Majklova Impreza MY08
Napsal: stř črc 11, 2018 5:58 pm
Zdravím,
začátkem května jsem si po dlouhém rozmýšlení, jaké auto si pořídit, koupil Imprezu. Původně jsem chtěl nějakého Japonce, nejprve se mi zamlouvaly Hondy Civic, pak Accord, od nich jsem přešel úplně mimo a koukal jsem se po 2.0l Focusech a Alfách 159 1.8 tbi, až jsem se zase vrátil k Japoncům a vyhrála Impreza - benzin, manuál, ve dvoulitru.
Po celou dobu má vedenou servisní knížku, prvních 5 let byl dělán nástřik proti korozi, interiér je ve výborném stavu, až na oďoubaná madla u dveří. Jezdila jako firemní auto, takže asi dostávala zabrat, ale když jsem s ní byl v Pardubicích v servisu, tak zhodnotili stav jako dost dobrý. Samozřejmě, jako u každého kupovaného ojetého auta, tam je pár věcí, co je nutné opravit.
Jsou utržené silentbloky obou ramen, prostřední výfuk je hodně zrezlý, příruba v podstatě neexistuje a nahrazují ji veliké podložky, které už se pomalu nemají čeho držet a trochu sákne jeden přední tlumič. Auto od cca 2 do 2,5 tis. moc netáhne, nejspíš to bude škrtící klapka. V servise ale neměli náhradní těsnění (vypadalo, že se po demontáži rozpadne), tak ji zatím nevyčistili - tady mám dotaz, dá se k ní dobře dostat, mohu ji vyčistit doma sám? Doteď jsem jezdil Felicí a většinu věcí jsem si na ní opravoval sám (svody, výfuk, ramena apod), tak jestli se toho mám bát nebo to je v pohodě. Jako největší problém ale vidím to, že občas (ne vždy) při nastartování něco klepe v motoru. Začalo to dělat až po několika dnech, co jsem si ji přivezl, a v servise mi bylo sděleno, že je to kliková hřídel . K autu jsem si pořídil roční záruku na všechny mazané části motoru, diferenciály apod., tohle by měla pokrýt. Ale každá pojistná událost je jen do 50 tis. Kč a v servise mi řekli, že by to bylo za cca 90 tis. Kč, což je dost nepříjemný... Jako poslední věc je uražené řidičovo zrcátko - nejde sklápět a je trochu volné, ale za jízdy drží, výhřev funguje a el. naklápění taky, tak to asi nebudu řešit. Jo a taky byly dost poškrábané a oťukané nárazníky a bylo to přepatlané úplně jinak barevnou opravnou tužkou. Komplet auto jsem vzal Tempem, tužku tím odstranil a většinu škrábanců taky, takže už to vypadá o dost lépe.
Měl bych na vás, další Subaristy, pár dotazů.
Kde kupujete náhradní díly? Mám trochu pomačkanou lištu na zadním nárazníku, není to nic hrozného, jen tam je ta černá lištička, která je kolem dokola odloupnutá a nevím, jak ji elegantně opravit, proto bych tam dal radši novou, pokud to nebude stát ranec.
Víte o někom, kdo v Hradci Králové servisuje Subaru? Na roční prohlídky to budu dávat do autorizovaného servisu, ale na takové ty menší věci bych to raději dal soukromníkovi.
A nakonec několik fotek, abyste věděli, o čem vůbec píšu .
Michal
začátkem května jsem si po dlouhém rozmýšlení, jaké auto si pořídit, koupil Imprezu. Původně jsem chtěl nějakého Japonce, nejprve se mi zamlouvaly Hondy Civic, pak Accord, od nich jsem přešel úplně mimo a koukal jsem se po 2.0l Focusech a Alfách 159 1.8 tbi, až jsem se zase vrátil k Japoncům a vyhrála Impreza - benzin, manuál, ve dvoulitru.
Po celou dobu má vedenou servisní knížku, prvních 5 let byl dělán nástřik proti korozi, interiér je ve výborném stavu, až na oďoubaná madla u dveří. Jezdila jako firemní auto, takže asi dostávala zabrat, ale když jsem s ní byl v Pardubicích v servisu, tak zhodnotili stav jako dost dobrý. Samozřejmě, jako u každého kupovaného ojetého auta, tam je pár věcí, co je nutné opravit.
Jsou utržené silentbloky obou ramen, prostřední výfuk je hodně zrezlý, příruba v podstatě neexistuje a nahrazují ji veliké podložky, které už se pomalu nemají čeho držet a trochu sákne jeden přední tlumič. Auto od cca 2 do 2,5 tis. moc netáhne, nejspíš to bude škrtící klapka. V servise ale neměli náhradní těsnění (vypadalo, že se po demontáži rozpadne), tak ji zatím nevyčistili - tady mám dotaz, dá se k ní dobře dostat, mohu ji vyčistit doma sám? Doteď jsem jezdil Felicí a většinu věcí jsem si na ní opravoval sám (svody, výfuk, ramena apod), tak jestli se toho mám bát nebo to je v pohodě. Jako největší problém ale vidím to, že občas (ne vždy) při nastartování něco klepe v motoru. Začalo to dělat až po několika dnech, co jsem si ji přivezl, a v servise mi bylo sděleno, že je to kliková hřídel . K autu jsem si pořídil roční záruku na všechny mazané části motoru, diferenciály apod., tohle by měla pokrýt. Ale každá pojistná událost je jen do 50 tis. Kč a v servise mi řekli, že by to bylo za cca 90 tis. Kč, což je dost nepříjemný... Jako poslední věc je uražené řidičovo zrcátko - nejde sklápět a je trochu volné, ale za jízdy drží, výhřev funguje a el. naklápění taky, tak to asi nebudu řešit. Jo a taky byly dost poškrábané a oťukané nárazníky a bylo to přepatlané úplně jinak barevnou opravnou tužkou. Komplet auto jsem vzal Tempem, tužku tím odstranil a většinu škrábanců taky, takže už to vypadá o dost lépe.
Měl bych na vás, další Subaristy, pár dotazů.
Kde kupujete náhradní díly? Mám trochu pomačkanou lištu na zadním nárazníku, není to nic hrozného, jen tam je ta černá lištička, která je kolem dokola odloupnutá a nevím, jak ji elegantně opravit, proto bych tam dal radši novou, pokud to nebude stát ranec.
Víte o někom, kdo v Hradci Králové servisuje Subaru? Na roční prohlídky to budu dávat do autorizovaného servisu, ale na takové ty menší věci bych to raději dal soukromníkovi.
A nakonec několik fotek, abyste věděli, o čem vůbec píšu .
Michal