Stránka 1 z 5

Vrgadovo frflani o autech

Napsal: stř lis 07, 2018 4:00 pm
od vrgada
Ať to předsedovi neplevelim...
....
Za volant traktoru jsem si sedl už v první třídě, redukce a na poli točit volantem slalom mezi balíky slámy, od té doby jsem chtěl ruční plyn, auto bez tempomatu je dost o ničem. Později klidně bránit pole místo traktoristy vyspavajiciho pod stromem či vozit i ženské na pole na vlečce hrozící pěstmi do kabiny, že to moc skákalo, nemaje ani řidičák na pionýra či autem do lesa na houby a výjimečně i mezi vesnicemi, nějak se to na dědině tenkrát moc neřešilo. Pak samozřejmě era prskoletu ala úvodní scéna filmu Sllavnosti sněženek, pochybuji, že někdo z nás výrostků měl ridicak, krádeže benzínu slauchem z tatinkova Barkasu kamaráda, benzín je opravdu hnusnej, helmy ani motooblecky neexistovaly, ale i přes tuto bezpecnostni hrůzu si nepamatuji, že by se kromě pár oděrek, či spáleniny hole nohy o válec cezety 150ky koupené za 150 korun nekomu z mých kamarádů něco stalo. No bodejť motory měly něco přes dva koně a ne 200 a i na kole se dalo jet zpravidla rychleji než na pařezu či kozím dechu. Mohl jsem mít jawetu a nedokázal jsem nasporit z kapesního požadovaných 50 korun a dodnes mne to mrzí. U té 150ky jsem jako puberťák dokázal rozpůlit motor a zase ho složit a zatesnit hermetixem nebo jak se ten sajrajt jmenoval, protože netesnici gufera se opravdu na poválečnou motorku v období vrcholného socialismu koupit nedaly...
...
Tolik úvodní pohádky ovčí babicky

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: stř lis 07, 2018 4:17 pm
od vrgada
První opravdové auto byl trabant, dohoda byla, až si uděláš řidičák budeš jezdit ty, tak jo. Vyzvedl jsem si řidičák a za 2 dny jsem přes noc vyrazil nonstop k Baltu Trabantem s máti i bráchou, kteří vedle spali. Ještě dnes mne z toho jímá hrůza, svým dětem jsem takový režim nedovolil, žádné řízení před řidicakemm a když začaly jezdit tak měsíce se mnou na místě spolujezdce. Kristepane, když si na to vzpomenu, místo německé dálnice betonová panelová pamatujici válku, první pokuta v Drážďanech za průjezd na oranžovou, měli tenkrat mezisignal zelenooranzovou a oranžová už ne a na závěr zapadnutí v písku někde na pobřeží v nějakým kempu. Ale máti jezdit opravdu nechtěla, klidně jela na Slovensko streku na trojku, protože čtyřka v trabantu na ni byla moc rychlá a nepamatuji se, že by na ni někdo troubil, že zdržuje. Když se ptala strýce, jak pozná, že je spravne ve svém pruhu, no tak prej má mít nohu s plynem v zákrytu s olejovou lajnou, kterou obnovovaly kapající náklaďáky, takže ta tam byla jako černá vodící lajna. A rád jsem jezdil v noci na dálkový bez aut a neomezená v obcích a trabant to byla raketa, víc než 90kmh nejel, ale pocit rychlosti větší než v Subaru při 240

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: stř lis 07, 2018 4:39 pm
od vrgada
Trabant měl sportovní tvrdý podvozek-vzadu listová pera a moderní koncepci vše vpředu a ekologickou bavlněnou karoserií a bylo to suvecko, protože podvozek měl vysoko a krátký rozvor, takže dobre nájezdové úhly, nepamatuji se, že bych někde v terénu škrábl spodkem. Měli jsme štěstí na kus, startoval kdykoliv a nemusel se potupne roztláčet, výbava švihadla na předních dveřích a ruční pumpička na ostrik předního skla, samozřejmě ruční sytic s tím se to muselo umet a 2 režimy topení s výměníkem na výfuku, chladič to taky nemělo a žádná nemrzka a ani se nemusel hlídat olej v motoru, ten tam taky nebyl, snad jen olej v převodovce se občas menil. Spolehlivost neuvěřitelná, nějaký ten výfuk, relé blinkrů, koncový snímač brzdových světel, přepínač blinkrů a najel asi 60 000, než shnil podvozek. A jednou nabralo v bouřce vodu a tak než to vyschlo, tak to jelo statečně i na jeden válec.
Nešel vyheverovat, hever zajížděl do prahu a nakonec uhnila vlaštovka a motor moc nedržel se zbytkem vozu. Při brzdění na křižovatce motor i s volantem pokračoval dopředu a na poslední chvíli si opusteni auta rozmyslel a volant se s cuknutím vrátil zpět do kabiny. Pak to skoro 2 roky stalo na parkovišti a někdo to koupil. Tenkrát se do benzínu nedávaly biosracky tak to po dobití baterky na roztlaceni nastartovalo a po několika pokusech se utrhla i slepená spojka a auto odjelo sloužit novému majiteli.

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: čtv lis 08, 2018 7:12 pm
od vrgada
Barak za zigulika
...
Ceny tech hnijicich plechovek na kolech byly neskutecne, auto byl proste majetek, muj znamy opravdu prisel k baraku tak, ze mlady dedic nemovitosti potreboval penize na auto. A i palivo bylo vzhledem k platum vyrazne drazsi nez ted, takze aut bylo neporovnatelne min a jezdilo se malo, zpravidla o vikendu na chatu/chalupu ci k rodicum. Po zalozeni rodiny vubec neprichazelo do uvahy, ze by sme si snad koupili auto, uplne jsem to prestal sledovat. Ale mel jsem jasno vzdycky, chtel jsem kombika a bal se zadniho nahonu, takze jedine wartburg-mercedes vychodu
...
Jakmile se to trochu zlepsilo, tak jsem si sel do bazaru pro Sieru, kamaradi fordisti prohlidli, usmlouvali slevu, ale kdyz tu kacenu videla manzelka, tak ukazala v bazaru na alabastrove bilou omegu v kombiku, ale tamto auto je mnohem hezci. Kdyz jsme si do toho sedli a podivali se dozadu, tak jsem mel pocit, ze sedime v autobuse, oproti trabantu neuveritelny rozdil a tehdy auto 10 let stare v maximalni vybave, vsechna okna v elektrice, stresni okno, vyhrivane sedacky-mikroplys, palubni pocitac, tempomat, ctyrikrat silnejsi motor ABS a jeste rozvody retezem, pravda zadni nahon. A navic bazar vsechno vyridil, stacilo si za tyden prijet pro auto.

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: čtv lis 08, 2018 7:25 pm
od vrgada
Ackova omega
...
2,4 ctyrvalec nejaka divna varianta rozvodu CIH, retez a 92kW. Bylo to asi nejlepsi auto, co jsem kdy mel. Meli jsme ho skoro 10 let a 100 000km s bazarnickym klise jen benzin a olej. Nebyly s ni naprosto zadne problemy a pohodlnejsi sedacky nez mikroplys v omeze jsem uz nezazil. Krome svicek se menil jeste zadni dil vyfuku a jednou vodni pumpa. A jednou jsem ji nacechral trochu cumak, protoze mi nezkusenemu ustrelil zadek pri pridani plynu na kluzkem. No a vyvarily se prahy, protoze pod tim krycim plastem to hnilo. Dojela na to, ze jsem nabral vadny benzin a bylo to postupne ve trech servisech, teprve treti servis na me upozorneni, ze to prestalo jet po natankovani, opravdu nadrz vypustil a vse vycistil. S komentarem, vypada to jako benzin, smrdi to jako benzin, ale benzin to asi neni. Prodal jsem ji, protoze anabaze se tahla dva mesice a ja mezitim koupil beckovou omegu. Prijel si pro ni nejaky magor, stahl cenu a rekl jdu z hospody, ale prsi a policajti budou zalezli. Taky zivotni zkusenost, auto se prodava obtizne. Ten prodej mne pak mrzel dlouho

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: čtv lis 08, 2018 7:43 pm
od vrgada
Beckova omega
...
To uz jsem byl prece odbornik a nebudu kupovat auto, ktere by vybrala manzelka vetou: to bily je hezci. Takze 6 valec, ale protoze tenkrat byla nesmyslna povinna ruceni tak tesne pod 2,5 litru a s vlastnim mechanikem, aby to prohlidl, abych nenaletel tomu obrovskemu bazaru s ne prilis dobrou povesti. Auto krasne s uzasnym zvukem motoru a celych 125kW a krome ABS uz i protiprokluz a vyztuhy a airbagy a protoze jezdilo pekne, tak mu byl dopran i nejmodernejsi sekvencni plyn a po nejakym zubari, takze snad mu byl dopravan i servis, ale pro jistotu po koupi udelat rozvody a nejaky servis, coz bylo pomerne dost penez.
...
Neuveritelny kram, na tom se sralo uplne vsechno, tekouci vika ventilu, obtizne pristupny termostat, tesneni pod hlavou, EGR ventil, zapalovaci kostka, ke ktere se nedalo dostat atd. atd. a plynova prestavba za 45 litru stala taky za hovno. Obcas auto skoro vubec nejelo a melo problem vyjet kopec, snad jen, ze nebylo tolik stare, tak neprokorodoval radiator oleje do chladici kapaliny. A kdyz se neco vysypalo tak si s tim nevedeli rady. A to jeste umocneno tim, ze tam byl plyn. Takze, kdyz jsem to chtel dat do znackoveho servisu, tak jsem musel nejdrive k plynarum nechat odborne odpojit plyn a s potvrzenim teprve do servisu. Kde mi zpravidla rekli, nevime, ale muzeme vymenit tento blok za tolik tisic a kdyz tento blok za tolik tisic a nebo jeste tento. Krasny auto, tak jsem ho s obrovskou ztratou prodal. Nechteli ho ani v bazaru, protoze v nem byl plyn a toho se prej lidi bojej. Novy majitel, ktery ho koupil opravdu zalevno oproti mne pak jeste rok obtezoval dotazy a pripominkami nez mu to auto rozestrelil kamion v cizine. A to je taky problem, nebyla to jeho vina a nebyl schopen dostat plneni. A i ten protiprokluz byl kram. Fungoval tak, ze pribrzdoval kola a ubiral vykon motoru, takze v kluzkem kopci auto zastavilo. Kdezto bez protiprokluzu ho vyjelo s protacejicimi se koly. Mimochodem jsem zjistil, ze na mensich kolech se mi jezdi lip.

Proste neco strasnyho a pouceni, novejsi auta jsou mnohem horsi nez starsi, takze priste zpet do starsiho modelu. I proto, ze v nem bylo mnohem vice mista a bylo pohodlnejsi (tenke papirove dvere) a ja uz prece umim jezdit a nebudu bourat, zatacky uz preci umim i v lehkem driftu...

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 1:26 pm
od vrgada
Řadový 6 válec dualram 24v 147kW s nasavanym plynem a samosvorem
...
Už jsem byl zkušený oplista a tohle byl vytoužený vůz. Motor se po dusledne přestavbě dával i do Lotus omegy a dokonce s upravenou těžkou kraksnou zkoušel Opel zavodit a v rámci homologace, byly i potunene varianty plus předělávky na 4 litr irmscherem či mantzelem, prostě motor snu.
...
Byl jen drobný problém, automobilky si tenkrát prolobovaly zákaz dovozu starších aut a nová omega s dualramem stala nová dvojnasobek co obyčejná motorizace a biturbo Lotus je přes milion i dnes. Logicky jich tedy v republice moc nebylo. Ale zadarilo se, osuntelou i s obrovským LPG válcem za zadními sedackami jsem nakonec opravdu sehnal a levne, přeci jen 3litr a ta spotřeba a povinné ruceni...
...
Asi 2 roky bezproblémového ježdění, dokonce už jsem se uměl i točit na místě a samosvor vyjel bez problémů i kluzky kopec. Ale plyn občas trisknul v sání, naštěstí kovovém a gumovými manzetami rozdelenpym na dvě pulky
...
Jenže jednou asi triskl víc, aspon si to myslim, a přepínací klapka v sání se rozpadla a přes sací ventily to motor nasal, takže ty kovové kousky zničily 3 písty, fakt i šroub se protáhne skrz sací ventil a otiskne se na pistu.
...
Na druhém konci republiky jsem sehnal potkany motor s naivní představou, blok z jednoho hlava z druhyho-byl pdidreny na klice, takže generálka kompletní, dovolená, víkendy a volné odpoledne pod vedením kamaráda v jeho autodilne.
...
Pak jsem jezdil 14 dni a nějaký idiot nedobrzdil na křižovatce. Nic nebylo rozbité, ale nešly otvírat zadní dveře, tažné zařízení preneslo naráz do podlahy-totalka, kupodivu tenkrát ještě pojišťovna vyplatila peníze, za které se to dalo opravit, takže hydraulické rovnání. A za rok ještě jednou, protože na geometrii se zjistilo, že na jedné straně jsou kola blíž k sobe.
...
A už to nebylo ono, začaly různé praskat staré hadice a nakonec ukorodoval hrnec tlumiče vpředu, kromě koroze kastle tomu určitě neudělalo dobře to rovnání, ale prodat kvůli tomu motoru se to zadarilo dobře, dokonce tak, že za utržené peníze šel koupit další 6valec

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 1:38 pm
od vrgada
R6 12 ventil dualram 110kW
...
Krásný auto, nějaká vyprodejova ulozenka, když už se prodával nový model, nechal jsem do ni dát nasavany LPG s toroidem. Auto sloužilo, ale moc mne nebavilo, nakonec ho dojizdel potomek. Sání obrovské, takže při jednom LPG výbuchu chytl i filc na kapotě. Nešla naplnit klima-freon, blbnul rozdělovač, praskly parohy, nějaký hadice a shnil podvozek s tím, že servis to odmítl vyvarit. Zajímavé je, že díra v nosníku byla u všech omeg na stejném miste

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 1:48 pm
od vrgada
8 ventil 85 kW po tunerovi
...
Na pohled hezké, koupené levne aby se dítě naučilo jezdit. Nechal jsem tam dát nasavany a už řízený LPG s toroidem.
...
A byl to omyl a životní pouceni, že auto rozvrtane tunerem nejde vrátit do sériového stavu. Kromě hadic protykal radiátor topení, hucel a měnil se diferak za jiný ale k výbuchum plynu nedocházelo. Ale vcelku slouzilo a hlavně poslouzilo nakonec jako zdroj dilu pro poslední pokus mít dualramovou omegu. Mělo totiž stejnou barvu jako omega koupena za jednu korunu ceskou

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 2:07 pm
od vrgada
147 kW dualram za korunu
...
Stav odpovídal ceně, ale z odtahoveho parkoviště po několika pokusech dokázala odjet sama, když jsem jí dal vybrat, pojedeš, nebo vrakoviste?
...
Zkanibalizoval jsem dvoulitra, dveře, sedačky, tapecy a nechal vyvarit prahy lemy nosniky a premontovat LPG s podtlakovym karburátorem BRC BLOS a samozřejmě i rozsypany diferak vydávající priserne zvuky. Ale měla už i tak po sezoně. Kazilo se všechno, diferak ještě dvakrát, postupně oba ovládací válce spojky, shnile dráty ve dveřích, stahování oken,alternátor, váha vzduchu taky několikrát, rozdělovač, zapalovací kable, ruční brzda, shnila palivová nádrž, nechal jsem udělat komplet podvozek, ramena, tlumiče, cepy, řízení k tomu nekonečné úniky oleje, chladící kapaliny a někdy jo a někdy ne, chladič, radiátor topení, a i tak netopila a ty praskajici hadice včetně hadicek podtlaku, moc jsem to auto chtěl a investoval do něj 6 let, ale byl to opravdu nesmysl a ke konci už na ní nešlo skoro nic sehnat, ale byla slušně vychovaná, větší poruchy byly u baráku a ne u moře. Prodat to kvůli motoru šlo, a pokud vím, stále jezdí, ale zachraňovat takový vrak byla opravdu blbost
...
Na ulici mne zastavil pan, ta omega má novy vyfuk....No a?... Neprodal byste mi ji? :-)

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 3:04 pm
od sima
Nestíhám to číst,až bude čas tak jo.

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 6:59 pm
od vrgada
subaru legacy 147kW turbo kontra 147kW omega
...
Zadokolky bez samosvoru jsou do zimnich hor opravdu nevhodne. Takze do hor ctyrkolku a kdyz ctyrkolku tak subaru a kdyz subaru tak turbo a protoze soucasne to ma slouzit take jako prakticky rodinny vuz tak samozrajme jedine legacy v kombiku. Puvodne to mel byt jen pokus na jednu zimu-jak je to mit subaru, stalo jen 18, takze opet ma oblibena kategorie polovrak. Nakonec jsem ji provozoval 6 let a mozna ji novy majitel zachrani. Najeto hodne pres 400 000 a na rozdil od radovych motoru, byl prostor pod kapotou vyplnen tak, ze by sroubovak nepropadl. Nemaji to vsechna subaru stejne, tady byl opravdu velky problem vymenit i svicky, nakonec se to resilo nejakym provrtanym oriskem, protoze pro racnu tam opravdu k blatniku misto nebylo a originalni klic na svicky mne nenapadl.
...
Po koupi se resily zvlnene kotouce a problem, ze pri vytoceni motoru to prestalo jet, proste fuel cut, po nejakych diskusich na prawebu se odhadlo, ze by to mohly byt svicky a kupodivu jo. Civecky posazene na svickach jsem nastesti po dobu vlastnictvi auta resit nemusel. Nemohu rici kriveho slova na tento vuz po sovetsky auto-hrdina. Kdyz jsem jel se starou omegou k mori, tak jsem si nabalil i dva kufry nahradnich dilu a naradi, ze subaru jsem jel jen tak jako clovek s vedomim, ze bych si na tom stejne nedokazal nic spravit.
...
Ale ve sklepe jsem casem nashromazdil jak na omegu tak na subaru tolik dilu, ze jsem si mohl temer postavit dalsi auta, ale znate to, stejne se vetsinou vysype, to co doma nemate.
...
Soucasne jsem tedy provozoval dve stejne stara auta, vlajkove lodi automobilek z roku 1992 se stejnym vykonem motoru 147kW a uplne odlisnou koncepci. A stridal jsem je podle potreb i momentalniho technickeho stavu obou vozu. A mohl tak porovnavat, subaru bylo mnohem zivejsi, manzelka to komentovala, nezapinej prosim to turbo. Omega zase tahla linearne jak buldog kopec nekopec a od volnobehu a bylo to skoro jak na traktoru, bylo vcelku jedno, co se zaradilo, jelo to furt. Kdezto lego bylo pri nizkych otackach uplne mrtvy. V zatackach omega byla citelnejsi, v jizde na hrane ji plynule, citelne a nezaludne zacal ujizdet zadek, v subaru jsem se vzdycky bal, protoze jezdivalo jak po kolejich a desil jsem se okamziku, kdy se to utrhne a odleti po tecne jak jiskra od brusneho kotouce. Ale subaru bylo urcite zivejsi a mnohem zabavnejsi nez dalnicni korab omega. Pohodlnejsi na streky ale byla samozrejme omega
...
Co se tyce zpracovani, lepsi materialy interieru melo opet legacy, tam interier vypadal porad pekne. Kdezto u omegy shnila stropnice (molitan a pak ta kryci hadra uplne upadla), nebo ji dokonce napric praskla palubka starim, uplne to pripomnelo rozpraskany volant trabanta. Pazvuky se ozyvaly u obou aut, u subaru navic nejaka marna snaha elmg prepinacich klapek topeni, coz nastesti omega mela jeste ovladani rucne tahly, ale skripala taky, ale aspon netikala marnou snahou elektromagnetu
...
Karoserie, v hnilobe by si obe automobilky mohly podat ruce-strasny. Ale byl v tom zasadni rozdil. Omega byla vyrobena z tlusteho plechu a subaru z pokoveneho papiru. Totez ruzna brzdova ci palivova vedeni, u subaru se rozpadla a u zadne z omeg k tomu nedoslo. Na druhou stranu neprokorodovala nadrz, coz se mi stalo u 3 omeg. Manzety se rozpadaly spis na subaru nez na omeze. Ale podvozek na subaru drzel, zadne vetsi vule, tlumice jsem nemusel resit. A lego startovalo opravdu na brnknuti, s nekterymi omegami byly problemy. A i me novejsi subaru potrebuje ten motor otocit vickrat, tady bylo fakt na prvni skytnuti
...
Jinak samozrejme strasna olejnicka, ale chladici hadice drzely, nechal jsem do toho dat sekvencni plyn a tentokrat poprve v zivote nebyl s LPG vubec zadny problem, menil se jen jeden LPG vstrik. Navic to bylo udelano tak, ze se to pri vysscich otackach plynule preplo do benzinu. Co se tyce spotreby paliva, zarekl jsem se, ze to nikdy kontrolovat nebudu, ale pripoustim, ze oproti sestivalcove omeze to bralo tak dvojnasobek. S motorem problemy taky nebyly az na cvakajici hydrostely za studena.
...
Nechal jsem lego vyvarit, zpevnil vyztuhami mezi tlumici vpredu i vzadu, ale stejne novemu majiteli prolezly tlumice do kufru. Prodal jsem ji, protoze moje servisy mi odmitly vymenit klouzajici spojku, ze je to vsechno tak straveny, ze se to pri demontazi rozpadne. Protoze jsem videl, jak vypada koroze pri oprave prahu, vzdal jsem to.
...
Z vetsich poruch, nepocitaje nezavinenou havarku, tak jen asi vaha vzduchu a ovladaci valec hydraulicke spojky a pak nejake manzety a opravdu drobnosti, ovsem ta koroze bylo neco neuveritelneho

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 9:33 pm
od vrgada
Volvo V70R turbo 5valec 220kW ... Drahý omyl
....
Nějakou dobu jsem snil, že si koupím i Subaru nejsubarovitejsi turbo Leone, ale progres koroze mych aut mne přesvědčil, že na něco takového už je opravdu pozdě. Pak několik mých kamarádů bouralo a já jel okolo pár skaredych havárek, kde to posadky papíraků škarede odskakaly a něco se ve mně zlomilo a samozřejmě stáří, už se na silnici bojím. A rozhodl jsem se, že prioritou do budoucna bude bezpečnost, bezpečnost? To je přeci Volvo. Ale i Volvo umí nabídnout rodinné kombi AWD s manuálem a stádem 300 splasených hřebců, pravda asi za desetinásobek ceny, co jsem v průměru platil za své polovraky.
...
Erek v manuálu neni moc a tak jsem slevil ze svých zásad a vzal auto po tunerovi. Věta, auto má otevřený výfuk, znamenala škodu na autě za 120 000 (kat +střed), má představa, že se tam dá střed od polaku a univerzál kat za 3 litry opravdu neklapla. Ale poprvé v životě jsem měl neshnile auto. Vážení přátelé, ANO, opravdu existují automobilky, které dokáží v 21tem století vyrobit karoserií s dlouhým poločasem rozpadu. Po koupi jsem musel nějak pořešit výfuk, protože jsem skrtal o zem na nerovnostech, pak jsem se seznámil s typickou bolesti-CEM modul (výměna za 30), který řídí komunikaci jednotlivých bloků po sbernici. Když má svůj den, zahlásí v motoru není olej, poruchu elektronických systémů ABS apod. s hlaskou okamžitě zastavte a pak elegantně zhasne budíky a nechá svítit jen přední světla a běžet motor. Jinak nejede nic, brzdová světla, blinkry ani výstražné, stěrače, okýnka, klima ani ventilátor a elmg zablokuje řazení vyšších stupňů u manuální převodovky. Zpravidla pomuze znovu nastartování, ale už se stalo, že pak modul zablokoval i přední světla. Pak už zbývá jen odpojení baterky, ale ta je nedostupná zaskladana pod podlahou vzadu v kufru a vykladejte po tmě náklad cestou z dovolené...
...
Pak praskly parohy, prý motor ven, ale nakonec to nějak navarili i tak, cenu už jsem raději zapomněl. Jo a tuner dotáhl kola tak, že dolů je dostali až v třetím servise.
...
A pak praskla vložka válce, prý se to u této motorizace stává, půl roku bez auta a generálka za 80 litru, trochu se porešila přední náprava skoro za 20 a až odejde elektronický podvozek či úhlová převodovka 4 kolky, nedoplatim se zas. A samozřejmě klasický servis jako rozvody a nějaké drobnosti, ložiska a čidla ABS apod.
...
Ale krásný auto to opravdu je, ale jezdit se s tím dá, ale jen po dálnici, rejd to má jak zaoceánský parnik a na hrbolech vypadají z huby plomby i v režimu podvozku comfort
...
No nic další auto bylo opět Subaru a protože výkon je navykovy ,206 kW twinturbo

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: pát lis 09, 2018 10:45 pm
od vrgada
3/4 roku s RHD twinturbo 206 kW, aneb jedno turbo je málo
...
Auto jsem příležitostně v inzerci sledoval skoro rok a nikdo se ho nechtěl ujmout a já měl zásady, jedine manuál. Ale Volvo se začalo kazit. Pak jsem si řekl, že nástup Alzheimera ještě o pár let posunu, když procvičim druhou polovinu těla. Ovšem stres jet pro auto do Prahy a ve špičce poprvé v životě řídit automat a s volantem na špatné straně byl opravdu velký.
...
Za sebe mohu říci, že horší bylo zvyknout si na automat než na řízení z druhý strany. A ještě horší je, že auta střídám a opačně jsou i páčky blinkrů a stěračů. A co víc dodat, je to klasický shnilé Subaru, přičemž stejně staré Volvo je korozi netknuté. A opět mohu srovnávat dvě špičková stejně stará auta dvou automobilek odlišných koncepci s téměř shodným výkonem.
...
Co se týče podvozku, tak legacy- gtb má jasně navrch o několik tříd a není problém s ním zaparkovat, protože kola jdou vytočit. Co se týče akcelerace, zvuku a pocitu že zrychlení, tak tady vede Volvo. Automat lega je divný. A je to takový klasický, Volvo se tváří, že jede rychleji než jede a Subaru přesně naopak. Toto lego je první auto s kterým jsem si troufl někam k 250 a neměl jsem pocit, že jedu rychle, to 90 v trabantu dával opravdu větší pocit rychlosti. Automat ve městě je neuvěřitelně pohodlná záležitost, ale nezvykl jsem si, ten projev je prostě divný, žádné extra zatlačení do sedačky s kývajícímii se hlavami spolujezdců při řazení a jen pohled do zpětného zrcatka ukáže, že opuštění křižovatky bylo opravdu rychle. Tak nějak si představuji jízdu s elektromobilem. Navíc mám pocit, že měnič klouže víc, než by měl, ale protože jsem nikdy automat neměl, tak ani nevím, jestli je to OK nebo ne.
...
Dokonce jsem kvůli tomu podnikl pokus koupit ještě jednu 3,2 litrovou omegu, po té co mne majitel ujistil, že prokorodovani radiátoru oleje do vody už proběhlo a těsnění pod hlavami je už taky vyměněno. Jenže na sraz přijel s prdlou hadici a stříkající kapalinou a párou zpoza haubny a já to pojal jako znamení, že omegu v tomto životě už opravdu ne.
...
U Subaru zatím proběhla náhrada perníkové příčky pod chladičem (něco takového jsem ještě neviděl) a nějaká ta manžeta, teď se odporoučel chladič aspoň doufám, že nic horšího a arogantní blb mi nacouval do zadních dveri a odmaskovat korozi zadního lemu. A samozřejmě servis po koupi, rozvody, náplně, svíčky. Auto mne baví, ale příště opět manuál a klidně RHD, levou ruku už mám rozcvicenou.
...
A má to i další pozitiva, nebojím se, že no někdo ukradne, vzadu jsem nechal GB nálepku a policajti mne nestaví, protože si nechtějí procvičovat angličtinu, kdežto u starých vraku si povídat chtěli a stavěli mne i 6krat do roka a měřili mi i hloubku dezénu, a taky se na mne lidí usmívají
...
Poslední zážitek, přijížděl jsem k tankovacím stojanu a vedle borec telefonoval a skrz stojan na mne neviděl. Když vystupují, slyším, jak říká do telefonu, ty vole právě přijelo auto bez ridice, docela jsme se nasmali oba :-)

Re: Vrgadovo frflani o autech

Napsal: sob lis 10, 2018 9:00 am
od mišus
No vidíš kámo. Máš svoje vlákno a čte se to moc hezky.....:)