Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Právě je úte bře 02, 2021 5:44 am
Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Autor |
Zpráva |
Závislý uživatel
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am Příspěvky: 14816 Bydliště: Valašsko
|
Šikovní kluci, že to tak hned našli, ti teda umí, tak snááád 
_________________ Forester 2.0 SG 2002 Citroen Saxo Twist 1.1 2000 bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
|
čtv led 07, 2021 10:00 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am Příspěvky: 187 Bydliště: Rousínov
|
Ještě k tomu plynu - horší studené stary můžou způsobovat i rozhozené ventilové vůle, pochopil jsem dobře, že zástavbu plynu tam máš už od předchozího majitele? Potom by možná nebylo od věci ty vůle nechat přeměřit - to by se stejně mělo každých 30 tisíc kilometrů udělat. Na Tvém DOHC se to dá přeměřit i na autě, ale seřizovat už ne pač se kvůli výměně cylindrických musí vytáhnout vačky na to to není v motorovém prostoru bohužel místo.
S tím přepínáním na benzin před dojetím to není asi kvůli matení řídící jednotky, ale spíš kvůli sajrajtu co zbyde při spalování plynu (u nás se za LPG vydává lecos) na svíčkách nebo v sacích ventilech. Když mi začne auto při provozu na LPG po studeném startu jakkoli cukat nebo se mu nechce hned svižně do rozjezdu, to alespoň u mě vždycky řeší nové svíčky, ty s plynem měním po každý druhý nebo třetí olej (20-30 tisíc, jak si vzpomenu).
_________________ Forester SG 2.0X 2005 116kw Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
|
pát led 08, 2021 7:19 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm Příspěvky: 13951
|
Z vlastní zkušenosti bych řekl, že je mnohem lepší, když auto funguje a rozbije se v servisu, než když nefunguje a v servisu se samo vyléčí 
_________________Subaru Outback BH 3.0 H6  Subaru Libero SDX  Hyundai i20 1.2 2012 
|
pát led 08, 2021 8:38 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm Příspěvky: 1706 Bydliště: Ostrava
|
Přesně Honzo, Festr i Lego jsou charakterní auta a když už měly problém tak způsobem, který se dal řešit relativně "bezbolestně".
S tím LPG... svíčky jsou nové někdy na podzim (což nemusí nutně znamenat, že jsou v pořádku.. už se stalo, že nové součástky byly špatné). Kontrolu vůlí původní majitel před prodejem určitě nedělal. A mi to mechanik rozmluvil a jeho argumenty byly vcelku logické... i ta kontrola s motorem na autě znamená dost práce a pokud zjistí, že je vše OK, tak to bylo zbytečné. A pokud zjistí, že je třeba vůle seřizovat, tak se ten zákrok už nebude moc lišit od opravy. Ve finále vyjde lépe se na to vykašlat a až pokud bude problém, zgenerálkovat motor. Navíc tenhle motor má kovaná sedla, takže to riziko zaklepání ventilů není velké. No a protože Jára tohle auto vidí celkem často, tak pozná včas, je třeba něco řešit. Na odstranění sraček z plynu chceme ještě instalovat separátor kapalné fáze, až dodavatel vyrobí takový, co bude přizpůsobený na moje podmínky. Nicméně filtr byl při výměně vždycky úplně čistý.
Teď je vyřešeno to, co bylo jasné špatné na první dobrou. Auto jede o poznání lépe a ochotněji se sbírá z otáček., teď ani nepoznám ten moment kdy se přepne z benálu na LPG. Jestli bude problém dále... budeme pátrat. Vzhledem k tomu, že se závady projevují nahodile, bez ohledu na počasí, teplotu, vlhkost si myslím, že to dělá nějaká blbost, čemuž by odpovídal ten drát od knock senzoru. Nějakému jinému forestu s podobnými problémy pomohlo vyměnit palivové čerpadlo a filtr, jinému na jednotce nastavili přístřik benzínu. Kolega měl špatné kabely... nové... takže to nikoho nenapadlo, ale náhodou otevřeli kapotu za šera a v mlze a viděli lítat jiskry.
Dám vědět, jak se to vyvíjí.
_________________ Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled American Quarter Horse, all hoof ride off road
|
pát led 08, 2021 9:51 am |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am Příspěvky: 7773 Bydliště: Nové Hrady
|
Já bych teda po čerstvý zkušenosti s Imprezou EJ20 (ale ještě SOHC) určitě kontrolu ventilových vůlí při provozu na LPG nepodceňoval. Všechny výfukové ventily byly téměř bez vůle. Překvapivě startovala pořád dobře a projevovalo se to spíš v režimu, kdy motor ještě nebyl úplně na provozní teplotě - kolísáním volnoběhu a zhasínáním. Při provozní teplotě byl pak na LPG nižší výkon - ale to mohlo být i seřízením LPG systému, udělal jsem pořádně kalibraci přes diagnostiku a výkon teď je v celém rozsahu stejný jako na benzín (subjektivně, neměřil jsem).
_________________ Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
|
pát led 08, 2021 10:39 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm Příspěvky: 1706 Bydliště: Ostrava
|
My to nepodceňujme... zatím vylučujeme "jednoduché" věci s vědomím, že pokud už budou vůle špatně, že začnou dělat problém, tak už je to stejně natolik náročná oprava, že přidat k tomu něco víc než jen seřízení, už bude skoro jedno. Teoreticky jsem to měla nechat zkontrolovat při nákupu a teď znovu po 30 km. Tak to, co teď ušetřím na kontrolách, možná časem vrazím do opravy. Nebo taky ne. A myslím si, že tohle by se projevovalo soustavně a ne občas. To co popisuješ se mi neděje... ale to taky nemusí znamenat důkaz toho, že mám vůle OK.
Auto je fakt pod častým a pečlivým dohledem toho nejlepšího mechanika široko daleko, takže dokud na seznamu jiných možných závad nevyjmenuje ty vůle, tak jsem v klidu.
_________________ Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled American Quarter Horse, all hoof ride off road
|
pát led 08, 2021 11:30 am |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am Příspěvky: 6092 Bydliště: Zliv (České Budějovice)
|
Pokud by mi nejlepší mechanik široko daleko řekl tohle, dával bych mu auto na servis, na který se cítí, a na kontrolu vůlí bych to vzal někam, kde jsou ochotni ji udělat 
_________________ 2x Libero E12 ('95 a '98)
|
pát led 08, 2021 2:10 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm Příspěvky: 1706 Bydliště: Ostrava
|
No jo, každý svého štěstí strojvůdcem, já vím Když na tom budu trvat, tak udělá  A udělá to dobře.
_________________ Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled American Quarter Horse, all hoof ride off road
|
pát led 08, 2021 2:24 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am Příspěvky: 1984 Bydliště: Krupka u Teplic
|
 souhlas
|
pát led 08, 2021 2:57 pm |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am Příspěvky: 7773 Bydliště: Nové Hrady
|
Hele, kontrola vuli merkama je i na SG prace na hodinku nebo dve a s motorem v aute. Klidne to zmakne pri vymene oleje  Akorat doporucuju si pred sundanim vik oplachnout hlavy vodou s jarem a vyfoukat bordel tlakovym vzduchem 
_________________ Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
|
pát led 08, 2021 3:06 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm Příspěvky: 1706 Bydliště: Ostrava
|
Já nikomu nedoporučuju, aby následoval mého příkladu. Berte to třeba jako experiment. V nejhorším mi budete psát "My ti to říkali".  Jestli časem bude důvod se v tom autě hrabat, můžeme to při jednom pro klid duše zkontrolovat.
_________________ Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled American Quarter Horse, all hoof ride off road
|
pát led 08, 2021 6:27 pm |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am Příspěvky: 6092 Bydliště: Zliv (České Budějovice)
|
V dalším kole můžeš zkusit, kolik to najede na jeden olej 
_________________ 2x Libero E12 ('95 a '98)
|
pát led 08, 2021 6:31 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm Příspěvky: 1706 Bydliště: Ostrava
|
No vidíš a zrovna tohle zkoušet nepotřebuju. Optimálně 8 max 10 tis 
_________________ Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled American Quarter Horse, all hoof ride off road
|
pát led 08, 2021 6:40 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am Příspěvky: 1984 Bydliště: Krupka u Teplic
|
To s těmi ventily je fakt kravina. Zgeneralkovat motor kvůli zaklepanym ventilům bude pěkná raketa. To je jako proč chodit k zubaři každý rok. Nic mi není. Půjdu, až mě budou bolet zuby 
|
pát led 08, 2021 6:48 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm Příspěvky: 1706 Bydliště: Ostrava
|
No to bude... ale srovnáváme ne generálka x kontrola, ale generálka x seřízení vůlí, což taky není úplná banalita a práce na 2 hodiny. Když bude důvodné podezření, tak to samozřejmě změříme. A když bude vhodná příležitost, tak taky. Zatím to vypadá, že problém dělal kus drátu. Auto je jak vyměněné. Každopádně, jestli na servise řeknu, že to udělat chci a trvám na tom, tak si domluvím termín a bude to. Nechci aby to vypadalo, že tam neumí změřit vůle...
_________________ Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled American Quarter Horse, all hoof ride off road
|
pát led 08, 2021 7:04 pm |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|