Děkuju !!
Včerejší pokračování seriálu. Večer jsem vám ho upřel, páč jsem šel na pravidelné čtvrteční pivo.
Pokračoval jsem v montování dílů zadní nápravy.
Ráno jsem hned, jako první, přišrouboval kardan.
Musím kardan očernit aspoň bitumenem, je hnusnej.
A pak jsem pokračoval dalšími díly.
Nainstaloval jsem poloosy, levá je "nová" ze Subatechu. Na mé původní byl špatný levý vnitřní kloub. Když jsem dal první položky, nevšiml jsem si, že se manžeta šoupe o výfuk. Takže se přešoupala spona a netuším jak dlouho jsem jezdil se staženou manžetou. Vlastní vinou jsem tedy popravil kloub.
V Subatechu chtěli 1000 za jinou, takže pohoda.
Pak jsem šel montovat zadní příčná ramena, v mém případě podměchová.
A následně a teď nevím, jak se to originál jmenuje, příčná vzpěra šroubu nápravnice ?
No to je jedno. V mém případě je to horní opora měchu.
Pod to jsem musel vyrobit podložky.
Tedy chvilku jsem si hrál s myšlenkou, že to upravím a prodloužím, aby to tam šlo dát bez podložky, ale pak jsem si řekl, že to když tak časem upravím. Teď se mi do toho nechtělo řezat, poškodil bych zinek.
No a šel jsem montovat tlumiče. Tedy nejdřív vyměnit původní položky za nové a pak to celé namontovat.
A při tom jsem si říkal, že jsem si skoro jistej, že ty Strongflexy budou fungovat, protože se chovají krásně a jsou hezky měkké. Takhle hezky se mi tam tlumiče ještě nemontovaly.
No a tím je fakticky zadní náprava komplet. Měchy tam dám, až to bude na kolech, aby se zbytečně nevyvěšovaly. To by jim dlouhodobě nedělalo dobře.
Takže zbývají brzdy. Jako první jsem šel vrátit do pozice lanovody ruční brzdy. Upřímně jsem se bál, jestli do nazinkovaných štítů půjdou strčit konce. Nebyl to žádný problém. Z toho jsem měl fakt radost. Ty konce lanovodů mají na sobě těsnící gumičku. Ta na jednom chyběla. No ta druhá v zásadě taky moc netěsnila. Tak jsem ty konce omázl klempířským tmelem a tím jsem je tam zafixoval a utěsnil. Klempířský tmel nevytvrzuje do tvrda, pořád si zachovává flexi. Takže nemám strach, že když to budu potřebovat v budoucnu rozebrat, že se do toho nedostanu. Nebo to rozhodně nebude větší problém, než z toho vyklepat totálně zarezlou závlačku, která tam byla originál.
A pak mi teda udělalo radost, že držák lanovodu, který je přišroubovaný k vlečnému rameni, se dal otočit a tím lanovod skrýt výše pod auto. Jen jsem dal delší šroub z druhé strany držáku na rameni, navlékl držák ruční brzdy, zajistil matkou a tím vymezil distanc a pak jsem navlékl držák kabelu čidla ABS.
Čidla ABS jsem taky namontoval bez problémů a bez problémů šly vsunout a namontovat do ramen. Já se bál, jak to půjde, protože ven to nešlo vůbec, jak to bylo zarostlý.
No a ještě jsem kabel k čidlu vyvázal k lanovodu bindrama, ať je to co nejvíc chráněné.
A to bylo vlastně skoro všechno.... Ještě jsem hodinu stihl nějaké drobnosti, ale o těch zase až příště...