to bouchne uz pred turbem (coz ho sice drzi roztaceny i bez zmacknutyho plynu a mam ALS funkci, ale nasobne vic ho ohriva a nici), nebo nevim jestli to jde nacasovat tak ze to bouchne az za turbem a prolitne to jenom katem? To se mi moc nezda
U turbo motoru to ma aspon tenhle smysl, u atmosfer je to opravdu jen na ohnostroj, ale zas tam nenicim turbo ale jen kat pokud tam nakej je :D A u supersportu verim, ze maj servisni interval vymeny dilu mnohem kratsi nez obycejny auta v nasi cenove kategorii.
V tech modernich autech to jde asi resit i tim, ze kdyz vymacknu plyn, tak ECU posle chudsi smes a zaroven se zapali pozdeji a VVT otevre ventil driv, takze si to sice praskne ale s co nejmensi intenzitou ze to vlastne neudela zadnej tlak ani teplotu, jen si to hlasite odfrkne? To me tu jen tak napadlo po 2 pivech, treba je to blabol a uz to tu asi nebudem Otovi plevelit
U turbo motoru to ma aspon tenhle smysl, u atmosfer je to opravdu jen na ohnostroj, ale zas tam nenicim turbo ale jen kat pokud tam nakej je :D A u supersportu verim, ze maj servisni interval vymeny dilu mnohem kratsi nez obycejny auta v nasi cenove kategorii.
V tech modernich autech to jde asi resit i tim, ze kdyz vymacknu plyn, tak ECU posle chudsi smes a zaroven se zapali pozdeji a VVT otevre ventil driv, takze si to sice praskne ale s co nejmensi intenzitou ze to vlastne neudela zadnej tlak ani teplotu, jen si to hlasite odfrkne? To me tu jen tak napadlo po 2 pivech, treba je to blabol a uz to tu asi nebudem Otovi plevelit
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
Re: Geraltosovo WRX 2003
Uvažuješ asi správným směrem, ale ne úplně správně. Pleteš imho 2 věci dohromady, emise CO2 (flotilové limity na emise CO2=spotřebu) a emisní normy na škodliviny viz citace níže. Všechny současné supersporty musí splňovat EURO 6, které řeší hodnoty jednotlivých škodlivin, které motor vypouští, jinak by se nemohly prodávat. K tomu slouží katalyzátor.lazard píše:Ted odpovidam jen svuj nazor.
Podle mne, kazdy superposrt, pokud ma cat, tak je symbolicky cat, protze maloseriove supersporty nejsou hlidane na mnozstvi CO2 ve vyfukovach plynech (cetl jsme clanek, jak a kolik plati automobilky za vetsi mnozstvi CO2, nez je stanovene).
Pak je pravda, že menší automobilky, tuším do 10 000 aut ročně, nemusí splňovat flotilové emisní limity CO2, tedy průměr 130g/km a nově od letoška již 95g/km (tedy spotřeba asi 3,7l), ale musely v nějakém rozmezí let snížit emise CO2/spotřebu o 30%.
To jen pro doplnění, ale jinak se ohledně potřeby práskání z výfuku a plamenů shodneme.
Emisní norma Euro je závazná norma Evropské unie stanovující limitní hodnoty škodlivin ve výfukových exhalacích benzinových a naftových motorů pro motorová vozidla v závislosti hmotnosti škodliviny na ujeté vzdálenosti. Normy stanoví limity oxidu uhelnatého (CO), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NOx) a pevných částic (PM); nezabývají se oxidem uhličitým ani sirnými sloučeninami.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Geraltosovo WRX 2003
Emve,
pokud by vechny auta splnovaly danoou platnouo emisni normu, tak by se nemusely zadne sankce za prekroceni emisi cele flotily aut uplatnovat. Si proto mylsim, ze sice je ted snad norma 6d, ale to nznammena, za vsechny soucasne vyrabena auta ji splnuji. A prave, protoze ji nesplnuji, tak pak se pocita flotilovy prumer automobilky a pokud je prekroceny, tak za to plati automobilka sankce.
Pokud se vsak jedna o malovyrobu, napr. supersportu, take mylsim ze to bylo do 10000 kusus rocne, tak jsou nejake ulevy. Podle mne je jasne, ze napr. Aventador musi mit mnohonasobne vyssi emise nez napr. Yaris a tudiz Aventador nemuze podle mne prosijt zadnou soucasnou normaou. Ale protoze se Aventadoru vyrobi a proda mnohem mnohem mene nez Yarisu, tak Lambo za to nema sankce.
To jsou me uvahy.
pokud by vechny auta splnovaly danoou platnouo emisni normu, tak by se nemusely zadne sankce za prekroceni emisi cele flotily aut uplatnovat. Si proto mylsim, ze sice je ted snad norma 6d, ale to nznammena, za vsechny soucasne vyrabena auta ji splnuji. A prave, protoze ji nesplnuji, tak pak se pocita flotilovy prumer automobilky a pokud je prekroceny, tak za to plati automobilka sankce.
Pokud se vsak jedna o malovyrobu, napr. supersportu, take mylsim ze to bylo do 10000 kusus rocne, tak jsou nejake ulevy. Podle mne je jasne, ze napr. Aventador musi mit mnohonasobne vyssi emise nez napr. Yaris a tudiz Aventador nemuze podle mne prosijt zadnou soucasnou normaou. Ale protoze se Aventadoru vyrobi a proda mnohem mnohem mene nez Yarisu, tak Lambo za to nema sankce.
To jsou me uvahy.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22701
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Geraltosovo WRX 2003
Ale vážně to nemá co dělat s euro normou, viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro
Ta CO2 neřeší, CO2 se řeší nějakým jiným předpisem a tam pak platí to co píšeš. Zároveň ale katalyzátor a v podstatě nic z těch emisních systémů v autě nemá zásadní vliv na produkci CO2. Množství CO2 je závislé od množství paliva, co se tam spálí, tedy spotřeby... (stejně tak při STK se na emisích měří ty škodliviny, u zážehových motorů tedy CO, ale neřeší se, kolik to produkuje CO2).
Ta CO2 neřeší, CO2 se řeší nějakým jiným předpisem a tam pak platí to co píšeš. Zároveň ale katalyzátor a v podstatě nic z těch emisních systémů v autě nemá zásadní vliv na produkci CO2. Množství CO2 je závislé od množství paliva, co se tam spálí, tedy spotřeby... (stejně tak při STK se na emisích měří ty škodliviny, u zážehových motorů tedy CO, ale neřeší se, kolik to produkuje CO2).
Re: Geraltosovo WRX 2003
Tvoje úvahy jsou úplně mylné. Znovu opakuju, že pleteš 2 věci dohromady. Emise CO2, resp. spotřebu a emise škodlivin dle Euronorem. Jednou jsem to už vysvětlil, píše to i spm, pokud to stále nechápeš, tak bych debatu ukončil.lazard píše:Emve,
pokud by vechny auta splnovaly danoou platnouo emisni normu, tak by se nemusely zadne sankce za prekroceni emisi cele flotily aut uplatnovat. Si proto mylsim, ze sice je ted snad norma 6d, ale to nznammena, za vsechny soucasne vyrabena auta ji splnuji. A prave, protoze ji nesplnuji, tak pak se pocita flotilovy prumer automobilky a pokud je prekroceny, tak za to plati automobilka sankce.
Pokud se vsak jedna o malovyrobu, napr. supersportu, take mylsim ze to bylo do 10000 kusus rocne, tak jsou nejake ulevy. Podle mne je jasne, ze napr. Aventador musi mit mnohonasobne vyssi emise nez napr. …
Všechny auta musí splňovat Euro 6c. Euro 6d-temp (filtry pevných částic i pro benzín) musí větší automobilky splňovat od 2019 a menší od roku 2021, to je jediná úleva.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Geraltosovo WRX 2003
Ja to porad nechapu. Tak kdo je ten nebostik? Ten pan s tou trmpetou?Jednou jsem to už vysvětlil, píše to i spm, pokud to stále nechápeš, tak bych debatu ukončil.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
CO, NOx,mikrosaze - škodliviny, musí splňovat emisní normy, většinou zvýšené hodnoty vznikají nějakým problémem na motoru (lambda,málo vzduchu kvuli zakorbnovaným ventilům, svíčky, DPF, ...)
CO2 - eko-nesmysl, pravidla EU, flotilové emise. Jsou úměrné spotřebě paliva, a CO2 vzniká když se palivo spaluje dokonale (je to požadovaný výsledek spalování). Takže tohle je celé jenom o omezení spotřeby benzínu v autech. (podobné jako když zakázali klasické žárovky, protože měli velkou spotřebu energiie)
CO2 - eko-nesmysl, pravidla EU, flotilové emise. Jsou úměrné spotřebě paliva, a CO2 vzniká když se palivo spaluje dokonale (je to požadovaný výsledek spalování). Takže tohle je celé jenom o omezení spotřeby benzínu v autech. (podobné jako když zakázali klasické žárovky, protože měli velkou spotřebu energiie)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Geraltosovo WRX 2003
Já taky použiju citát z filmu, když pořád opakuješ, jak si myslíš, že to je.lazard píše:
Ja to porad nechapu. Tak kdo je ten nebostik? Ten pan s tou trmpetou?
"Víte, co je tragédie? Že nejvíc u nás myslí vždycky ten, kdo toho nejmíň ví"
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Geraltosovo WRX 2003
Teď už vím, že nebožtík jeo ten pán v hrobě a díky všem za vysvětlení.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Geraltosovo WRX 2003
Úplně tě vidím, jak to probíhalo, když sis všechno uvědomil.lazard píše:Teď už vím, že nebožtík jeo ten pán v hrobě a díky všem za vysvětlení.
https://www.youtube.com/watch?v=LMHfKKnwpJI
Čas 3:03min.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
Pár věcí na upřesnění. V sérii má Subaru katy před turbem (uppipe) i za turbem (down pipe). Nespálený benzín by měl bouchnout hned na svodech, kde je teplota nejvyšší, čím dál od motoru, tím je teplota nižší.
V závodních aplikacích (zejména u sekvenčních převodovek) se při řazení odpojuje pouze svíčka, vstřik zůstavá zapnutý (možná je nějak omezený), a palivo slouží k ochlazení válců. U turba to dává ještě větší smysl, protože vzduch se stlačením ohřívá, a palivo je tak to nejstudenější, co se do válců dostane.
Katalyzátor rozhodně němění CO2 na vodu, jak tu někdo psal. Benzín jsou uhlovodíky, a jejich dokonalým spalováním vzniká CO2 a voda. Samozřejmě, nejsou to uplně čisté uhlovodíky, jsou tam různé příměsy v řádu menších jednotek procent, případně v některých cyklech nedochází k dokonalému spalování, a to právě řeší katalyzátory (zejména mění CO na CO2) a DPF (zjednodušeně chytají saze, což je skoro čistý uhlík, a proto se DPF čistí vypalováním, což je v podstatě oxidace uhlíku, a výsledek je zase CO2).
Takže pokud někdo chce redukovat CO2, tak to nejde žádným katalyzátorem, žádným filtrem. Jediná možnost je, čím míň paliva, tím míň CO2. Takže redukce CO2 se provádí změnami hlavně na sání, kde se snaží různými metodami omezovat množství nasávaného vzduchu do válců, (méně vzduchu = méně paliva, a zůstává dokonalé spalování, protože směs není ani bohatá ani chudá). Takže proto je dneska standard mít nějaký systém regulace zdvihu ventilů (AWCS, VVTI, VTEC, Fiat měl nějaký systém na zpomalování "pádu" ventilů elektromagnetem, Hnůjdaj má mechanický systém na posouvání středů vaček, ...).
V závodních aplikacích (zejména u sekvenčních převodovek) se při řazení odpojuje pouze svíčka, vstřik zůstavá zapnutý (možná je nějak omezený), a palivo slouží k ochlazení válců. U turba to dává ještě větší smysl, protože vzduch se stlačením ohřívá, a palivo je tak to nejstudenější, co se do válců dostane.
Katalyzátor rozhodně němění CO2 na vodu, jak tu někdo psal. Benzín jsou uhlovodíky, a jejich dokonalým spalováním vzniká CO2 a voda. Samozřejmě, nejsou to uplně čisté uhlovodíky, jsou tam různé příměsy v řádu menších jednotek procent, případně v některých cyklech nedochází k dokonalému spalování, a to právě řeší katalyzátory (zejména mění CO na CO2) a DPF (zjednodušeně chytají saze, což je skoro čistý uhlík, a proto se DPF čistí vypalováním, což je v podstatě oxidace uhlíku, a výsledek je zase CO2).
Takže pokud někdo chce redukovat CO2, tak to nejde žádným katalyzátorem, žádným filtrem. Jediná možnost je, čím míň paliva, tím míň CO2. Takže redukce CO2 se provádí změnami hlavně na sání, kde se snaží různými metodami omezovat množství nasávaného vzduchu do válců, (méně vzduchu = méně paliva, a zůstává dokonalé spalování, protože směs není ani bohatá ani chudá). Takže proto je dneska standard mít nějaký systém regulace zdvihu ventilů (AWCS, VVTI, VTEC, Fiat měl nějaký systém na zpomalování "pádu" ventilů elektromagnetem, Hnůjdaj má mechanický systém na posouvání středů vaček, ...).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Veselé Velikonoce! Mnoho slušnosti, míru a pohody a hlavně:
Ať je ta Corona svině už v hajzlu!
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Ať je ta Corona svině už v hajzlu!
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003