P: Richieho OtBR

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

Levap píše:Ahoj gratuluji k novému autu. Koukám že to má najeto přes 200 tis. a navíc problémy s motorem, převodovkou. Jakj si to udělal že ses toho nebál, koupit takové auto. už jenom ten nájezd je docela velkej, a o CVT převodovce se tady taky už napsalo ledacos. Že když se to vysere tak to nikdo neopraví a tak....

Co všechno jste dělal i před koupí v BA, co kontrolovali a tak

Díky
Pavel
Nazdar. Hele úplně v pohodě. Byla to otázka počtů. To znamená auto s problémem na motoru s převodovkou, s kompletní historií nejen v Subaru, ale taky u BA. Auto hezké venkem i vnějškem. Na motor jsem nechtěl čekat, tak jsem koupil druhý. Ten první zgeneralkuji a buď si nechám nebo prodám.

Co se týče převodovky, tak tam to byla sázka do loterie. Nakonec jsem to vyřešil za zlomek původního plánu a zatím cajk. I kdyby klekla, tak mám ještě prostor tak na dvě. Zbytku auta věřím a nevypadá, že by něco mělo být.

Prostě otázka počtů. I teď jsem na tom dost dobře, i kdybych si motor nechal. Nechtěl jsem koupit auto, aby mi potom stále klesala cena. Takhle mám ještě pár let k dorovnání kupní ceny. Takový byl plán.

Jinak CVT je docela jednoduché a hlavně je to super systém a jsem s tím spokojen.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od námořník »

Komu se cvt vysralo? Vím jenom o jednom a to ještě mělo nějakou pochybnou historii. A ještě jeden Levorg v D u kterého kuna překousala hadici a tak jezdilo bez oleje.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

námořník píše:Komu se cvt vysralo? Vím jenom o jednom a to ještě mělo nějakou pochybnou historii. A ještě jeden Levorg v D u kterého kuna překousala hadici a tak jezdilo bez oleje.
Hele tak já vím tedy o více případech. Většinou problémy s mechatronikou, která bohužel nemá náhradní díly, ale kupuje se pouze komplet, to mě sere, pač pak by to byla téměř vždy oprava za pár tisíc. Většinou má problém solenoid ovládající zámek hydrodynamíckého měniče. Nicméně jak se ukazuje, často je problém v instalaci nebo paticích.

Pak jsem slyšel o prokluzujícím řetězu a zničených kuželových soustavách, které stojí prý ranec. Nevím nepotřeboval jsem řešit. Navíc bych to řešil nákupem vadné převodovky s mechatronikou a naskládal bych to do jedné.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od námořník »

Já akorát o tom vím jenom, pokud to tu někdo řešil. Ty máš určitě větší přehled. Jenom by mě zajímalo Jestli se u těch problémovejch dodržovaly výměny oleje nebo ne.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

námořník píše:Já akorát o tom vím jenom, pokud to tu někdo řešil. Ty máš určitě větší přehled. Jenom by mě zajímalo Jestli se u těch problémovejch dodržovaly výměny oleje nebo ne.
Hele já to nikdy neřešil, jen u toho svého. Jen říkám, co jsem se doslechl. Údržbu nevím, jestli byla nedodržena. Ty kuželové soustavy a řetězy dostávají asi zase zabrat při tahání a těžkém zacházení. Podle mě, když s tím někdo jezdí lehkou nohou a dodržuje servis, tak to musí být nesmrtelné...
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
SWRT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 595
Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
Jméno a příjmení: Daniel Docekal

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od SWRT »

Kamos ma 2011 outback a obcas mu to kdyz zastavi na krizovatce chcipne...byl u mechsnika a pry se mo neco nerozpne v prevodovce....jezdi s tim uz pres dva roky a nezhorsilo se to....ale co jsem mel mechanika co delal jenom subaru,tak rikal ze zna jenom dva pripady kdy bylo neco s prevodovkou u subaru spatne...pry jsou to drzaky
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

SWRT píše:Kamos ma 2011 outback a obcas mu to kdyz zastavi na krizovatce chcipne...byl u mechsnika a pry se mo neco nerozpne v prevodovce....jezdi s tim uz pres dva roky a nezhorsilo se to....ale co jsem mel mechanika co delal jenom subaru,tak rikal ze zna jenom dva pripady kdy bylo neco s prevodovkou u subaru spatne...pry jsou to drzaky
Tam bude právě problém na tom zámku hydrodynamického měniče. On jak se nerozepne, tak to chcípne. Páč to plní funkci spojky.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR - problém CVT

Příspěvek od MrRichie »

Takže po cca 9000 Km bez nějakého problému se opět hlásí problém na převodovce, který se projevuje vysvícením chyby motoru, tempomatu, kontroly AT OIL TEMP a stabilizace samozřejmě. Jak jsem z předchozího projevu věděl, jedná se o chybu P2764, která značí, že ovládací solenoid zámku hydrodynamického měniče nemá požadované napětí a tedy není schopen zaručit správnou funkci. Solenoid byl změřen a má odpor nějakých 22kOHM místo 12kOHM.

V takovém případě spadne převodovka do nouzového režimu a zámek nezamyká, vždy se chvíli posnaží při přechodu z N nebo P do D, ale dlouhého trvání to vždy nemá. Jezdit to jezdí, ale tím, že se zámek nezamkne, tak samozřejmě motor pracuje "na prázdno" ve vyšších otáčkách a také s vyšší spotřebou. A je to otravné a nejede to.

U vozů jiných značek nebo výrobců převodovek se obyčejně dá objednat solenoid jako takový a vyměnit pouze vadný díl mechatroniky (mozku převodovky, chcete-li), ale bohužel u této převodovky (stejně jako u jiných Subaru převodovek) se mění celá mechatronika.

Ta stojí dle oficiálního ceníku cca 50 800 Kč. Takže jsem začal hledat cesty a zjišťovat informace. Nejprve jsem se pídil, zda-li někdo neumí opravovat ty solenoidy, ale prý je to docela problém a auto by mohlo být dlouho odstaveno bez jasného výsledku. Nikdo mi neodepsal, že ví, co tam patří a že to jsou schopni opravit.

Mimo jiné dle různých informací problém na těch převodovkách CVT je v 90% právě tou mechatronikou, což je škoda, protože zrovna na Subaru bych problém elektromechanického rázu úplně nečekal. Řeším to ještě taky pro dva známé, kteří mají stejný nebo podobný problém.

Další varianta, kterou jsem zavrhl poměrně ihned je, že koupím starší převodovku, jednak jich je relativně málo a rychle se rozeberou, navíc startují na ceně 40 000 Kč, kdy je opět zmíněný problém spíše otázka času, než výjimkou, to už raději zainvestuji do problémové části, budu mít záruku a hlavně od vydání v roce 2009 je již čtvrtá náhrada, takže budu mít na autě i aktualizovanou verzi, ve které jak doufám, už jsou mouchy vychytány.

Varianta 3, která vznikla po Googlování čísla potřebného dílu bylo, objednat mechatroniku z USA, kde za tento díl chtějí cca 20 000 Kč, je to jistě varianta, která by byla schůdná díky Davidu Holešovi, který tam žije a pracuje a byl ochoten pomoci. Nicméně po nabídce od Subaru ČR, zvážení následné záruky a také spočtení celkových nákladů a riziku hrozícího CLA jsem se rozhodl pro koupi originálního dílu od českého zastoupení a příští týden, by jsem jej měl mít na autě.

Poté díky Johymu jsem narazil na šikovné kluky za Autoprofit.cz, kteří dle webu již Subaru asi nedělají, ale buď jsou nadšení nebo měli zastoupení, netuším. Každopádně vyřešili již podobnou situaci někde na nějakém AT Forestrovi, tak jsem jim napsal. Ozval se mi na FB Jirka Dvořák a ten mi sdělil, že má stejnou starší převodovku skladem, že jsou ochotni to rozdělat, proměřit a pokud by byl ten daný solenoid OK, tak by ho přehodil. Opět po nabídce od Subaru jsem se rozhodl řešit to až na staré mechatronice, kdy jí zkusím dát do kupy a nabídnout jednomu ze známých, kteří to řeší také.

Takže příští týden napíšu, co to nakonec všechno stálo, jak to dopadlo a hlavně budu řešit další postup, jak dát do kupy ten solenoid a mechatroniku zachránit.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od suubaru »

SWRT píše:Kamos ma 2011 outback a obcas mu to kdyz zastavi na krizovatce chcipne...byl u mechsnika a pry se mo neco nerozpne v prevodovce....jezdi s tim uz pres dva roky a nezhorsilo se to....ale co jsem mel mechanika co delal jenom subaru,tak rikal ze zna jenom dva pripady kdy bylo neco s prevodovkou u subaru spatne...pry jsou to drzaky
a nemá to ten tvůj známý na lpg? Může to být problém s nastavováním volnoběhu? Spousta věcí okolo vzduchu a paliva, ať nehaníme cvt. Moje lego cvt má trochu zmatek s přepínáním paliva, řj se přenastavuje (stejnětak se nastavuje na BA91 či BA98), nastavuje vonoběh, a někdy má tendenci při zabrždění nebo rozjezdu zdechnout.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR - CVT ERROR

Příspěvek od VDC »

Richie to je teda škoda, že se problém vrátil. Ale jak jsem tak vytušil, tak jsi s tím tak trochu počítal a byl jsi na to připraven ?
Vychází nákup stroje i s touhle investicí furt dobře ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
SWRT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 595
Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
Jméno a příjmení: Daniel Docekal

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od SWRT »

suubaru píše: a nemá to ten tvůj známý na lpg? Může to být problém s nastavováním volnoběhu? Spousta věcí okolo vzduchu a paliva, ať nehaníme cvt. Moje lego cvt má trochu zmatek s přepínáním paliva, řj se přenastavuje (stejnětak se nastavuje na BA91 či BA98), nastavuje vonoběh, a někdy má tendenci při zabrždění nebo rozjezdu zdechnout.
Nene...kamarad to ma ciste v benzinu
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19059
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Richieho OtBR - CVT ERROR

Příspěvek od hamoun »

tyjo … at je to brzo ok … je to mazec. hromada rozhodnuti. verim, zes sel spravnou cestou … ne teda uplne levnou. at to brzo spravne jezdi !!!
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR - CVT ERROR

Příspěvek od VDC »

Zase je super, že Richie prošlapává cestu dalším. To se velmi cení !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19059
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Richieho OtBR - CVT ERROR

Příspěvek od hamoun »

jo ... hlavne to, ze popise, co resi, co zkousel ... luxus !

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR - CVT ERROR

Příspěvek od VDC »

Jasně, to jsou nedocenitelný informace !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“