lazard a STI (VA 2016/2017)
- matty
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 474
- Registrován: stř kvě 14, 2014 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Martin Kopecky
- Bydliště: Jičín
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Arcasting 10,2kg
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
EVO CORSE SanremoCorse 8x18 ET35, 10,4kg
Ale to jsou zavodni disky na rallye.
Ale to jsou zavodni disky na rallye.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
MATTY A BUSHMAN1, díky za info.
Arcasting jsou taky rafky na rally. Rozdíl ve váze, kromě jiného tvaru ráfku může být i tím, že evo corse se už vyrábějí asi 1000 let, kdežto arcasting jsou novější, čili asi lepší technologie. Moje nové TS-7 jsou úplně novy model, kde technologie (Enkei jejich technologií nazývá jako MAT - Most Advanced Technology) by měla být nejdále. TS-7 splňují i nějaké jejich zvýšené nároky na testování pevnosti rafku (označují to Spec-E). Primárně to ale nejsou rally rafky ale rafky zařazené do kategorie tuning.
Arcasting jsou taky rafky na rally. Rozdíl ve váze, kromě jiného tvaru ráfku může být i tím, že evo corse se už vyrábějí asi 1000 let, kdežto arcasting jsou novější, čili asi lepší technologie. Moje nové TS-7 jsou úplně novy model, kde technologie (Enkei jejich technologií nazývá jako MAT - Most Advanced Technology) by měla být nejdále. TS-7 splňují i nějaké jejich zvýšené nároky na testování pevnosti rafku (označují to Spec-E). Primárně to ale nejsou rally rafky ale rafky zařazené do kategorie tuning.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Nádherný disky !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Pekny kola a pekna vaha!
EDIT: Nasel jsem pro OZ Ultraleggera 8x18 s rozteci 5x114 vahu 8.46, ale taky 9.97kg, tak nevim...
Jelikoz ta kola mam, tak se mi vic libi ta nizsi vaha . Ale pevnost nic moc, jak uz jsem psal u sebe ve vlakne.
EDIT: Nasel jsem pro OZ Ultraleggera 8x18 s rozteci 5x114 vahu 8.46, ale taky 9.97kg, tak nevim...
Jelikoz ta kola mam, tak se mi vic libi ta nizsi vaha . Ale pevnost nic moc, jak uz jsem psal u sebe ve vlakne.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Ano, souhlasím, OZ ultralegggera už jsem rovnal dvakrát. Ale zase výhoda je, že to vůbec po kopanci srovnat jde
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Dekuji vsem za zaslane vahy rafku.
Ja uz mam konecne rafky na aute. Nebylo to vsak jednoduche, jak se muze zdat. Proc? Tady je muj pribeh.
Originalni 18 x 8,5 rafky maji ET 55 mm. Mam doma uz i drive zminene Arcatsing Zar Rally, ktere jsou 18 x 8 a ty maji ET 46 mm. Oba tyto rafky padou prefektne a mezi paprskem obou rafku a brzdovym tremenem jsou odhadem 2 mm. Protoze mam ty Arcastingy s ET 46 mm, tak nove Ekeie jsem vybral s ET 45 mm s tim, ze to bude OK. Rafek se dela i s ET 35 mm, ale to jsem si rikal, ze neni treba. Jake vsak bylo moje nemile prekvapeni, ze kdyz jsem dal rafky na naboj, tak drely o predni brzdovy trmen (zadni byl OK). Primitivnim merenim jsem zjistil, ze bych potreboval rafek oddalit o nejaklych 7 - 8 mm. Navic, coz jsem si neuvedomil, jsou to rafky pro tuning, tak aby pasovaly na co nejvice aut, tak maji stredovou diru 72,6 mm, kdezto STI ma 56,1 mm.
Cili co ted? Na zmenu prumeru jsou treba vymezovaci stredove krouzky , coz je relativne OK, a na to at rafky jsou dale od stredu auta, tak je treba rafek podlozit distancni podlozkou. Problem je ten, ze naboj STI ma relativne kratky limec (ten definuje ten prumer 56.1 mm), primitivnim mereni okolo 7 mm, cili kdybych na neho dal distancni podlozku s tloustkou popzadovanych 7 - 8 mm, tak uz neni na co "polozit" rafek, respektive vymezovaci krouzek, protoze limec nabojoe bude schovany v distancni podlozce. Tak jsem zjistil, ze se delaji i distancni podlozky s vlastnim limcem, ktrey ma stejny prumer jako limec naboje. Tyto dsiatncni podlozky se vsak delaji az s tloutkou 10 mm a vice. Cili mohl jsem jit jen touto cetstou a obejndal jsem distancni (hlinikove) podlozky (s tloouskou 10 mm) s limcem a umelohmotne vymezovaci krouzky (delji se i hlinikove). Chytre hlavy mi poradily, ze tim, jak dam distacni podlozku, tak nejspis budoz kratke originalni stefty techlice a take, ze bude mozne, ze nove stefty budou prilis dlouhe na to, aby se schovaly do originalnich dotahovacich matic tudiz, at koupim i pruchozi matice na dotazeni rafku. Tak jsem vse koupil. Porad jsem mel ale strach, ze kdyz to vse na auto dam, tak vzhledem k tomu, za mam podvozek KW V3, ktery auto snizil o nejake 2 cm (to je minilani snizeni, jde snizit mnohme vice), takze diky tomu, ze budou kole vice vycnivat vem, ze by pak kola mohly i drit o blatnik/podbeh. Nicmene, kde neriskuje, sedi doma s placem.
Vse mi prislo domu. Vymezovaci krouky padly perfekten do rafku, tloustka distancnich podlozek byla taky OK, ale limec na distancni podlozce mel ukus o urcite delce a tato byla jina, nez u ukosu vymezovaciho krouzku. Jelikoz jsem nesehnal zadne vhodnejsi vymezovaci krouzky, tak jsem je msuel pilnikem (zpilovat ukos, at je delsi a tim at vymazovaci kouzek perfektne sedne na distancni poslozku) vechny upravit sam.
Pak jme prijel s rafky do "meho" pneuservisu, kde na ne uz cekaly nove G-Y Supersport (235/40). Potrvdilo se vsak, ze po nasazeni rafku a distanci podlozky jsou stavajici stefty kratke (maji 47 mm), cili se musely vymenit za delsi, ktere jsem mel (62 mm, kratsi nemeli). To udelali v servisu a byli velmi sikovni. Predni stefty sly vymenit relativen snadno, jen se musel oddelat, brzdovy trmen, ale zadni nesly snadno a zadek se musel uplne cely rozdelet vcetne vytazeni lozisek zadnic naboju. Celkem vse zabralo 2 a pul hodiny. Nastesti, neblo treba pruchozich matic a stavajici matice pobraly i o 5 mm delsi stefty.
Zaverem, vyjadruji dik jednak prazskym alutechnik.cz, kde jsem vse nakupoval (podlozky, krouzky stefty, matice) a se kterymi vse nejdrive telefonicky konzultoval a byli velmi vstricni. Take dekuji "memu" pneuservisu Autopneu Tichy (Olomouc) za profesionalitu.
A vysledek? Vse padlo jak ma, gumy o nic nedrou, ani pri jizde na nerovnem povrchu a zataceni a vypada to podle mne skvele.
Navic, ty G-Y Supoersport drzi mnohem lepe nez puvodni gumy - mam najete dve esicka umistene v kopci, ve kterych jsem se starymi guami jezdil "dvermi napred" (v racmi mych moznosti), ale s G-Y Superpsort se mi auto nepodarilo stejnym stylem jizdy urvat a to ikdyz ted mam o 50 hp a 90 Nm vice.
A fotky.
Nejedrive ukazka distancni podlozky s vymezovacim krouzkem (modry) vlozenym do rafku - tam jde videt ze ukos u limce podlozky je delsi nez ukos ve vnitrku vymezovaciho krouzku (krouzek jeste pred tim, nez jsme ho upiloval tak, at jsou oba ukosy stejne dlouhe).
Pak rozebrana zadni osa.
Pak jiz instalovene delsi stefty na predni ose.
Pak pohled na zadek.
Nasleduje pohled na predek
A zaverem 2 pohledy z boku v jinych prostredich - takove (ne)obycejne STI.
Ponauceni. "Spravne" ET nezarucuje nic. Take me napadlo, ze kdybych koupil rafky hned s ET 35 mm, ze bych nic z toho dalsiho nemusel delat. Problem je ale ten, ze paprsky rafku jsou hodne zesikma a nejsem si jisty, ze ET 35 mm by stoprocentne sedlo.
Ja uz mam konecne rafky na aute. Nebylo to vsak jednoduche, jak se muze zdat. Proc? Tady je muj pribeh.
Originalni 18 x 8,5 rafky maji ET 55 mm. Mam doma uz i drive zminene Arcatsing Zar Rally, ktere jsou 18 x 8 a ty maji ET 46 mm. Oba tyto rafky padou prefektne a mezi paprskem obou rafku a brzdovym tremenem jsou odhadem 2 mm. Protoze mam ty Arcastingy s ET 46 mm, tak nove Ekeie jsem vybral s ET 45 mm s tim, ze to bude OK. Rafek se dela i s ET 35 mm, ale to jsem si rikal, ze neni treba. Jake vsak bylo moje nemile prekvapeni, ze kdyz jsem dal rafky na naboj, tak drely o predni brzdovy trmen (zadni byl OK). Primitivnim merenim jsem zjistil, ze bych potreboval rafek oddalit o nejaklych 7 - 8 mm. Navic, coz jsem si neuvedomil, jsou to rafky pro tuning, tak aby pasovaly na co nejvice aut, tak maji stredovou diru 72,6 mm, kdezto STI ma 56,1 mm.
Cili co ted? Na zmenu prumeru jsou treba vymezovaci stredove krouzky , coz je relativne OK, a na to at rafky jsou dale od stredu auta, tak je treba rafek podlozit distancni podlozkou. Problem je ten, ze naboj STI ma relativne kratky limec (ten definuje ten prumer 56.1 mm), primitivnim mereni okolo 7 mm, cili kdybych na neho dal distancni podlozku s tloustkou popzadovanych 7 - 8 mm, tak uz neni na co "polozit" rafek, respektive vymezovaci krouzek, protoze limec nabojoe bude schovany v distancni podlozce. Tak jsem zjistil, ze se delaji i distancni podlozky s vlastnim limcem, ktrey ma stejny prumer jako limec naboje. Tyto dsiatncni podlozky se vsak delaji az s tloutkou 10 mm a vice. Cili mohl jsem jit jen touto cetstou a obejndal jsem distancni (hlinikove) podlozky (s tloouskou 10 mm) s limcem a umelohmotne vymezovaci krouzky (delji se i hlinikove). Chytre hlavy mi poradily, ze tim, jak dam distacni podlozku, tak nejspis budoz kratke originalni stefty techlice a take, ze bude mozne, ze nove stefty budou prilis dlouhe na to, aby se schovaly do originalnich dotahovacich matic tudiz, at koupim i pruchozi matice na dotazeni rafku. Tak jsem vse koupil. Porad jsem mel ale strach, ze kdyz to vse na auto dam, tak vzhledem k tomu, za mam podvozek KW V3, ktery auto snizil o nejake 2 cm (to je minilani snizeni, jde snizit mnohme vice), takze diky tomu, ze budou kole vice vycnivat vem, ze by pak kola mohly i drit o blatnik/podbeh. Nicmene, kde neriskuje, sedi doma s placem.
Vse mi prislo domu. Vymezovaci krouky padly perfekten do rafku, tloustka distancnich podlozek byla taky OK, ale limec na distancni podlozce mel ukus o urcite delce a tato byla jina, nez u ukosu vymezovaciho krouzku. Jelikoz jsem nesehnal zadne vhodnejsi vymezovaci krouzky, tak jsem je msuel pilnikem (zpilovat ukos, at je delsi a tim at vymazovaci kouzek perfektne sedne na distancni poslozku) vechny upravit sam.
Pak jme prijel s rafky do "meho" pneuservisu, kde na ne uz cekaly nove G-Y Supersport (235/40). Potrvdilo se vsak, ze po nasazeni rafku a distanci podlozky jsou stavajici stefty kratke (maji 47 mm), cili se musely vymenit za delsi, ktere jsem mel (62 mm, kratsi nemeli). To udelali v servisu a byli velmi sikovni. Predni stefty sly vymenit relativen snadno, jen se musel oddelat, brzdovy trmen, ale zadni nesly snadno a zadek se musel uplne cely rozdelet vcetne vytazeni lozisek zadnic naboju. Celkem vse zabralo 2 a pul hodiny. Nastesti, neblo treba pruchozich matic a stavajici matice pobraly i o 5 mm delsi stefty.
Zaverem, vyjadruji dik jednak prazskym alutechnik.cz, kde jsem vse nakupoval (podlozky, krouzky stefty, matice) a se kterymi vse nejdrive telefonicky konzultoval a byli velmi vstricni. Take dekuji "memu" pneuservisu Autopneu Tichy (Olomouc) za profesionalitu.
A vysledek? Vse padlo jak ma, gumy o nic nedrou, ani pri jizde na nerovnem povrchu a zataceni a vypada to podle mne skvele.
Navic, ty G-Y Supoersport drzi mnohem lepe nez puvodni gumy - mam najete dve esicka umistene v kopci, ve kterych jsem se starymi guami jezdil "dvermi napred" (v racmi mych moznosti), ale s G-Y Superpsort se mi auto nepodarilo stejnym stylem jizdy urvat a to ikdyz ted mam o 50 hp a 90 Nm vice.
A fotky.
Nejedrive ukazka distancni podlozky s vymezovacim krouzkem (modry) vlozenym do rafku - tam jde videt ze ukos u limce podlozky je delsi nez ukos ve vnitrku vymezovaciho krouzku (krouzek jeste pred tim, nez jsme ho upiloval tak, at jsou oba ukosy stejne dlouhe).
Pak rozebrana zadni osa.
Pak jiz instalovene delsi stefty na predni ose.
Pak pohled na zadek.
Nasleduje pohled na predek
A zaverem 2 pohledy z boku v jinych prostredich - takove (ne)obycejne STI.
Ponauceni. "Spravne" ET nezarucuje nic. Take me napadlo, ze kdybych koupil rafky hned s ET 35 mm, ze bych nic z toho dalsiho nemusel delat. Problem je ale ten, ze paprsky rafku jsou hodne zesikma a nejsem si jisty, ze ET 35 mm by stoprocentne sedlo.
Naposledy upravil(a) lazard dne pát čer 18, 2021 4:33 pm, celkem upraveno 1 x.
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Vzhledove to vypada dost dobre, a ze ty gumy nejdou utrhnout neverim :D
Pekny galeje si s tim mel, ze ten design paprsku a kol neni potom rozmerove u vsech ET homogenni je proste fakt, ja uz kola nekupuju jinak nez tak, ze nekam prijedu s heverem, a zkusim je nasadit u tech evocorsu sem takhle zkousel dvoje ET pro sichr, zaplatpanbuh za vstricne subaristy.
jinak teda, nevim jak dobry napad jsou ty plastovy vymezovaci krouzky, to bych mel trochu husi kuzi, kdyz vim jak upadavaj a roztavujou se od tepla z naboje/brzd plastovy stredovy poklicky... Obcas ty kola asi sundej a koukni, jak se jim vede
Pekny galeje si s tim mel, ze ten design paprsku a kol neni potom rozmerove u vsech ET homogenni je proste fakt, ja uz kola nekupuju jinak nez tak, ze nekam prijedu s heverem, a zkusim je nasadit u tech evocorsu sem takhle zkousel dvoje ET pro sichr, zaplatpanbuh za vstricne subaristy.
jinak teda, nevim jak dobry napad jsou ty plastovy vymezovaci krouzky, to bych mel trochu husi kuzi, kdyz vim jak upadavaj a roztavujou se od tepla z naboje/brzd plastovy stredovy poklicky... Obcas ty kola asi sundej a koukni, jak se jim vede
Naposledy upravil(a) strider dne pát čer 18, 2021 3:24 pm, celkem upraveno 1 x.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
To je teda anabáze! Ale hlavně, že to dobře dopadlo a jsi spokojenej
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Kubo, gumy jsem neuthnul stylem, kterým do daných zatáček normálně jezdím. Asi kdybych jel rychleji, tak by nejspis utrhnou šly, je to ale v normálním provozu, čili nelze dělat divíocinu.
,Kola drží hlavně na stftech a kroužky jsou pomocné, ať kolo při velkych rychlostech nevibruje. Ale je pravda, že při zahulu brzd by asi umělé kroužky trpěly. Pokud seženu hliníkové kroužky, tak je časem vyměním. Podložky mám německé SCC, tak by mohli k tomu dělat i originální hliníkové kroužky.
,Kola drží hlavně na stftech a kroužky jsou pomocné, ať kolo při velkych rychlostech nevibruje. Ale je pravda, že při zahulu brzd by asi umělé kroužky trpěly. Pokud seženu hliníkové kroužky, tak je časem vyměním. Podložky mám německé SCC, tak by mohli k tomu dělat i originální hliníkové kroužky.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20639
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Vypadá to dobře. Měl jsem podobnou anabázi po výměně brzdičů za sti. Ty vymezovaci kroužky určitě vyměň. Já mám v OZ hlinikový a stačilo by mi ET 45,zato u origo kol na Levorga bych potřeboval 20mm podložky, takže 35.
Ty průchozí matky budeš potřebovat, až dáš zimáky.
Ty průchozí matky budeš potřebovat, až dáš zimáky.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Pěkná anabáze, ale výsledek stojí za to. Je to parádní !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Ohledně vymezovacích kroužků - měl jsem na starých kolech OZ racing, které teď prodávám, původně silonové vymezovací kroužky a občas byl problém,že se v Sosnové doslova připekly a pomohla až gumová palice. Ale většinou to bylo ok. Ale za roky používání se pak časem i zdeformovaly. Tak jsem je vyměnil za hliníkové a je to lepší.
Jinak tedy anabáze s koly šílená,ale vypadá to velice dobře
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
Jinak tedy anabáze s koly šílená,ale vypadá to velice dobře
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
- matty
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 474
- Registrován: stř kvě 14, 2014 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Martin Kopecky
- Bydliště: Jičín
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Toe příběh jako kdybych se do toho pustil já
Ale vypadá to hodně moc dobře!
Ale vypadá to hodně moc dobře!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11895
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2016/2017)
Dávám palečky nahoru.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.