Bushmanovo STÍhačka

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od sima »

Mažu zámek kapoty aj zadní od kufru včetně kliky,kde se hromadí za jízdy bordel a ráda tuhne.Kapotu pouštím ála spm krásně to zapadne,ale i jemné zatlačení je OK.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1495
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od mišus »

Zámek kapoty, tak i gumový(šroubovací) dotazy se dají stelovat.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od VDC »

Tak jak píše Mišus. Celý ten mechanismus se dá štelovat a šetrnější je to nechat zacvaknout trochu z výšky, než na to muset mačkat. Ale když je to dobře seštelované, tak žádné zásadní mačkání není potřeba.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Trochu jsem si zase zaktualizoval sve poznamky ohledne DCCD. Spise nez technicke detaily jsem studoval jake nastaveni pouzit v ruznych situacich. Je to psane tuzkou, takze to muze byt hure citelne.
Přílohy
20190104_224933-1.jpg
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Dnes ráno cestou do práce opět fascinace tím, jak stabilní je to na sněhu při zapnutném DCCD+.
Fakt to jede jako po kolejích a byl jsem nejrychlejší na silnici.
Takže na cestování ideální nastavení.
Když mi to přece jen uklouzlo (stabilizace ve sportovním režimu), tak plynem a volantem se to dalo krásně a hlavně čitelně korigovat.
Fakt jsem se bavil.

Pak jsem na velké odstavné ploše přepnul do manuálního režimu DCCD, otevřel diferák, vypnul stabilizaci a trochu se vyblbnul.
Nicméně zjistil jsem, že s ruční brzdou se ta čtyřkolka dost pere a spíš se to auto trápí.
Jsem na ní zvyklý z předokolky, když chci docílit rozhození zadku, ale tady prakticky nic neudělá.
Takže spíš auto dostávat do driftu jen plynem.
Máte také takové zkušenosti nebo dělám něco blbě?
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od Augi »

Stejné - na sněhu při blbnutí ručku nepotřebuju, stačí plyn :-)
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od hamoun »

ja to mel stejne … plyn ve spravne chvili byl lepsi nez rucka ...
(ale ja nemel moznosti DCCD :) )
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od JakubHQV »

Já s ručkou u Turba ani spec.B problém nemám, samozřejmě s vyšlápnutou spojkou teda. Moc to nepoužívám, ale ne vždy je prostor a odvaha na skandinávskou otočku, takže ostřejší zatáčky si rozhodím ručkou abych měl lepší nájezd a nemusel řešit prvotní nedotáčivost :-/ - s otevřenym DCCD tohle ale asi bude dost potlačeno (*_^) |,,,, . Nejradši jezdím široký navazující zatáčky kde se dají trénovat přehozy, to mě hodně naplňuje pocity štěstí :-D

Myslel jsem že tahle generace STi už umožňuje při zatažení ruční brzdy pod plynem a bez vyšlápnutí spojky odpojit zadní diff stejně jako poslední verze [?]
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Augi píše:Stejné - na sněhu při blbnutí ručku nepotřebuju, stačí plyn
Plynem to auto roztočím také, ale šlo mi o to, když ho potřebuji otočit na fleku, tak jsem byl z předokolky zvyklý na ručku.
Tam stačí ji v rejdu na vteřinu povytáhnout a auto se krásně srovná do požadovaného směru.
U STI mi přišlo, že ručka neudělala po zatažení nic a auto se přes ta zablokovaná zadní kola dál hrnulo po původním rádiusu.
Ale cítil jsem jak se to celé kroutí a autu se nechce odskočit z původního směru.
Že by bylo tajemství v souběžné práci se spojkou?
Už nevím, jestli jsem jí měl vyšlápnutou, ale podle mě ne.

Jinak zase mi stoupla spotřeba, kola mám plná sněhu a kope to do volantu jako blázen :-)
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Tak už mám asi jasno:

U starších STI (do 2005) došlo při zatažení ruční brzdy k odpojení diffu.
Bylo tedy možné driftovat pod plynem při zařazené rychlosti.
U novějších už to možné není a je nutné vyšlápnout spojku při zatažené ruční brzdě, jinak může dojít k poškození diffu.
Stejně tak platí tato podmínka u všech ostatních Subaru (Forester, Legacy...)

https://www.iwsti.com/forums/drivetrain ... ystem.html

A nějaké citace:

The 04 and 05 STi DCCD's are the only ones that can go completely open when you hit the e-brake. 06+ STI's all have a mechanical LSD for the center in addition to the electronic locking, and its only the electronics that unlock with the e-brake. So there is the potential for damage and/or increased wear on the center diff doing e-brake turns for the 06+ model years.

very good and very correct info... people with 06+ should NOT be doing e-brake slides with a stock center diff, its not intended for it and it will cause damage to the transmission....

Correct, 2010 will get mad too.. dont do it if you like you car working smoothly...
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od emve »

Jestli tomu dobře rozumím, tak ten anglický text platí pro blogeye STI s DCCD, kterých je opravdu jen pár (tedy evropských dvoulitrových verzí, americké 2,5 DCCD tuším měly vždy, v Evropě za příplatek).
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od OZP »

Podle me to u 06ky resi Skacel- ten komunikuje s rucni brzdou, pozna jestli je zatazena a podle toho se rozpoji nebo uzamkne. Jak u seriove, tak u hydro.

Jinac samozrejme s DCCD tahat za rucku vzdy se seslapnutou spojkou.

EDIT: Pred instalaci Skacela jsem za rucku tahal taky, ale DCCD bylo vzdy v manualnim rezimu a plne otevrene. Taky se seslapnutou spojkou.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bonboniera »

Pochvala pro OZP, ze pise o seslapnute, nikoliv vyslapnute spojce. Nevim, proc se tak casto objevuje termin vyslapnuta spojka, klasicky a temer zarucene v textech o rizeni v zime, textech o zvladnuti smyku.... Verim tomu, ze lidi, co k rizeni a autum nemaji zadny vztah, si vubec nejsou jisti, co se vyslapnutim mysli. Napsat vyslapnout spojku proste uvazuje spojku jako takovou, nikoliv pedal. Jinak by se totiz muselo uvadet i vyslapnout brzdu, vyslapnout plyn.
Proste seslapnout spojku a je a musi to byt vsem jasny.
Konec hlaseni z Norska a pozdrav pro Bushmana. No hlavne jeho STIhacku, o tu jde predevsim ;-)
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2910
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od .dundee. »

bushman1 píše:Tak už mám asi jasno:
U starších STI (do 2005) došlo při zatažení ruční brzdy k odpojení diffu.
To tedy nevím, kdes to vzal. Svoje 2004 STi bez sešlápnuté spojky ručkou neutrhnu. Na sněhu ještě možná, ale na mokru ani náhodou (pečlivě testováno v Písku). Ručka diff rozhodně nerozpojuje.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od strider »

Co me teda dela rucka je jen to, ze to zavre mezinapravak do plneho zavreni (piska a blika na me LOCK).
Proc, to presne nevim, treba aby pri stlaceni plynu slo vic kroutaku na predek a odlehcilo to namahani te rucky vzadu? Nebo ze to vypne tu automatiku dccd, ktera tomu pritom cloveku prestane hrabat do manevru? Nevim, kazdopadne mi stacilo minuly tyden na ledu blbnout parkrat bez vyslapovani spojky, a z rucky se zacly ozyvat divne zvuky, takze si myslim, ze to opravdu tak inteligentni neni a vyslapovat se musi. :Dd ;x

(jediny co k tematu jeste vim je to, co mam odpozorovane z jizdy s jatrosem - a to ze skacel tuhle funkci plneho locku mezinapravaku emuluje i pri brzdeni pedalem. Asi to ma nejaky duvod na stabilitu auta pri brzdeni)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“