5 let a 224 546 kilometrů s SJ plečkou
Napsal: ned lis 18, 2018 9:50 pm
Tak je to 5 let (přesně 19. 11. 2013), co jsem si dovezl SJ forestíka ( https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 22#p108222 ) a nyní jsem se rozhodl sepsat pár myšlenek. Zatím to nechám v samostatném vláknu, potom to spojím do své flotily
Forestík je služební auto a ty většinou měníme kolem 200 tkm. SJ má sice 224 tkm, ale vůbec nevypadá jako velká ojetina a ani se tak nechová a proto jsme se rozhodli, že zatím nebudu hledat náhradníka – nový náhradník by byl teď opět SJ, raději si počkám na SK. Do 250 tkm mám prodlouženou záruku (dokupoval jsem z 200 tkm do 250 tkm), takže v polovině 2019 se podle stavu SJ rozhodne, kdy se půjde do nového Subaru. Co se týče nástupce, tak pro svoji práci potřebuji zvýšený podvozek. Tím je dána trojice Forester – XV – Outback. XV má pidi kufr. Protože s autem občas jedu mimo asfalt, tak vyhrává Forester (nájezdové úhly a doma mám 3.6). Do Outbacka bych šel jen tehdy, pokud by nový mild-hybrid v SK moc kazil schopnosti Forestera (ale osobně se na to těším).
ZÁKLADNÍ INFORMACE
SJ COMFORT 2.0I-L
• Tempomat
• Couvací kamera
• Střešní okno
• Mlhovky
• Ovládání na volantu
NAVÍC
• Parkovací senzory přední & zadní
• Dekl pod motorem
• Ochranné lišty na boku
• Průhledné samolepky pod klikami
• Tmavé fólie (průhlednost 5%) od „B“ sloupku
• Ochrana zadní hrany – gumová
• Sundávací tažné
• MiVue kamera na záznam
• Navigace Garmin (integrované napájení v držáku)
• Protipesová mříž (má být lehce sundávací, ale nějak jsem na to nepřišel – vadí kazeta střešního okna)
• Deflektory (ofuky)
• Panoramatická kulatá zrcátka z Číny na hlídání mrtvého úhlu (a na lepší parkování) v obou bočních zrcátkách
CO VOZÍM S SEBOU STÁLE
• Lopatka Fiskars (výhra v tombole na SFC srazu) přidělaná na protipesovou mříž
• Kurty (3+5 metrů) na vytažení ze škarpy, šekly
• Autonabíječka CTek
• Konvertor 12V-220V
• Gumycuky
• Kompresorek na 12V
• Dále od Fiskars – sekyrka, mačeta, pilka
• Sada nářadí v kufru s kladivem
• Značkovací sprej dočasný
• Toaleťák
• Košťátko s integrovanou škrabkou
• Velký deštník pro 2 osoby a menší deštník
• Sluneční / protinámrazová plachta na přední sklo (z Číny)
• Na zimu řetězy
CO JSEM ŘEŠIL V SERVISU
Pokud pominu klasické návštěvy servisů, tak jsem řešil ťuknutý pravý přední podběh od žulové kostky u Lidlu, výměnu pravého předního kloubu (na prodlouženou záruku) a aretaci na zadních levých dveřích (na prodlouženou záruku).
NEDOSTATKY
Jedná se o moje subjektivní poznatky :
• Mělké sedáky bez bočního vedení
• Přední sklo nemá vyšší boční rantl, takže po ostřiku skla teče voda na boční sklo (u SH to krásně teklo nahoru; stejný problém má SpecB)
• Dost velký hluk přes podběhy, zvláště u zimáků nebo při jízdě mimo asfalt (pokud SK bude mít opět horší odhlučnění, tak bych šel do samostatného profi odhlučnění)
• Nízká výška otevřených zadních dveří – mám 180 cm a hlavou z boku dost často nabourám
• Špatné osvětlení zadního prostoru – řešeno z boku, pokud je plný kufr, vůbec to nesvítí
• Pokud je marast, tak se špiní couvací kamera – naučil jsem se vždy před nastoupením přejet kameru palcem (3.6 to má řešené asi jinak, kamera se skoro vůbec nešpiní)
• Pod sedadly jsou konzole, takže nejde zasunout vyšší věci (V SH jsem měl pod sedadlem sněhové řetězy, v SJ je mám přidělané k mříži)
SPOTŘEBA OLEJE
Za 224 tkm jsem dolil necelé 3 litry oleje. Oranžová kontrola se mi rozsvítila 3x, vždy když jsem měl mezi servisy rychlejší přesuny po dálnicích. Posledních 40 tkm jsem si dal na palubní počítač teplotu oleje a hlídám si, aby teplota nebyla delší dobu přes 98 stupňů a kontrolka se neobjevuje. V servisu dávají 5W30 Castrol.
SPOTŘEBA BENZÍNU
Tak to je kapitola sama o sobě . Forestík žere tolik, jakým způsobem řidič jezdí. U mne převažují delší trasy, dále díky psům mám naučenou souvislou jízdu a jako (teď už bývalý) starosta se snažím jezdit v limitech. Po obcích jezdím 53 tacho, okresky 80-90 tacho a dálnice 110-120 tacho. Nad 130 je znát, že forestík nemá dostatek síly a rezervu. On jede krásně, ale nedělá mu to dobře. Na rychlejší dálniční přesuny si raději beru SpecB, teď s rodinou i 3.6. Oba šestihrnci mají v dálničním souvislém režimu 8,2 až 8,4 l/100 km. Kdybych jel stejným způsobem s plečkou, tak mám spotřebu nad 9.
Díky tomu, že na sportovnější svezení mám SpecB a 3.6, tak mi spotřebu zvedají výlety mimo asfalt a tahání vozíků. Pokud bych neměl vozík a terén, tak si myslím, že bych jezdil se stejnou spotřebou jako s dehtovým SH.
MOTORIZACE A CVT
Někdo tvrdí, že 2.0i a CVT je plečka (proto jsem tento výraz začal používat ), ale podle mne je to dostačující kombinace na časté a univerzální ježdění. Zvažoval jsem nákup XT, ale po přepočtu na pětiletý provoz by XT proti plečce bylo dražší o 300 tKč.
Na CVT jsem si rychle zvykl, ze začátku jsem na předjíždění používal Doubled-Kick-Down, ale posledních 30 tkm před předjížděním přepnu na „S“, přidávám plyn na 80% a po předjíždění se vracím na „I“.
Do terénu má plečka X-mode, který funguje jako redukce. Když porovnám SH v dehtu s MT a SJ s CVt a X-mode, tak SJ v terénu projede mnohem víc a s větší noblesou.
PŘEDNÍ SKLO
U SH jsem měl životnost předního skla 30 tkm, u SJ je lépe zkosené okno, takže kamínky okno tolik neničí. Mám na okně 2 malé prasklinky, už 200 tkm, vůbec se nezvětšují a prošel jsem s nimi přes STK. Zatím výměnu nechávám na okamžik prodeje, případně, kdyby se praskliny rozjely.
SAMONIVELÁKY
Už na SH po ujetí 218 tkm byly samoniveláky v pohodě, tak i u SJ po 223 tkm také fungují. Dle fotodokumentace zde na SFC bylo ve forestíkovi převezeno dostatečné množství nákladu, takže si myslím, že se jich uživatel, který myslí, nemusí bát
OJETINA PO 224 TKM
SH po 218 tkm byla opravdu ojetina, ale SJ je v dobré kondici, podle mne 300 tkm dá úplně v pohodě. Forestík nepoznal kartáčovou myčku, chodím jen na pistole a za 60 Kč jde z forestíka udělat leštěnka.
Ohmatání je znát na levé straně volantu (řídím hlavně levačkou) a kůže na řadící páce je už trochu jetá.
Pár aktuálních fotek
Neumytý forestík Umístění navigace u A sloupku Boční zrcátko s čínským bráškou Kamera schovaná za zpětným zrcátkem Středový palubní počítač
(kilometry od zapnutí motora, čas od zapnutí motora, teplota oleje; nahoře uprostřed aktuální spotřeba) Protipesová mříž s lopatkou a deštníkem Výbava pod deklem
(horní polovina - podprdelník pro lovce od Kolowratů, značkovací sprej dočasný, nářadí včetně kladiva, toaleťák, univerzální stříbrná páska
spodní polovina - mačeta tažné, pilka, sekyrka, výbava (trojúhelník,lékárna), kompresor na 12V, gumycuky)
Forestík je služební auto a ty většinou měníme kolem 200 tkm. SJ má sice 224 tkm, ale vůbec nevypadá jako velká ojetina a ani se tak nechová a proto jsme se rozhodli, že zatím nebudu hledat náhradníka – nový náhradník by byl teď opět SJ, raději si počkám na SK. Do 250 tkm mám prodlouženou záruku (dokupoval jsem z 200 tkm do 250 tkm), takže v polovině 2019 se podle stavu SJ rozhodne, kdy se půjde do nového Subaru. Co se týče nástupce, tak pro svoji práci potřebuji zvýšený podvozek. Tím je dána trojice Forester – XV – Outback. XV má pidi kufr. Protože s autem občas jedu mimo asfalt, tak vyhrává Forester (nájezdové úhly a doma mám 3.6). Do Outbacka bych šel jen tehdy, pokud by nový mild-hybrid v SK moc kazil schopnosti Forestera (ale osobně se na to těším).
ZÁKLADNÍ INFORMACE
SJ COMFORT 2.0I-L
• Tempomat
• Couvací kamera
• Střešní okno
• Mlhovky
• Ovládání na volantu
NAVÍC
• Parkovací senzory přední & zadní
• Dekl pod motorem
• Ochranné lišty na boku
• Průhledné samolepky pod klikami
• Tmavé fólie (průhlednost 5%) od „B“ sloupku
• Ochrana zadní hrany – gumová
• Sundávací tažné
• MiVue kamera na záznam
• Navigace Garmin (integrované napájení v držáku)
• Protipesová mříž (má být lehce sundávací, ale nějak jsem na to nepřišel – vadí kazeta střešního okna)
• Deflektory (ofuky)
• Panoramatická kulatá zrcátka z Číny na hlídání mrtvého úhlu (a na lepší parkování) v obou bočních zrcátkách
CO VOZÍM S SEBOU STÁLE
• Lopatka Fiskars (výhra v tombole na SFC srazu) přidělaná na protipesovou mříž
• Kurty (3+5 metrů) na vytažení ze škarpy, šekly
• Autonabíječka CTek
• Konvertor 12V-220V
• Gumycuky
• Kompresorek na 12V
• Dále od Fiskars – sekyrka, mačeta, pilka
• Sada nářadí v kufru s kladivem
• Značkovací sprej dočasný
• Toaleťák
• Košťátko s integrovanou škrabkou
• Velký deštník pro 2 osoby a menší deštník
• Sluneční / protinámrazová plachta na přední sklo (z Číny)
• Na zimu řetězy
CO JSEM ŘEŠIL V SERVISU
Pokud pominu klasické návštěvy servisů, tak jsem řešil ťuknutý pravý přední podběh od žulové kostky u Lidlu, výměnu pravého předního kloubu (na prodlouženou záruku) a aretaci na zadních levých dveřích (na prodlouženou záruku).
NEDOSTATKY
Jedná se o moje subjektivní poznatky :
• Mělké sedáky bez bočního vedení
• Přední sklo nemá vyšší boční rantl, takže po ostřiku skla teče voda na boční sklo (u SH to krásně teklo nahoru; stejný problém má SpecB)
• Dost velký hluk přes podběhy, zvláště u zimáků nebo při jízdě mimo asfalt (pokud SK bude mít opět horší odhlučnění, tak bych šel do samostatného profi odhlučnění)
• Nízká výška otevřených zadních dveří – mám 180 cm a hlavou z boku dost často nabourám
• Špatné osvětlení zadního prostoru – řešeno z boku, pokud je plný kufr, vůbec to nesvítí
• Pokud je marast, tak se špiní couvací kamera – naučil jsem se vždy před nastoupením přejet kameru palcem (3.6 to má řešené asi jinak, kamera se skoro vůbec nešpiní)
• Pod sedadly jsou konzole, takže nejde zasunout vyšší věci (V SH jsem měl pod sedadlem sněhové řetězy, v SJ je mám přidělané k mříži)
SPOTŘEBA OLEJE
Za 224 tkm jsem dolil necelé 3 litry oleje. Oranžová kontrola se mi rozsvítila 3x, vždy když jsem měl mezi servisy rychlejší přesuny po dálnicích. Posledních 40 tkm jsem si dal na palubní počítač teplotu oleje a hlídám si, aby teplota nebyla delší dobu přes 98 stupňů a kontrolka se neobjevuje. V servisu dávají 5W30 Castrol.
SPOTŘEBA BENZÍNU
Tak to je kapitola sama o sobě . Forestík žere tolik, jakým způsobem řidič jezdí. U mne převažují delší trasy, dále díky psům mám naučenou souvislou jízdu a jako (teď už bývalý) starosta se snažím jezdit v limitech. Po obcích jezdím 53 tacho, okresky 80-90 tacho a dálnice 110-120 tacho. Nad 130 je znát, že forestík nemá dostatek síly a rezervu. On jede krásně, ale nedělá mu to dobře. Na rychlejší dálniční přesuny si raději beru SpecB, teď s rodinou i 3.6. Oba šestihrnci mají v dálničním souvislém režimu 8,2 až 8,4 l/100 km. Kdybych jel stejným způsobem s plečkou, tak mám spotřebu nad 9.
Díky tomu, že na sportovnější svezení mám SpecB a 3.6, tak mi spotřebu zvedají výlety mimo asfalt a tahání vozíků. Pokud bych neměl vozík a terén, tak si myslím, že bych jezdil se stejnou spotřebou jako s dehtovým SH.
MOTORIZACE A CVT
Někdo tvrdí, že 2.0i a CVT je plečka (proto jsem tento výraz začal používat ), ale podle mne je to dostačující kombinace na časté a univerzální ježdění. Zvažoval jsem nákup XT, ale po přepočtu na pětiletý provoz by XT proti plečce bylo dražší o 300 tKč.
Na CVT jsem si rychle zvykl, ze začátku jsem na předjíždění používal Doubled-Kick-Down, ale posledních 30 tkm před předjížděním přepnu na „S“, přidávám plyn na 80% a po předjíždění se vracím na „I“.
Do terénu má plečka X-mode, který funguje jako redukce. Když porovnám SH v dehtu s MT a SJ s CVt a X-mode, tak SJ v terénu projede mnohem víc a s větší noblesou.
PŘEDNÍ SKLO
U SH jsem měl životnost předního skla 30 tkm, u SJ je lépe zkosené okno, takže kamínky okno tolik neničí. Mám na okně 2 malé prasklinky, už 200 tkm, vůbec se nezvětšují a prošel jsem s nimi přes STK. Zatím výměnu nechávám na okamžik prodeje, případně, kdyby se praskliny rozjely.
SAMONIVELÁKY
Už na SH po ujetí 218 tkm byly samoniveláky v pohodě, tak i u SJ po 223 tkm také fungují. Dle fotodokumentace zde na SFC bylo ve forestíkovi převezeno dostatečné množství nákladu, takže si myslím, že se jich uživatel, který myslí, nemusí bát
OJETINA PO 224 TKM
SH po 218 tkm byla opravdu ojetina, ale SJ je v dobré kondici, podle mne 300 tkm dá úplně v pohodě. Forestík nepoznal kartáčovou myčku, chodím jen na pistole a za 60 Kč jde z forestíka udělat leštěnka.
Ohmatání je znát na levé straně volantu (řídím hlavně levačkou) a kůže na řadící páce je už trochu jetá.
Pár aktuálních fotek
Neumytý forestík Umístění navigace u A sloupku Boční zrcátko s čínským bráškou Kamera schovaná za zpětným zrcátkem Středový palubní počítač
(kilometry od zapnutí motora, čas od zapnutí motora, teplota oleje; nahoře uprostřed aktuální spotřeba) Protipesová mříž s lopatkou a deštníkem Výbava pod deklem
(horní polovina - podprdelník pro lovce od Kolowratů, značkovací sprej dočasný, nářadí včetně kladiva, toaleťák, univerzální stříbrná páska
spodní polovina - mačeta tažné, pilka, sekyrka, výbava (trojúhelník,lékárna), kompresor na 12V, gumycuky)