lazard a STI (VA 2016/2017)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lazard a STI (VA 2017)
A jaký máte nájezd a instrukce v návodu? U starých aut se mají prohazovat předek a zadek po 5tis km, aby se gumy sjížděli rovnoměrně.
Další věc bych změřil vzdálenost mezi středem kola a podběhem, aby se zjistilo, jestli třeba není problém v tlumiči nebo unavené pružině.
Samozřejmě jízdní styl má sjíždění gum velký vliv, takže asi málo tlačíš do zatáček, když se ti ojíždějí vnitřky gum. Menší vliv bude mít aji tvrdost bočnic pneumatik a taky ten silnější stabilizátor vzadu.
Jenom doufám, že ty nový ramena budou vyfrézovaný dostatečně na obě strany, protože si myslím, že větší část lidí si je pořizuje, aby zvětšily odklon. Nicméně to vybrání vypada dostatečně dlouhé, aby se s tim dali nastavit i nějaké extrémní hodnoty. Případně je tam aji prostor na zvětšení té nastavovací díry. No a kdyby bylo úplně nejhůř, tak se určitě budou dát jendoduše upravit ty originál ramena požadovaným směrem.
Další věc bych změřil vzdálenost mezi středem kola a podběhem, aby se zjistilo, jestli třeba není problém v tlumiči nebo unavené pružině.
Samozřejmě jízdní styl má sjíždění gum velký vliv, takže asi málo tlačíš do zatáček, když se ti ojíždějí vnitřky gum. Menší vliv bude mít aji tvrdost bočnic pneumatik a taky ten silnější stabilizátor vzadu.
Jenom doufám, že ty nový ramena budou vyfrézovaný dostatečně na obě strany, protože si myslím, že větší část lidí si je pořizuje, aby zvětšily odklon. Nicméně to vybrání vypada dostatečně dlouhé, aby se s tim dali nastavit i nějaké extrémní hodnoty. Případně je tam aji prostor na zvětšení té nastavovací díry. No a kdyby bylo úplně nejhůř, tak se určitě budou dát jendoduše upravit ty originál ramena požadovaným směrem.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1267
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: lazard a STI (VA 2017)
Dusane, ja myslim ze to je proste tovarne nastaveny odklon, v papirech z geometrie je videt, ze se s nim pocita (neco pres -1 stupen tam je tusim). Jen racionale - neni ten drobet zadni odklon nastaveny na zvyseni stability zadku v zatacce? Tzn. kdyz ho srovnas na nulu, bude ti to nejspis vic poskakovat? Tak me jen zajima jak to mas vymyslene. Ze to odnasi gumy chapu, ale...
//edit: a druha otazka - ty whiteliny jsou bile nalakovana ocel nebo je to hlinik?;o
//edit: a druha otazka - ty whiteliny jsou bile nalakovana ocel nebo je to hlinik?;o
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2017)
zhor: Jojo. Máš pravdu. Prohazovat předek - zadek by se měl. Trochu jsem to podcenil. Ale už na to budu dávat větší pozor. Chybami či drobnými zanedbáními se člověk učí. Hlídání tlaku už mám vypnuté, takže to bude podstatně jednodušší.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: lazard a STI (VA 2017)
lazard píše:Pri pohledu zezadu na auto, tak kola dosedaji na cestu ve tvaru pismene A, cili se ojizdeji uvnitr. Pri sundavani letnich kol jsem zjistil, ze se gumy sjizdeji dosti brutalne. Takze, chci nasavit nulovy odklon
Já mám u předchozí generace STI předepsaný větší odklon vzadu (víc než 1 stupeň) a menší vpředu (necelý půl stupeň).zhor píše:A jaký máte nájezd a instrukce v návodu? U starých aut se mají prohazovat předek a zadek po 5tis km, aby se gumy sjížděli rovnoměrně.
Když to srovnáš na nulu, tak sice na tom budou líp gumy, ale podle mě se zhorší stabilita v zatáčkách.
Osobně bych to nedělal a kašlal na gumy.
Ale možná tomu nerozumím
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: lazard a STI (VA 2017)
Pratele, kamaradi,
jak pise Standa (zhor), tak pokud se do toho v zatackach pradne opre, tak by mely byt gumy sjete snad rovnomerne. K rozcaplemu zadku urcite take v mem pripade prispivaji tlumice, ktere uz podle mne mi take odchazeji a premslim o novych, ty ale stoji 10 a vice krat vice, nez ramena. Tlumice chci vsak hlavne kvuli tomu aby dobre odfitrovaly nerovnosti rozbitych cest.
Ten silnejsi stabilizaor muze mit take vliv, ja mam navic i dalsi podpurna ramena, ktere spojuji stabilizator se spodnmmi rameny a tim padem je vse jeste tuhsi - cili pokud je zadek rozcaply, tak tak nejspis je ikdyz se do toho v zatackach poradne opru (az piskaji gumy).
Podle toho co pisi v navodu, tak ty nova ramena maji moznost zmeny odklonu + - 2.5 stupne. A pisou tam, ze jsou light-weight, cili ocekvam, ze je to nejaky hlinik a ne ocel. Kdyz je vezmu do ruky, tak se mi zdaji lehka.
Ohledne stability, prave si mylsim, ze kdyz budou kola vice kolmo k ceste (ne rozcaple ven), tak to bude lepe zatacet (nekde jsme to cetl). Skace mi to uz ted (viz stablizator a jeho podpora vyse), ale to pak zlepsim novymi tlumici.
jak pise Standa (zhor), tak pokud se do toho v zatackach pradne opre, tak by mely byt gumy sjete snad rovnomerne. K rozcaplemu zadku urcite take v mem pripade prispivaji tlumice, ktere uz podle mne mi take odchazeji a premslim o novych, ty ale stoji 10 a vice krat vice, nez ramena. Tlumice chci vsak hlavne kvuli tomu aby dobre odfitrovaly nerovnosti rozbitych cest.
Ten silnejsi stabilizaor muze mit take vliv, ja mam navic i dalsi podpurna ramena, ktere spojuji stabilizator se spodnmmi rameny a tim padem je vse jeste tuhsi - cili pokud je zadek rozcaply, tak tak nejspis je ikdyz se do toho v zatackach poradne opru (az piskaji gumy).
Podle toho co pisi v navodu, tak ty nova ramena maji moznost zmeny odklonu + - 2.5 stupne. A pisou tam, ze jsou light-weight, cili ocekvam, ze je to nejaky hlinik a ne ocel. Kdyz je vezmu do ruky, tak se mi zdaji lehka.
Ohledne stability, prave si mylsim, ze kdyz budou kola vice kolmo k ceste (ne rozcaple ven), tak to bude lepe zatacet (nekde jsme to cetl). Skace mi to uz ted (viz stablizator a jeho podpora vyse), ale to pak zlepsim novymi tlumici.
Naposledy upravil(a) lazard dne úte úno 11, 2020 11:48 am, celkem upraveno 1 x.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2017)
Na tom pořádném opření se určitě něco bude. To v podstatě potvrzuje myšlenku, kterou jsem psal výše o nájezdu na těch mých předchozích gumách. Sice kilometricky vydržely dost, ale předek z venku a zadek zevnitř hovořil celkem jasnou řečí o ne úplně ideálním průjezdu zatáčkami. Inu, měl jsem to krátce a pomalu jsem se učil.
Ale loni už to bylo o něčem jiném a mám je sjeté pěkně rovnoměrně. Rozdíl mezi vnějškem a vnitřkem je nepostřehnutelný / neměřitelný.
Ale musím dodat, že nejezdím okruhy, jen okresky. Na okruhu je myslím ten způsob průjezdu zatáčkami zase trochu o něčem jiném, když člověk honí desetinky.
Co mám já zkušenost, tak třeba Jarda z Křivoklátu jezdí jak ďas a má odklon nepoměrně větší než my. Však má také plně nastavitelné tlumiče (tuhost, odklony, atd.). A sedí mu to jak přilepené a to jezdí nějaké Nankangy.
Ale loni už to bylo o něčem jiném a mám je sjeté pěkně rovnoměrně. Rozdíl mezi vnějškem a vnitřkem je nepostřehnutelný / neměřitelný.
Ale musím dodat, že nejezdím okruhy, jen okresky. Na okruhu je myslím ten způsob průjezdu zatáčkami zase trochu o něčem jiném, když člověk honí desetinky.
Co mám já zkušenost, tak třeba Jarda z Křivoklátu jezdí jak ďas a má odklon nepoměrně větší než my. Však má také plně nastavitelné tlumiče (tuhost, odklony, atd.). A sedí mu to jak přilepené a to jezdí nějaké Nankangy.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: lazard a STI (VA 2017)
A Jarda ma presne jake auto a jake tlumice?
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2017)
STI myslím 2003. Poladěné na 350+HP. Občas se tu objevuje a pročítá. A myslím, že se celkem vyzná. Spoustu, vlastně skoro všechny věci, si na autě dělá sám.
Nick je Aquilasti. Určitě se s tebou rád podělí o zkušenosti "dědula". Už je to pán v letech - důchodce, ale fakt jezdí jako ďas.
Nick je Aquilasti. Určitě se s tebou rád podělí o zkušenosti "dědula". Už je to pán v letech - důchodce, ale fakt jezdí jako ďas.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lazard a STI (VA 2017)
Co se týká složení, tak zkus test magnetem. Osobně pochybuju, že by hliník měl dostatečnou pevnost v takovém U profilu. Spíš to tipuju na nějaký chrom-molybden nebo nějakou podobnou ocelovou slitinu.
Těch +-2,5° je fakt hodně, ale je to videť na tom vybrání, když to srovnám, jaké malé vybrání mám na tlumičích já, a tam mám v podstatě +-1°. Na škodu to není, fungovat to bude, naopak máš možnosti zkoušet víc variant, i extrémních. Jenom při montáži ať si poznačí fixem, kde je ta originál poloha, líp se pak budou orientovat v posunování správným směrem.
Co se týká odklonu, jestli tam máš kolem -1,5° tak bych šel tak max o stupeň dolů, to už bude razantní skok. Na nulu nevím, bych měl strach, že už to bude moc a každé zatočení se pohrne přes bočnici, a budeš mít slítané vnějšky a boky. Zkusíš, uvidíš. Co se týká stability, tak to půjde jakoby dřív do smyku, dřív se to bude hrnout přes bočnici a zadek bude rychleji ve smyku a malinko dýl bude trvat než se to srovná ze smyku. Něco podobného jako když máš podfoukané zadní gumy (když je upustíš tak o tři až čtyři desetiny, můžeš potrénovat). Ale to částečně doladíš nastavením DCCD a zbytek rukama. Nebude to nic nebezpečného, s tím se za chvilku naučíš jezdit, jenom začít pěkně pomaleji a postupně zkoušet zrychlovat.
Těch +-2,5° je fakt hodně, ale je to videť na tom vybrání, když to srovnám, jaké malé vybrání mám na tlumičích já, a tam mám v podstatě +-1°. Na škodu to není, fungovat to bude, naopak máš možnosti zkoušet víc variant, i extrémních. Jenom při montáži ať si poznačí fixem, kde je ta originál poloha, líp se pak budou orientovat v posunování správným směrem.
Co se týká odklonu, jestli tam máš kolem -1,5° tak bych šel tak max o stupeň dolů, to už bude razantní skok. Na nulu nevím, bych měl strach, že už to bude moc a každé zatočení se pohrne přes bočnici, a budeš mít slítané vnějšky a boky. Zkusíš, uvidíš. Co se týká stability, tak to půjde jakoby dřív do smyku, dřív se to bude hrnout přes bočnici a zadek bude rychleji ve smyku a malinko dýl bude trvat než se to srovná ze smyku. Něco podobného jako když máš podfoukané zadní gumy (když je upustíš tak o tři až čtyři desetiny, můžeš potrénovat). Ale to částečně doladíš nastavením DCCD a zbytek rukama. Nebude to nic nebezpečného, s tím se za chvilku naučíš jezdit, jenom začít pěkně pomaleji a postupně zkoušet zrychlovat.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: lazard a STI (VA 2017)
CHápu vaši argumentaci, proč ale výrobce u mé generace (2010-2013) předpisuje ty odklony?
A věřím, že u vaší novější generace bude ten předpis podobný.
Já myslím, že takhle nízká hodnota odklonu nemůže mít tak negativní vliv na sjíždění pneumatik, jaký tu popisujete a že na vině bude něco jiného.
A jestli skáčou kola, tak jsou jednoznačně v pytli tlumiče.
Jen by mě zajímalo, při jakém nájezdu jsi je dokázal zlikvidovat.
Normálně přece musí vydržet průměrně 100 tisíc km.
A věřím, že u vaší novější generace bude ten předpis podobný.
Já myslím, že takhle nízká hodnota odklonu nemůže mít tak negativní vliv na sjíždění pneumatik, jaký tu popisujete a že na vině bude něco jiného.
A jestli skáčou kola, tak jsou jednoznačně v pytli tlumiče.
Jen by mě zajímalo, při jakém nájezdu jsi je dokázal zlikvidovat.
Normálně přece musí vydržet průměrně 100 tisíc km.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: lazard a STI (VA 2017)
Troufnu si říct, že nic jiného než jízdní styl za tím sjížděním není. Mám to odzkoušené na sobě, viz. výše.
Tlumiče myslím zatím tlumí a geometrii mi kontrolují při každé prohlídce. A jelikož mě se gumy sjížděly a teď, když jsem se to aspoň trošku naučil ovládat, je to O.K., tak skutečně předpokládám, že samo se to "něco zaviňující sjíždění" neopravilo.
Tlumiče myslím zatím tlumí a geometrii mi kontrolují při každé prohlídce. A jelikož mě se gumy sjížděly a teď, když jsem se to aspoň trošku naučil ovládat, je to O.K., tak skutečně předpokládám, že samo se to "něco zaviňující sjíždění" neopravilo.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lazard a STI (VA 2017)
Ono stačí když s tím autem najezdíš hodně kilometrů, kde jedeš normálně. Přecejenom primarně se očakavá, že se s takovým autem budou převládat razantnější kilometry.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: lazard a STI (VA 2017)
Mylsim, ze na nasch autech (STI 2015+) jsou ty odklony od vyrobce taky tak nejak nastavene a je to asi kvli bezpecnosti (primane ne kazdy vlastnik STI je dusi zavodnik - ja take ne). Ja samorzejme vitam, a proto to tak chci i udelat, kdyz auto bude spise pretacive, nez nedotacive, naivic, skacelem to muzu "korigovat". A to jsem si jeste nedal dopredu anti-lift. To by teprve byla zabava.CHápu vaši argumentaci, proč ale výrobce u mé generace (2010-2013) předpisuje ty odklony?
Co vidim, jak ukazujete vsichni videa, tak se prohanite po hladkem rovnem asfaltu, kdezto ja litam po rozmlacenych okrskach (jednou mi jeden clovek rekl, at tomu davam co proto, ze to vydrzi, ted vim, ze jak co). A navic ten tuhsi stabilzator s dalsimi rameny, dela zadek vyrazne tuhsi. Na aute mam najete neco malo pres 30 tisic a uz z bocniho pohledu jde videk, ze zadek je nize, nez predek.A jestli skáčou kola, tak jsou jednoznačně v pytli tlumiče.
Jen by mě zajímalo, při jakém nájezdu jsi je dokázal zlikvidovat.
Normálně přece musí vydržet průměrně 100 tisíc km.
Re: lazard a STI (VA 2017)
Jestli narážíš třeba na mé video "Cestička k domovu", tak to je vystříhané.
Na té trase jsou místa, kde je ta asfaltka brutálně rozbitá a kamera tam tak skákala, že to bylo nepublikovatelné.
Proto jsem to do toho videa nedal.
Takže zrovna naše rodinná auta dostávají docela zabrat.
Přece jen jsou to neudržované silničky nejnižší kategorie.
Zadek mi opticky také asi sedí trochu níž, ale třeba to tak má být.
Co je ale asi rozdíl mezi mým a tvým STI, je v tuhosti podvozku. Vaše generace je víc kostitřas, víc tužší a na okruhy. Moje je podvozkově měkčí a víc do rallye.
Možná proto ten váš podvozek víc na nerovnostech trpí a jde rychleji do kopru.
Na druhou stranu ta vaše generace bude na dobré silnici rychlejší než ta moje.
Já jsem zvažoval při koupi STI i tu vaši generaci, ale kvůli těm rozbitým silnicím u nás, jsem to právě zamítl a koupil ten můj "parník".
A předfacelift (tj. 2008-2010) byl asi největší parník ze všech STI.
Na té trase jsou místa, kde je ta asfaltka brutálně rozbitá a kamera tam tak skákala, že to bylo nepublikovatelné.
Proto jsem to do toho videa nedal.
Takže zrovna naše rodinná auta dostávají docela zabrat.
Přece jen jsou to neudržované silničky nejnižší kategorie.
Zadek mi opticky také asi sedí trochu níž, ale třeba to tak má být.
Co je ale asi rozdíl mezi mým a tvým STI, je v tuhosti podvozku. Vaše generace je víc kostitřas, víc tužší a na okruhy. Moje je podvozkově měkčí a víc do rallye.
Možná proto ten váš podvozek víc na nerovnostech trpí a jde rychleji do kopru.
Na druhou stranu ta vaše generace bude na dobré silnici rychlejší než ta moje.
Já jsem zvažoval při koupi STI i tu vaši generaci, ale kvůli těm rozbitým silnicím u nás, jsem to právě zamítl a koupil ten můj "parník".
A předfacelift (tj. 2008-2010) byl asi největší parník ze všech STI.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: lazard a STI (VA 2017)
Jo parnik to je, ale dobry.
V "mem" kostitrasu jezdim sam bo nikdo z rodiny se mnou nechce jezdit (maximalne pes), a ja si ty kosti rad tochu usadim.
V "mem" kostitrasu jezdim sam bo nikdo z rodiny se mnou nechce jezdit (maximalne pes), a ja si ty kosti rad tochu usadim.