lazard a STI (VA 2016/2017)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od cubrd »

Zkusím někde najít označení desek ale jedine co z hlavy vím je rozsah teplot 300-900 stupňů . Studené jsou horší než ATE desky co mám na zimu ale jelikož to vytahnu jen na svezení tak se buď zahřeju normální jízdou na benziku a nebo při prohrivani převodovky si dvakrát přibrzdim víc a pak už brzdi stejně po celou dobu jízdy. Rezu používám on/off takže při normálním cestování nemohu pomoci s referenci. Za to sem teď rád za vícebodový pás


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11895
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od Traveller »

OZP: Ondro, na ty Endless, konkrétně Endless TRZ-S, jsem dostal nabídku v AWD. Jsou asi o litřík dražší než Pagid RSL1. ;-D
https://endless-brake.info/products/bra ... /trackday/
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od lazard »

Ahoj,

nasel jsem 2 videa, jak se nekdo na zapadlych okrskach projizdi v aute a podle zvuku a vzhledu by to mohlo byt nejake Subo. Odkazy na videa jsou nize. Podle toho, jak mu to tam drnca, tak by si mohl poridit lepsi tlumice. Co vy na to?

http://lazards.wz.cz/WRX_STI/moving_slowly_1.mp4

http://lazards.wz.cz/WRX_STI/moving_slowly_2.mp4
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1258
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od schmako »

Úplně mě svrbí ruce x-) Dává to hezky ale mám pocit, že mu to skáče jako u mě v OTB kde je všechno stock. Co můžu posoudit, tak místy i tak jezdím krapet ostřeji.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od lazard »

Zdar vischni,

po delsi dobe pisu report o tom, co mam na aute noveho.

1) Pri pravidelne servisni kontrole jsem si nechal dat short shift (zkracene razeni). Bud jsem blby, nebo me osulili, ale ja necitim rozdil. Tak musim pockat, az se setkam s nekym, kdo ma stejne auto a shoŕt shift (napr. Kuba (strider)), abych to mohl porovnat.

2) Dal jsme na auto dalsi aerodynamicky nesmysl - konkretne male plosky na strany predniho narazniku/blatniku, viz fota. Uz je mi jasne jak vsichni rikate, ze to je pekna hovadina, ale nemela by byt. Není to jen pro „estetiku“, ale je to i fukcni, jak zobrazuji dalsi 2 obrazky ze stranky STI.jp. Jde o to, ze plosky ne samy o osbe delaji vetsi pritlak, ale zpusobuji vir (stejne jako "vortex generator" na konci strechy auta, ktery take mam), a tim padem se mene vzduchu dostava mezu otacejici se kola a blatnik a tim padem se mene nadvedava predek, cili je na predek vetsi pritlak, nez kdyz tam ty plosky nejsou (viz nize ty ilustracni obrazky). Ve skutecnosti to dela ve vetsich rychlostech dosti randal (aerodynamicky hluk) a zda se, ze ten predek opravdu vice drzi na ceste. Ale ruku do ohne bych za to nedel. Ale kdyz to vymysleli inzenyri z STI (= soudruzi v východního nemecka), tak jim verim. Je mi jasne, ze nekteri z vas reknou, ze to jej jen dalsi hovadina, ale ja tyto hovadiny vsechny (generator viru na strese, podpery zadniho kridla, predni lizatko a tyto plosky) mam v cerne barve a auto mam taky cerne, tak to tak nebije do oci a jde to videt az v detailnim pohledu.

3) Dnes jsem konecne namontoval na sedaldo ridice pasy Schroth Rally 4 ASM – viz fota nize. Zvoili jsem tyto pevne pasy a ne pasy s "Autocontrolem", ale moje pasy nejsou jeden dil uplne na pevno, ale uprostred se daji rozpojit (opak jsou pasy Schroth Rally Cross 4 ASM, které jsou v kuse, bez mozpojeni). Cili v pripade potřeby mozu vzadu vozit decka. Mel jsem obavu, jestli vubec pasy budou dostatcne dlouhe, a abych pravdu rekl, tak kdyby byly upevnene, jak presne maji byt, tak jsou pro moje auto kratke. Ale "obcural" jsme to tim, ze jsem je pres horolezecke karabiny (vydri v tahu 2500 kg) vzadu pridelal k uchytum od isofixu, coz se nema, protoze isofix neni delany na tak velkou vahu. Proto jsem si ale koupil Rally 4 a ne Rally 3, abych zadni tah mel rozlozeny na 2 kotvici mista ne jenom na jedno. Mozna si casem necham ale udelat z nejakeho pevneho plechu dily ("prodlouzeni"), ktere pak prisroubuji na spravna mista a k nim pasy pridelam. Vpredu jsou pasy pridelane standardne k zadnim uchytum pojezdu sedadla. Při zapasani se novymi schrothy jsem zjistil jek ohnuty normalne na sedadle sedim – ted me pasy narovnají a prikovaji k sedadlu, ze je to uplne jiny posed. V prirucce pasu je psane, ze se pasy NESMI pouzivat soucasne s normálními pasy, jak nekteri z fora delaji (alespoň jsem to zde nekde cetl). Cili hned po namontovani jsem je jel alepson kratce vyzkouset, pouze schrothy bez standarnich pasu. V euforii jsem opomnel, ze když nemam zacvakly normalni pas, tek ze mi hned zacne rvat kontrolka, ze nejsem zapasany. Coz se hned i stalo a rikal jsem si „a do pr.., tak to jsem opomenul“. Jet porad se rvouci kontrolkou by byl fakt opruz. Nastesti, po nejakem case houkani, ze nejsem pripasany, samo prestalo a jen sviti cervene kontrolka, ze nejsem pripasany. Ikdyz jsem jel jen kratce, je to uplne jine svezeni, nez s normalními pasy.

4) Potreboval bych poradit. Jiz drive jsem narazil na drenaz v ceste (nebylo to dostatcne oznacene a bylo uz sero, nejakou vymluvu si najim musim) a ohnul se mi rafek a udelal boule na pneu. Pneumatikar rekl, ze pneu musi byt nova a při jeho snaze rafek narovnat (coz se i povedlo) se na rafku objevila prasklina. Cili jsem mysel koupit novy rafek, pneu, pak ještě i další novou pneu na druhé predni kolo, protože když byla jedna pneu stara a jedna nova, tak to silene tahalo na stranu te stare pneu, ktera mela diky ojeti mensi prumer. Mozna si rikate, ze je to nesmysl, ale je to tak, cili musel jsem dat i novou pneu na to druhé „dobre“ kolo. Co se ale stalo, auto ted, ikdyz ma neponicene rafky a na predku na obou kolech nove gumy, tak mirne tane na jendu stranu. O vikendu jsem prehodil predni kola (levou za pravou) a kupodivu, auto mirne tahlo na druhou stranu. Cim to je, když jsou oba rafky OK a obe pneu nove? Jedine me napadlo, ze by byla nektere pneu (ta, na kterou to tahne) spatne obuta. Co si myslite vy?

Tak to je vse. A ted nejake ty fotky.

.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od zhor »

Ad pásy. Normálně než si sedneš, tak zapni ten tříbodový pás a pak si na něj sedni (budeš ho mít za zádama) nebo tam zapni pás od spolujezdce, abys ses zbavil té kontrolky a pískání. Případně od čínana objednej ten klip na zastrčení do pásu, stojí to pár korun. Já používám ten tříbod přes čtyřbody, protože jednak zapomínám na zapnutí toho pásu před sednutím, a druhak, tím že ty čtyřbody nejsou v zavodních skořepinách, tak mají jinak tu pozici té přesky a občas se mi rozepne při nějakém pohybu (a brzdit z 200km/h bez pásů do vracáku, pak není moc příjemné. Bylo to na uzavřené trati). Ono tříbodový pás tě taky neudrží úplně, jeho hlavní účel je zbrzdit tě před nafouknutím airbagu. Což ty isofixy asi udělají taky než se utrhnou.

Zajímavá je ta grafika té aerodynamiky. Jenom aby to třeba neovlinilo nějak odvod vzduchu od brzd. Ale určitě se tím zabývali lidi, co aerodynamice rozumí lépe než já, tak nezbývá než jim věřit.

Tu drenáž jsi trefil jenom jednou stranou? Nemůže být třeba lehce kopnutý i ten druhý disk? Nebo zadní disk? Pro jistotu: nový disk jsi koupil/přišel stejný (zejména šířka disku)? Co dosedací plochy disků, nejsou rezaté? Zkus je očistit ocelovým kartáčem. Ale spíš bych to viděl na nějaké další poškození (rameno, tlumič, tyčka řízení nebo nějaký silentblok). Přecejenom disky vydrží docela dost, a tak je možné, že se ta síla přenesla i jinam.

Co se týká gum, tak ten rozdíl v průměru nové a jeté gumy může ničit diferák, takže je potřeba dávat na nápravu stejné gumy. Mezinápravový diferák je konstruovaný na určitý rozdíl otáček mezi předkem a zadkem, takže by si s rozdílným obvodem měl poradit lépe.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od lazard »

Stando,

k tem kolum, trefil jsem jen jednu stranu a vizualne byl poskkozeny jen ten jeden rafek, ny dalsich rafcich zadne poskozeni i po detailnim prohlizeni nevidim. Novy rafek je uplne totozny s tim predchozim (i od stejneho prodejce). Take jsem si puvodne myslel, ze to odneslo i neco dalsiho (ramena, cepy, tlumice, rizeni), ale divne oak je to, ze kdyz prehodim kola (prave na leve), tak to tahne opacne. A taky jsem uz byl na 2 geometriich a tam vysly nejake hodnoty v cervenych cislech, ted si ale nepamatuji co presne, ale muzu to dohledat.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od zhor »

Jo je to divné, když se to mění s tím prohozením kol. Detailní prohlížení disku, přepodkládám tedy, že jsi je sundal a protočil na vyvažovačce? Na autě to poznáš až skutečně hodně velké poškození.

S tím ráfkem jsem to myslel tak, jestli třeba neposlali omylem jinou šířku, chyby se stávají i v lepších firmách. Pro jistotu to přeměř, to už nedá tolik práce a dá se to udělat na autě. A nebo je špatná nějaká guma. Máš zimní sadu disků? Zkusit ji nasadit, na pár kilometrů aspoň na předek, a když to zmizí, tak zkusit vyreklamovat gumy.

Klidně sem hoď ty hodnoty z té geometrie, třeba něco napoví. Volant je rovně, když ho pustíš? Vibrace do volantu nejdou? Zkus ho držet jenom špičkama prstů.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14868
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od Tapan »

První, co mě napadlo, je špatně vyvážený kolo. Před časem mi opravovali disk, udělali to hezky, pak ho obuli, dokonce vyvážili, ale nějak blbě. Druhý den v pneuservisu vyřešeno za 50 Kč.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od námořník »

Špatně vyvážený by to házelo, ne tahalo do strany. Pokud nemáš nový gumy na nápravě a jedna je trochu víc sjetá, tak treba tím.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od lazard »

Diky vsem za komentare.

Gumy mam na obou kolech uplne nove. Spatne vyvzene kolo se mi zda jako mozny problem. Zapomnel jsme jeste zmnit, ze po nehode, kdy jsem rafek ohnul (stalo se mi to v Jesenikach u polsych hranic), jsem jeste s autem musel nejakych 150 km doje domu a co si vzpominam, tak auto jelo rovne a nkde netahlo. Tento fakt by podporoval hypotezu, ze se zavesenim/rizenim/pruzenim nic neni a problem bude az nasledne, napr. ve spatnem obuti a/nebo spatne vyvazeni kol. Uz jsme psal do "meho" pneueservisu, ze chci vyvazeni zkontrolovat - uu vidim, jak se bude tvarit, ze pochybuju o jeho praci.
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od MrRichie »

Kurde to je pech jak čert.

K tomu problému s taháním. Byl jsi vůbec na geometrii? Myslím, že jsem se to nikde nedočetl, ale de mého názoru by to měl být základ po takové ráně. I když pravda je dost divné, že by to tahalo jinam při přehození kol.

K těm podvozkům. Už jsi něco koupil? Jsem zvědavý jak to dopadne. Tady bych dal právě na zhora, protože pokud vím, tak ten vyměnil tak tři sady za poslední dva roky :D

Já se teď zakoukal, byť z jiného důvodu než sportovní jízda, právě na ty podvozky BC Racing. V UK to distribuuje stejný člověk jako právě Ohlins. Líbí se mi, že nastavení světlé výšky probíhá na vlastním šroubení a nenastavuje se předpětím průžiny - to potřebuješ na jiné lazení. Navíc nastavení komprese i odskoku je zvlášť a každý ve 30ti krocích. KW nebo Protlum mi přijdou úplně mimo mojí cenovou hladinu, takže to neřeším. U toho BC je cena někde okolo 30 000 Kč, což mi přijde docela přijatelné na to, že si to lidi docela chválí.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od lazard »

MrRichie,

na geometrii jsem byl, a to na dvou ("muj" pneuservis a Subaru servis). Hlavni parametry byly ok a ty dalsi (napr. prklon cepu na predni naprave) budu resit v servisu Subaru, az prezuju na originalni rafky, ktere mam na zimu - chteji to promerit na origo rafcich.

Podvozek jsem porad nekoupil. O BC Racing jsem uvazoval a porad uvazuji. Kdyz jsem byl ochotny dat prachy za KW V3, tak za i nizzsi cenu se da koupit ten uplne nejlepsi BC Racing a to ZR, ktery ma externi nadobky, samotnou regulaci rychle i pomale komprese, samotnou regulaci odskoku, je upside-down a samozrejme stavitelnou vysku. U jakehokoliv BC vsak mam strach, ze budou prilis tvrde a ja potrebuji podvozek na české rozbite okrsky. Dokonce jsem si od nejakeho zahranicniho dealera vyzadal krivky zavisosti pusobicich sil pri kompresi a odskoku na rychlosti pohybu tlumice. Ted jsem ve stadiu porovanani s jinymi vyrobci. Navic mi ze zahranici rekli, ze ten ZR nebo i ER (nema stavitelnou rychou kompresi) nejsou pro cestovni uziti, protoze, mimo jiné jsou i hlucne - pry si „odfukuji“ při pruzeni a dela to hluk. Tak ted nevim. Napr. ale mam nove brzdove kotouce EBC (s doliky a rýhami), které mely byt podle popisu taky hlucne, ale vzhledem k tomu, ze mam axle-back vyfuk od ETS s minimálním tlumicem, tak zadny hluk od brzdových kotoucu neslysim. Zpet k BC Racing, mají i podvozek DS (drive znaceny DR), který je uprostred cenove nabídk a podvozek je zajimavy tim, ze ma tzv. digresivni vyse zminene krivky (a ventily uvnitř), coz znamena ze tlumeni je jiné při rychlem pohybu tlumice a jiné při pomalem pohybu tlumice, aniz by se cokoliv nastavovalo – mělo by to byt tak, ze pri rychlem pohybu tlumice (když se najede na hrbol) jsou tlumici sily male (= mekky podvozek) a pro pomalem pohybu tlumice (při naklonu auta při zataceni, brzdeni a akceleraci) jsou tlumici sily velke (podvozek je tvrdy a minimalizuje se naklon). Cili je to další moznost a jak si pak z toho ma clovek vybrat?
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od MrRichie »

No snad ty BC nebudou tvrdé až tak. Teď řeším s anglickým zastoupením nějakou individuální záležitost, požadavek byl na zvýšení podvozku místo snížení. Tak mi borec napsal, že po konzultaci v továrně by mi byli schopni nabídnout podvozek, který je až o 4cm vyšší než originál, teď řešíme, jestli by místo unibalů šlo dát klasické silentbloky a podobně. Jsem zvědavý co mi napíšou.

Obecně mě překvapila jejich ochota řešit tyhle individuální záležitosti. Jsem zvědav na výsledek, cenu a dodací lhůty.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016)

Příspěvek od zhor »

S Dušanem si občas vyměním nějaké poznatky v SZ. Škoda se o ně nepodělit veřejně. Musíme se někdy domluvit na projížďce. Chtěl jsem přístí víkend jet do Mýta na autičkáře, ale od středy na mě leze nějaký moribundus, a teď ležím v hotelu v Rotterdamu, kde máme konfrenci (tak se musím dát trošku dohromady za pomoci prášků a přežít tu do pátku) a nevím v jakém stavu se vrátím, jestli nestravím přístí víkend místo na okruhu v posteli.

Ty KW, mají štelování výšky jenom předpětím pružiny. S tím jsem dost trpěl, když jsem potřeboval zvednout zadek (nejspíš kombík potřebuje delší tlumiče než sedan). Auto trpělo nedotáčivostí při přidání plynu. Takže jsem to řešil tím předpětím, a pustil předek dolů, a zadek zvednul. No nějak to jezdilo, a fungovalo, ale tlumení trpělo.

Konečne jsem se dokopal a nechal si udělat podložky od kofilky pod zadní tlumiče, a mohl jsem dát nějaké rozumné předpětí jak dopředu tak dozadu. Auto se najednou chová úplně jinak, mnohem lépe funguje tlumení, aniž bych cokoliv měnil na nastavení tlumičů, nedotáčivost pod plynem zmizela. Fakt velký rozdíl.

KW variant 3 mají externí nádobky. Jde tam nastavit komprese, dekomprese (klikáním) a rychlá komprese je tam přednastavená na pevno pomocí pružiny. Já jsem s nima spokojený. Mají TUV certifikat, takže v případě problému s řešením nějaké pojistné události, by se asi dalo nějak odvolat na to, že v Německu jsou ty tlumiče legální.

Ty BC by měly mít nastavitelné všechny tři parametry (komprese, dekomprese,rychlá komprese). Po té mé anabázi s výškama podvozku, bych se zaměřil i na to, že mají nastvitelnou výšku na tělu tlumiče, a samostatně nastavitelné předpětí pružiny. Tím se dá naladit taky strašně moc ohledně váhy a těžiště. Ale nemají TUV ani žádnou jinou certifikaci. Jsou made in China.

Osobně bych asi zkusil ty BC. Mají větší možnosti nastavení, možnost nastavení výšky, součástí jsou aji horní uložení (a ty jejich unibaly jsou celkem odolné i pro celoroční použití. Ty moje bývalé BC (ty základní, jednocestné) teď jezdí na tom bílem STi MY96, co bylo na severce, Má je tam celoročně, a unibaly fungují.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“