Stránka 2 z 5

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: sob lis 10, 2018 9:17 am
od mišus
Btw kdyz tak toužíš po opravdovým Subaru jménem Leone turbo, tak na sebe třeba někdy padneme a svezes se ve zrenovavanym, tam snad nebudeš mít fobii ze rzi:D

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: sob lis 10, 2018 9:17 am
od VDC
Potvrzuju. Pisatel jsi teda brilantní a fakt se to čte hezky.

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: sob lis 10, 2018 11:52 am
od spm
Ale koukam ze ty nase pekace proti vrgadovym jsou jeste zlaty :-) musim zaklepat, ze sani mi zatim na nicem neprasklo ani nebouchlo :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: sob lis 10, 2018 8:43 pm
od Tapan
Název vlákna pobavil...a je to zajímavé počtení. Volvo sice nerezne, ale zdá se, že finančně to byl průser zdaleka největší.

spm: tak nevím, nakolik za to může ta potřeba cpát do vrcholných motorizací vlajkových lodí automobilek za každou cenu plyn. To je jak zplynovat STI...jo, víme tu o jednom, které jezdí a jo, dělal se na něm už motor.

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: sob lis 10, 2018 10:05 pm
od spm
Zase podívej se na H6, ty jsou tomu parametrově dost blízké a v té první edici je jich tu několik, které s tím jezdí celkem v pohodě. Já jsem tu mojí neplynoval, pač mi toho motoru bylo líto a po přetěsnění jsem chtěl mít pokoj, ať to jezdí co nejdýl. Ale moc se mi to nepovedlo :-DDD Možná kdybych to zplynoval, tak to na ty opravy alespoň vydělalo :-DDD

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: ned lis 11, 2018 8:49 am
od adavid555
Parádní čtení 8-? Kurde když to tak čtu, tak těch aut bylo docela dost a těch nervů kolem taky :-)
Nafťáka jsi nikdy neměl?

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: ned lis 11, 2018 10:58 am
od ok1mpx
... no, taky jsem to přečetl jedním dechem...
pěkný vyprávění. >B-)

A na černým mě taky čeká perníková příčka pod chladičem.

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: ned lis 11, 2018 2:59 pm
od vrgada
Kdybych vybíral trochu s rozumem, tak jsem si užil mnohem míň problémů, jenže já vždy chtěl velký rodinný kombik a ještě aby to současně i jelo a nejlépe jeste za levno - LPG. Kdyby to šlo zkombinovat, karoserie Volvo, podvozek Subaru a R6 z omegy ...
...
Navíc jsme nikdy neměli moc peněz i když se to po osamostatnění děti samozřejmě zlepsilo. Ale se skřípěním zubů jsem ochoten akceptovat, že kdyz auto stálo nové přes 2 miliony, tak to nějak musí rozpocitat i do náhradních dilu a že když jsem vůz koupil za zlomek porizovacky tak dojíždění nebude úplně zalevno. Jak říká můj bratr, kdyby jsi si aspoň jednou v životě koupil normální auto...
...
Omega, legacy i V70 jsou dobrá volba, jen je zapotřebí zvolit normální motorizaci, přiměřený věk, vyhnout se tunerum a raději i bazarum, ale i v bazaru jsem koupil dobře.
...
V mé kategorii premotorizovany kombik přichází do úvahy ještě Mondeo, ale já pak ještě chtěl AWD, tak Passat je i poctivá verze s torseny a samozřejmě Audi, ale tam jsem se náskoku díky technice bál a netroufl si.
...
Nejvíc jsem se samozřejmě spálil s Volvem, to je bez diskuse, ale kdybych vzal obyč nízkotlaké turbo 147kW tak jsem asi jezdil bez problémů i v LPG módu. Volvo prý umí i naftaky, ale mně nafta sympatická není a nikdy jsem ji neměl
...
Ovšem nejhnilejsí auto není Subaru i když frflam, měli jsme v sirsi rodině i Nissan Primera gt, ten nakonec nabíral podlahou vodu jak ponorka. A líbil se mi i Mitsubishi Galant a to byly taky shnilotiny už na fotkách inzerátu
...
Závěr, nevím co doporučit, ale stará auta už nechci, to už raději ozelim výkon a ještě bych chtěl plynofikovatelna, aktuálně je můj favorit 2.5 čtyřková legacy. Anebo mne zase přeskočí a koupím nějaký nesmysl, protože žijeme jen jednou

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: ned lis 11, 2018 5:44 pm
od romull
Hezky napsáno =) . Šestiválcovou Omegu jsem si užil taky, velký, prostorný a pohodlný kočár, který dokázal jezdit i s vlekem na převoz aut za 12,5 =) . Dofoukávání zadních tlumičů bylo na vlek super, nic až na pár blbin se nesralo, ale rezla statečně a rychle skoro jako Alfa, o které němci tvrdili že rezne ještě rychleji než jezdí, a to prý jezdí hodně rychle :-D ......ty doby jsou už ale pryč. Tvým zkušenostem s Volvem se taky nedivím, kolega to měl podobně a vysralo se mu kde co i včetně automatu, což už ho tak vytočilo, že skončilo na vrakáči >:-& .....

V hledáčku jsi měl jak vidím snad kde co, ale myslím, že jsi opominul MB, třeba verzi E 320, nebo rovnou E 500 a třeba je i zaplynovat. Já bych to ale nedělal a když bych chtěl jezdit levně, tak bych volil E 270 CDI nebo 320 CDI. Okolo r 2007 jdou pěkné sehnat okolo 180 tKč, což už je ale cena za H6, takže je to o preferencích :-/ ......MB je polykač kilomertů s kufrem o velikosti dalšího auta :-D .....a H6?.......,však my dobře víme :-)

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pon lis 12, 2018 3:39 am
od vrgada
LPG aneb jezdeni zalevno
...
plyn jsem chtel uz u prvniho auta, ale tenkrat byly schvalene motorizace pro montaz a ac opel mel schvalene snad vsechny motory, tak C24NE chybel, drlal se necele 2 roky, tak na nej spis zapomneli nez, ze by se nehodil. A individualni schvaleni byl financni nesmysl a nacerno jsem to nechtel. A chtel jsem toroid a to mi pri konzultaci plynari rekli, ze to nepujde, protoze prostor rezervy neni dostatecne daleko od narazniku. U vsech dalsich stejnych omeg uz vzdalenost nikdo neresil a slo to
....
Tenkrat opel mel robustni motory a LPG slo dat do kazde motorizace, takze hned do druhyho auta sel a to ten nejmodernejsi a priserne drahy sekvencni. Domluvil jsem se na Landirenzo a namontovali BRC, prislo mi to nesolidni, ale pak jsem si rekl taky je to znacka a asi vedi, co delaji. A byli s tim neskutecne problemy a az po vyhrozovani soudy, at do nejak doladi anebo vymontuji a vrati penize to nejak dali dohromady. Dovrtali motor, protoze prehazeli hadicky podtlaku, vstriky namontovane tak, ze se opiraly o zabouchnutou kapotu a ta pak rezonovala se vstriky, kabelaz nezakracena a poohybana tak, ze se draty prelamaly a samozrejme vsechno zaskladany. Ridici jednotka umistena tak, ze nesel vymenit ani akumulator a hlavne se to sralo zpravidla cestou k mori, kdy si clovek spocital naklady na cestu a pak jel na benzin misto na plyn. A kdyz auto blblo, tak to servis svadel na plynare a plynari na servis. I kdyz to pak nakonec jezdilo, bylo to strasny. A nedokazali ani vymyslet drzak na rezervu, respektive taky hrozny
...
U ackoveho vybydleneho dualramu byl obycejny nasavany a presny opak, v motorovem prostoru volno, zadny draty, jen reduktor a slauch do sani, takovy krouzek za vahou vzduchu a vzadu bojler a kolo rezervy zustalo na svem miste a nehrozil pri pripadne havarce urazit posadce hlavu. Za mne mnohem lepsi system, kdyby ovsem pri vybuchu LPG v sani nerozlomil klapku a nezpusobil generalku motoru. Nicmene pri nejakych drobnych problemech jako membrany a revize mi plynar vysel vstric, mel spatny svedomi a radu veci mi udelal i zadarmo a vcelku jsme se sblizili
...
Takze i pres spatne zkusenosti jsem dal nejjednodussi 8 ventilovy motor udelat opet k nemu s tim, ze slauch do sani snad zvladne, jedine, co nedopadlo, byla nadrz, byla mensi nez domluvena a misto, aby ji pripevnil pasovinou, tak ji prilepil stavebni penou. Ale plyn fungoval na poprve a melo to i nejake rizeni bohatosti smesi ventilem, s tim problemy, tak se to pak vyradilo. parkrat to lehce taky blaflo, ale clovek se uz naucil, ze treba neni vhodne rychle pustit plyn a ze staci nedotahnout sponku na sani, aby se to rozpojilo beze skod.
...
Nasledovala plynofikace turbo legacy. Vim, ze je to hrich, ale predchozi majitel tam puvodne mel dokonce nasavany LPG a pak sekvenci, kterou si pred prodejem auta vymontoval a dokonce v motoru zustaly sroubky zaslepene hadicky ze sani k vymontovanym vstrikum. A byvaly majitel tvrdil, ze to na LPG jezdilo dobre. Subaru bylo auto pro radost a na hory a tak jsem skoro 2 roky odolaval, jenze zralo jak prokopnuty i kdyz byvaly majitel tvrdil, ze s tim umel i za 6 ja svou spotrebu odhadl tak na trojnasobek. Nakonec jsem zasel za svym plynarem, jestli dokaze dat nadrz s plnym stredem a pripevni ji normalne bez stavebni peny a da to udelat svemu nejsikovnejsimu mechanikovi, nasliboval a kupodivu udelal. Byla to jedina povedena prestavba v teto dilne, mozna i proto, ze to byla znovumontaz. Kazdopadne to fungovalo opravdu dobre
...
Pri koupi dalsiho dualramu probehla premontaz LPG z dvoulitra do trilitra za par korun a vse se vratilo, predhodil to nejakemu ucni, auto nejelo, zralo 20 litru na 100, nadrz opet prilepena penou a behem prvniho tydne to trisklo tak,ze to roztrhalo kovovou vahu vzduchu a v aute smrdel za jizdy plyn, protoze nebyly dotazene sponky na hadicich. Tenkrat jsem se opravdu nasral a zarekl se, ze do te dilny uz nepachnu
...
Problem nastal za dva roky pri dalsi STK, sel jsem na revizi jinam a prehodnotil to, auto prolizal nejaky starik, ktery nemohl vylustit nejake cislo na toroidu a odmital kvuli tomu dat revizi, pak mel vyhrady k orientaci reduktoru, ze to tak byt nema a vypadalo to, ze mi to razitko ani neda a pritom jediny bezproblemovy plyn, co jsem kdy mel. A kdyz se blizila STK omegy, tak jsem si uvedomil, ze neprobehla registrace lpg nekde na ministersvu a musel jsem zpet k svemu puvodnimu plynari. Prekousl jsem informaci, ze museli dotahovat vzadu sponky na LPG a nepripomenul jim, ze je to prace jejich dilny. Na te omeze jsem si svevolne zmenil system. Koupil jsem BLOS podtlakovy plynovy karburator firmy BRC. Rostouci tah v sani nadzvedavalo soupe a tim regulovalo bohatost smesi. Navic toto reseni temer nemenilo prurez sani a nepusobilo jako restriktor vzduchu a triskalo to taky minimalne a podle mne to jelo lip nez na benzin,proste karburator zadna elektronika. Trochu to ztracelo dech pri vyssich otackach kvuli slabemu reduktoru. Naprosto bomba system, dost rozsireny treba v Polsku. K nam prisel pozde v dobe, kdy uz nove instalace musely mit elektronicke rizeni a tady byla mechanicka regulace. Je mozne, ze jsem byl v republice jediny s BLOSem. Manzety na sani uz jsem mel povolene a uz jsem s nasavanym umel, opravdu super system
...
12 ventilovy dualram byl na LPG uplne nevhodny. Vaha vzduchu v pravem prednim rohu, pakkus hadice di plastove ozdobne trubky s napisem, pak koleno v levem rohu auta, obrovsky mechanismus rezonancniho sani a zpet pres motor na pravou stranu motoru. Ale sekvence na 6val stala nesmysl. Tak jsem si troufl a plynar mi to i namontoval v dobe, kdy uz takove instalace asi legalni ani nebyly. Samozrejme to trisklo a nadelalo okamzite trsatka z te ozdobne plastove propojky. Tu jsem nahradil novodurem na odpady. Jednou to buchlo tak, ze zacal doutnat filc na spodni strane kapoty, to jsem to uplacaval rukama. Nebo slavny vybuch ve spicce v Praze, to jsem si taky pekne spalil ruce, kdyz jsem to nervozne daval dohromady. Dost to zvysuje psychickou odolnost. Ale i kdyz naprosto nevhodne sani, tak to nakonec slouzilo docela dobre
...
plynar umrel, nebylo s kym pokecat a pokracovatele ze mne delali uplnyho pitomce. Na subaru mi zacal blbnout jeden vstrik a pry musime vymenit vsechny neda se zjistit ktery to je, pritom jsem tam mel listy po trech, protoze v dobe montaze nemel po dvou, taze vlastne dva rezervni. Asi nemusim rikat, ze k lokalizaci staci postupne vytahovat konektory, otazka 2 minut
...
Samozrejme jsem chtel dat plyn i do volva, v te dobe jsem jeste mel jeste i omegu a subaru v plynu. V servise se na mne podivali a rekli, muzete mit i jedno nesmradlave auto. a meli pravdu. Kdybych tam LPG dal, tak by vsichni rikali, ze za generalku motoru mohl plyn. Ale existuji LPG prestavby tohoto motoru a pry to jezdi
...
LPG subaru twinturbo, nevygooglil jsem, ze by si to nekdo lajznul a asi si netroufnu ani ja. Ten system postupne spinanych turbodmychadel konstrukcne 20 let stareho motoru je natolik slozity, ze jsou vsichni radi, ze to nejak funguje a taky od tohoto reseni subaru upustilo. I kdyz napad spatny neni.
...
Neuznavam ani ethanol ani CNG na hybrid ani elektromobil penize nemam a z trochu novejsich subaru se jevi relativne rozumne plynofikovatelna jen ta 2.5, pravda, nema 300 koni. A trpim dojezdovou uzkosti, driv kdyz mi doslo palivo, tak jsem prepnulna benzin

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pon lis 12, 2018 3:51 am
od vrgada
mercedes jsem si netroufl, prisel mi jako prilis premiova znacka, totez BMW, respektive ty omegy mi prisly, ze poskytuji temer to same (prostorne, vykonne,) a mnohem levneji. Jeste se mi libi porschedodavka - Stara Previa ve 4 kolce, dnes uz bohuzel taky kategorie vrak a s bezpecnosti na tom dobre nebyla nikdy (teda podle hvezdicek)

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pon lis 12, 2018 8:25 am
od Tapan
vrgada píše:... ale stará auta už nechci... aktuálně je můj favorit 2.5 čtyřková legacy
Aha... :-D

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pon lis 12, 2018 9:29 am
od vrgada
ja vim, ze je to protimluv, ale jeste pocatkem roku jsem krome volva provozoval dve 26 let stara auta a kupodivu obe jsem dokazal i prodat (abych mel prispevek na opravu volva), takze asi primerene udrzovane byly. Takze z tohoto pohledu je 4kova legacy vyrabena podle wiki do roku 2009, je pro mne prakticky nove prave zajete auto. A kdyz jsem si kdysi koupil 9 let starou omegu tak jsem nemel zadne vetsi problemy a spokojene jsem jezdil, takze ocekavam podobne bezstarostny provoz u firmy subaru. Kdezto u ctvrt stoleti starych aut se sypalo uplne vsechno, takze zpravidla jedno jezdilo a druhe se spravovalo a naopak.
...
Samozrejme jeste je varianta jako opravdu nova dacia a do toho se mi zatim nechce a milion za hezke nove subo opravdu bohuzel a navic nijak mne nelaka variator
...
Minuly tyden zarvalo na silnicich 22 lidi a clovek si uz chce trochu zvysit sance na preziti a tu mu stare papiraky se zkorodovanou kastli bez vyztuh a airbagu opravdu moc nedavaji, kdezto cca 10 let stare subaru trochu sance jo

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pon lis 12, 2018 9:38 am
od vrgada
a perlicky co se neveslo
...
plynari mi jedno auto vratili, ze nejde seridit, at nejdrive vymenim svicky, rozdelovac a vahu vzduchu. Asi meli pravdu, jen nerekli, ze odpojili kablik od vahy vzduchu a nechali ho tam jen tak plandat. Nez jsem dojel domu, tak se kablik s konektorem zamotal do multiremene tak, ze ho klinak behem park kilometru ohobloval na hole draty, asi espaska by prilis zvedla naklady firmy
...
A jedna instalace pripatlane nadrze stavebni penou byla tak, ze nesel zabouchnout dekl rezervy v podlaze. Pry ji zapomneli napustit (zatizit) plynem, takze kupodivu ji tuhnouci pena vytlacila na jejich velke prekvapeni ven. Jinak tahle jejich inovace mela samozrejme duvod, pokud by to meli pridelat poradne krizem pasovinou, tak by museli odmontovat nadrz a to je vic prace, nez tam striknout penu. Chtit videt, jak by se to chovalo pri havarce cca 70kg plynu prilepeneho k podlaze (zpravidla zkorodovane) a drzeno uvnitr plastovym deklikem rezervy, kdyby to slo pres strechu.
...
Rezervu jsem sebou nevozival, radsi jsem riskoval defekt s odtahem, nez letici kolo v aute. Nastesti pak povolili sprej, takze to bylo i legalne.
...
Nebo auto nejelo, ze prej jsem urcite nabral spatny plyn, tak mi predvedli, jak se vypousti 40litru LPG do travy, jde to pomerne snadno, samozrejme spatnym plynem to nebylo a pritom klidne u toho kourili, asi vedeli, co si mohou dovolit, k vybuchu nedoslo :-)
...
to be continued

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pon lis 12, 2018 10:08 am
od romull
vrgada píše:mercedes jsem si netroufl, prisel mi jako prilis premiova znacka, totez BMW, respektive ty omegy mi prisly, ze poskytuji temer to same (prostorne, vykonne,) a mnohem levneji. Jeste se mi libi porschedodavka - Stara Previa ve 4 kolce, dnes uz bohuzel taky kategorie vrak a s bezpecnosti na tom dobre nebyla nikdy (teda podle hvezdicek)
MB je prémiová značka a je fakt, že za to co stál jeden slušný se koupili hned dvě Omegy. Na první pohled se i zdá že Omega poskytuje to samé co MB E320, ale to je veliký omyl, stačí se svézt pár kilometrů a je to úplně zřejmé, natož delší trasy. Kdysi jsem jezdil jednou měsíčně do Paříže a jestli Omegou nebo MB bylo úplně nesrovnatelné, z Omegy jsem vypadl a kroutil se jako had, ale z MB člověk vylezl po celé noci ještě poměrně svěží. Obě auta mi však přišla jako poměrně "páprdovská" a přešel jsem potom na BMW, ale na MB co se týče pohodlí nedám dopustit .....a vlastně i spolehlivosti, za těch osm let jsem měl dva a nikdy mě žádný z nich nikde nenechal a chtěli vlastně jen spotřebák jako oleje, filtry a brzdy, a to měli oba přes 500 kkm a že to má výfuk nebo ložiska v kolech člověk ani nevěděl. V tomto mě Sůbo trošku překvapilo, některý z nábojů kola se měnil skoro každý rok ( celkem myslím že tři, nevím už jistě ) a když jsem pod svého budoucího Otíka vlezl a viděl jak vypadá výfuk na 4 roky starém autě, tak jsem chtěl vzít do zaječích :-/ , ale říkal jsem si že ho vyměním a myslel že obyčejný plecháč nebude taková darda ......když mi potom v autorizáku v Jihlavě řekli 20 tKč za jeden zadní hrnec a už ani nevím kolik za střední část, tak jsem to rázně odmítl. Nakonec ale vydržel celých 6 let co jsem auto měl, ale příruby i zadní tlumiče byly už sakra "porézní" ;-D , drcnout s tím někde v lese o pařez, tak to tam zůstane. Nakonec se s ním musel zlobit Kuba :-( , ale dal to auto krásně do pucu, i když ho teď prodává ....
Jinak se na to už dívám stejně jako ty, bojím se ve starších autech, zvlášť když vidím kdo se na silnicích pohybuje. Nejenom věčně spěchající dodávkáři, obchoďáci a manažeři, ale floutci bez špetky pudu sebezáchovy, blázni pod vlivem, a to nejenom alkoholu, kteří řidičák nemají a někteří z nich ani nikdy neměli, ale 150 jet umí stejně jako předjíždět tam kde je zrovna napadne. Je to blbý, ale někdy bych bral ty tresty uplatňované v arabském světě, na co je nějaký zákaz řízení, nebo rok v kriminále, na to ty smažky kašlou, ale bez rukou by už takový blbec nikdy nikoho nezabil a neudělal nešťastnými spostu dalších lidí .....