lazard a STI (VA 2016/2017)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19076
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od hamoun »

a mozna to proto brzdilo dobre u me, protoze STi je technicky dale a WRXo tak moc neuvazovalo :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

lazard píše: Pak jeden ze zaveru je ten, ze kdyz bych mel dobre desky vpredu, muzu mit sunt desky vzadu.
To tak úplně neplatí. Pokud budeš mít kvalitní desky i vzadu, tak budou mít větší koeficient tření než nějakě OEM šunty, a budou při stejném tlaku více brzdit.

Jediné co nemusíš tolik hlídat, je maximální teplota zadních desek, protože se nikdy nezahřejou na nějakou extremní teplotu jako ty přední, takže jde použít nižší teplotní rozsah.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od Augi »

strider píše: Plati nejaky vztah o umernosti gripu. Cim vic vahy na gume, tim vic gripu ma. A tuhle vahu setrvacnosti prenasis pri brzdeni po smeru jizdy, ta sila te tlaci porad dopredu ikdyz uz brzdis.
Tzn. kdyz brzdis vic vahy ti skoci dopredu, a muzes tam brzdit vic aniz by gumy ztratily adhezy. To je to co ty intiuitivne popisujes jako 'ze to tam vic odbrzdi'.
Jojo, to oba říkáme to samý. Reagoval jsem na to, jak se někdo podivoval, že přední brzdy hřejou víc než zadní.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od Traveller »

Já myslím, že pokud by se měl kluk trochu pohnout z místa, tak by to chtělo popracovat na chlazení brzd. 8-? Ono to sice není úplně nejlevnější, ale podle mě je to jediná věc, která trochu pomůže eliminovat teplotu na předních kotoučích a vzhledem k tomu, kolik do toho auta kluk už nasypal, tak by asi přežil i takovouto "drobnost". ;-D
No a přední brzdy pak přežijí mnohem větší teplotní zátěž, bude na ně moc více šlapat a trochu by mohl ohřát i zadní. Akorát se pak dostane na další omezení, což je grip pneumatik a co jsou schopné přenést na vozovku aniž by se utrhly, resp. kdy se dostanou do bodu, kdy do toho začne kecat to ABS.
Tak jsem si trochu zateoretizoval a teď zpět do práce. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Ten kluk o chlazení brzd od Apr uvažuje, má to ale technické problémy. Vpravo hadici vedoucí vzduch z předního nárazníku k brzdam vadí airbox a vlevo pak nadrzka ostřikovače. Airbox se dá vyřešit jiným sáním a nádrž jejím zmenšení. Možná ten kluk dospeje i do této varianty, ikdyz už to dávno není kluk.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od Traveller »

Kluk už na tom autě stejně nemá skoro nic původního, takže takovéto malichernosti ho určitě nezastaví. ;-D
Docela mě překvapuje, že tu to chlazení brzd nikdo moc neřeší?!? Ladí se kde co a zrovna tato věc je jedna z těch, které by, podle mě, pomohla ke zlepšení jízdních výkonů a časů víc než přidaných pár koní. Zvláště by to pomohlo těm, kteří to na rozdíl ode mě využijí na okruzích.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

No eliminací teploty na předních kotoučích nezměníš rozdělení brzdného účinku. Závodní desky vydrží strašně moc, takže to chlazení není tolik potřeba (resp. není to priorita). Já mám už nějaké díly na chlazení brzd připravené, ale budu je tam dávat spíš z důvodu, že mě to přehřívání brzd způsobuje další problémy, jako ničení ložisek (už mi zas nějaká potvora hučí)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Ted jsem nasel, ze se da asi "jednoduse" vyresit i ta nadrzka ostrikovace a ted nemyslim jeji uplnou domentaz. Killer B vyrabi hrube zmenšenou nardzku, cimz se udela potrebne misto pro hadici chlazeni brzdy na leve strane. Cili ted uz nekde najit nejale ty chestaky (dost chechtaku 8() ) na realizaci.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od Traveller »

zhor: to máš asi pravdu s těmi deskami, že vydrží nesmysl. Ale pak jsou tam i ty další věci..., třeba ta ložiska.
lazard: mám pocit, že jsem někde viděl 1.500USD?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Ahoj,

pro Ty, koho to zajima, tak mam rychle info o novych upgadech.

1) po trech mesicich cekani uz z USA koncene dorazily nove rafky. Nemam je jeste doma, ale cesky dovoze me informoval, ze uz je konecne pustili z celniho odbaveni ze je zkraje tydne bude mit a hned posle. Jsem zvedav. Uz v penuservise na ne cekaji i nove GY Supersport.

2) Co nejdrive budu instalovat i nova ramena (Whiteline, uz je mam dlouho, ale porad v krabici) na serizeni sbihavosti zadni napravy. Zmineny pneuservis dela i geometrii, tak si to pak hned necham zmerit a nastavit.

3) vcera jsem prilej s autem od nejmenovaneho upravce. Uprava delana s ohledem na zivotnost, cili zadna super divocina.
a) kvuli vetsi pruchodnosti dany novy cat-back vyfuk, a to sice Invdia Q300, ktery zde ma asi kazdy, coz se mi zrovna "nelibi", ale na druhe strane, ma atest na silnici a je to poradna roura. Dela mensi rachot nez axle-back vyfuk ETS, ktery jsem tam mel pred tim - uz starnu a ten rachot me uz zacinal stvat, hlavne na delsich cestach na pohodu a s rachoticim vyfukm se mnou z rodiny ani nechtel nikdo jezdit. Invidia ted je mnohem tissi, coz je dano ale i dalsi polozkou, viz dale.
b) kvuli vetsi pruchodnosti dan i donwpipe Invidia, ale se sportovnim catem, ktery na stavjici upravy neklade restricke v proudu výfukových plynu a je to setrnejsi k okoli nez downpipe bez catu. Cili tim vlastne mam uplne novy turbo-back vyufuk
c) nejenom to, dal jsem si i nove svody RCM (maji take vetsi prumer nez originalni svody) a rozhodnul jsem se pro svody se stejnou delkou (equal-length). Muj 2.5-l mótor to nafouka i pri stejne delce svodu. Navic, rovnomerne se tim zatezuji vsechny 4 valce. Dalsi vec je ta, ze kdyz jsou svody stejne dlouhe, ztraci se tim "typicky" zvuk Subaru, ktery vsichni prisuzuji tomu, ze je to boxer. Tim to ale neni, je to tim, ze Subaru v originale pouziva prave svody s ruznou delkou a pak se ve vysledky stretavaji ve vyfuku "rany" z jednotlivych valcu a tim vznika typicky brumlavy zvuk. Kdyz se daji svody se stejnou delkou, tento efekt tam neni a auto zni temer jako Mitsubishi, ci co. Jinymi slovy, jedu si svou vlastni cestou, jak jsem zde uz psal vicekrat.
d) downpipe i svody jsou omotane teropaskou Dei, aby od nich neslo tolik tepla.
e) za ucelem chlazeni je provedene dodatecne chlazeni okolo 4. valce, ktere je pry v Cesku know-how daneho upravce, ktery ho ma z USA. Po teto uprave se pry rovnomerne zahrivaji vsechny 4 valce, protoze prave 4. valec je spatne chlazeny.
f) tichost noveho vyfuku vyvazuje nove sání studeneho vzduchu Mishimoto, ktere jsem dal take. Je to sila - zvuky mortorsportu! Pri pridani plynu to porad kvili a pri ubrani plynu a prezazeni to "odfoukne" a dela zvuky jako BOV.
g) pro zichr je dana i nová palivova pumpa DW.

Mely se davat i studenejsi svicky, ale to se uz nestihlo, muze se to dodelat dodatecne i jinde.

Vcera sjem se vecer vracel po dalnici, ale i po zapadlych okrskach, kde jezdim nejcasteji a jede to opravdu pocitove mnohem lepe.

A kolik ze tam vlastne ted je? Namereno na brzde bylo 340 koni a 490 Nm. ale bylo to mereno za vemi tepleho pocasi, kdy diky tomu, ze na brzde neni prirozene chlazeni proudicim zduchem, tak ECU nedovolila motoru maximum v ramci jeho naladeni. To jde videt i v poklesu na krivkach hp a Nm. Nicmene, v realu, kde je auto prirozene proudicim vzduchem dosatecne chalzene v danych otackach zadny propad vykonu nejde citit. Cili upravce kvalifikovane odhaduje, ze tam tech 350 hp a 500 Nm je! Jak asi tusite, auto nebylo ladene na brzde, kde ladeni na brzde je z vyse zmneneho omezeneho chlazeni, nevhodne. Na brzde byl jen zmereny vysledek. Kdo se vyzna uz vi, kdo auto ladil.

Za mne velka spokojenost

A uz samorzejme uvazuji, co dale - priste bude nove turbo a vstriky!

Pozdeji snad poslu i nejake fota, ale moc tam toho k videni neni.

Toz tak. At vam to vsem jezdi.
Naposledy upravil(a) lazard dne pon čer 07, 2021 1:59 pm, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19076
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od hamoun »

clovece .. spousta zajimavych uprav s vysvetlenim a popisem ...
tesim se na dalsi info, foto, podrobnosti, zkusenosti ...
PARADA !!!
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od OZP »

Slusny, slusny! Dodatecne chlazeni 4. valce je zajimave! Priste az pojedes do Prahy tak pisni, dame kafe :)

Jsem zvedavy na ty rafky.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

.. Tak teď jsem se s sti málem pripletl do Závodu míru, který tu teď projel. Těsně před celem peletonu mě policajti oklonili, pak vedlejší ulickami, nikde zádně zábrany, najednou přede mnou jelo plno motorek doprovodu a pak peleton. Ani jsem nevěděl, že se tento závod ještě jezdí. Asi před 30 lety jsem se na něho jel na kole jednou dívat.
Naposledy upravil(a) lazard dne sob čer 05, 2021 5:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od námořník »

Pěkně jsi se rozjel :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od VDC »

Ty jo, to je teda dlouhej seznam úprav. Hezky si hraješ !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“