lazard a STI (VA 2016/2017)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od lazard »

Tak ted jste mi nasadili brouky do hlavy. Vsechno bylo tak snadne a cil na dosah.
Jak psal Augi se svym blobem, mozna dopadnu tak, ze se do jednotky nepujde dostat a je vse vyresene. A i to preziju.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od námořník »

Ať ti to vyjde a jsi spokojenej :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od Traveller »

Se musím přiznat, že k tomu všemu také přistupuji dost obezřetně. Minimálně po dobu než skončí záruka. Takže do motoru a transmise se hrabat fakt nechci. Jooo, až to jednou klekne, tak potom bude drobná úprava na místě. ;-D
Zatím se budu soustředit na 2 věci.
1) podvozek, resp. tlumiče, a související
2) ŘIDIČ!!! Protože tam je jednoznačně nejslabší článek celé soustavy. ;-D
Ale já to mám trochu jinak. Okruhy nejezdím, takže nepotřebuji někde honit nějaké setinky, a na sraz se také dostanu jen sem tam. Ale tam jsem stačil s prstem v nose i se sérií. :-D :-D Takže možná zase tak úplně pomalu nejezdím. :-/ ;-D

Ale ještě jedna věc. Nedávno jsem v nějaké inzerci, myslím na Tipcarsu, zahlédl STI tuším 2016 po výměně či GO motoru. Podržte se, výměna byla těsně pod 200.000km!!! Evidentně nějaký služebák. Určitě nenajezdil 200kkm srazovým stylem s plynem na podlaze, ale když se prostě občas jede i trochu normálněji, tak ty motory i pár kilásků vydrží. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od bushman1 »

Jsem úplný laik, co se týče tuningu, ale podle zkušeností ze světa výpočetní techniky bych řekl, že se v řídící jednotce bude zaznamenávat datum posledního zápisu dat.
Tudíž i pokud tam máte sériové hodnoty a vše na první pohled vypadá být v pořádku, podle datum změny by mělo být možné poznat, že s tou jednotkou se něco dělo.
Datum zápisu dat by za normálních okolností měl předcházet datumu uvedení do provozu, pokud je tomu jinak, tak bych jako servis byl obezřetný a už to může být důvod k neuznání záruky.
Je to jen dohad, nemám to nikde nastudované a nechce se mi teď lézt po fórech a ověřovat si, jestli jen ten dohad správný.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od lazard »

podle zkušeností ze světa výpočetní techniky
Pokud si ve Windows nastavis jine datum, trebas zpetne o 5 let, a pak vytvoris nejaky soubor, bude mit to nastavene datum, ikdyz je 5 let dozadu a ikdyz si ho vytvoril dnes. Neco odbneho urcite pujde i v ECU.
Ale ještě jedna věc. Nedávno jsem v nějaké inzerci, myslím na Tipcarsu, zahlédl STI tuším 2016 po výměně či GO motoru. Podržte se, výměna byla těsně pod 200.000km!!! Evidentně nějaký služebák. Určitě nenajezdil 200kkm srazovým stylem s plynem na podlaze, ale když se prostě občas jede i trochu normálněji, tak ty motory i pár kilásků vydrží
I ted je na Tipcars jedno STI 2010, ktere ma 168 tisic a o zmene motoru tam nic nepisou.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od Traveller »

Co se týká toho datumu, tak to asi není úplně "směroplatné", ne? Třeba Yohn tu bojoval s XV, protože mu to moc žralo a nejelo..., a nakonec skončil tím, že mu v servisu přehráli SW řídící jednotky. A nemyslím si, že by to mělo na záruku vliv. To je i u jiných (nebo možná hlavně u jiných automobilek, které "zkouší motory na zákaznících", celkem běžná věc, že se přehraje SW.
Takže si fakt nemyslím, že by se dalo s nějakým datem operovat. Ale úplný odborník přes auta a motory fakt nejsem.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od seatik »

V záruce bych do toho asi nešel jak píšou kluci. Nevím zda to bylo u Hajsel nebo jinde, ale vím, že po ladění byl v pozdější době problém s chudou nebo bohatou směsí a s motorem to moc veselé poté nebylo.... takže sakra dávat pozor kdo ladí....
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od bushman1 »

Tak jsem si nakonec dal tu práci a hledal k tomu nějaké info. >>:-@@

Zdá se, že je to tak, jak jsem psal já, tzn. že remap a následný návrat do seriového stavu dealer může odhalit

https://www.corvetteforum.com/forums/c7 ... stock.html
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... 2&t=174436

Konkrétně na tom Corvette fóru píší, že při každé manipulaci se softwarem v ECU se mění nějaké číslo. Při přehrávání softwaru dealerem je toto číslo posláno do databáze výrobce. Při příštím zásahu do ECU musí toto číslo sedět. Je-li změněno, je to známka toho, že s ECU bylo manipulováno.

Dealer takovou kontrolu asi nebude dělat standardně, ale v případě reklamace třeba na motor nebo na převodovku, kdy jde o velké peníze, by jim to za to stálo.

ECU také zaznamenává jednotlivé servisy. U přehrávané ECU mohou tyto servisní záznamy chybět.

Tady konkrétně rozebírají Subaru:
https://forums.nasioc.com/forums/showth ... ?t=2142671
Zatímco v roce 2011 to vypadalo s velkou mírou jistoty, že Subaru ECU neumí takové informace zaznamenávat, v pozdějších letech už si diskutéři nejsou tak jisti.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od lazard »

Jo, nejak tak to bude. Kazda firma to ma nejak udelane.

Jen tak prikladam jedno foto z nedelni vychazky s manzelkou a se psem - jo, v STI vozim labradora - dam na zadni sedadla deku a je to.

Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od romull »

Krásná fotka ,,,,| (*_^) |,,,, , jen člověk musí pořád pamatovat na tu malou světlost podvozku, jinak nechá přední nárazník na první strouze. Já s tím měl po přechodu z OTB H6 strašný problém, stejně jako s obrubníky :-( .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od lazard »

Ano, jednou jsem uz diky lizatku (original Subaru) mel take problem. <:-< Ted uz si davam opravdu pozor.
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od lazard »

Tak dnes jsme mel jet k Hajselum ladit. Ale kvulu koronaviru jsem to jiz minuly tyden zrusil. Tak snad nekdy priste.
Maji na svem FB jine moje STI, kteremu dali tubo-back Ividia Q300 se sportovnim catem, jinak vse origo, a udelali mu 343 hp a podle grafu z brzdy odhaduju 500 Nm. Dobry vsledek, IMO. Holt, slusny oddli. ;-D
Moje auto mrzne ted v prujezdu - fici tu studeny vitr jako svina a je pod nulou a ja mam uz letni kola. Ale od ctvrtku by uz melo byt tepleji, tak pak se konecne pojedu projet. >B-)
V sobotu se mozna z nostalgie pojedu podivat na severku.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od Traveller »

Já jsem dal ostrých 100km včera odpoledne. Nebylo to špatné - silničky prakticky prázdné, rychlostní limity dle uvážení a pudu sebezáchovy. ;-D ;-D ;-D
Já zas mám opačný problém - stále na zimních žvýkačkách. >:-& Minulý týden jsem volal do pneuservisu a ani to necinklo. Budu to muset zkusit zase. Asi by se dalo něco sehnat, ale já mám svého servisáka a je to fakt přes gumy fachman, takže nebudu riskovat, že mi to někde zmrší a stejně zase skončím u něj o pár týdnů později..., a jen by to celé ve výsledku stálo 2x víc peněz za první "neplatný" pokus. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od strider »

lazard píše: Maji na svem FB jine moje STI, kteremu dali tubo-back Ividia Q300 se sportovnim catem, jinak vse origo, a udelali mu 343 hp a podle grafu z brzdy odhaduju 500 Nm. Dobry vsledek, IMO. Holt, slusny oddli.
jj vida koukam na to, to uz je ta podle me idealni stage 2 bez hrabani se ve zbytku motoru no... akorat ta cena za tech par trubek...auuu. ale dobry vedet ze neni potreba jeste menit tu palivovou pumpu uz u tyhle faze jak nekdo strasil ;)
Tak snad ti to vyjde co nejdriv o/
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4329
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: lazard a STI (VA 2017)

Příspěvek od OZP »

strider píše: jj vida koukam na to, to uz je ta podle me idealni stage 2 bez hrabani se ve zbytku motoru no... akorat ta cena za tech par trubek...auuu. ale dobry vedet ze neni potreba jeste menit tu palivovou pumpu uz u tyhle faze jak nekdo strasil
Tak snad ti to vyjde co nejdriv o/
Palivova pumpa je v kontextu auta dost mala polozka a mela by se menit pravidelne i u nenalazeneho auta, protoze casem klesa objem paliva, co zvlada dodavat. A vymena je hotova za 20min. U starsich aut to chce dat nove tesneni na ten otvor, kterym se k pumpe dostanes. Pokud budete menit, pozor na fake walbro.

Na tyhle vykony se nemusi se menit vstriky (u STI, u WRX nevim).

Edit:
U starsich aut doporucuji zvazit i vymenu vahy vzduchu- u meho auta sel po vymene vahy vzduchu kroutak zvysit o dalsich 25nm navic oproti puvodni.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“