P: Richieho OtBR
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - problém CVT
Takže po cca 9000 Km bez nějakého problému se opět hlásí problém na převodovce, který se projevuje vysvícením chyby motoru, tempomatu, kontroly AT OIL TEMP a stabilizace samozřejmě. Jak jsem z předchozího projevu věděl, jedná se o chybu P2764, která značí, že ovládací solenoid zámku hydrodynamického měniče nemá požadované napětí a tedy není schopen zaručit správnou funkci. Solenoid byl změřen a má odpor nějakých 22kOHM místo 12kOHM.
V takovém případě spadne převodovka do nouzového režimu a zámek nezamyká, vždy se chvíli posnaží při přechodu z N nebo P do D, ale dlouhého trvání to vždy nemá. Jezdit to jezdí, ale tím, že se zámek nezamkne, tak samozřejmě motor pracuje "na prázdno" ve vyšších otáčkách a také s vyšší spotřebou. A je to otravné a nejede to.
U vozů jiných značek nebo výrobců převodovek se obyčejně dá objednat solenoid jako takový a vyměnit pouze vadný díl mechatroniky (mozku převodovky, chcete-li), ale bohužel u této převodovky (stejně jako u jiných Subaru převodovek) se mění celá mechatronika.
Ta stojí dle oficiálního ceníku cca 50 800 Kč. Takže jsem začal hledat cesty a zjišťovat informace. Nejprve jsem se pídil, zda-li někdo neumí opravovat ty solenoidy, ale prý je to docela problém a auto by mohlo být dlouho odstaveno bez jasného výsledku. Nikdo mi neodepsal, že ví, co tam patří a že to jsou schopni opravit.
Mimo jiné dle různých informací problém na těch převodovkách CVT je v 90% právě tou mechatronikou, což je škoda, protože zrovna na Subaru bych problém elektromechanického rázu úplně nečekal. Řeším to ještě taky pro dva známé, kteří mají stejný nebo podobný problém.
Další varianta, kterou jsem zavrhl poměrně ihned je, že koupím starší převodovku, jednak jich je relativně málo a rychle se rozeberou, navíc startují na ceně 40 000 Kč, kdy je opět zmíněný problém spíše otázka času, než výjimkou, to už raději zainvestuji do problémové části, budu mít záruku a hlavně od vydání v roce 2009 je již čtvrtá náhrada, takže budu mít na autě i aktualizovanou verzi, ve které jak doufám, už jsou mouchy vychytány.
Varianta 3, která vznikla po Googlování čísla potřebného dílu bylo, objednat mechatroniku z USA, kde za tento díl chtějí cca 20 000 Kč, je to jistě varianta, která by byla schůdná díky Davidu Holešovi, který tam žije a pracuje a byl ochoten pomoci. Nicméně po nabídce od Subaru ČR, zvážení následné záruky a také spočtení celkových nákladů a riziku hrozícího CLA jsem se rozhodl pro koupi originálního dílu od českého zastoupení a příští týden, by jsem jej měl mít na autě.
Poté díky Johymu jsem narazil na šikovné kluky za Autoprofit.cz, kteří dle webu již Subaru asi nedělají, ale buď jsou nadšení nebo měli zastoupení, netuším. Každopádně vyřešili již podobnou situaci někde na nějakém AT Forestrovi, tak jsem jim napsal. Ozval se mi na FB Jirka Dvořák a ten mi sdělil, že má stejnou starší převodovku skladem, že jsou ochotni to rozdělat, proměřit a pokud by byl ten daný solenoid OK, tak by ho přehodil. Opět po nabídce od Subaru jsem se rozhodl řešit to až na staré mechatronice, kdy jí zkusím dát do kupy a nabídnout jednomu ze známých, kteří to řeší také.
Takže příští týden napíšu, co to nakonec všechno stálo, jak to dopadlo a hlavně budu řešit další postup, jak dát do kupy ten solenoid a mechatroniku zachránit.
V takovém případě spadne převodovka do nouzového režimu a zámek nezamyká, vždy se chvíli posnaží při přechodu z N nebo P do D, ale dlouhého trvání to vždy nemá. Jezdit to jezdí, ale tím, že se zámek nezamkne, tak samozřejmě motor pracuje "na prázdno" ve vyšších otáčkách a také s vyšší spotřebou. A je to otravné a nejede to.
U vozů jiných značek nebo výrobců převodovek se obyčejně dá objednat solenoid jako takový a vyměnit pouze vadný díl mechatroniky (mozku převodovky, chcete-li), ale bohužel u této převodovky (stejně jako u jiných Subaru převodovek) se mění celá mechatronika.
Ta stojí dle oficiálního ceníku cca 50 800 Kč. Takže jsem začal hledat cesty a zjišťovat informace. Nejprve jsem se pídil, zda-li někdo neumí opravovat ty solenoidy, ale prý je to docela problém a auto by mohlo být dlouho odstaveno bez jasného výsledku. Nikdo mi neodepsal, že ví, co tam patří a že to jsou schopni opravit.
Mimo jiné dle různých informací problém na těch převodovkách CVT je v 90% právě tou mechatronikou, což je škoda, protože zrovna na Subaru bych problém elektromechanického rázu úplně nečekal. Řeším to ještě taky pro dva známé, kteří mají stejný nebo podobný problém.
Další varianta, kterou jsem zavrhl poměrně ihned je, že koupím starší převodovku, jednak jich je relativně málo a rychle se rozeberou, navíc startují na ceně 40 000 Kč, kdy je opět zmíněný problém spíše otázka času, než výjimkou, to už raději zainvestuji do problémové části, budu mít záruku a hlavně od vydání v roce 2009 je již čtvrtá náhrada, takže budu mít na autě i aktualizovanou verzi, ve které jak doufám, už jsou mouchy vychytány.
Varianta 3, která vznikla po Googlování čísla potřebného dílu bylo, objednat mechatroniku z USA, kde za tento díl chtějí cca 20 000 Kč, je to jistě varianta, která by byla schůdná díky Davidu Holešovi, který tam žije a pracuje a byl ochoten pomoci. Nicméně po nabídce od Subaru ČR, zvážení následné záruky a také spočtení celkových nákladů a riziku hrozícího CLA jsem se rozhodl pro koupi originálního dílu od českého zastoupení a příští týden, by jsem jej měl mít na autě.
Poté díky Johymu jsem narazil na šikovné kluky za Autoprofit.cz, kteří dle webu již Subaru asi nedělají, ale buď jsou nadšení nebo měli zastoupení, netuším. Každopádně vyřešili již podobnou situaci někde na nějakém AT Forestrovi, tak jsem jim napsal. Ozval se mi na FB Jirka Dvořák a ten mi sdělil, že má stejnou starší převodovku skladem, že jsou ochotni to rozdělat, proměřit a pokud by byl ten daný solenoid OK, tak by ho přehodil. Opět po nabídce od Subaru jsem se rozhodl řešit to až na staré mechatronice, kdy jí zkusím dát do kupy a nabídnout jednomu ze známých, kteří to řeší také.
Takže příští týden napíšu, co to nakonec všechno stálo, jak to dopadlo a hlavně budu řešit další postup, jak dát do kupy ten solenoid a mechatroniku zachránit.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Richieho OtBR
a nemá to ten tvůj známý na lpg? Může to být problém s nastavováním volnoběhu? Spousta věcí okolo vzduchu a paliva, ať nehaníme cvt. Moje lego cvt má trochu zmatek s přepínáním paliva, řj se přenastavuje (stejnětak se nastavuje na BA91 či BA98), nastavuje vonoběh, a někdy má tendenci při zabrždění nebo rozjezdu zdechnout.SWRT píše:Kamos ma 2011 outback a obcas mu to kdyz zastavi na krizovatce chcipne...byl u mechsnika a pry se mo neco nerozpne v prevodovce....jezdi s tim uz pres dva roky a nezhorsilo se to....ale co jsem mel mechanika co delal jenom subaru,tak rikal ze zna jenom dva pripady kdy bylo neco s prevodovkou u subaru spatne...pry jsou to drzaky
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Richie to je teda škoda, že se problém vrátil. Ale jak jsem tak vytušil, tak jsi s tím tak trochu počítal a byl jsi na to připraven ?
Vychází nákup stroje i s touhle investicí furt dobře ?
Vychází nákup stroje i s touhle investicí furt dobře ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 595
- Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Docekal
Re: Richieho OtBR
Nene...kamarad to ma ciste v benzinusuubaru píše: a nemá to ten tvůj známý na lpg? Může to být problém s nastavováním volnoběhu? Spousta věcí okolo vzduchu a paliva, ať nehaníme cvt. Moje lego cvt má trochu zmatek s přepínáním paliva, řj se přenastavuje (stejnětak se nastavuje na BA91 či BA98), nastavuje vonoběh, a někdy má tendenci při zabrždění nebo rozjezdu zdechnout.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19135
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
tyjo … at je to brzo ok … je to mazec. hromada rozhodnuti. verim, zes sel spravnou cestou … ne teda uplne levnou. at to brzo spravne jezdi !!!
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Zase je super, že Richie prošlapává cestu dalším. To se velmi cení !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19135
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
jo ... hlavne to, ze popise, co resi, co zkousel ... luxus !
Odesláno pomocí Tapatalk
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Jasně, to jsou nedocenitelný informace !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR
Ne tam je určitě problém s automatem jednak má palubovku jak vánoční stromeček a jednak to s tím kupoval. A CVT nehaním, dle mého názoru je to skvělý systém!suubaru píše: a nemá to ten tvůj známý na lpg? Může to být problém s nastavováním volnoběhu? Spousta věcí okolo vzduchu a paliva, ať nehaníme cvt. Moje lego cvt má trochu zmatek s přepínáním paliva, řj se přenastavuje (stejnětak se nastavuje na BA91 či BA98), nastavuje vonoběh, a někdy má tendenci při zabrždění nebo rozjezdu zdechnout.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Ano počítal, ano připraven jsem na to byl a furt to vychází dobře... Takže mě vlastně štve jen to, že to chvíli fungovalo a já to přestal řešit...VDC píše:Richie to je teda škoda, že se problém vrátil. Ale jak jsem tak vytušil, tak jsi s tím tak trochu počítal a byl jsi na to připraven ?
Vychází nákup stroje i s touhle investicí furt dobře ?
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Richie, ahoj. Ty jsi už při koupi věděl o problému s CVT a to i bylo zohledněno v ceně?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Anomari75 píše:Richie, ahoj. Ty jsi už při koupi věděl o problému s CVT a to i bylo zohledněno v ceně?
Naposledy upravil(a) MrRichie dne stř úno 27, 2019 7:22 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
V tom případě je to ok . Horší by bylo, kdybys nevěděl a chvíli po koupi musel řešit problém v řádu desítek tisíc. Ale jsi od fochu, tak jsi samo věděl, co a jak . Jsem zvědavý, jak vše dopadne, jelikož mě tento model taky zajímá a držím pěsti
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Hele jak jsem psal v úvodním příspěvku. Tenhle model je super. Tedy po všech stránkách vyjma té sportovní jízdy.mari75 píše:V tom případě je to ok . Horší by bylo, kdybys nevěděl a chvíli po koupi musel řešit problém v řádu desítek tisíc. Ale jsi od fochu, tak jsi samo věděl, co a jak . Jsem zvědavý, jak vše dopadne, jelikož mě tento model taky zajímá a držím pěsti
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Richieho OtBR - CVT ERROR
Jj . Ono zase pomalu není ani kde se pořádně svést. Myslím si, že to i tak slušně jede
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130