lazard a STI (VA 2016/2017)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od strider »

no zajimave, na YT je video jak to nekdo montuje na hatche, a to je stejny motor. Sem zvedavy jak ti to tam namontujou, az to budou delat at to vyfoti jeste se sundanym naraznikem :) A ten termostat je natvrdo nastaveny na nakou teplotu nebo to jde nastavit kdy to ma spinat?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

Počkej, tak ty máš který motor? Chápu dobře, že WRX (to bylo na US trhu) má FA20 a STi zůstalo na EJ25 (přiznám se, že tady mám trošku omezené znalosti, kam všude se dávala FA20).

Jinak ten můj termostat se nezavíral úplně, a měl malou škvíru, která propouštěla pořád (třeba kolem 5% i při studeném stavu). Myslím si, že to tam je kvůli zmenšení teplotního šoku na chladič, aby tam proudila aspoň část oleje a postupně ho ohřívala, potom kvůli zavzdušnění a možná to bude mít i vliv při výměne oleje, že vyteče i olej z chladiče. Jinak se naplno otevírá až kolem 80°C, je to čistá mechanika a nastavit se to nedá (resp. by se musel vyměnit ten termostat, jenom ta mechanická část).

Ten štít tam dávám v zimě proto, aby se olej nepřechladil. Olej jde do chadiče kolem 90°C a v zimě by se mohl klidně podchladit na nějakých 40°C a to je zase málo, na to aby se motor udržel v potřebné teplotě. A štít tam dávám jenom z důvodu, že jsem byl líný měnit olej mimo interval a hledat nějaké záslepky na hadice, že bych na zimu odpojil chladič, vyndal vložku s termostatem, a na jaře bych ho tam zase vrátil a taky že jsem našel vhodný materiál na něj ze skladových zásob, a bylo to řešení udělané za chvíli v podstatě bez nákladů.

Dušane, vím že máš radost z nových věcí na auto a těšíš se až budou na autě, ale dávat na zimu olejový chladič je podle mě blblost. Ty jezdíš dost, možná by stálo za to zvážit odložení instalace na jarní výměnu oleje.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49186
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od VDC »

Dušane hezký !! Těším se na instalaci.
Hele s tím motorem jsi mě teda taky zmátl. Já myslel, že máš STI ? To není STI ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od Traveller »

VDC: To víš, že má STI.
On psal jen o tom videu o dodělání filtru na US WRX, které je dvoulitr a to už je zřejmě odvozenina nového motoru FA20 - asi tam už není dřívější EJ20.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49186
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od VDC »

Aha, tak to jsem nepochopil. Děkuji za vysvětlení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od strider »

zhor píše: Ten štít tam dávám v zimě proto, aby se olej nepřechladil.
Stando, to jako fakt v momente, kdy je tam 90 stupnu tak termostat udela cvak, pusti olej do chladice, a najednou vidis na budiku skokove 40 stupnu? Tomu se mi nechce verit.... Pokud to nejak osciluje a termostat porad otevira a zavira dokola jak udrzuje teplotu, tak je to v pohode ne? Samozrejme asi nejaky lepsi termostat (pokud existuje), ktery by to umel i nejak promenlive davkovat, by byl lepsi...
Nebo si to myslel tak, ze v zime i tech 5% co pousti porad, z toho udela 40 stupnu? I to by bylo drsny, fakt neexistuje lepsi system?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4329
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od OZP »

Hele me se to v zime hreje uplne stejne, jako v lete. Jasne, kdyz jedes kontasntne 100km/h po rovine, tak se to mozna chladi lip, ale kdy jedes takhle?
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Ahoj vsichni.

Predsedo, ano, mam STI a ja to jak psal "Trava" - USDM verze WRX maji FA20, cou je uplne jiny (novejsi, lepsi) motor nej EJ25, ktery je v USDM a EDM STI.

K tomu co psal Standa a dale rozvinuli Kuba a Ondrej - termostat nefunguje stylem vse nebo nic a ikdyz je "zavreny" tak jim neco malo prochazi a kdyz se "otevre", tak to otevreni je pozvolne, cili by nemelo dochazek k nejake skokove zmene teploty oleje v motoru. Vykonnejsi auta (M3, GTR) pry maji uz olejovy chladic (taky umiseny v prednim narazniku) od vyroby a taky se s nimi jezdi i v zime. Cili chapu Standovy obavy, ale mylsim si, ze by instalce a uziti olejoveho chladice i v zime mela byt OK. Tak uvdim.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

No ono jde o teplotu, oleje který se vrací zpátky. Vem si při nastartování v lehkým mrazu, teplota je -5°C. Nastartuješ a jedeš a zahříváš, termostat je zavřený. Olej se ohřeje na 90°C, a otvře se termostat a z toho chladiče tam hrkne olej, kterej se jízdou ochladil na -10°C, jde do rozpáleného motoru a rozdíl je 100°C. Takže to musí lehce propouštět pořád, a ten termostat předpokládám že nebude skokový, ale plynulý a bude otvírat třeba od 60°C a až kolem 90°C se otevře úplně (jestli máš Dušane čas, tak ho zkus hodit do vody a nechat povařit, kdy se začně otvírat).

Na teplotě oleje na čidle se to nemusí projevit, tam záleží, kde to čidlo je umístěný, jestli je před vstupem do chladiče nebo na výstupu chladiče.

Nevím, za mě na zimu bych co nejvíc snížil učinnost toho chladiče, a vzhledem k tomu že mishimoto k tomu dodává nějakou krytku chladiče, tak to bude asi potřeba.

quickly: mohl bych poprosti o přehození těhle příspěvku do tématu k olejovému chladiči? Ať se tyhle moudra neztratí. Díky
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

lazard píše:Ahoj vsichni.

Predsedo, ano, mam STI a ja to jak psal "Trava" - USDM verze WRX maji FA20, cou je uplne jiny (novejsi, lepsi) motor nej EJ25, ktery je v USDM a EDM STI.

K tomu co psal Standa a dale rozvinuli Kuba a Ondrej - termostat nefunguje stylem vse nebo nic a ikdyz je "zavreny" tak jim neco malo prochazi a kdyz se "otevre", tak to otevreni je pozvolne, cili by nemelo dochazek k nejake skokove zmene teploty oleje v motoru. Vykonnejsi auta (M3, GTR) pry maji uz olejovy chladic (taky umiseny v prednim narazniku) od vyroby a taky …

Díky, za vysvětlení. Kouknul jsem na to video k WRX. Předpokládám, že ta instalace chladiče do nárazníku bude stejná na STi a bude to záležet na dodaných držácích (jinak zajímvá věc, že to dávají hadicema nahoru, a proto musí do chladiče prvně nalít olej, aby se nezavzdušnil). Hadice budou taky na míru, takže tam asi moc možnejch variant nebude. Podle mě to půjde kolem příčky na pravou stranu, dolů přes svody k filtru,podobně jako na 2008+. V podstatě podobně to mám aji na svém autě, akorát tím že mám chladič na výšku, tak jedna hadice jde vrchem kolem světla. Ty silikonové žáruvzdorné omotávky ti tam taky dodali?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49186
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od VDC »

Stando ale takhle jak to píšeš to být nemůže. I termostat ve vodním okruhu pořád propouští i když je zavřený, takže když otevře, tak nikdy není v jedné části okruhu provozní teplota a v druhé úplně studené médium. Vždyť ten termostat je bimetalový výlisek, který furt otevírá a zavírá dokola pryč. A ten olejovej bude fungovat určitě podobně. Že tam z okruhu mimo chladič furt trochu oleje proudí, když termostat otevře, tak se to trochu smíchá a termostat zase zavře a takhle furt dokola. Divil bych se, kdyby to fungovalo jinak.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20624
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od námořník »

Jako, že by se ten olej ochladil o 100° je asi blbost ne? To by, jak píše Tomáš, nemohlo fungovat ani chlazení vody.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od strider »

lazard píše:Ahoj vsichni.
USDM verze WRX maji FA20, cou je uplne jiny (novejsi, lepsi) motor nej EJ25, ktery je v USDM a EDM STI.
Novejsi ano, ale lepsi? To je odvazne tvrzeni, ktere nevim jestli je pravdive :) japonci to nenacpali ani do jdm sti, tam je porad ej20, to o necem vypovida.. :) podle me - bud rad ze tam mas to, co tam mas.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

VDC píše:Stando ale takhle jak to píšeš to být nemůže. I termostat ve vodním okruhu pořád propouští i když je zavřený, takže když otevře, tak nikdy není v jedné části okruhu provozní teplota a v druhé úplně studené médium. Vždyť ten termostat je bimetalový výlisek, který furt otevírá a zavírá dokola pryč. A ten olejovej bude fungovat určitě podobně. Že tam z okruhu mimo chladič furt trochu oleje proudí, když termostat otevře, tak se to trochu smíchá a termostat zase zavře a takhle furt dokola. Divil bych se, kdyby to fungovalo jinak.
Však jo, dyť jsem to psal (nebo aspoň myslel :-DDD ), že je potřeba ten olej ohřívat aji v chladiči, aby se zamezilo teplotnímu šoku a že ten termostat i zavřenej propouští.
námořník píše:Jako, že by se ten olej ochladil o 100° je asi blbost ne? To by, jak píše Tomáš, nemohlo fungovat ani chlazení vody.
Těch 100°C byla jenom ukázka, kdyby byl ten termostat úplně zavřenej a pak by naráz otevřel. To by pak byl ten rozdíl teplot mohl být až takhle velkej. Účinnost olejovýho chladiče nevím jaká je. Viděl jsem jenom někde video, jak testovali intercooler foukáním z horkovzdušné pistole, a tam byl ten rozdíl až 40°C mezi vstupem a výstupem (záleželo to na proudění vzduchu, ostřiku intercooleru vodou, teplota proudícího vzduchu). Samozřejmě olej má mnohem větší teplenou setrvačnost než vzduch, ale i tak, pokud by se ten termostat v zimě moc často neotvíral, tak ten olej by mohl v chladiči zůstavat delší dobu a vracet se do motoru hodně studený (třeba i o těch 30-40°C) a to si myslím není dobře, a proto raději na zimu se snažím omezit jeho učinnost zakrytím, když jsem líný ho odpojit.

Nový auta už mívají klapky, který omezují účinnost chladičů podle potřeby a pokud je motor studený nebo jede auto setrvalou rychlostí (dálnice) a není potřeba tolik chladit, tak se klapky zavřou, chladiče lépe drží požadovanou teploty a taky je efektivnější aerodynamika auta.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20624
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od námořník »

S tou klapkou máš pravdu, to má i Clio :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“