lazard a STI (VA 2016/2017)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19076
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
a mozna to proto brzdilo dobre u me, protoze STi je technicky dale a WRXo tak moc neuvazovalo
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
To tak úplně neplatí. Pokud budeš mít kvalitní desky i vzadu, tak budou mít větší koeficient tření než nějakě OEM šunty, a budou při stejném tlaku více brzdit.lazard píše: Pak jeden ze zaveru je ten, ze kdyz bych mel dobre desky vpredu, muzu mit sunt desky vzadu.
Jediné co nemusíš tolik hlídat, je maximální teplota zadních desek, protože se nikdy nezahřejou na nějakou extremní teplotu jako ty přední, takže jde použít nižší teplotní rozsah.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Jojo, to oba říkáme to samý. Reagoval jsem na to, jak se někdo podivoval, že přední brzdy hřejou víc než zadní.strider píše: Plati nejaky vztah o umernosti gripu. Cim vic vahy na gume, tim vic gripu ma. A tuhle vahu setrvacnosti prenasis pri brzdeni po smeru jizdy, ta sila te tlaci porad dopredu ikdyz uz brzdis.
Tzn. kdyz brzdis vic vahy ti skoci dopredu, a muzes tam brzdit vic aniz by gumy ztratily adhezy. To je to co ty intiuitivne popisujes jako 'ze to tam vic odbrzdi'.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Já myslím, že pokud by se měl kluk trochu pohnout z místa, tak by to chtělo popracovat na chlazení brzd. Ono to sice není úplně nejlevnější, ale podle mě je to jediná věc, která trochu pomůže eliminovat teplotu na předních kotoučích a vzhledem k tomu, kolik do toho auta kluk už nasypal, tak by asi přežil i takovouto "drobnost".
No a přední brzdy pak přežijí mnohem větší teplotní zátěž, bude na ně moc více šlapat a trochu by mohl ohřát i zadní. Akorát se pak dostane na další omezení, což je grip pneumatik a co jsou schopné přenést na vozovku aniž by se utrhly, resp. kdy se dostanou do bodu, kdy do toho začne kecat to ABS.
Tak jsem si trochu zateoretizoval a teď zpět do práce.
No a přední brzdy pak přežijí mnohem větší teplotní zátěž, bude na ně moc více šlapat a trochu by mohl ohřát i zadní. Akorát se pak dostane na další omezení, což je grip pneumatik a co jsou schopné přenést na vozovku aniž by se utrhly, resp. kdy se dostanou do bodu, kdy do toho začne kecat to ABS.
Tak jsem si trochu zateoretizoval a teď zpět do práce.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Ten kluk o chlazení brzd od Apr uvažuje, má to ale technické problémy. Vpravo hadici vedoucí vzduch z předního nárazníku k brzdam vadí airbox a vlevo pak nadrzka ostřikovače. Airbox se dá vyřešit jiným sáním a nádrž jejím zmenšení. Možná ten kluk dospeje i do této varianty, ikdyz už to dávno není kluk.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Kluk už na tom autě stejně nemá skoro nic původního, takže takovéto malichernosti ho určitě nezastaví.
Docela mě překvapuje, že tu to chlazení brzd nikdo moc neřeší?!? Ladí se kde co a zrovna tato věc je jedna z těch, které by, podle mě, pomohla ke zlepšení jízdních výkonů a časů víc než přidaných pár koní. Zvláště by to pomohlo těm, kteří to na rozdíl ode mě využijí na okruzích.
Docela mě překvapuje, že tu to chlazení brzd nikdo moc neřeší?!? Ladí se kde co a zrovna tato věc je jedna z těch, které by, podle mě, pomohla ke zlepšení jízdních výkonů a časů víc než přidaných pár koní. Zvláště by to pomohlo těm, kteří to na rozdíl ode mě využijí na okruzích.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
No eliminací teploty na předních kotoučích nezměníš rozdělení brzdného účinku. Závodní desky vydrží strašně moc, takže to chlazení není tolik potřeba (resp. není to priorita). Já mám už nějaké díly na chlazení brzd připravené, ale budu je tam dávat spíš z důvodu, že mě to přehřívání brzd způsobuje další problémy, jako ničení ložisek (už mi zas nějaká potvora hučí)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Ted jsem nasel, ze se da asi "jednoduse" vyresit i ta nadrzka ostrikovace a ted nemyslim jeji uplnou domentaz. Killer B vyrabi hrube zmenšenou nardzku, cimz se udela potrebne misto pro hadici chlazeni brzdy na leve strane. Cili ted uz nekde najit nejale ty chestaky (dost chechtaku ) na realizaci.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
zhor: to máš asi pravdu s těmi deskami, že vydrží nesmysl. Ale pak jsou tam i ty další věci..., třeba ta ložiska.
lazard: mám pocit, že jsem někde viděl 1.500USD?
lazard: mám pocit, že jsem někde viděl 1.500USD?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Ahoj,
pro Ty, koho to zajima, tak mam rychle info o novych upgadech.
1) po trech mesicich cekani uz z USA koncene dorazily nove rafky. Nemam je jeste doma, ale cesky dovoze me informoval, ze uz je konecne pustili z celniho odbaveni ze je zkraje tydne bude mit a hned posle. Jsem zvedav. Uz v penuservise na ne cekaji i nove GY Supersport.
2) Co nejdrive budu instalovat i nova ramena (Whiteline, uz je mam dlouho, ale porad v krabici) na serizeni sbihavosti zadni napravy. Zmineny pneuservis dela i geometrii, tak si to pak hned necham zmerit a nastavit.
3) vcera jsem prilej s autem od nejmenovaneho upravce. Uprava delana s ohledem na zivotnost, cili zadna super divocina.
a) kvuli vetsi pruchodnosti dany novy cat-back vyfuk, a to sice Invdia Q300, ktery zde ma asi kazdy, coz se mi zrovna "nelibi", ale na druhe strane, ma atest na silnici a je to poradna roura. Dela mensi rachot nez axle-back vyfuk ETS, ktery jsem tam mel pred tim - uz starnu a ten rachot me uz zacinal stvat, hlavne na delsich cestach na pohodu a s rachoticim vyfukm se mnou z rodiny ani nechtel nikdo jezdit. Invidia ted je mnohem tissi, coz je dano ale i dalsi polozkou, viz dale.
b) kvuli vetsi pruchodnosti dan i donwpipe Invidia, ale se sportovnim catem, ktery na stavjici upravy neklade restricke v proudu výfukových plynu a je to setrnejsi k okoli nez downpipe bez catu. Cili tim vlastne mam uplne novy turbo-back vyufuk
c) nejenom to, dal jsem si i nove svody RCM (maji take vetsi prumer nez originalni svody) a rozhodnul jsem se pro svody se stejnou delkou (equal-length). Muj 2.5-l mótor to nafouka i pri stejne delce svodu. Navic, rovnomerne se tim zatezuji vsechny 4 valce. Dalsi vec je ta, ze kdyz jsou svody stejne dlouhe, ztraci se tim "typicky" zvuk Subaru, ktery vsichni prisuzuji tomu, ze je to boxer. Tim to ale neni, je to tim, ze Subaru v originale pouziva prave svody s ruznou delkou a pak se ve vysledky stretavaji ve vyfuku "rany" z jednotlivych valcu a tim vznika typicky brumlavy zvuk. Kdyz se daji svody se stejnou delkou, tento efekt tam neni a auto zni temer jako Mitsubishi, ci co. Jinymi slovy, jedu si svou vlastni cestou, jak jsem zde uz psal vicekrat.
d) downpipe i svody jsou omotane teropaskou Dei, aby od nich neslo tolik tepla.
e) za ucelem chlazeni je provedene dodatecne chlazeni okolo 4. valce, ktere je pry v Cesku know-how daneho upravce, ktery ho ma z USA. Po teto uprave se pry rovnomerne zahrivaji vsechny 4 valce, protoze prave 4. valec je spatne chlazeny.
f) tichost noveho vyfuku vyvazuje nove sání studeneho vzduchu Mishimoto, ktere jsem dal take. Je to sila - zvuky mortorsportu! Pri pridani plynu to porad kvili a pri ubrani plynu a prezazeni to "odfoukne" a dela zvuky jako BOV.
g) pro zichr je dana i nová palivova pumpa DW.
Mely se davat i studenejsi svicky, ale to se uz nestihlo, muze se to dodelat dodatecne i jinde.
Vcera sjem se vecer vracel po dalnici, ale i po zapadlych okrskach, kde jezdim nejcasteji a jede to opravdu pocitove mnohem lepe.
A kolik ze tam vlastne ted je? Namereno na brzde bylo 340 koni a 490 Nm. ale bylo to mereno za vemi tepleho pocasi, kdy diky tomu, ze na brzde neni prirozene chlazeni proudicim zduchem, tak ECU nedovolila motoru maximum v ramci jeho naladeni. To jde videt i v poklesu na krivkach hp a Nm. Nicmene, v realu, kde je auto prirozene proudicim vzduchem dosatecne chalzene v danych otackach zadny propad vykonu nejde citit. Cili upravce kvalifikovane odhaduje, ze tam tech 350 hp a 500 Nm je! Jak asi tusite, auto nebylo ladene na brzde, kde ladeni na brzde je z vyse zmneneho omezeneho chlazeni, nevhodne. Na brzde byl jen zmereny vysledek. Kdo se vyzna uz vi, kdo auto ladil.
Za mne velka spokojenost
A uz samorzejme uvazuji, co dale - priste bude nove turbo a vstriky!
Pozdeji snad poslu i nejake fota, ale moc tam toho k videni neni.
Toz tak. At vam to vsem jezdi.
pro Ty, koho to zajima, tak mam rychle info o novych upgadech.
1) po trech mesicich cekani uz z USA koncene dorazily nove rafky. Nemam je jeste doma, ale cesky dovoze me informoval, ze uz je konecne pustili z celniho odbaveni ze je zkraje tydne bude mit a hned posle. Jsem zvedav. Uz v penuservise na ne cekaji i nove GY Supersport.
2) Co nejdrive budu instalovat i nova ramena (Whiteline, uz je mam dlouho, ale porad v krabici) na serizeni sbihavosti zadni napravy. Zmineny pneuservis dela i geometrii, tak si to pak hned necham zmerit a nastavit.
3) vcera jsem prilej s autem od nejmenovaneho upravce. Uprava delana s ohledem na zivotnost, cili zadna super divocina.
a) kvuli vetsi pruchodnosti dany novy cat-back vyfuk, a to sice Invdia Q300, ktery zde ma asi kazdy, coz se mi zrovna "nelibi", ale na druhe strane, ma atest na silnici a je to poradna roura. Dela mensi rachot nez axle-back vyfuk ETS, ktery jsem tam mel pred tim - uz starnu a ten rachot me uz zacinal stvat, hlavne na delsich cestach na pohodu a s rachoticim vyfukm se mnou z rodiny ani nechtel nikdo jezdit. Invidia ted je mnohem tissi, coz je dano ale i dalsi polozkou, viz dale.
b) kvuli vetsi pruchodnosti dan i donwpipe Invidia, ale se sportovnim catem, ktery na stavjici upravy neklade restricke v proudu výfukových plynu a je to setrnejsi k okoli nez downpipe bez catu. Cili tim vlastne mam uplne novy turbo-back vyufuk
c) nejenom to, dal jsem si i nove svody RCM (maji take vetsi prumer nez originalni svody) a rozhodnul jsem se pro svody se stejnou delkou (equal-length). Muj 2.5-l mótor to nafouka i pri stejne delce svodu. Navic, rovnomerne se tim zatezuji vsechny 4 valce. Dalsi vec je ta, ze kdyz jsou svody stejne dlouhe, ztraci se tim "typicky" zvuk Subaru, ktery vsichni prisuzuji tomu, ze je to boxer. Tim to ale neni, je to tim, ze Subaru v originale pouziva prave svody s ruznou delkou a pak se ve vysledky stretavaji ve vyfuku "rany" z jednotlivych valcu a tim vznika typicky brumlavy zvuk. Kdyz se daji svody se stejnou delkou, tento efekt tam neni a auto zni temer jako Mitsubishi, ci co. Jinymi slovy, jedu si svou vlastni cestou, jak jsem zde uz psal vicekrat.
d) downpipe i svody jsou omotane teropaskou Dei, aby od nich neslo tolik tepla.
e) za ucelem chlazeni je provedene dodatecne chlazeni okolo 4. valce, ktere je pry v Cesku know-how daneho upravce, ktery ho ma z USA. Po teto uprave se pry rovnomerne zahrivaji vsechny 4 valce, protoze prave 4. valec je spatne chlazeny.
f) tichost noveho vyfuku vyvazuje nove sání studeneho vzduchu Mishimoto, ktere jsem dal take. Je to sila - zvuky mortorsportu! Pri pridani plynu to porad kvili a pri ubrani plynu a prezazeni to "odfoukne" a dela zvuky jako BOV.
g) pro zichr je dana i nová palivova pumpa DW.
Mely se davat i studenejsi svicky, ale to se uz nestihlo, muze se to dodelat dodatecne i jinde.
Vcera sjem se vecer vracel po dalnici, ale i po zapadlych okrskach, kde jezdim nejcasteji a jede to opravdu pocitove mnohem lepe.
A kolik ze tam vlastne ted je? Namereno na brzde bylo 340 koni a 490 Nm. ale bylo to mereno za vemi tepleho pocasi, kdy diky tomu, ze na brzde neni prirozene chlazeni proudicim zduchem, tak ECU nedovolila motoru maximum v ramci jeho naladeni. To jde videt i v poklesu na krivkach hp a Nm. Nicmene, v realu, kde je auto prirozene proudicim vzduchem dosatecne chalzene v danych otackach zadny propad vykonu nejde citit. Cili upravce kvalifikovane odhaduje, ze tam tech 350 hp a 500 Nm je! Jak asi tusite, auto nebylo ladene na brzde, kde ladeni na brzde je z vyse zmneneho omezeneho chlazeni, nevhodne. Na brzde byl jen zmereny vysledek. Kdo se vyzna uz vi, kdo auto ladil.
Za mne velka spokojenost
A uz samorzejme uvazuji, co dale - priste bude nove turbo a vstriky!
Pozdeji snad poslu i nejake fota, ale moc tam toho k videni neni.
Toz tak. At vam to vsem jezdi.
Naposledy upravil(a) lazard dne pon čer 07, 2021 1:59 pm, celkem upraveno 6 x.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19076
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
clovece .. spousta zajimavych uprav s vysvetlenim a popisem ...
tesim se na dalsi info, foto, podrobnosti, zkusenosti ...
PARADA !!!
tesim se na dalsi info, foto, podrobnosti, zkusenosti ...
PARADA !!!
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Slusny, slusny! Dodatecne chlazeni 4. valce je zajimave! Priste az pojedes do Prahy tak pisni, dame kafe
Jsem zvedavy na ty rafky.
Jsem zvedavy na ty rafky.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
.. Tak teď jsem se s sti málem pripletl do Závodu míru, který tu teď projel. Těsně před celem peletonu mě policajti oklonili, pak vedlejší ulickami, nikde zádně zábrany, najednou přede mnou jelo plno motorek doprovodu a pak peleton. Ani jsem nevěděl, že se tento závod ještě jezdí. Asi před 30 lety jsem se na něho jel na kole jednou dívat.
Naposledy upravil(a) lazard dne sob čer 05, 2021 5:58 pm, celkem upraveno 1 x.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Ty jo, to je teda dlouhej seznam úprav. Hezky si hraješ !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97