Stránka 44 z 91

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: úte zář 08, 2020 7:45 pm
od bushman1
Děti jsou 18, 16 a 11 let, takže tady už je to s těmi tresty a nucením do práce komplikovanější.
Musím víc taktizovat, když po nich něco chci :-)

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: úte zář 08, 2020 8:10 pm
od zhor
To musíš obráceně, jak po tobě něco chtějí, tak musíš mít čistý kola, aby mohla začít diskuze :-DDD

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 6:23 am
od Traveller
Přesněěěě. >B-) :-D :-D
Koupit každému nový zubní kartáček a s chutí do kol. :-DDD :-DDD

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 9:22 am
od bushman1
Nevím jak u vás, ale já jsem rád, když se mi podaří je přesvědčit, ať vůbec něco dělají.

Jinak díly mám po kupě...

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 10:31 am
od ladis77
hlavně dodrž postup zajetí, jinak to celý za chvíli zase vyhodíš

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 10:43 am
od strider
To by me zajimalo, co je spravny postup. Ja to zajizdel normalni jizdou a parkrat sem na to slapl a dobry.
Kamos zajizdel tak, ze to zapekl 'dle navodu', a od ty doby uz mu to neprestalo piskat :)

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 10:48 am
od ladis77
nekde tam bejva navod a pisou to i pri prodeji. ale tvuj postup byl asi nejspis spravnej :)

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 10:49 am
od podvlada
Mám dojem, že záleží i na určení desky, každej výrobce může doporučovat něco jinýho, klidně i zvlášť pro každou desku.
Na obyč TRW na Outbacka bylo jen brzdit prvních 100 km opatrně, ne prudce a ideálně ještě po zastavení nestát na brzdě.
Ale na Alfě jsem měl něco, kde psali asi 5x zabrzdit prudce ze 100 -> 20, nezastavovat abych nenapekl vrstvu na kotouč,...
Takže univerzální řešení asi nebude, prostě každá deska chce něco jinýho ;-)

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 10:51 am
od ladis77
jinak mam ty samy kotouce a nevim zda to bylo destickama, ale mam je "probrzdeny" ci jak to napsat na ruznou tlouštku, kdybych daval novy desky, budu brzdit na cca 40%, než se zbrzdej dle kotoučů.

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 11:12 am
od strider
nevim jestli je to blbost nebo ne, ale nekde mam zafixovano v hlave ze kdyz se meni kotouce, mely by se menit i desky, aby se ta rozdilna vyska nestala, tys to menil naraz nebo ne?

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 11:30 am
od ladis77
desky byly skoro novy, kotouce novy, tohle pravidlo si taky pamatuju, ale v servisu rekli ze to neni potreba, tak jsem veril ....... ;-D blbec :-DDD

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 11:44 am
od Traveller
Já teda nejsem odborník, jak všichni víte. :-DDD :-DDD :-DDD
Ale myslím, že by se mělo najet cca 200-300km s volným bržděním..., prostě do doby, než deska brzdí po celé ploše kotouče. A pak teprve by se mělo přikročit k tomu vlastnímu "zajetí". Určitě je někde návod kolikrát a z jaké rychlosti na jakou rychlost brzdit.

Když jsem to řešil s hochama z AWD, tak mi řekli, že se spíš zajíždějí kotouče než desky. Tomu bych celkem rozuměl. Aby se nekroutily a tak.

U zajíždění desek tomu nerozumím vůbec. Když budu uvažovat logicky, tak:
zajedu je podle návodu a bude to pak skvěle brzdit. Vytvoří se ta vrstvička na kotouči atd. atd.. Ale co se stane pak. Pojedu někam 500km přejezd po hlavní silnici s nějakým lehkým bržděním. Vrstvička z kotouče bude fuč a jsem zase na začátku procesu?!?
Můj závěr je, že pokud někdo nejezdí plný plyn a brzdu celou dobu někde po okruzích, tak je zajíždění desek blbost.

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 11:45 am
od VDC
Desky se měnit nemusí, ovšem jen když mají najeto fakt málo, respektive téměř nic. A těch situací, kdy se mění kotouče při úplně novejch deskách moc není. Lépe to vyměnit komplet.

Zajíždění desek je podle mě taky kravina. Souhlas s Trávou

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 12:18 pm
od podvlada
Já zas myslím, že i to vytvoření "vrstvičky" (u "závodních" desek a kotoučů) může být důležitý a ve chvíli kdy už tam je, ani pomalým přejezdem ji nezmizíš, protože se samotným brzděním té vrstvy udržuje/obnovuje i lehkým brzděním. Ale pokud ji na začátku správně nevytvoříš, kotouč jen vyleštíš a brzdí to na hovno. Tuhle vrstvu pak těžko sundáš i intenzivním brzděním...

Ale jak říkám na začátku - MYSLÍM. Takže hovno vím :-D

Re: Bushmanovo STÍhačka

Napsal: stř zář 09, 2020 1:06 pm
od Traveller
Já si myslím, že nemáš pravdu. Takže taky hovno vím, jak jsem nakonec už psal. :-DDD :-DDD :-DDD
Odzkoušené mám osobně, že když jedu pilku a pak do toho další týden sednu a jedu tak nějak normálněji, tak to ze začátku brzdí skutečně intenzivně a viditelně hodně dobře. Ale po nějakých kilometrech se to změní a ne že by to brzdilo úplně špatně, ale brzdný účinek je citelně menší než v okamžiku kdy jsem vyjel.
Takže z toho usuzuji, že je to spíš tak, jak píšu já. Že když nebrzdíš dostatečně intenzivně a není to celé dostatečně prohřáté, tak to jen leštíš a brzdný účinek postupně klesá.

Dokonce bych řekl, že to je přesně v tomto duchu na kotoučích vidět. Když jedu pilku, tak jsou kotouče:
1) trochu obarvené do modra či žluta, jak to bylo ohřáté
2) jsou na pohled viditelně matné

A když pak člověk jede normálněji, tak jsou po nějakých kilometrech vyleštěné skoro do zrcadlova.