Majklova Impreza MY08
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Ty hadice bývají přilepený. Ale funguje na to jednoduchej fígl. Odehneš okraj hadice nějakým šroubovákem a stříkneš pod to nějakej přípravek na povolování šroubů nebo Wédéčko. Ono se to dostane mezi gumu a trubku a hadice se pustí.
Jinak teda nevím jestli Impreza to má nějak jinak, než ostatní modely, ale u všech aut, kde jsem to vyndaval to šlo normálně.
Jinak teda nevím jestli Impreza to má nějak jinak, než ostatní modely, ale u všech aut, kde jsem to vyndaval to šlo normálně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Díky moc za rady, wdčko jsem tam stříkal, ale nic. Třeba se to přes noc umoudří. Hele přijde mi to tam dost natěsno, právě jsem si říkal že spousta lidí to sundávala, tak to nějak musí jít. Ráno moudřejší večera, to se nějak poddá
Jinak díky sledování tvý práce na korozi jsem si koupil jehlicový oklepávač a je to výborný nářadí
Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Jinak díky sledování tvý práce na korozi jsem si koupil jehlicový oklepávač a je to výborný nářadí
Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Re: Majklova Impreza MY08
Člověče to je docela rozdíl proti té mojí Impreze. A to jsou stejně starý. Ja to tak rezaty nemám.
A to jsem dělal nástřik spodku sice hned jak jsem to koupil, ale už to bylo 6ti lety auto.
Teprve předseda ten spodek udělal pořádně . A já dodělal dutiny aź letos.
Btw když je hooodne horko tak mi z toho ten Dinitrol ještě pořád vytejká.
Odesláno z Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
A to jsem dělal nástřik spodku sice hned jak jsem to koupil, ale už to bylo 6ti lety auto.
Teprve předseda ten spodek udělal pořádně . A já dodělal dutiny aź letos.
Btw když je hooodne horko tak mi z toho ten Dinitrol ještě pořád vytejká.
Odesláno z Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Hele když jsem viděl jak vypadal motor zevnitř, nedivím se tomuhle stavu. Ale na 12-13ti letý auto mi to přijde celkem OK, nápravnice je orezlá hlavně ve svárech, takže klasika, trubka a místo za zástěrkama jsou kritický místa, jinak žádný větší problém (tady se musím přiznat, že jsem ten plech nevyřízl a nevyvařil, ale nechal ho tam, pořádně odrezil a dal epoxy základ a PU vrchní nátěr plus udělám dutiny - je to prasárna, ale vzhledem k funkci plechu - držet zástěrku a krýt prahy před bordelem, si myslím, že to není až tak strašný).
Jinak k pokroku - skoro jsem nepokročil, kdybych byl pověrčivej, tak si myslím, že se proti mně všechno spiklo :D
Nejdřív pořád vypínal kompresor, musel jsem obejít pojistku přehřívání motoru (fungovalo to 5 min, pak to vypnulo... A pak se to udrželo možná minutu, ani ne, prostě akorát na nasoukání se pod auto). Je to na základě rady elektrikáře kterej to tak prý má x let a funguje mu to, tak snad se nic nepokazilo.
Stříkací pistole, kterou jsem stříkal benzin abych umyl podvozek, mi přišla s naříznutou hadičkou (nebo jsem idiot a při rozbalování jsem ji nařízl, ale byly to dva řezy nad sebou a to bych snad ani nedokázal). Tohle spravila izolačka během minuty, ale taky mi to nepřidalo.
Sundávání benzinové trubky mi trvalo přes den (nešla mi povolit jedna spona na šroub a ty dvě na zmáčknutí taky nic moc) a stejně jsem ji nesundal. Zahanbeně jsem šel za tátou, ale ten na to taky nepřišel, prostě na to nebylo místo. Takže piplačka na autě to co nejlíp obrousit a natřít, ale spokojenej s výsledkem stejně nejsem...Nešla mi sundat ani ta menší hadice na výpary, tak jsem ji naříznul s tím, že koupím jinou. Nakonec byl oříšek ji sehnat, ale podařilo se.
Pak tam byly blbosti jako jiná hadička na dutiny, protože neměli přímo tu od Dinitrolu a tahle neseděla, pak nelepící lepící páska na olepení auta apod... Fakt si připadám jak Pat a Mat, ale do neděle (kvůli omezenému času) budu mít snad alespoň podběhy a prahy ošetřené, finální nástřik spodku udělám u dědy na díře. Dutiny jsem myslel, že udělám nejdřív, ale nakonec jsem se rozhodl, že je udělám po zaschnutí nástřiku podvozku.
Jinak k pokroku - skoro jsem nepokročil, kdybych byl pověrčivej, tak si myslím, že se proti mně všechno spiklo :D
Nejdřív pořád vypínal kompresor, musel jsem obejít pojistku přehřívání motoru (fungovalo to 5 min, pak to vypnulo... A pak se to udrželo možná minutu, ani ne, prostě akorát na nasoukání se pod auto). Je to na základě rady elektrikáře kterej to tak prý má x let a funguje mu to, tak snad se nic nepokazilo.
Stříkací pistole, kterou jsem stříkal benzin abych umyl podvozek, mi přišla s naříznutou hadičkou (nebo jsem idiot a při rozbalování jsem ji nařízl, ale byly to dva řezy nad sebou a to bych snad ani nedokázal). Tohle spravila izolačka během minuty, ale taky mi to nepřidalo.
Sundávání benzinové trubky mi trvalo přes den (nešla mi povolit jedna spona na šroub a ty dvě na zmáčknutí taky nic moc) a stejně jsem ji nesundal. Zahanbeně jsem šel za tátou, ale ten na to taky nepřišel, prostě na to nebylo místo. Takže piplačka na autě to co nejlíp obrousit a natřít, ale spokojenej s výsledkem stejně nejsem...Nešla mi sundat ani ta menší hadice na výpary, tak jsem ji naříznul s tím, že koupím jinou. Nakonec byl oříšek ji sehnat, ale podařilo se.
Pak tam byly blbosti jako jiná hadička na dutiny, protože neměli přímo tu od Dinitrolu a tahle neseděla, pak nelepící lepící páska na olepení auta apod... Fakt si připadám jak Pat a Mat, ale do neděle (kvůli omezenému času) budu mít snad alespoň podběhy a prahy ošetřené, finální nástřik spodku udělám u dědy na díře. Dutiny jsem myslel, že udělám nejdřív, ale nakonec jsem se rozhodl, že je udělám po zaschnutí nástřiku podvozku.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Někdy se holt daří. Držím ti palce, ať to zvládneš k nějaké své spokojenosti.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20651
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Majklova Impreza MY08
Důležitý je vytrvat. Držím pěsti, ať už to jde jako po másle .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Tak abych to završil, po oblepení auta jsem zjistil, že jsem se sekl v objednávce a objednal 5x 0,5l Dinitrol ML ve spreji na dutiny (to jsem chtěl).
No a pak 5x Dinitrol 1l kartuše...opět ML na dutiny, to jsem úplně nechtěl
Nevím, co jsem komu udělal, že se poslední týden až dva sere všechno, čeho se dotknu Teď jen doufám, že jsou v colorshopu rychlí a stihnou mi během zítřka doručit Dinitrol 4941 (dvojku neměli, ale rozdíl je jen v barvě).
Pak dodělám půlku auta a budu se psychicky připravovat na fuck upy u druhý půlky
No a pak 5x Dinitrol 1l kartuše...opět ML na dutiny, to jsem úplně nechtěl
Nevím, co jsem komu udělal, že se poslední týden až dva sere všechno, čeho se dotknu Teď jen doufám, že jsou v colorshopu rychlí a stihnou mi během zítřka doručit Dinitrol 4941 (dvojku neměli, ale rozdíl je jen v barvě).
Pak dodělám půlku auta a budu se psychicky připravovat na fuck upy u druhý půlky
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
No tak tobě se opravdu daří. )) Ať se to překlopí k lepšímu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Už jsem přestával doufat, ale včera všechno proběhlo bez problémů a pravou stranu auta mám hotovou. Zatím tedy podběhy a práh. Ještě jednou díky VDC za sdílený postupy, jak jehlicový oklepávač, tak ta pistole fungovaly suprově. Jo a vlastně epoxy základ a PU vršek mám taky na základě tvých rad
Největší limit byl 25l kompresor, který nestíhal a víc jsem čekal, než stříkal. Poptám se jestli bych si mohl od někoho půjčit větší, protože tohle byla bída...
Další pokračování ke konci srpna, tam bych měl mít čas to celý dodělat.
Největší limit byl 25l kompresor, který nestíhal a víc jsem čekal, než stříkal. Poptám se jestli bych si mohl od někoho půjčit větší, protože tohle byla bída...
Další pokračování ke konci srpna, tam bych měl mít čas to celý dodělat.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Super !! Rádo se stalo
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Spíš jen tak pro sebe si tady zapíšu seznam věcí, co se dělaly na autě, a jaký byl zrovna nájezd, protože doteď jsem jen ukládal faktury, tak ať v tom mám pořádek
167k km - výměna oleje Castrol Edge 5w30 + filtry, zadní stěrač
169k km - silentbloky předních ramen, silentbloky a tyčky stabilizátoru, vyčištění a přetěsnění škrtící klapky, montáž TZ, sada pneumatik Pirelli Cinturato
172k km - středový díl výfuku z nerezu, nastavení tyček u baterky nerezovými, nové svíčky NGK, svolávací akce na kontrolu kabelového svazku podávacího čerpadla, zimní pneu Continental Winter Contact TS 860
176k km - GO motoru - výbrus válců, přebroušení kliky apod
180k km - brzdy - zadní desky Textar, kotouče ATE. Přední desky ATE. Výměna brzdovky, repas brzdičů
182k km - výměna oleje, Castrol 5w30, výměna olejového filtru (tohle jsem si nepohlídal a při GO motoru a této výměně oleje nejspíš nebyl měněný vzduchový a kabinový filtr, alespoň dle faktur). Taky jsem chtěl nechat udělat zbytek svolávačky - kontrola brzdového vedení a výměna vyvíječe plynu airbagu spolujezdce - po telefonu mi říkali, že airbag mají objednaný, ale zase, o provedení žádná zmínka, a z důvodu hodně špatné komunikace a víceméně dohadování se, jsem si ani nevzpomněl, abych se na to zeptal, jestli to fakt udělali (zlatý servis u Chalupů v Pardubicích, kde mají všechno v pc, záznamy o všem, na telefonu vám ukážou fotky, když od vás chtějí potvrdit, jestli se bude něco měnit nebo ne).
189k km - nové stěrače, výměna oleje v převodovce Total Transmission dual 9 FE 75W-90, v zadním difu Valvoline axle oil 75W-90, výměna servo kapaliny Motul Dexron III
167k km - výměna oleje Castrol Edge 5w30 + filtry, zadní stěrač
169k km - silentbloky předních ramen, silentbloky a tyčky stabilizátoru, vyčištění a přetěsnění škrtící klapky, montáž TZ, sada pneumatik Pirelli Cinturato
172k km - středový díl výfuku z nerezu, nastavení tyček u baterky nerezovými, nové svíčky NGK, svolávací akce na kontrolu kabelového svazku podávacího čerpadla, zimní pneu Continental Winter Contact TS 860
176k km - GO motoru - výbrus válců, přebroušení kliky apod
180k km - brzdy - zadní desky Textar, kotouče ATE. Přední desky ATE. Výměna brzdovky, repas brzdičů
182k km - výměna oleje, Castrol 5w30, výměna olejového filtru (tohle jsem si nepohlídal a při GO motoru a této výměně oleje nejspíš nebyl měněný vzduchový a kabinový filtr, alespoň dle faktur). Taky jsem chtěl nechat udělat zbytek svolávačky - kontrola brzdového vedení a výměna vyvíječe plynu airbagu spolujezdce - po telefonu mi říkali, že airbag mají objednaný, ale zase, o provedení žádná zmínka, a z důvodu hodně špatné komunikace a víceméně dohadování se, jsem si ani nevzpomněl, abych se na to zeptal, jestli to fakt udělali (zlatý servis u Chalupů v Pardubicích, kde mají všechno v pc, záznamy o všem, na telefonu vám ukážou fotky, když od vás chtějí potvrdit, jestli se bude něco měnit nebo ne).
189k km - nové stěrače, výměna oleje v převodovce Total Transmission dual 9 FE 75W-90, v zadním difu Valvoline axle oil 75W-90, výměna servo kapaliny Motul Dexron III
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Zatím stále nemám hotový nástřik podvozku, jde už jen o střed - obě strany podběhů a prahů mám, střed udělám u dědy až se dostanu na díru. Nějak si pro to nemůžu najít čas, ale zima už se blíží, tak budu muset.
193k km - včera jsem vyměnil palivový filtr, který je od MY08 (pokud mám správné info), umístěný v nádrži. Podle servisního manuálu by se měl měnit každých 90k km, zatím asi měněný nebyl. Práce to je dost zdlouhavá, pro představu tady je video na YT. Ale povedlo se, tak můžu mít aspoň dobrý pocit, že to je udělané. Vyměnil jsem také kabinový (Japan parts, seděl přesně) a vzduchový filtr (Japan parts, moc neseděl), na díře vyměním olej a jeho filtr.
Také jsem se konečně dostal k tomu opravit LZ dveře, které nedržely v otevřené poloze. To mě trápilo od koupě auta, navíc do nich lezu téměř pořád - radši si hodím bundu / batoh dozadu na sedačku, než abych kvůli tomu lezl do kufru. Je to takováhle sada, kterou mi tu někdo poradil (myslím, že to byl podvlada). Byla to docela rychlovka, rovnou jsem při tom vystříkal dutiny dveří. Jen mi přišlo smutný, že jsem nepoužil ten černý plastový dílek, protože byl moc velký, ale dal jsem tam z každé strany tu cca 0,5mm podložku. To vědět předem, udělám si ji sám a nebude mě to stát několik stovek
Jinak jsem si všiml, že když přidávám plyn, ozývá se takový zvláštní zvuk, nevím jak to popsat a telefon by to asi nepobral (je to jen v zátahu, na neutral mi to nepřišlo). Ale došlo mi, že to je možná až po výměně vzduchového filtru. A ten tam pořádně neseděl (Japan parts), byl lehce prohnutý. Tak je to možná zvuk přisávání vzduchu skrz netěsnost, budu muset prověřit.
A poslední věc, začalo se ozývat spojkové ložisko. Z ničeho nic a je to docela hlasité, tak to budu muset nechat opravit (to doma asi nedám). Projel jsem vlákno o spojkách a nechám tam dát Exedy, i když by třeba sada LUK vyšla ani ne na polovinu. Pořád přemýšlím, jestli při tom nenechat udělat repas převodovky - třetí stupeň si vždycky při řazení škrtne i po výměně oleje (4. už ale ne, takže nějaké zlepšení tam je). A bylo by to aspoň při jednom. No zeptám se na to servisáka, co si o tom bude myslet a uvidím.
193k km - včera jsem vyměnil palivový filtr, který je od MY08 (pokud mám správné info), umístěný v nádrži. Podle servisního manuálu by se měl měnit každých 90k km, zatím asi měněný nebyl. Práce to je dost zdlouhavá, pro představu tady je video na YT. Ale povedlo se, tak můžu mít aspoň dobrý pocit, že to je udělané. Vyměnil jsem také kabinový (Japan parts, seděl přesně) a vzduchový filtr (Japan parts, moc neseděl), na díře vyměním olej a jeho filtr.
Také jsem se konečně dostal k tomu opravit LZ dveře, které nedržely v otevřené poloze. To mě trápilo od koupě auta, navíc do nich lezu téměř pořád - radši si hodím bundu / batoh dozadu na sedačku, než abych kvůli tomu lezl do kufru. Je to takováhle sada, kterou mi tu někdo poradil (myslím, že to byl podvlada). Byla to docela rychlovka, rovnou jsem při tom vystříkal dutiny dveří. Jen mi přišlo smutný, že jsem nepoužil ten černý plastový dílek, protože byl moc velký, ale dal jsem tam z každé strany tu cca 0,5mm podložku. To vědět předem, udělám si ji sám a nebude mě to stát několik stovek
Jinak jsem si všiml, že když přidávám plyn, ozývá se takový zvláštní zvuk, nevím jak to popsat a telefon by to asi nepobral (je to jen v zátahu, na neutral mi to nepřišlo). Ale došlo mi, že to je možná až po výměně vzduchového filtru. A ten tam pořádně neseděl (Japan parts), byl lehce prohnutý. Tak je to možná zvuk přisávání vzduchu skrz netěsnost, budu muset prověřit.
A poslední věc, začalo se ozývat spojkové ložisko. Z ničeho nic a je to docela hlasité, tak to budu muset nechat opravit (to doma asi nedám). Projel jsem vlákno o spojkách a nechám tam dát Exedy, i když by třeba sada LUK vyšla ani ne na polovinu. Pořád přemýšlím, jestli při tom nenechat udělat repas převodovky - třetí stupeň si vždycky při řazení škrtne i po výměně oleje (4. už ale ne, takže nějaké zlepšení tam je). A bylo by to aspoň při jednom. No zeptám se na to servisáka, co si o tom bude myslet a uvidím.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14881
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Majklova Impreza MY08
Přisávání vzduchu by byla možnost, pokud by bylo fakt zvenčí. Pokud by něco prolezlo potrubím, ale mimo filtr, tak by ti to možná v dlouhodobém horizontu zničilo motor, ale určitě by to neovlivnilo okamžitě přípravu směsi. Takže jestli jsi při výměně filtru někde nestáhl hadici z protikusu nebo tak něco, bude to něco jiného.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majklova Impreza MY08
Věcí uděláno spousta !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Majklova Impreza MY08
Tak přisáváním vzduchu to nebude, kontroloval jsem uložení filtru, kolem baráku jsem to zkusil bez něj a zvuk pořád stejný. Je to takové ševelení a pouze při zátahu. Nejvíc to je slyšet cca mezi 2 000 - 2 500 otáčkami, pak už to začíná motor přehlušovat (ale nevím, jestli to vymizí, nebo ne). Čím víc šlápnu na plyn, tím víc to je slyšet. Přitom pokud jedu v těchto otáčkách bez přidávání plynu, jen držím rychlost, zvuk se neozývá. Přijde mi, že po zahřátí to je trochu lepší, ale nevymizí to úplně.
Máte nějaké nápady, co by to mohlo být? Může to mít spojitost se spojkou (což mi přijde nesmysl), která se začala ozývat taky až teď, takže skoro ve stejnou dobu? Ještě mě napadá, jestli by to nemohla být nějaká kladka, vzhledem ke GO motoru asi jedině k alternátoru - tady by asi mělo být možné zkusit sundat řemen a jet bez něj, nebo ne?
Jako není to nic hroznýho, se zavřeným okýnkem o tom ani nevím, ale s otevřeným jo, je to slyšet i třeba když jedu podél nějakých protihlukových bariér, jak se to odráží. Hlavně se bojím toho, abych něco nezanedbal a nevy*ralo se to.
Máte nějaké nápady, co by to mohlo být? Může to mít spojitost se spojkou (což mi přijde nesmysl), která se začala ozývat taky až teď, takže skoro ve stejnou dobu? Ještě mě napadá, jestli by to nemohla být nějaká kladka, vzhledem ke GO motoru asi jedině k alternátoru - tady by asi mělo být možné zkusit sundat řemen a jet bez něj, nebo ne?
Jako není to nic hroznýho, se zavřeným okýnkem o tom ani nevím, ale s otevřeným jo, je to slyšet i třeba když jedu podél nějakých protihlukových bariér, jak se to odráží. Hlavně se bojím toho, abych něco nezanedbal a nevy*ralo se to.