Majklova Impreza MY08
Re: Majklova Impreza MY08
Tak tato ti to jezdí. Já kupoval dvoulitr s tím, že se to nekazí a tvoje zkušenost mne trochu vystrašila .
Odesláno z mého Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Levap díky, měl jsem teď roadtrip skrz Polsko, od GO motoru najeto cca 3,5 tis. km a zatím všechno po týhle stránce dobrý. Když jsem vybíral auto, tak jsem si i pročítal tvoje téma, problémy s motorem jsem rozhodně nečekal. Ale co, stalo se, musím se s tím smířit.
Jinak jak jsem psal, najeto teď 3,5 tis. km, z toho přes 2,5k km skrze Polsko, kde byl většinou plynulý provoz, cesta po hlavních tazích, takže ustálená rychlost 110-120 km/h podle GPS na rychlosilnicích, případně kolem 100 mimo ně, krom vesnic samozřejmě (i když Poláci se toho nebojí a pokud jedete 60 dle GPS ve vesnici, tak vás předjíždí - u nás jezdím tak 55 a většinou mě nepředjíždí. I když tam taky nestojí za každou cedulí policajti.). Spotřeba mě překvapila, nejvíc jsem jel za 9,3l na nádrž, kdy v tom byla asi hodinová kolona při 30°C se zapnutou klimatizací. Celkově mám spotřebu teď 8,56l, což je pro mě naprostý luxus (téměř pořád se zapnutou klimatizací). Ale na to se už asi nedostanu, až zase budu jezdit klasické trasy město, případně víkendy na hory.
Co mě teď čeká jsou určitě brzdy, zadní jsou pohledově strašný, orezlý jako prase, brzdná plocha od destiček asi jen v 50% plochy kotouče, takže tam to chce vyměnit desky i kotouče (až je budu měnit, vyfotím). Při té příležitosti vyměním desky vepředu a vyměním brzdovku.
Máte nějaké doporučení, do čeho jít, případně čemu se vyhnout, nějaké dobré kombinace? Celé téma o brzdách se nedalo projít, je tam toho strašně moc. Stačí mi klasické brzdy, okruhy nejezdím, jen to občas provětrám na okreskách. Uvažuji o ATE, Zimmermanech, Ferodo, TRW, ale nebráním se ničemu (kromě Starline :D). Netuším, co je vepředu za kotouče, takže tam kombinaci moc neovlivním, ale dozadu bych chtěl mít něco, co spolu bude dobře fungovat a nebude mi to pískat při každé příležitosti. Myslím si, že každá změna bude k lepšímu, protože ty zadní jsou fakt na pokraji životnosti, navíc brzdovka asi nic moc, pedál musím docela sešlapovat, aby to brzdilo (ale zase když sešlápnu, tak to brzdí dobře, na to si nemůžu stěžovat).
Jinak jak jsem psal, najeto teď 3,5 tis. km, z toho přes 2,5k km skrze Polsko, kde byl většinou plynulý provoz, cesta po hlavních tazích, takže ustálená rychlost 110-120 km/h podle GPS na rychlosilnicích, případně kolem 100 mimo ně, krom vesnic samozřejmě (i když Poláci se toho nebojí a pokud jedete 60 dle GPS ve vesnici, tak vás předjíždí - u nás jezdím tak 55 a většinou mě nepředjíždí. I když tam taky nestojí za každou cedulí policajti.). Spotřeba mě překvapila, nejvíc jsem jel za 9,3l na nádrž, kdy v tom byla asi hodinová kolona při 30°C se zapnutou klimatizací. Celkově mám spotřebu teď 8,56l, což je pro mě naprostý luxus (téměř pořád se zapnutou klimatizací). Ale na to se už asi nedostanu, až zase budu jezdit klasické trasy město, případně víkendy na hory.
Co mě teď čeká jsou určitě brzdy, zadní jsou pohledově strašný, orezlý jako prase, brzdná plocha od destiček asi jen v 50% plochy kotouče, takže tam to chce vyměnit desky i kotouče (až je budu měnit, vyfotím). Při té příležitosti vyměním desky vepředu a vyměním brzdovku.
Máte nějaké doporučení, do čeho jít, případně čemu se vyhnout, nějaké dobré kombinace? Celé téma o brzdách se nedalo projít, je tam toho strašně moc. Stačí mi klasické brzdy, okruhy nejezdím, jen to občas provětrám na okreskách. Uvažuji o ATE, Zimmermanech, Ferodo, TRW, ale nebráním se ničemu (kromě Starline :D). Netuším, co je vepředu za kotouče, takže tam kombinaci moc neovlivním, ale dozadu bych chtěl mít něco, co spolu bude dobře fungovat a nebude mi to pískat při každé příležitosti. Myslím si, že každá změna bude k lepšímu, protože ty zadní jsou fakt na pokraji životnosti, navíc brzdovka asi nic moc, pedál musím docela sešlapovat, aby to brzdilo (ale zase když sešlápnu, tak to brzdí dobře, na to si nemůžu stěžovat).
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22554
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Majklova Impreza MY08
Ja teda v polsku tech policajtu potkal celkem dost, vic nez u nas. A priznam se teda, ze jsem se tam naucil jezdit na polaka. Jezdil jsem spis po tech mensich tazich a ty jejich 20km vesnice me dost iritovaly nicmene polaci sice jezdi v obcich jak prasata, ale mimo ne jedou furt stejnou, pomalou rychlosti...
K brzdam: mam ATE/ATE, za me dobry, brzdi to normalne ale ja jsem hodne nenarocnej uzivatel
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
K brzdam: mam ATE/ATE, za me dobry, brzdi to normalne ale ja jsem hodne nenarocnej uzivatel
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14706
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Majklova Impreza MY08
Na ATE/ATE si tu asi nikdo bez sportovních ambic zatím nestěžoval. Na normálni použití to asi bude dobrá volba.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Majklova Impreza MY08
Komplet ATE jsem dával taky, OK, nepoznal jsem rozdíl oproti originálům, myslím tím účinnost, možná méně práší, ale tohle já neřeším, tolik nesleduji, tak nemůžu zodpovědně říct. Mám je na lesníkovi.
Výdrž se uvidí, mám je tam rok, nájezd 17000 km, ale tu je stejně největší faktor řidič- styl jízdy, ATE je fajn.
Výdrž se uvidí, mám je tam rok, nájezd 17000 km, ale tu je stejně největší faktor řidič- styl jízdy, ATE je fajn.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Majklova Impreza MY08
ATE/ATE je dobry standard pro bezne jezdeni.
Ted jsem dokonce dal ATE nevrtane kotouce na STI, ale to ukaze az cas, jestli to ustoji.
Ted jsem dokonce dal ATE nevrtane kotouce na STI, ale to ukaze az cas, jestli to ustoji.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
spm mně taky po nějaký době otrnulo a vesnice jsem jezdil na Poláka . Protože bylo blbý, když jsem mezi vesnicemi někoho předjel a on mi to ve vesnici vrátil. Pak jsem mohl předjíždět znova...
Díky všem za doporučení, ATE se mi zamlouvají jak cenově, tak už jsem na ně měl víc pozitivních ohlasů, tak do nich půjdu.
Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Díky všem za doporučení, ATE se mi zamlouvají jak cenově, tak už jsem na ně měl víc pozitivních ohlasů, tak do nich půjdu.
Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Konečně jsem se dostal k montáži brzd. Nakonec jsem dal dopředu desky ATE, dozadu ATE kotouče a desky Textar (po objednání mi totiž psali, že ATE nemají). Předek byl v pohodě, trochu zatuhlé čepy, ale šlo to. Zadek byl horší.
Přikládám fotku zadních kotoučů.
Není divu, že tak vypadají, protože byly zatuhlé čepy tak, že nešly vyndat (takže jsem nejspíš brzdil jen předkem). Na jedné straně to šlo rozhýbat golou, na druhé straně ani náhodou. Nakonec jsem si z nouze udělal stahovák a povedlo se. Každopádně teď řeším jejich výměnu. Pokaždé zarezly spodní čepy, které jsou trochu jiné než ty vrchní, je na nich ve spodní části gumička. Moc nechápu, k čemu tam je, taky nevím, jestli se má při zpětné montáži namazat, případně to máznout pod ní (mažu zlehka měděnou pastou). Když jsem hledal nové čepy, našel jsem akorát ty bez gumičky.
https://www.autokelly.cz/Product/QB-113 ... 4;33376636 Půjdou tam dát taky? Resp. bude něčemu vadit, když je tam dám?
Zatím jsem to jakž takž rozhýbal (rozhodně to není ideální) a dokud čepy nevymenim tak s tím budu jezdit. Tím, že jsem koupil kotouče s ochranným nátěrem, je krásně vidět, jak na jedné straně nebrzdi deska celou plochou. Doufám, že to bude těmi čepy a ne zarezlym pistkem. Případně bych musel koupit opravnou sadu a repasovat to. Přestože jsou brzdy nové a ještě jsem je neodvzdusnil, tak auto brzdí znatelně lépe. Zadek byl tedy nejspíš mrtvý úplně.
Příklad fotku stahováku, neměl jsem po ruce nic rozumného, tak jsem těžce improvizoval
Přikládám fotku zadních kotoučů.
Není divu, že tak vypadají, protože byly zatuhlé čepy tak, že nešly vyndat (takže jsem nejspíš brzdil jen předkem). Na jedné straně to šlo rozhýbat golou, na druhé straně ani náhodou. Nakonec jsem si z nouze udělal stahovák a povedlo se. Každopádně teď řeším jejich výměnu. Pokaždé zarezly spodní čepy, které jsou trochu jiné než ty vrchní, je na nich ve spodní části gumička. Moc nechápu, k čemu tam je, taky nevím, jestli se má při zpětné montáži namazat, případně to máznout pod ní (mažu zlehka měděnou pastou). Když jsem hledal nové čepy, našel jsem akorát ty bez gumičky.
https://www.autokelly.cz/Product/QB-113 ... 4;33376636 Půjdou tam dát taky? Resp. bude něčemu vadit, když je tam dám?
Zatím jsem to jakž takž rozhýbal (rozhodně to není ideální) a dokud čepy nevymenim tak s tím budu jezdit. Tím, že jsem koupil kotouče s ochranným nátěrem, je krásně vidět, jak na jedné straně nebrzdi deska celou plochou. Doufám, že to bude těmi čepy a ne zarezlym pistkem. Případně bych musel koupit opravnou sadu a repasovat to. Přestože jsou brzdy nové a ještě jsem je neodvzdusnil, tak auto brzdí znatelně lépe. Zadek byl tedy nejspíš mrtvý úplně.
Příklad fotku stahováku, neměl jsem po ruce nic rozumného, tak jsem těžce improvizoval
Naposledy upravil(a) Majklaz dne pon zář 30, 2019 1:29 pm, celkem upraveno 1 x.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Já z toho odkazu na čepy v Autokelly nepoznal, jestli je to na Subaru, nebo co to vlastně je. Ale běžně se prodává opravná sada čepů, které tam patří, třeba od Frenkitu.
Stojí kolem 2 kil. V sadě je i vazelína, která tam patří.
S měděnou pastou na čepy mám špatnou zkušenost. Jednou jsem to tam dal a zatuhly tak, že s nimi skoro nešlo hnout.
Ta gumička tam patří. Funguje to jako píst.
Stojí kolem 2 kil. V sadě je i vazelína, která tam patří.
S měděnou pastou na čepy mám špatnou zkušenost. Jednou jsem to tam dal a zatuhly tak, že s nimi skoro nešlo hnout.
Ta gumička tam patří. Funguje to jako píst.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Nečekal jsem, že ta sada stojí dvě stovky, to je stejný jako když jsem to nedávno kupoval na Felicii, myslím že snad i levnější :O. Tak to do toho půjdu ať mám klid. Ta kombinace dvou různých čepů mě zaujala a moc nechápu, proč to v jedné části třmenu je nějak a ve druhé jinak. No nebudu laborovat a když se to prodává v sadě, tak to tam dám.
Jinak s tou měděnkou nevím. Četl jsem tu vlákno o tom, zda mazat nebo nemazat a případně čím, plus jsem si dělal brzdy na předchozím autě a slyšel jsem různé názory. Dřív jsem neměl měděnku, tak jsem dával grafitku. Teď jsem začal dávat měděnku, tak uvidím. Většinou jsem měl problém, když tam bylo jakéhokoli maziva moc. Proto čistím čep i vnitřek třmenu (nějakými uchošťoury), aby tam nebylo nic a pak to zlehka máznu a zatím dobrý. Je pravda, že když mi k tomu dají přímo mazivo, tak není o čem a dám to tam. Jako náhradu jsem se vždycky rozmýšlel mezi měděnkou a grafitkou.
Jen nevím, jestli se to má namazat i pod tou gumičkou na spodním čepu. Pak se tam ten čep špatně vkládá, takže bych řekl že logicky ne, ale nevím to jistě
I když co jsem koukal na tvou práci, tak si říkám, že bych se měl řídit tvými radami. Díky
Jinak s tou měděnkou nevím. Četl jsem tu vlákno o tom, zda mazat nebo nemazat a případně čím, plus jsem si dělal brzdy na předchozím autě a slyšel jsem různé názory. Dřív jsem neměl měděnku, tak jsem dával grafitku. Teď jsem začal dávat měděnku, tak uvidím. Většinou jsem měl problém, když tam bylo jakéhokoli maziva moc. Proto čistím čep i vnitřek třmenu (nějakými uchošťoury), aby tam nebylo nic a pak to zlehka máznu a zatím dobrý. Je pravda, že když mi k tomu dají přímo mazivo, tak není o čem a dám to tam. Jako náhradu jsem se vždycky rozmýšlel mezi měděnkou a grafitkou.
Jen nevím, jestli se to má namazat i pod tou gumičkou na spodním čepu. Pak se tam ten čep špatně vkládá, takže bych řekl že logicky ne, ale nevím to jistě
I když co jsem koukal na tvou práci, tak si říkám, že bych se měl řídit tvými radami. Díky
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Majklova Impreza MY08
Doufám, že jsi ty pístky předních brzd vyměnil.
Zrovna taky dělám brzdy na Impreze a nechápu jejich dokonalý stav. Na Foresteru jsem to měl taky všechno zarezlé, Ta naše Impreza je 2004 a na brzdách nic zarezlého není. Zadní kotouče vypadají stejně jako ty Tvoje, ale pístky a čepy chodí krásně.
Zrovna taky dělám brzdy na Impreze a nechápu jejich dokonalý stav. Na Foresteru jsem to měl taky všechno zarezlé, Ta naše Impreza je 2004 a na brzdách nic zarezlého není. Zadní kotouče vypadají stejně jako ty Tvoje, ale pístky a čepy chodí krásně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Problém tý měděnky je, že je v tom ta měď, tedy ta pevná část. Ta vazelína na čepy je prostě jen mazivo, takže nemusíš řešit, jestli jsi jí tam nedal moc. Nevejde se tam víc než je potřeba.
Jo ta opravná sada je opravdu tak levná.
Jo ta opravná sada je opravdu tak levná.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Majklova Impreza MY08
To si nemyslím, že je tam to co tam patří, ale taky jsem to tím namatlal.VDC píše: V sadě je i vazelína, která tam patří.
Patří tam Molykote AS880N a to se nedá nikde sehnat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Aha No možná to tam nepatří, ale rozhodně to s tím funguje.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Už mám domluveného kamaráda na opískování třmenů (i když asi až za 2-3 týdny), po opískování udělám kompletní repas (zatím tam mám staré pístky i čepy). Zatím to brzdí líp než před výměnou, ale když jsem se byl včera s kamarádem projet na jednu oblíbenou okresku, tak brzdy moc nestíhaly. Viním zatuhlé pístky a čepy, po repasi to snad bude o něčem jiném. Prozatím jsem alespoň vyměnil měděnku za jinou vazelínu od ATE, až příjdou čepy, vyměním čepy a po opískování udělám komplet repas.
Tlumil jsem pazvuky v interiéru viz. viewtopic.php?f=93&t=8158&p=424459#p424459, je to mnohem lepší, ale časem bude chtít ještě něco poladit.
Tlumil jsem pazvuky v interiéru viz. viewtopic.php?f=93&t=8158&p=424459#p424459, je to mnohem lepší, ale časem bude chtít ještě něco poladit.