


Takže nejprve proč vlastně takové uřvané a nenažrané Subaru?
Chtěli jsme třetí auto do rodiny, když jde jedno z aut na servis a my se nemáme jak se dopravit do města. Navíc Legacy už docela dost papá olej a při tom provozu na LPG nevíme, jak dlouho nám ještě vydrží (na plyn máme najeto 250 tisíc km, což je úctyhodný výkon).
Takže o třetím autě bylo na rodinné radě rozhodnuto a teď co konkrétně?
U nového auta jsem chtěl aby bylo zábavné a sportovní, klidně hlučnější, s výkonem alespoň 200 koní a v manuálu. Zároveň by mělo být použitelné pro každodenní ježdění (moje nebo manželky) včetně nákupů. Po některých výletech ženy mimo silnici jsem viděl i stabilizaci jako must have. Ve výběru bylo kromě "vyměklé" generace WRX STI 2010-2013 ještě Subaru BRZ, BMW M3, 335i a 330i a Mini Cooper S nebo JCW. Porsche jsem zavrhl hned kvůli vysokým cenám a nákladnému servisu.
Nejvíc by se mi asi líbila M3, ale 5-7 let stará je stále za raketu, takže nakonec volba padla na WRX STI, které šlo pořídit výrazně levněji.
Zvažoval jsem možnost auto dovézt z Německa nebo ze Švýcarska, kde to vyjde nepatrně levněji a je tam větší výběr, ale nakonec jsem narazil na zajímavý kousek v Praze s dobře doloženou servisní historií.
Autíčko je ročník 2012, má najeto necelých 80 tisíc km, údajně nikdy nebylo bouráno a servis probíhal ve značkovém servisu v Praze. Auto bylo myto pouze ručně a bylo garážováno.
Současný majitel ho prodával z důvodu nutnosti většího rodinného kombíku…přemýšlí o Levorgu.
Vadou na kráse tohoto STI může být to, že ve 33 tisících km zadřel první majitel motor, takže v té době se měnil polomotor, turbo, katalyzátor, spojka a další díly. Já to beru pro sebe ale spíše jako výhodu. Vím, že ten motor má tedy nalítáno jen necelých 50 tisíc.
Auto bylo na předprodejní prohlídce u Emil Frey, kterou jsem inicioval já. Tam neobjevili žádný zásadní problém.
Polepy se mi na stíhačkách vždycky hrozně líbily, takže i tady mi ty NBR STI polepy přijdou sexy (viz fotky).
Co se týče výbavy proti sérii, tak auto má HKS laděný výfuk, HKS blow off ventil a bílá kovaná kola EvoCorse. Auto je ve vyšší výbavě, která se tenkrát prodávala, takže má sedačky Recaro. Ty se mi vždycky líbily víc, než ty STI sedačky s mizerným bočním vedením. Dále je tam Keyless start, navigace s DVD přehrávačem, couvací kamera s nočním viděním, zesilovač Pioneer a mirror link pro Android/Iphone.
HKS výfuk je velmi příjemný, v nižších otáčkách neobtěžuje hlukem (pouze si jen tak hluboce brumlá), ale ve vyšších dokáže pěkně zařvat. Jen až ho budu muset měnit, tak to bude raketa.
Blow off je krásně efektní na WOW efekt před kamarády

Subjektivně auto jede líp, než sériová 300-koňová STI, ale nebylo to měřeno. Může mít na to vliv ten HKS výfuk nebo přehrávané mapy. Auto není ve spodních otáčkách tak líné, jak je u Subaru běžné.
Jediné, co mi na STI chybí, jsou vyhřívané sedačky. Ty bychom v zimě ocenili.
Přikládám nějaké fotky, ale vzhledem k tomu, že je to vše úplně nové a v pondělí si teprve pro auto jedeme, tak některé fotky jsou ještě z inzerátu.