Bushmanovo STÍhačka
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bushmanovo STIhačka
Ptal se na olej, koledoval si o nekonečnou diskuzi, která nemá jasný závěr
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Bushmanovo STIhačka
a čo tento...bushman1 píše:K tomu oleji: V navodu k obsluze na STI je doporucen primarne olej 5W30 a to mi prijde jako uplna blbost. Kdyz se to auto v lete hodne zahreje, tak mu to, podle me, nebude delat dobre.
Mel jsem 5W30 i v navodu na Legacy a presel jsem z 5W30 alespon na 5W40.
Mam subjektivni dojem, ze v lete je ted chod motoru lepsi.
V navodu na STI 10W60 neni zminen, spise jsem se to docetl nekde na STI foru.
Ale je pravda ze bude hodne husty.
Takze myslite ho tam nedavat a misto nej treba 5W40? Ten v navodu …
CFS 5w40 NT+ https://www.millersoils.cz/cfs-5w401
Vysoce výkonný plně syntetický low-friction motorový olej vhodný pro sportovní a závodní aplikace. Sestaven z plně syntetických základových olejů s použitím polyalfaolefinů (PAO) a vícenásobných esterů (3estery) a optimálního množství ZDDP. Aditivován nanočásticemi pro razantní snížení tření, opotřebení součástí a pro zvýšení výkonu motoru - nyní s vylepšeným složením oproti původní CFS NT verzi.
APLIKACE:
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Sestaven pro vysokootáčkové závodní motory používané na okruzích, v rally, závodech do vrchu apod. Ideální pro motory s hydraulickými zdvihátky ventilů. Rovněž vhodný pro běžnou sportovní jízdu v civilních automobilech a při track-days.
UŽIVATELSKÉ VÝHODY:
Tření sníženo o dalších 15% a opotřebení součástí o 17% oproti původní verzi CFS NT.
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Ideální olej pro běžnou rychlou jízdu a track days v sériových motorech, pro které jsou předepsány oleje s viskozitou 5w30 nebo 5w40.
• Přesahuje kritéria norem API SM, CF a ACEA A3/B4.
• Při civilním použití je zcela vhodný na výměnné intervaly 15.000 km / 1 rok.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 5w40
Hustota při 15°C: 0.860
Kinematická viskozita při 100°C: 13.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 79.5cSt
Viskozitní index: 172
Bod skápnutí: -48°C
Bod vzplanutí: 224°C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): 6, 600cP
HTHS: 3.97 mPa.s
TBN: 10.0 mg KOH/gm
Olej Mobil 1 5W-50 je vhodný do všetkých typov náročných aplikácií, špeciálne do náročných podmienek dialničnej a mestskej prevádzky (štýl „brzda – plyn“). Mobil 1 neni vhodný na použitie v dvojtaktných alebo leteckých motoroch, pokiaľ výrobca motoru neurčí inak.
Špecifikácia a schválenia:
API SN/SM
ACEA A3,B3,B4
MB 229.3
MB229.1
Porsche A40
Charakteristické vlastnosti:
Viskozita pri 40°C v cSt (ASTM D445) 104,9
Viskozita pri 100°C v cSt (ASTM D445) 17,5
Viskozitný Index 184
HTHS Viskozita, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 4,21
Bod vzplanutia, ºC (ASTM D92) 236
Bod tuhnutia, ºC, ASTM D 97 -54
Hustota @15º C kg/l, ASTM D 4052 0,859
Naposledy upravil(a) feroj dne stř lis 07, 2018 10:02 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Bushmanovo STIhačka
Ten se mi libi a cena je rozumna. Pujdu do nej.emve píše:Za mě je taky 5W-50 nejlepší volba, Mobil 1.
Millers 5W40 NT je na muj vkus zbytecne drahy.
Jinak dneska jsem dojel posledni generaci dehtove X5M a nastala klasicka reakce na STI ...zacal ujizdet jako zbesily.
Ma to 376 koni, takze na rovinkach se mi chvilemi nepatrne vzdaloval, ale v zatackach musel jit brutalne na brzdy.
Asi po 5 minutach, kdy jsem byl porad par metru za nim, me to prestalo bavit, tak jsem zpomalil a nechal ho pelasit dal.
Prislo mi to s nim nudne.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Bushmanovo STIhačka
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bushmanovo STIhačka
Mobil je mě taky sympatický oil.Ještě víc pak Sunoco.
No pěkně si to jinak užíváš
No pěkně si to jinak užíváš
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Bushmanovo STIhačka
Zahrejes uplne v pohode. Co mam ty budiky, tak koukam, jak rychle je to zahrate, voda i olej.hamoun píše:za 10km ho nezahrejes ...
spis 15 ...
Jinac co teda vybrat? 10W60 nici motor za studena, 10W50 nemaze tak dobre za horka... nekonecne tema
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Bushmanovo STIhačka
X5M je moc vysoký a těžký Mastodont, počkej si na nějaké normální Mko, ať už 2,3,4 nebo i 5, v té jsem si skoro kruplbushman1 píše:Jinak dneska jsem dojel posledni generaci dehtove X5M a nastala klasicka reakce na STI ...zacal ujizdet jako zbesily.
Ma to 376 koni, takze na rovinkach se mi chvilemi nepatrne vzdaloval, ale v zatackach musel jit brutalne na brzdy.
Asi po 5 minutach, kdy jsem byl porad par metru za nim, me to prestalo bavit, tak jsem zpomalil a nechal ho pelasit dal.
Prislo mi to s nim nudne.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Bushmanovo STIhačka
Jsem si jisty, ze 10W60 se ti za 10 km nezahreje. Pokud se nepletu, MY2012 jeste nemela teplotu oleje, tzn. realne vidis jen teplotu vody, ktera ti nepomuzebushman1 píše:Nejdřív 10km na pohodu (zahřívání),
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Bushmanovo STIhačka
Znaje jednoho majitele tohoto povozu k tomu muzu dodat, ze par takovych akci, a X5M je zrala na vymenu brzd a pneumatik. Jak to ma vysoko teziste a je to tezke, tak to tyhle spotrebni veci je schopne zkonzumovat za min nez 5000 km V tomto ohledu ta tvoje kratka provokace majitele musela stat aspon par tisic na opotrebenibushman1 píše:Jinak dneska jsem dojel posledni generaci dehtove X5M a nastala klasicka reakce na STI ...zacal ujizdet jako zbesily.
Ma to 376 koni, takze na rovinkach se mi chvilemi nepatrne vzdaloval, ale v zatackach musel jit brutalne na brzdy.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Bushmanovo STIhačka
To mě laicky napadlo taky, mohl jsi ještě vydržet a někde by ty brzdy zavařil
Re: Bushmanovo STIhačka
Jak jsem psal, nebylo to moc zábavné.
Na rovinkách se ze všech sil snažíš s ním držet krok a v zatáčkách zase musíš dupat fest na brzdy, abys mu nevletěl do kufru. Přitom já jsem vůbec nepotřeboval brzdit.
On možná měl pocit, že zažívá jízdu svého života, ale pro mě bylo spíš otravné to neustálé střídání brzdy-plynu.
Už jsem jednou něco podobného kdysi zažil s XC60 T6.
S SUV-čkama je to o ničem.
Na rovinkách se ze všech sil snažíš s ním držet krok a v zatáčkách zase musíš dupat fest na brzdy, abys mu nevletěl do kufru. Přitom já jsem vůbec nepotřeboval brzdit.
On možná měl pocit, že zažívá jízdu svého života, ale pro mě bylo spíš otravné to neustálé střídání brzdy-plynu.
Už jsem jednou něco podobného kdysi zažil s XC60 T6.
S SUV-čkama je to o ničem.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo STIhačka
Panove, co cepujete do Stihacek?
U vetsiny vesnickych pump nemaji N98, takze na jistotu stavim vzdy u Benziny, kde maji Vervu 100.
Nebo doporucite neco jineho v pomeru cena/vykon ?
Ja se radsi na cenu te Vervy ani nedivam
U vetsiny vesnickych pump nemaji N98, takze na jistotu stavim vzdy u Benziny, kde maji Vervu 100.
Nebo doporucite neco jineho v pomeru cena/vykon ?
Ja se radsi na cenu te Vervy ani nedivam
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2903
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Bushmanovo STIhačka
Posledních 25 000 km výhradně Vervu 100. Na tank-kartu od Benziny máš nezanedbatelnou slevu a s výkonem motoru žádné problémy.
Naučil jsem se tankovat když jedu kolem správné pumpy, ne když jsem na suchu.
Naučil jsem se tankovat když jedu kolem správné pumpy, ne když jsem na suchu.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Re: Bushmanovo STIhačka
A podminky te karty jsou jake? Neco za ni platis?
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Bushmanovo STIhačka
Žádný, musíš tam mít peníze a zaplatíš s ní. Pokud tam peníze nemáš, tak je můžeš nejdřív dát na kartu a pak zaplatit. Normálně na pokladně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat