Stránka 8 z 90

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 9:36 am
od feroj
Fluval píše:Po přečtení různých názorů, for, apod. ohledně olejů jsem si doma udělal jednoduchý samodomopokus. Koupil jsem ampule na krev, moč, apod. koupil kuličky z ložiska, nalil různé oleje od různých výrobců a viskozit, přidělal na desku a při různých teplotách otáčel a jen laicky měřil čas, kdy kulička přejede z jednoho konce na druhý. Např. při -18 (mražák) což beru jako extrém (na běžné zimní teploty čekám na zimu ), který tady často sice nezažijeme, ale opotřebení bude největší a tak rozdíl např. mezi 5/30 a 10/60 je až 20 sekund! S názory lidí co rozebírají motory a rozumí olejům …
tak dá sa to riešiť, pri oleji s takou viskozitou inštalovať nejaký ohrev... TDi majú elektrické špirály štandardne, vložka so špirálou a termostatom vkladá sa taký medzikus do vodného okruhu a bolo to na šnúru do zásuvky, keď garážuješ ideálne a štartuješ s cca40*C ohriatym motorom.

ale keď som pozeral ten Mobil 1 ... mal by bohate stačiť a 5L cca 40€
Olej Mobil 1 New Life 0W-40 je zvlášť vhodný do extrémnych podmienok, kde bežné oleje môžu zlyhávať. Mobil 1 New Life 0W-40 neni vhodný na použitie v dvojtaktných, alebo leteckých motoroch, pokiaľ výrobca motoru neurčí inak.

Klasifikácie a špecifikácie:
ACEA A3,B3,B4 API SN/SM
Schválenia:
MB 229.5/229.3
Porsche A 40
Volkswagen 502.00/505.00

Charakteristické vlastnosti:

Charakteristické vlastnosti
SAE třída 0W-40
Viskozita, ASTM D 445
cSt pri 40°C 78,3
cSt pri 100°C 14,0
Viskozitný index, ASTM D 2270 186
Siránový popol, hm.%, ASTM D 874 1,2
HTHS viskozita, cSt pri 150°C, ASTM D 4683 3,7
Bod tuhnutia, °C, ASTM D 97 -54
Bod vzplanutia, °C, ASTM D 92 230
Hustota pri 15°C, kg/l, ASTM D 4052 0,850

- Webasto robia nezávisle ohrevy, kdesi robili aj "tepelný akumulátor" (cca 15rov späť?)myslím, že to bola taká špeciálna nádržka na cca5L, zaradila sa do vnútorného obehu a počas jazdy nakumulovala teplo, stačilo na ohriatie malého okruhu motora o cca 30*C písali že udrží do 24hod., len to bolo v ponuke rok dva a potom zmizlo...

tie elektrické ohrevy boli v Severnej Amerike Canade aj na severe EU pomerne bežné. Pamätám si že Fiat robil modely pre severnú EU v prevedení Arctik (Tipo) pre TD mali ohrev naftového filtra, el. vložku v bloku motora a pre studené štartovanie vstrekovanie benzínu do sania( už si nepamätám ako to bolo riešené, myslím že tam bola tak 1l nádržka a ručnou pumpou sa do sania pár krat fúklo)

Zetor 25 v zime menšia vatra pod olejovú vaňu, po nahriati 5 kubíkov(cm3) éteru do sania a roztočiť ručne kľukou :-)

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 11:23 am
od Augi
Pěkné vlákno, takových zajímavých témat! :)
Jak tak čtu o olejích, možná budu na jaře v AWD za blbce, ale asi zkusím navrhnout výměnu 10W60 za 5W50.

A STI versus "sportovní koncern" atd. Shodou okolností jsem tenhle týden byl na okruhu v Mostě, kde jsem si vyzkoušel Seat Leon Cupra (hatch i kombík), Octavia RS a Golf R. Nebylo to zadarmo, ale chtěl jsem si na vlastní kůži vyzkoušet, jak ty auta fungujou (a nelituju), abych to neměl jen z doslechu.
Octavia RS mě ale vůbec neoslovila, strašná nuda, při agresivnější jízdě tahá za volant. Cupra zajímavější, ale všechno stále tak nějak bez emocí a zadarmo. Při brzdění docela nestabilní zadek, skoro mi přišel zábavnější kombík (ale to byl možná jen nezvyk s větší váhou vzadu). Golf R (čtyřkolka) mi přišla ze všech aut nejzajímavější, nejstabilnější v zatáčkách, jen mě štvalo divný prskání vejfuku.

Ale ani jedno bych si nekoupil - jak už někdo psal výše, jízdní zážitek je proti STI neporovnatelný. Když už bych musel vybírat z koncernu, tak raději nějakou "nesportovní" verzi, a ušetřené peníze použít na nějaký malý zábavný povoz.

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 11:28 am
od Augi
emve píše:Samozřejmě je možné auto upravit (stage 2 + skácel za mně) a posune se to zase dál.
Platí to s tím Skácelem i pro MY2018, která už má kompletně elektronicky ovládané DCCD? Resp. nabízí pan Skácel nějakou úpravu pro STI i po téhle změně?

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 3:06 pm
od emve
Augi: Jsem rád, že STI driver dokáže ocenit kvality Golfu R. To auto funguje ve všem co dělá, geniální daily, bohužel jaksi bez emocí. Ale jezdím s tím celkem rád, na přesuny je to skvělé.

A STI MY2018 by mě taky zajímalo, jak je to se Skácelem, podle toho, co se psalo v testech auto funguje v sérii tak jako dřívější modely se Skácelem.

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 3:42 pm
od feroj
emve píše:Augi: Jsem rád, že STI driver dokáže ocenit kvality Golfu R. To auto funguje ve všem co dělá, geniální daily, bohužel jaksi bez emocí. Ale jezdím s tím celkem rád, na přesuny je to skvělé.

A STI MY2018 by mě taky zajímalo, jak je to se Skácelem, podle toho, co se psalo v testech auto funguje v sérii tak jako dřívější modely se Skácelem.
keď pozerám, čo máš v podpise :-)
https://www.youtube.com/watch?v=UwFMfY01cYU

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 3:44 pm
od emve
feroj : Nechápu odkaz asi. :-)

edit po editu: aha :-)

No Evo je boží, často vylezu z nějakého nového auta zklamaný, občas potěšený, ale že mi spadne brada, to zvládly v poslední době jen 2 auta. V září Ferrari 488 Pista a teď Evo. Jak zatáčí a co dělá pod plynem v zatáčce, to prostě jen nechápu... a jak to má strmé řízení a neskutečně zatáčí, poprvé jsem měl pocit, že musím myslet abych nenabořil obrubník na vnitřní straně zatáčky. :-D Což se mi v jiném auto ještě nestalo. Samozřejmě není to série, podvozek Ohlins a semislicky dělají své.

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 4:26 pm
od Marty73
emve píše:prostě jen nechápu... a jak to má strmé řízení a neskutečně zatáčí, poprvé jsem měl pocit, že musím myslet abych nenabořil obrubník na vnitřní straně zatáčky.
Podle všeho by se toho mělo u Subaru dosáhnout předním svorným diffem. Tuším, že všechny standardní novější generace mají vepředu open diff. Jen podvozek a gumy to u Imprez neřeší. Je to věc, kterou hodlám prozkoumat, na základě stavu peněženky v blízké budoucnosti. A musí to být super, to takhle cítit.

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 5:34 pm
od jatros
Augi píše: ... možná budu na jaře v AWD za blbce, ale asi zkusím navrhnout výměnu 10W60 za 5W50 ...
Výměnu 10W za 5W by to spíše chtělo udělat před zimou, než na jaře ;-D
Augi píše: Seat Leon Cupra (hatch i kombík)...
Jóóó Cupru v kombíku jsem poprvé zaznamenal loni v Mýtě a teď v Brně ... týpek má dokonce RZ něco jako CUPRA 300 a dával tomu pěkně za uši. Překvapilo mě, jak to jelo.

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 5:47 pm
od jatros
emve píše: ... podle toho, co se psalo v testech auto funguje v sérii tak jako dřívější modely se Skácelem ...
Jj, tak nějak to všichni předpokládáme ... ale jednoznačně to chce, aby někdo s MY2018 cinknul panu Skácelovi (@Augi,@strider). Je to velmi příjemný pán, takže určitě bude sdílný ... možná (pokud to ještě neřešil, což nepředpokládám) to s váma bude chtít odladit na vašcich autech ;-)
Samotného by mě to zajímalo, protože to plně elektronické řízení DCCD nabízí určitě mnohem více možností. Zejména, jak je to s bržděním, kdy "Skácel" u <MY2017 zavíral všechny diffy narozdíl od sériového nastavení (otevření všech diffů).

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 8:36 pm
od strider
Augi píše:Pěkné vlákno, takových zajímavých témat!
Jak tak čtu o olejích, možná budu na jaře v AWD za blbce, ale asi zkusím navrhnout výměnu 10W60 za 5W50.
Ja porad nevim nevim, cinknul sem i narychlo do zapadniho Nemecka chlapikum, od kterych sem auto kupoval (rodinna firma, nadsenci, delaji i zavodaky a trackdaye), a ti taky do STI cpou 10w-60, takze babo raď..

Ad Skacel - jojo bude nutne se zeptat, ale ja osobne to budu resit az za rok nejdriv :) Kazdopadne ty zavreny diffy pri brzdeni byly pocitove dost rozdil, to tam urcite nemam (mel jsem svezeni v zari v Bele na srazu v MY2016 tusim, ktery to mel. Stydim se, ale zapomel jsem nick majitele, podle fotky SPZ: 4AK 8*** :( Prihlaste se kdo to byl:) )
Ale k tomu celemu MY2018 DCCD zapojeni jsem nasel na americkym NASIOC foru, jak to skutecne je. Ten mechanicky stredak je jen bypassnuty jednim dilem, zustal tam netknuty!. Spekuluje se, ze kdyz k puvodnimu 2015 STI byl 15 strankovy manual proc je kombinace mechanika/elektrika v DCCD super a jen pul stranky u 2018 proc je super cista eletrika, tak ze je to spis kvuli tomu, ze ten mechanicky stredak dostaval moc zabrat, odchazel a bylo na nej moc reklamaci, tak ho proste premostili aby usetrili...
Takze jaka je pravda, a ktera varianta je lepsi, asi posoudi opravdu jen profik.. Pokud to nikdo do te doby nezjisti, tak to tema napresrok s p. Skacelem zkusim otevrit. Tou dobou uz snad taky budu mit vetsi najezd a zkusenosti.. [DRIVE]

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 8:52 pm
od mari75
Jenom něco k tomu oleji. Včera jsem byl u Waltra Emberta a mimo jiné jsem se ho ze zvědavosti zeptal, co leje do svého STIčka. Odpověď zněla, že 10W60. Má 2002

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: čtv lis 08, 2018 9:54 pm
od ladis77
Tak pokud mas auto jen na praseni tak 10w60 chapu ale pokud to mas i na normalni popojizdku tak chapu 5w50. Takze je jedno jestli mas atmo/wrx/sti ale jak ho provozujes. Kdyz jsem mel nutkani prodat auto tak se jeden zajemce divil proc sem tam mel 5w50...a nenechal si to vysvetlit a rekl mi ze to je špatně protoze kamarad dela v awd a tam lejou jen 10w60 ........ proste nekonecny tema :-)

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: pát lis 09, 2018 4:52 am
od bushman1
Pro zajimavost jsem v poslednich dnech procital jeste ruzna zahranicni fora ohledne oleje do STI.

Lide, co pusobili dojmem, ze o tom neco vi, tak doporucuji 10W60 pro auta, ktera jsou pouzivana na okruzich nebo jsou tezce potunena.
Pro nemodifikovana auta a spise bezny provoz doporucuji 5W40.

10W60 ma tlusty olejovy film a Subaru ma vyrobni tolerance mezi komponenty spise mensi, takze tohle nejde moc dobre do sebe. Ve chvili, kdy se 10W60 ale zahreje, tak zacne fungovat lepe a pri velkem zatizeni pak asi skutecne maze lepe nez 5W40. Za studena 10W60 pro motor neni vhodny a hrozi horsi mazani, pokud hned po startu jedes pilu.

Pro zimni provoz pak samozrejme spise 5Wxx nez 10Wxx, kde auto bude po ranu lepe mazat.

Jeste drive bylo zvykem davat oleje s vyssim druhym cislem, jak mineralni olej casem degradoval. Takze dal jsi tam 10W60 a po roce jsi z nej mel 10W50. Jenze to uz se u modernich spickovych oleju dnes moc nedeje. Muze to nastat u levnejsich modelu.

No a v neposledni rade nepouzivat plnou syntetiku, ktera je agresivnejsi vuci komponentum motoru, ale spise polosyntetiku. Jenze ani to uz dnes neplati. Synteticke oleje maji dnes aditiva, ktere toto zlepsuji.

Takze suma sumarum 5W50 muze skutecne byt pro denne jezdene STI dobra volba.

Dokonce nemusi byt takova tragedie i 5W30, nicmene tam to musi byt spickovy olej, aby si zachoval sve vlastnosti i na konci cyklu.
A nebo pak menit po 10000km a ne po 15000, jak rika manual.

Znackovy servis muze davat 10W60 proto, ze pocita s tim, ze lide s STI nepojedou hned pilu a budou auto vzdy nejprve zahrivat. Druhy duvod muze byt to, ze 10W60 lepe funguje pri zatezi. A pro ten servis je u auta v zaruce vhodnejsi, aby mu nepadl motor kvuli nedostatecnemu mazani v zatezi. Ale to uz je konspiracni teorie.

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: pát lis 09, 2018 5:19 am
od Tapan
Já jsem to říkal :-D
Ne, jsem rád, že mé představy o problematice nejsou úplně mimo :-)

Re: Bushmanovo STIhačka

Napsal: pát lis 09, 2018 6:17 am
od VDC
Takže jsi Franto zopakoval to, co jsme říkali. ;-D
Akorát bych poupravil tu formulaci, proč dávají 10W-60 v AWD případně Walter Embert, protože oni s tím třeba jezdí pilu a ohřejou si to. U běžného zákazníka mi to přijde naopak krátkozraké, protože nevěřím, že většina zákazníků to ohřeje, než tomu naloží.