lazard a STI (VA 2016/2017)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od strider »

zda se ze mluvis o tomhle:
http://www.subarumanuals.org/subaru-2442.html
Kdyz je to zprazene s ABS tak mi to zni jako bezpecnostni prvek, ne jako neco do ceho se ma nebo da hrabat za tim ucelem o kterem hovoris.
To zakladni rozdeleni brzdnyho ucinku je snad natvrdo hydraulicky, ne?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Jo, zove se to EBD.
Napsal jsem svou úvahu, jestli to jde, nebo nejde nevím. Vzhledem k tomu, že to je Electronic..., tak by to podle mě softwarové upravit jít mělo.
Teď mi to připadá, že zadní brzdy se téměř vůbec neúčastní brzdění, čili nic mě při brzdění za zadek netaha, jak zde někteří u starších sti a výměně i zadních desek psali.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od hamoun »

ja se potykal s timto:

kdyz vymenis VSECHNY desky a das nejake "zajizdeci", pisou tam, jak si maji sednout .. to je ok .. udelas to .. jenze .. obecne, ty zadni brzdi mene a tak predni zajedes ok ale zadni se neprohrejou dost a nezajedou se dobre a brzdi mene (obecne mene + horsi zajeti) .. a neni to ono ... tak jak pises ...

dalsi pruser. zadni se povede po nejake dobe zajet a je to ok. jenze po nejake dobe je potreba vymenit JEN predek .. vymeni se desky a mame predni nezajete a zadni zajete. v te chvili jsem to mel tak, ze mi brzdil v podstate jen zadek ...
nebyl jsme schopen zajet predek, aniz by shorel zadek ... auto proste brzdilo zadkem (to poznas .. to je to, co pises, ze ti chybi :) )

pokud vymenis jen zadek, nezajedou se nikdy. predni maji ostrejsi nastup a nepusti zadek "ke slovu" ... zadek je v prdeli ..

ja se priznam, ze se mi povedlo DOKONALE zajet desky jen jednou ... na Sosne. mel jsme komplet nove brzdy, jel na Sosnu .. (sraz asi pred 196 lety) a tam dostaly brzdy takovou cocku, ze se zajely spravne ..
ta sada kotoucu a desek mi vydrzela jak s brzdnym ucinkem, tak s "nekopanim", po celou dobu zivotnosti ...

tech sad jsem ojel relativne dost a zkousel vsechno mozne ... mimo jine jsem treba zjistil, ze nejsem schopen zajet brzdy na zimakach . ze to nema prilnavost k ceste a brzdy se nestihnou spravne zahrat ani pri opakovanem brzdeni .. :) zacne se žvýkat pneumatika ... to byla "akce" pri prujezdu z SK pres vsechny Becvy .. a to to bylo mirne z kopce .. :)

toz ... to jsou takove postrehy .. treba ti to k necemu bude ...

moje zjisteni proste je, ze "lepsi" brzdy potrebuji dostat poradnou cocku a pak se chovaji spravne :)

ja to mel auto na civilni jezdeni. takze verim, ze vy, co jezdite okruhy, tohle neresite. tak to date dokupy vzdy :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2905
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od .dundee. »

hamoun píše:j...ja se priznam, ze se mi povedlo DOKONALE zajet desky jen jednou ... na Sosne. mel jsme komplet nove brzdy, jel na Sosnu .. (sraz asi pred 196 lety) a tam dostaly brzdy takovou cocku, ze se zajely spravne ...
S tím se nedá než souhlasit. A můžu potvrdit stejnou zkušenost. Po dni na okruhu jsou brzdy perfektně připravené (pokud je tam teda nenecháš komplet :-D)
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Asi také záleží ne jen na deskách, ale i na kotoučich. Já v době, když už jsem měl zajete podle předepsané procedury EBC Yellow desky a nové EBC dolikovane a drazkovane kotouče, tak jsem při ostřejší jízdě na normální ceste výrazně cítil vadnutí brzd. Pak je možné, že hrají roli i ty EBC kotouče, které pořád mám.
V té souvislosti jeden prodejce dílů mi říkal, že pokud se při silném brzdění nepoužije vhodné desky, tak desky mohou zničit i kotouče, že pak nejsou vůbec k ničemu. A těd babo rád!

A Dundee, co Tvoje sti, uz je hotové na dalsi sezonu?
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od hamoun »

ja byl s yellow ebc a jejich kotoucema max. spokojeny ... ale mel jsem jen ASI (spis necelych) 200kW a lehci auto ... takze mely min prace ..

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od bushman1 »

lazard píše: Myslím si ale, že mi auto málo brzdi na zadek. Při kliďánko dojetí s těmi novými deskami byly přední kotouče dosti teplé a zadní téměř studené. Tento nepoměr jsem měl i s předchozími OE deskami, ale i s EBC Yellow, které jsem měl také. Tento nepoměr se pak projeví i ve výrazně větším opotřebení předních desek než zadních.
To je to normální, mám to také.
Při pianko jízdě jsou na předku kotouče teplé a na zadku studené.
Už od výrobce je to nastavené, že předek brzdí výrazně víc než zadek a tomu je přece uzpůsobena velikost kotoučů i desek.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

Mám ten samý pocit, že zadek moc nebrzdí. Mám teorii, že tím, že se dají lepší desky na předek (nebo celé auto), tak ABS jednotka čidlem přetížení detekuje silnější brždění, očekává větší odlehčení zadku (že máš jiné tlumiče neví) a omezí tlak brzd vzadu mnohem více než by auto sneslo. Když jsem jezdil s vypnutým ABS, tak při každém silněším brždění, bylo slyšet, jak se blokují zadní kola.

Co jsem tak hledal, tak od roku cca 2000 není mechanické rozdělení tlaku v potrubí, ale řídí si to ABS jednotka sama. ABS jednotka je trošku blackbox a nikde jsem nedohledal, že by ji někdo nějak upravoval. Řešení by bylo vypnutím ABS a instalací mechanického rozdělovače tlaku brzd.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od hamoun »

mi to na wrxu fungovalo skvele ...
(s komplet sti brzdama teda ... ) samozrejme s problemy se zajetim viz vyse :-D ...

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Na STI VA ABS vypnout nejde - jdou vypniut jine systemu (uz ani nevim ktere), ale ABS vzdy je zaple. Uplne ABS deaktivovat (pomoci toho mechniskeho rozdelovace) si myslim ze pro me neni vhodne (= nejsem tak dobry pilot).
Cili chces Stando rici, ze ABS ma cildo nakloneni? To se mi zda moc sci-fi. Pokud by to tak ale bylo, tak pak kdybych pritvrdil tlumice na predku, tak by mi mel zadek vice brzdit? To muzu vyzkouset. Pravda je ta, ze jsem si schvalne nastavil predni tlumice na meko, aby mi to lepe vyhlazovalo nerovnosti.
A take mam "inti-lift", ktery spravne receno je presny opak, cili "pro-lift" a "pro-dive", cili take prispiva pri brzdeni k ponorovani predku.
Cili vidim to tak, ze bude lepsi, kdyz se naucim jezdit tak, at nemusim vubec brzdit. :-/ Jako az starych casu v rallye, kdy auta nemela dostatek vykonu a kdyz se zabrzdila, tak torvalo veky, nez se zase rozjela. >B-)
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od Augi »

Ohledně menšího brzdného účinku vzadu, možná plácnu blbost, ale není to tak, že pomocí kol se nejefektivněji brzdí hmota za kolem (ve směru pohybu) ? To je podle mě ten důvod, proč jsou vzadu menší brzdy - protože toho moc neodbrzdí, vzhledem ke své poloze.

Jinak k lepšímu brzdění prý pomáhá sevření středového diffu, což zajistí Skácel (standardně se rezpojuje). Ale přímé srovnání nemám.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

Dušane, tam není čidlo naklonění, ale čidlo přetížení G senzor. Z toho jdou data do ABS i do DCCD. To je dneska standartní vstup do ABS jednotky, spolu s čidlama otáčení kol, čidlem polohy brzdového pedálu, čidlem spojky, čidlem natočení volantu.

S tím nakloněním jsem to myslel tak, že ta ABS jednotka je skalibrovaná pro sériový podvozek, který se při určitém přetížení (při brždění) více potopí a tím odlehčí zadní nápravu, takže ABS tam pustí menší tlak. Z toho plyne, že abys dostal více tlaku na zadní brzdy, tak bys musel vyvolat menší přetížení při brždění (tedy brzdit výrazně méně).

Na zadní brzdy se uvádí, že jde cca jenom 30% tlaku. Když brzdíš lehce (nevyvoláš velké přetížení) tak jde stejný tlak do všech brzd. Jakmile vyvoláš větší přetížení, tak ten zadek se jakoby zamkne, drží tlak a zvyšuje se pouze tlak na přední brzdy (kvůli stabilitě při brždění).

ABS samozřejmě nejde vypnout v žádném nastavení auta, vypíná se buď vytažením pojistky, nebo odpojením kabelů od ABS jednotky.


Augi, Dušan myslím Skácela má. Skácel zvýší učinnost brždění zadníma kolama pouze přenosem síly od předních brzd přes kardan a poloosy, tlak v brzdách neovlivní.

Tlak brzd bude záviset s rozložením hmotnosti. Kamiony běžně mají větší tlak na zadních brzdách (zadní kola nebo návěs), protože tam je naložený náklad, a je tam větší zatížení kol.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od strider »

Augi píše:Ohledně menšího brzdného účinku vzadu, možná plácnu blbost, ale není to tak, že pomocí kol se nejefektivněji brzdí hmota za kolem (ve směru pohybu) ? To je podle mě ten důvod, proč jsou vzadu menší brzdy - protože toho moc neodbrzdí, vzhledem ke své poloze.
Plati nejaky vztah o umernosti gripu. Cim vic vahy na gume, tim vic gripu ma. A tuhle vahu setrvacnosti prenasis pri brzdeni po smeru jizdy, ta sila te tlaci porad dopredu ikdyz uz brzdis.
Tzn. kdyz brzdis vic vahy ti skoci dopredu, a muzes tam brzdit vic aniz by gumy ztratily adhezy. To je to co ty intiuitivne popisujes jako 'ze to tam vic odbrzdi'.

Samozrejme si muzes udelat vic brzdnyho ucinku na zadek, resp ty uz to udelat nemuzes, uz to muze udelat Ondra OZP :) Zatahne pri zatocenych kolech za tu hydrorucku. Vaha mu ale skoci dopredu jako pri kazdym brzdeni. Cili vzadu je brzdny sily dost, ale gumy nemaj adhezy, kola se tak zablokujou a letis bokem.
To same se stane, kdyz se zacnes hrabat do normalnich brzd a prebrzdis je vzadu, to auto bude neovladatelny a nebezpecny.

Jak pisou kluci, tohle je nejspis jen zmena pocitu v pedalu brzdy, at uz starou brzdovkou, nebo jinou vyskou masa desky, nebo ucinnosti kombinace desky/kotouce vpredu a vzadu. Ale dle meho to neco co se ma resit jinak nez vymenou desek/kotoucu a brzdovky, mozna jeste zpuchrely hadice...
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od zhor »

strider píše: Plati nejaky vztah o umernosti gripu. Cim vic vahy na gume, tim vic gripu ma. A tuhle vahu setrvacnosti prenasis pri brzdeni po smeru jizdy, ta sila te tlaci porad dopredu ikdyz uz brzdis.


Samozrejme si muzes udelat vic brzdnyho ucinku na zadek, resp ty uz to udelat nemuzes, uz to muze udelat Ondra OZP Zatahne pri zatocenych kolech za tu hydrorucku. Vaha mu ale skoci dopredu jako pri kazdym brzdeni. Cili vzadu je brzdny sily dost, ale gumy nemaj adhezy, kola se tak zablokujou a letis bokem.
To same se stane, kdyz se zacnes hrabat do normalnich brzd …

Kubo, to takhle nefunguje. Když zatáhneš za ručku, a máš kola rovně a nemáš váhu přenesenou na zadním kole a zahájenou rotaci, tak se ti auto nestočí a jede pořád rovně. Na to aby si otočil auto přes ručku, tak musíš zatížit nějaký zadní kolo (zatočením volantem), jakmile je na tom zadním kole nějaký zatížení, v kombinaci s bržděním ruční brzdou, tak se teprve auto začne stáčet. Letos na sněhu jsem si toho užil dost, a když se za ručku zatáhne před zatočením, tak fakt auto jede rovně dál.

To samý s tím rozděleným brzdnýho tlaku, to auto nebude nebezpečný ani neovladatelný, dokud budeš brzdit s kolama rovně. Nebezpečný to bude, pokud budeš brzdit v zatáčce, nebo na hodně uskákaným povrchu, kde se ti může zvýšit zatížení zadního kola, a pak tě to roztočí jako bys zatáhl ruční brzdu. Na podzim jsem jel Gumbalkan se starým Escortem, a tam jsme ten rozdělovač tlaku brzd museli vyhodit a jezdit bez něj (nefungoval a nahráda se nesehnala). Na každej druhejch brzdách bylo slyšet, že zadní kola jsou zablokovaný a přesto auto brzdilo stabilně a bylo celou dobu ovladatelný (na cílovce jsem jezdil kolem 160kmh a brzdilo se na cca 50kmh). Přetočilo se mi to jenom párkrát, když jsem musel brzdit nečekaně v zatáčce a nestihl jsem si narovnat auto (a na cílovce se mi to nikdy nepřetočilo).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Příspěvek od lazard »

Fnkce G senzru je jasna. Pak z toho plyne, ze lepe to proste brzdit nebude. Kdyz dam dobre desky vpredu i vzadu, tak bude velke pocatecni zpomaleni (spravne receno zrychleni se zapornym znamenkem) diky predku a pak funkci G senzoru se snizi bzdeni zadku. Pri horsich desach vpreu i vzadu bude pocatecni zpomaleni mensi a tak bude vice brzdne sily prenaseno dozadu. Ve vysledku by to ale asi melo brdit v obou pripadech stejne.
Pak jeden ze zaveru je ten, ze kdyz bych mel dobre desky vpredu, muzu mit sunt desky vzadu.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“