Tak se rád s vámi podělím o zkušenosti z posledních dní, resp. co je nového. Když už jsem postupně odstranil na H6 všechny ty prkotiny, co mi vadili a auto mi začalo dělat radost, ne, že by mi ji do té doby nedělalo, ale vetší než obvykle, vytvořil jsem si tím prostor pro nějaký průser. A taky, abych nevytvořil. Včera jsem po několika dnech usedl za volant H6, po nastartování se ozvalo cca na 2 - 3 vteřiny kovové cinknutí/cvaknutí, kterému jsem nevěnoval žádnou velkou pozornost, přeci jen auto pár dní stálo, motor byl studený. I kdybych věděl, co přijde, stejně bych asi to nedokázal k něčemu příčíst a nevyhnutelné bych stejně neodvrátil. Poklidnou cestou jsem se vydal do garáže pro nějaký vercajk, vždy si říkám je potřeba ten studený motor šetřit, v poklidu ho zahřát na provozní teplotu, ať vydrží co nejdéle, cca po 15 - 20 minutách jsem byl na místě. Když jsem uviděl stav tachometru, který ukazoval cca 5000 km od poslední výměny oleje, napadlo mě, že by bylo vhodné zkontrolovat hladinu oleje v motoru. Dal jsem si pětiminutovku na fóru, než steče olej, ať je co měřit. Měření ukazovalo oleje lehce nad ryskou minimum, a tak jsem sáhl pro zásoby do kufru a dolil cca 3 dcl. Následně jsem vyrazil ještě něco vyzvednou do jedné vesničky nad ÚnL, v lesích jsem narazil na
přede mnou a tak jsme jeli v tandemu, neřekl bych, že úplně na krev, ale svižnější to bylo, přeci jen se na nás zezadu lepil peugeot, až do míst, kde končí stoupání a začíná klesání, tam jsem najednou začal pociťovat menší brzdný účinek, volantem se hůře točilo, říkám si: PRŮSER!!! Tak jsem rychle juknul na palubku a tam svítily všechny možné i nemožné kontrolky. Okamžitě jsem to zastavil u krajnice, a napadlo mě jediné: a je to celé v prdel*, že ti ta svižnější jízda stála za to. Tak jsem si vyřadil, vypnul zapalování, otevřel kapotu, prohlédl motorový prostor, ale tam mi nic neobvyklého nepřišlo a tak jsem se pokusil auto nastartovat, po otočení klíčku do první polohy, se opět rozsvítili všechny možné i nemožné kontrolky, problém byl, ale v tom, že žádné kontrolky nezhasly, motor se ani neprotočil. Tak jsem za asistence mé drahé polovičky odstavili vozidlo na nejbližší odpočívadlo a začal jsem přemýšlet o nejhorším možném scénáři. Dnes v dopoledních hodin jsem poprosil mého servisáka o asistenci na místě a stanovení verdiktu, co tomu tedy vůbec je. Bylo konstatováno, že je zadřený motor. Tak nakonec má H6 nedojela na fouklé těsnění pod hlavou, to asi umí každý
, ale na zadření. Tak jsem zadřel svůj první motor. Jen doufám, že alespoň má prozíravost, koupě druhého motoru s tímto vozidlem od Červ-a, přinese nějaký užitek a, jde o původní motor z této černé H6, snad je ok a bude adekvátní náhradou. Pár foteček na konec
. A teď do mě, co jsem měl udělat jinak, aby ten motor déle vydržel
, resp. aby mu bylo osudné to proklaté těsnění pod hlavou