Honzo ty brzdiče samozřejmě takhle nezůstanou. To by bylo za jednu zimu v hajzlu. To dostane ještě další povrchovou úpravu. Nějak rozumně nenápadně barevnou.
Fando dík, to jsem rád, že máš na cestách zábavu.
Tak já se budu snažit, aby ti to tam utíkalo.
Dneska byl celkem dlouhej den, tak jsem toho zvládl celkem dost. Doufám, že dnešní progres udělá radost SPM.
Dopoledne jsem zase věnoval pískování, tentokrát ne v boxu, protože jsem potřeboval opískovat přední nápravnici. Pochopitelně ne tu, která je na autě, protože ta je děravá jako cedník a bude se měnit. "Novou" nápravnici mi přivezl ze Subatechu Ferenc na Severku.
A pískování nápravnice jsem nedělal na sucho, ale na mokro.
Když jsem nedávno lovil nějaký inspirace na yt, vyskočilo tam na mě mokré pískování. To mě zaujalo a vzpomněl jsem si, že kamarád má nějaký pískovací nástavec od Karcheru a myl s tím fasády. Koukl jsem tedy ke Karchrovi, zjistil jsem, že se to mají asi za 2000. A pak jsem šel na Ebay, začpak to mají číňani a oni ekvivalent prodávají za necelý 4 stovky. Tak jsem to zkusil objednat.
A funkčnost toho zařízení mě velmi mile překvapila. Ono je samozřejmě nutný k tomu mít slušnou wapku s pořádnou pumpou, aby neshořela po půl hodině práce a tu naštěstí mám.
Princip toho nástavce je v zásadě primitivní, je to ejektorová koncovka, v níž je keramická tryska a přisává si to abrazivum.
Proti suchému pískování to má jednu obrovskou výhodu a to je bezprašnost a také spotřeba písku, která je řekl bych tak poloviční. Další obrovská výhoda je bordel, který s tím člověk nadělá, ten je minimální.
Pak bylo příjemný, že jsem mohl pískovat, ačkoliv celé dopoledne pršelo. To bych na sucho nemohl.
No a taky jsem zjistil, že zhruba po třetím protočení písku v boxu se ten písek rozbije a začne prášit. Takže jsem ho dal bokem a dneska jsem ho spotřeboval na otryskání té nápravnice. Takže samá pozitiva.
Takhle ten aparát vypadá.
Má to jednu drobnou chybu, se kterou jsem ovšem počítal, že po zhruba hodině práce je keramická tryska po smrti. Stejný problém je i u suchého pískování. Tam to mám vyřešeno taky díky číňanům, upravil jsem pískovačku na keramické trysky z číny, kde kupuju 20 ks asi za 5 $.
Takže když zhruba po hodině práce byla tryska po smrti, přebastlil jsem koncovku také na tyhlety čínské. Těch mám zásobu.
Jen jsem se nechtěl zdržovat s nějakým precizním uchycením, než to vyzkouším, tak jsem to provizorně pojistil bindrama a teď, když vím, že to funguje stejně brilantně, jako ta původní, tak to uchycení upravím.
Samozřejmě mokré pískování má i jednu malou nevýhodu, že to bezprostředně po otryskání chytne lišku. Já jsem počítal s tím, že to následně ještě přefouknu pískovačkou na sucho, ale než jsem to udělal, hodil jsem nápravnici do auta a zajel jsem do žárové zinkovny Mea, kterou mám naštěstí asi 500 metrů od dílny a tam mi řekli, že ta lehká liška nevadí. Tak jsem jí tam rovnou nechal a v úterý bude hotová.
Jak jsem zmínil ten bordel, kterej je marginální, proti suchému pískování, tak jsem pod pískovací paletu dal starý prostěradlo, do něj se nachytala většina toho písku a já to pak jenom vzal a hodil do popelnice. Uklizeno za zlomek času. Nádhera !
Výsledek...
Jo a je teda super, že se fakt dají vytryskat i takovýhle dutiny.
Takže 2.5 hodinky zabrala nápravnice.
No a odpoledne jsem šel destruovat Kredence.
Jo teď jsem si vzpomněl, že se Ferenc ptal, na čem Kredenc visí. Tak já ti to Fando vyfotím zezadu. Vzadu je za tažný podepřenej stejně subtilníma kozičkama, jako vepředu.
Ale subtilní neznamená chatrný.
Bushmanski říkal, že Kredenc vypadá jako pavouk Sekáč.
:-)
Visí to na těch kozách proto, protože se bude vyndavat přední i zadní nápravnice, tak to viset musí.
Takže jsem na levé straně komplet odstrojil podběh....
A pak jsem se začal věnovat otvorům v karoserii...
Z týhle díry radost nemám. Musel jsem kvůli ní vyřezat a vytrhat zevnitř část takovýho toho onoho johoho, co je pod kobercem, aby mi to neshořelo, až tam budu svařovat. Je to moc vysoko pod palubkou.
No a teď konečně doufám potěším SPM...
Je to Jendo taky rezatý jako prase.