Jawasystem- Outback 3.0R
Napsal: čtv črc 12, 2018 4:05 pm
Čau kluci,
tak po skoro roční odmlce od Subaru po prodeji Imprezy WRX se k vám vracím. Ke koupi došlo "skoro" náhodou, neb pár dnů před dovolenou se mi rozpadl daily car tak, že opravu bych nestihl včas dokončit. Situaci jsem vyhodnotil, jako "nutnost" konečně mít auto na pohodlné cestování. Jak je mým zvykem, auto jsem koupil na poslední chvíli den před dovolenou (kvůli práci atd..) a po ujištění, že se nejspíše autem zase vrátím jsem den poté vyrazil na 2500km dlouho štreku přes čtyři státy Evropy. Zkrátím to - autem jsem se i vrátil a cestu si dost užil
Auto šlapalo, jak Subaru, byť důvodů k optimismu nebylo zrovna mnoho. Tento přístup by byl risk i s autem 2 roky starým.
Co jsem to vlastně koupil:
Auto je AT 3.0R (poprvé registrováno bylo 12.2005) z Německa, u prvního majitele do 2009. Od té doby bylo u druhého a posledního majitele až do současnosti čili skoro 10 let. Tomu říkám být spokojený s autem...k autu mám kompletní servisní historii z ČR byť mělo servis pravidelný, evidentně se již počítalo s blížícím prodejem ve stylu - tohle už si udělá další majitel
Hned při koupi se v AWD dělalo zadní levé ložisko a pár pístků v brzdách a nějaká ta manžeta. Další servis budou přední silentbloky v ramenech, zadní brzdy akutně a přední brzy. Dále kardanové kříže a skončíme u výfuku..
Najeto mělo při koupi skutečných 186000km. Cena byla akurátní vzhledem k potřebnému servisu. Zatím jsem se nedíval na stav chladicích trubek. Motor jde krásně, převodovka bez problémů.
Proč Outback?
Začnu Imprezou. https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... jawasystem To bylo skvělé auto. Pekelně drahé - tedy alespoň, když chcete, aby to auto nemělo pokud možno žádné problémy (myslím, že u Imprezy tento stav prakticky neexistuje, nebo to auto neumíte používat ) Došel jsem k závěru, že já ji využívat neumím/nemám čas a na cestu na chatu vhodná nebyla vzhledem ke spolujezdcům, kteří piští při správném využití. Při běžných jízdách mi toho auta bylo líto neb fungovalo tak na 10% svých možností a při jízdně na krev jsem po 10 minutách byl rád, že žiju já i auto. Tam však začlo vše dávat smysl. To auto funguje nejlépe, když po něm něco fakt chcete. S láskou vzpomínám.
Outback je z druhé strany spektra a momentálně to, co využiji mnohem častěji. Pohodlné cestovní silné auto se sametovým motorem. Na dovolenou, na hory, na chatu. Teda... no takový byl plán. Varianta auta na volný čas. Jen jsem úplně nepočítal, že mě bude bavit kilometr od kilometru víc. Sakra ono mě baví i ve městě. A moc. Myslel jsem, že bude moc žrát, že bude do města moc velké, že bude mít špatný rejd. Zatím se nepotvrdilo ani jedno. Ad spotřeba - zmíněná dovolená cestou tam 9 - 9,2 stylem pan klobouk koupil auto a bojí se, že, když přidá plyn, tak se kardan, nebo něco jiného rozpadne. Popojíždění a cesta zpět 9,6l/100km. V praze to leze nahoru. Teď tam svítí 10l/100km s celkovým mým nájezdem cca 4000km. Je to však nejspíš dáno tím, že se zžívám s automatem. K automatu dodám, že auto se samozřejmně nedá "rozumně" ovládat, tak jako s manuálem. Ale je to mnohem lepší:-) Manuál už chci vidět pouze ve sporťáku, nebo ve veteránech.
tak po skoro roční odmlce od Subaru po prodeji Imprezy WRX se k vám vracím. Ke koupi došlo "skoro" náhodou, neb pár dnů před dovolenou se mi rozpadl daily car tak, že opravu bych nestihl včas dokončit. Situaci jsem vyhodnotil, jako "nutnost" konečně mít auto na pohodlné cestování. Jak je mým zvykem, auto jsem koupil na poslední chvíli den před dovolenou (kvůli práci atd..) a po ujištění, že se nejspíše autem zase vrátím jsem den poté vyrazil na 2500km dlouho štreku přes čtyři státy Evropy. Zkrátím to - autem jsem se i vrátil a cestu si dost užil
Auto šlapalo, jak Subaru, byť důvodů k optimismu nebylo zrovna mnoho. Tento přístup by byl risk i s autem 2 roky starým.
Co jsem to vlastně koupil:
Auto je AT 3.0R (poprvé registrováno bylo 12.2005) z Německa, u prvního majitele do 2009. Od té doby bylo u druhého a posledního majitele až do současnosti čili skoro 10 let. Tomu říkám být spokojený s autem...k autu mám kompletní servisní historii z ČR byť mělo servis pravidelný, evidentně se již počítalo s blížícím prodejem ve stylu - tohle už si udělá další majitel
Hned při koupi se v AWD dělalo zadní levé ložisko a pár pístků v brzdách a nějaká ta manžeta. Další servis budou přední silentbloky v ramenech, zadní brzdy akutně a přední brzy. Dále kardanové kříže a skončíme u výfuku..
Najeto mělo při koupi skutečných 186000km. Cena byla akurátní vzhledem k potřebnému servisu. Zatím jsem se nedíval na stav chladicích trubek. Motor jde krásně, převodovka bez problémů.
Proč Outback?
Začnu Imprezou. https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... jawasystem To bylo skvělé auto. Pekelně drahé - tedy alespoň, když chcete, aby to auto nemělo pokud možno žádné problémy (myslím, že u Imprezy tento stav prakticky neexistuje, nebo to auto neumíte používat ) Došel jsem k závěru, že já ji využívat neumím/nemám čas a na cestu na chatu vhodná nebyla vzhledem ke spolujezdcům, kteří piští při správném využití. Při běžných jízdách mi toho auta bylo líto neb fungovalo tak na 10% svých možností a při jízdně na krev jsem po 10 minutách byl rád, že žiju já i auto. Tam však začlo vše dávat smysl. To auto funguje nejlépe, když po něm něco fakt chcete. S láskou vzpomínám.
Outback je z druhé strany spektra a momentálně to, co využiji mnohem častěji. Pohodlné cestovní silné auto se sametovým motorem. Na dovolenou, na hory, na chatu. Teda... no takový byl plán. Varianta auta na volný čas. Jen jsem úplně nepočítal, že mě bude bavit kilometr od kilometru víc. Sakra ono mě baví i ve městě. A moc. Myslel jsem, že bude moc žrát, že bude do města moc velké, že bude mít špatný rejd. Zatím se nepotvrdilo ani jedno. Ad spotřeba - zmíněná dovolená cestou tam 9 - 9,2 stylem pan klobouk koupil auto a bojí se, že, když přidá plyn, tak se kardan, nebo něco jiného rozpadne. Popojíždění a cesta zpět 9,6l/100km. V praze to leze nahoru. Teď tam svítí 10l/100km s celkovým mým nájezdem cca 4000km. Je to však nejspíš dáno tím, že se zžívám s automatem. K automatu dodám, že auto se samozřejmně nedá "rozumně" ovládat, tak jako s manuálem. Ale je to mnohem lepší:-) Manuál už chci vidět pouze ve sporťáku, nebo ve veteránech.